Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: LittleNinja on October 21, 2008, 17:11:40
Gij wenst een foto??



>:D >:D
Quote from: tiptop on October 21, 2008, 19:43:30
Volgens mij heb je te veel vocht in je voegmiddel gebruikt ;D
Quote from: JeKa on October 21, 2008, 20:42:48
Heb je nierstenen op vloer...?
Oh, en de voegen beginnen ook al te scheuren.  >:D
Quote from: denoontje on October 21, 2008, 21:01:52
mag natuurlijk ook een foto zijn van en ht-er die hard aan het zwoegen is

;D ;D ;D ROTFLOL ;D ;D ;D

Ik denk niet dat denoontje dat bedoelt ;)

Quote from: celerontje on October 21, 2008, 16:21:53
DIS TREET IS WURTLES WITOUT PIKS ;D ;D ;D
Foto's van de vloer en van de in elkaar gezette rail graag. :D

Dat woord graag deed 't ;D

De voeg en vloer is in werkelijkheid donkerder, maar ik krijg steeds meer problemen om goede foto's te maken ::)


De gordijnrail...


En het deel waar de aandrijving wordt geregeld...



Quote from: PjotrrrNL on October 21, 2008, 21:04:03
Val die jongen toch niet steeds lastig, zo komt ie nooit aan klussen toe!  ;)
Inderdaad!! :P >:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Dank voor de foto's.
Dat het maken van foto's slechter gaat, komt dat door het toestel zelf, of door iets anders?
Op de foto's zien ze voegen er wel erg licht uit inderdaad, die in onze badkamer zijn zelfs donkerder, terwijl we daar witte tegels hebben.
Maar ja, schijn bedriegt. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: LittleNinja on October 21, 2008, 13:15:51
Ik zal er wellicht overheen gelezen hebben, zo niet dan hierbij het advies:

Vul de holle ruimte wel op met materiaal om te voorkomen dat deze al te grote invloed gaat uitoefenen op de akoestiek.

Quote from: HTip on October 21, 2008, 16:07:29
Dank je! Welke holle ruimte bedoel je precies?

Quote from: LittleNinja on October 21, 2008, 17:10:57
Koofjes, verhogingen, etc etc... ;)

De meeste holle ruimtes zijn opgevuld met glaswol, steenwol of tempex. De pilaren zijn bewust hol gelaten iov Toine. Dat kon geen kwaad.

Om ieders geheugen op te frissen... ;)

De deuropening (glaswol)


Het grote podium (glaswol)


Het raampje achter het scherm (glaswol)


De voorzetwand (tempex)


De paneelabsorber met bewuste holle ruimtes (steenwol)


Het voorpodium is ook gevuld met glaswol, maar daar heb ik geen foto van kunnen vinden ::)

Leuk trouwens om weer eens alle foto's te zien :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on October 22, 2008, 13:14:27
Dank voor de foto's.
Dat het maken van foto's slechter gaat, komt dat door het toestel zelf, of door iets anders?
Op de foto's zien ze voegen er wel erg licht uit inderdaad, die in onze badkamer zijn zelfs donkerder, terwijl we daar witte tegels hebben.
Maar ja, schijn bedriegt. ;D
Jor welkum :D

De ruimte is erg donker, zelfs met alle spots aan. Voor de rest geen probleem hoor, maar dan moet ik mijn statief vaker pakken. De voegen zijn in het echt donkerder, maar door de lange belichtingstijd wordt alles lichter...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Met voegen ziet die vloer er ineens heel anders uit! :D
Ziet er weer netjes uit 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Quote from: -madison- on October 23, 2008, 02:08:37
Met voegen ziet die vloer er ineens heel anders uit! :D
Ziet er weer netjes uit 8)
Thanks :D Inderdaad een hele verbetering die we eigenlijk veel eerder hadden moeten doen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Goh, dat zegt iedereen na een verbetering. ;D

Als je de gordijnen hebt hangen, en je je HT komt binnenlopen, zal het een stuk donkerder zal zijn, omdat je geen reflecterend scherm meer hebt, 't zijn donkere tijden.

