Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: eddy135 on October 19, 2008, 00:01:56
Ik begin steeds beter te snappen waarom de zorg zo duur wordt...
De zorg is zo duur door alle nieuwe regeltjes waar je elk jaar opnieuw volledig aan moet voldoen ::)

Wij proberen door het verhogen van de efficiëntie juist de kosten omlaag te brengen. Helaas moet je daarvoor eerst investeren ;) Ook staat de patiënt nu centraal. Dat was vroeger wel eens anders, maar vereist wel een complete verandering van je organisatie.

Ik ga nu weer verder met een ander project en dat is mijn HT ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Progress Update ;D

Vandaag de gordijnrail in elkaar gezet en op maat gemaakt. Ook goed nagedacht over de ophangconstructie, maar deze is nu ook bekend en ga ik deze week maken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Je raad nooit waar ik net ben geweest...
...in mijn HT! ;D

Kan je wat meer vertellen over de ophangconstructie?
En werkt de gordijnrail?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on October 19, 2008, 17:35:50
Je raad nooit waar ik net ben geweest...
...in mijn HT! ;D
Dat had ik niet geraden ;D

Quote from: celerontje on October 19, 2008, 17:35:50
Kan je wat meer vertellen over de ophangconstructie?
En werkt de gordijnrail?
Ik dacht al dat ik iets te summier was geweest ;D

De ophangconstructie is eigenlijk heel simpel. We maken een L-vormige koof waarbij het horizontale deel tegen het plafond komt en het verticale deel de rail aan het zicht onttrekt. Hier komt het hoekprofiel voor de plafondplaat op. Het geheel wordt bekleed met plakvilt om zo de reflectie tot een minimum beperken. We hebben gekeken hoeveel ruimte het gordijn moest krijgen en dat was meer dan verwacht, nl. 10cm. Hierdoor moeten de plafondplaten ca. 14,5 cm smaller worden en komen de lampjes erg dicht richting gordijn. Hoe dat uitziet in de praktijk moeten we natuurlijk nog bekijken. Ik hoop dat het goed is, anders moeten we 3 plafondplaten opnieuw maken.

De gordijnrail werkt prima. Kan nl. ook zonder motor open en dicht (wist ik niet). Is wel fijn, want dan is het afstellen veel eenvoudiger. Je kunt het mechanisme vergelijken met een garageopener met een stalen draad ipv een ketting. Je moet er dus voor zorgen dat de staalkabel strak staat en niet gedraaid is. Als het mechanisme soepel loopt, dan is het goed. Het afstellen doen we pas als het gordijn hangt, want het gordijn moet natuurlijk precies in het midden vallen. Is nu wat moeilijk want er moet 2 à 3 cm tussen de muur en de motor zitten, zodat je de kabel strak kan stellen en de motor kan aan- en afkoppelen. Hoop gereken, terwijl als het hangt je snel kan zien hoe het zit. Het stopcontact leg in aan als ik weet waar de motor precies komt.

Nu alleen nog hout en vilt kopen (weet iemand waar je dat plakvilt kunt krijgen?) en dan weer verder.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

PjotrrrNL

GTDesign heeft mooi plakvilt:
www.projectiedoeken.nl

celerontje

Ik snap de constructie met de L balk wel, maar niet precies de bevestiging.
Waar maak je de L balk precies aan vast? Dat hoekprofiel, komt dus tegen het horizontale gedeelte van de balk, en dan?
De balk komt helemaal van wand tot wand, toch? (Nee, dit heeft niks met de VOC mentaliteit te maken...
...TOCH? ;D)

En haal het vilt maar bij GT inderdaad, dan heb je dezelfde soort als bij zijn beroemde schermen! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: PjotrrrNL on October 19, 2008, 18:38:49
GTDesign heeft mooi plakvilt:
www.projectiedoeken.nl
Quote from: celerontje on October 19, 2008, 18:52:59
En haal het vilt maar bij GT inderdaad, dan heb je dezelfde soort als bij zijn beroemde schermen! ;D
Bedankt! Dat scheelt een hoop zoekwerk ;)

Quote from: celerontje on October 19, 2008, 18:52:59
Ik snap de constructie met de L balk wel, maar niet precies de bevestiging.
Waar maak je de L balk precies aan vast? Dat hoekprofiel, komt dus tegen het horizontale gedeelte van de balk, en dan?
De balk komt helemaal van wand tot wand, toch? (Nee, dit heeft niks met de VOC mentaliteit te maken...
...TOCH? ;D)
Ik ga het nog opnemen in mijn ontwerp en daar komt dus een plaatje van... Maar om je vragen te beantwoorden, horizontaal deel komt tegen het plafond en sluit aan op de paneelabsorber. Het verticale deel komt 10 cm de ruimte in en daaraan komt het hoekprofiel van het plafond. En ja, de koof loopt van zijwand tot zijwand en is dus 393cm breed.

Ik begrijp je meestal in één keer, maar deze moet je me toch uitleggen...
Quote from: celerontje on October 19, 2008, 18:52:59
(Nee, dit heeft niks met de VOC mentaliteit te maken...
...TOCH? ;D)
::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Oké', in zal de grap uitleggen in hapklare hondenbrokken :( ;D:
Herinner je je die toespraak van Balkenende nog ''We moeten over grezen heenkijken, de VOC mentaliteit...''
toen kwam er een hoop geroezemoes in de Tweede Kamer, waarom Balkenende reageerde met ''TOCH?!''
Ik stelde een vraag aan jou, die ik eindigde met ''toch?'', dus daarom dat ik even na de beroemde ''TOCH?!'' quote verwees.

Savvy? ;)

En nee, ik ken geen grappen over Leterme .;D

Ik snap je constructie nu bijna helemaal.
Dus het hoekprofiel komt aan de bovenkant van de horizontale ''plank'', en het gedeelte van het profiel dat omhoog steekt, schroef je vast aan de metaalcontructie van je systeemplafond?

En over dat die velours gesproken, die kan je ook voor bv. je Centerspeaker gebruiken als de bovenkant teveel reflecteerd.
Helaas is