Heb je vandaag nog een HT klus op de planning staan?

Als de gordijnrail in de koof zit, kan je er dan nog wel goed bij om het gordijn eraan te maken?
Of moet je er echt achter kruipen en met bibberende handen de haakjes door de oogjes steken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Das gewoon een kwestie van veel doen.
Tegen de tijd dat de gordijnen hangen kan je het heel goed ;D 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

VlisChris

Quote from: HTip on October 22, 2008, 18:27:25
Jor welkum :D

De ruimte is erg donker, zelfs met alle spots aan. Voor de rest geen probleem hoor, maar dan moet ik mijn statief vaker pakken. De voegen zijn in het echt donkerder, maar door de lange belichtingstijd wordt alles lichter...

Kun je de belichting instellen met je camera? Zoja: 1 a 2 stops onderbelichten. Komt het wel goed ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Quote from: celerontje on October 23, 2008, 14:08:45
Goh, dat zegt iedereen na een verbetering. ;D

Als je de gordijnen hebt hangen, en je je HT komt binnenlopen, zal het een stuk donkerder zal zijn, omdat je geen reflecterend scherm meer hebt, 't zijn donkere tijden.

Heb je vandaag nog een HT klus op de planning staan?

Als de gordijnrail in de koof zit, kan je er dan nog wel goed bij om het gordijn eraan te maken?
Of moet je er echt achter kruipen en met bibberende handen de haakjes door de oogjes steken?
Quote from: tiptop on October 23, 2008, 17:28:59
Das gewoon een kwestie van veel doen.
Tegen de tijd dat de gordijnen hangen kan je het heel goed ;D 8)
;D

Deze week 's avonds (weer) weinig tijd gehad. Maar dit weekend hoop ik verder te kunnen gaan met de koof van het gordijn. Als het goed is moet ik makkelijk het gordijn kunnen ophangen en de kabel afstellen. De praktijk zal uitwijzen of dat ook zo is ::)

Quote from: Chrisje op de Fiets on October 23, 2008, 20:04:24
Kun je de belichting instellen met je camera? Zoja: 1 a 2 stops onderbelichten. Komt het wel goed ;)
Bedankt voor de tip. Ik heb een DSLR, dus dat moet lukken. Was met de vorige foto een beetje lui, want het moest even snel tussendoor, dus heb ik het statief niet gebruikt. Met statief heb ik natuurlijk veel meer mogelijkheden. Maar gelukkig heeft mijn camera een beeldstabilisator in de body. Ik kan redelijk scherpe foto's maken met een sluitertijd van 1/8s. Maar voor de foto's van de vloer was dat 1/4s of zelfs nog langer. Volgende foto's zal wat meer aandacht aan besteden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De koof voor het gordijn hangt. De bevestigingspunten voor de rail zitten ook al op zijn plaats. Nu even pauze en straks weer verder met het inhangen van de rail.

Wordt vervolgd... (en foto's volgen nog ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Philip,

Ik kijk net even bij "showcase" via jouw signature, maar kom er achter dat je daar weer een andere gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig hebt.
Weet jij hoe dat werkt?

En succes met de rail. :) Of is ie nu al af?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

JeKa

Quote from: tiptop on October 25, 2008, 13:49:48
Philip,

Ik kijk net even bij "showcase" via jouw signature, maar kom er achter dat je daar weer een andere gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig hebt.
Weet jij hoe dat werkt?

En succes met de rail. :) Of is ie nu al af?

Volgens mij moet je je even registreren daar.

HTip

Quote from: tiptop on October 25, 2008, 13:49:48
Philip,

Ik kijk net even bij "showcase" via jouw signature, maar kom er achter dat je daar weer een andere gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig hebt.
Weet jij hoe dat werkt?
Quote from: JeKa on October 25, 2008, 13:50:54
Volgens mij moet je je even registreren daar.
Hoi Fabian,

Klopt! Is eigenlijk een beetje raar, maar je moet je inderdaad apart registeren ::) Ik heb gewoon dezelfde gegevens gebruikt...

Quote from: tiptop on October 25, 2008, 13:49:48
En succes met de rail. :) Of is ie nu al af?
Dank je! Rail is al gemonteerd, maar moet nu in de ophangpunten geklikt worden. Dan nog afstellen en de gordijnen ophangen. Het werkt ook allemaal zonder motor, dus ik heb nog even de tijd voor de electriciteit ;)

Einde pauze! Ga weer verder. Tot straks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on October 25, 2008, 14:05:08
Toi,toi,toi ;)
Thanks :D

Het gordijn hangt!! Het ging allemaal redelijk soepel. Dat is wel eens anders geweest. Eén ding is zeker, met 5 handen gaat het beter dan met 4. Zeker als die 5e nooit moe wordt in de arm ;D

We moeten nog wel de snaar van de rail afstellen (loopt nu iets te strak) en de afstand tot de koof mag ook nog iets beter, maar we zijn erg tevreden met het resultaat. Alleen zijn de gordijnen erg gekreukt door het hangen in de kast. Maar ook daar komen we wel uit ;)

En dan nu natuurlijk de foto's...

Het plafond met profielen weggehaald


De koof ligt klaar


De ophangclips liggen klaar voor montage




Het punt waar de motor in moet


Eerste koof wordt door de 5e hand (heet eigenlijk 3e hand :D) op zijn plaats gehouden ;)


Koof hangt op zijn plaats




Gordijn hangt


Gordijn open...




en weer dicht :D


De adapter heeft een erg lang snoer dus ik heb besloten dat het stopcontact daarvoor op het voorpodium komt. Het snoer komt dan in de hoek naar beneden, maar dat zie je niet door het gordijn. Het IR-oog komt aan de zijkant van de koof, waarbij het kabeltje natuurlijk niet zichtbaar mag zijn (wordt dus zwart ;))

Na het eten gaan we nog proberen om het plafond weer op zijn plaats te krijgen. Daarvoor moeten de dwarsprofielen en de platen opnieuw op maat worden gesneden. Erg precies klusje... En natuurlijk het hoekprofiel over de gehele lengte (of breedte) van de koof. Zou mooi zijn als dat nog lukt zodat we deze klus in één dag kunnen afronden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

O ja, niet onbelangrijk... Het systeem werkt. Motor slipt niet door, gordijn loopt alleen nog niet helemaal soepel, maar dat is een kwestie van goed afstellen.

De AB programmeren is niet moeilijk. Het duurt ca. 6 seconden van gesloten naar open, zodat het scherm net zichtbaar is. De zijkanten van de absorber zijn dus niet zichtbaar... Bij het opengaan slaat de motor keurig af als het gordijn niet meer verder kan. Zoals het hoort...

Nu alleen nog het plakvilt. Ik heb Gé een PM gestuurd met een paar vragen en dan is het nog bestellen en plakken en dan is de koof ook klaar :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ziet er goed uit.
Alleen had ik niet verwacht dat je de koof in 2 delen zou maken.
Ik hoop wel dat het de bedoeling is om die naad helemaal weg te werken, dat zou het allermooist zijn.
En het stopcontact op het podium maken is opzich een leuk idee, maar is ie wel onzichtbaar?
Hoe zit het scherm precies bevestigd in de geluidsdempende wand? 2 schroefjes o.i.d.?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on October 25, 2008, 21:18:30
Ziet er goed uit.
Alleen had ik niet verwacht dat je de koof in 2 delen zou maken.
Ik hoop wel dat het de bedoeling is om die naad helemaal weg te werken, dat zou het allermooist zijn.
En het stopcontact op het podium maken is opzich een leuk idee, maar is ie wel onzichtbaar?
Hoe zit het scherm precies bevestigd in de geluidsdempende wand? 2 schroefjes o.i.d.?
Dank je. Koof moest wel in 2 delen, of heb jij wel eens 22mm MDF platen gezien van 4m ::) ;) Die naad zal geen probleem zijn, want door het plakvilt zie je daar niets van. Als het (opbouw)stopcontact zwart kan zijn, zie je er niets van, maar bij nader inzien denk ik dat het toch beter is als de wcd op de muur gemaakt wordt... Wel ter hoogte van de onderkant van het gordijn.

Doordat de absorber zo precies moest, paste het scherm er precies tussen. Zit geklemd (zonder beschadiging aan het fluweel) in de verzonken ruimte.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Zie je echt niks van die naad met het vilt erop?
Als het een fractie van een milimeter afwijkt, zie het al.
Misschien even wat Alabastine in smeren en even met zo´n klein schuurmachientje er overheen.
En die MDF platen, inderdaad ja, zo breed heb ik ze inderdaad niet gezien. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Het plafond is weer dicht. Was toch wel nog wel even werk, hoekprofiel monteren, dwarsprofielen inkorten, platen op maat snijden en alles weer terughangen. Maar het resultaat mag er weer zijn. De spotjes hoeven we niet te verplaatsen. T.o.v. het scherm is de afstand nog steeds hetzelfde, dus optisch is er weinig veranderd.

Heb nog een paar foto's gemaakt...

Hoek- en dwarsprofielen gemonteerd




Verlichting aan met gordijn dicht (sluitertijd 1s uit de hand ;))


En met gordijn open :D


Nu kan ik de Marantz AB gaan programmeren met de juiste codes. Daarna ga ik de macro maken waarbij het licht langzaam dooft, gordijn open gaat, etc...

We zijn erg tevreden met het resultaat. En dat het in één dag is gelukt is helemaal te gek. Op naar de volgende activiteit :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on October 25, 2008, 21:45:39
Zie je echt niks van die naad met het vilt erop?
Als het een fractie van een milimeter afwijkt, zie het al.
Misschien even wat Alabastine in smeren en even met zo´n klein schuurmachientje er overheen.
En die MDF platen, inderdaad ja, zo breed heb ik ze inderdaad niet gezien. ;D
Geen idee. Vilt is natuurlijk erg dun. Maar we kunnen het inderdaad nog schuren, veel hoeft er in ieder geval niet af. Moet eerst nog antwoord van Gé krijgen.

We hebben nog even gedacht over de plinten en de deur. Het lijkt ons erg mooi om die ook met hetzelfde plakvilt als de koof te bekleden. Is met de plinten een stuk eenvoudiger dan zwart tapijt. En we zijn eerder klaar :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

eddy135

Quote from: celerontje on October 25, 2008, 21:45:39
Zie je echt niks van die naad met het vilt erop?
Als het een fractie van een milimeter afwijkt, zie het al.
Misschien even wat Alabastine in smeren en even met zo´n klein schuurmachientje er overheen.
En die MDF platen, inderdaad ja, zo breed heb ik ze inderdaad niet gezien. ;D
Lijm er iig een stukje MDF achter, niet helemaal tot onderaan, dan liggen ze mooi tegen elkaar aan.
Overigens is in de profibouw wel 4 meter MDF te krijgen, hoor.
Moet je wel een hele plaat nemen, van 250cm breed.  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

celerontje

Da´s inderdaad een goed idee, even een stukje hout er achter lijmen.
Daarna de naad goed insmeren met Alabastine, mooi vlak schuren, vilt erop en klaar!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: eddy135 on October 25, 2008, 21:52:21
Lijm er iig een stukje MDF achter, niet helemaal tot onderaan, dan liggen ze mooi tegen elkaar aan.
Overigens is in de profibouw wel 4 meter MDF te krijgen, hoor.
Moet je wel een hele plaat nemen, van 250cm breed.  ;D
Goed idee. Met de universele lijm (Tec7) kan je echt alles aan alles plakken. En het zit als een huis. Dus dat is iets voor de afwerking. Bedankt voor de tip!

Zo'n plaat van 4mx2,5m :o is net iets teveel voor een koof ;D

Quote from: celerontje on October 25, 2008, 21:55:43
Da´s inderdaad een goed idee, even een stukje hout er achter lijmen.
Daarna de naad goed insmeren met Alabastine, mooi vlak schuren, vilt erop en klaar!
Het lijkt me dan de beste oplossing. Iets voor de komende dagen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive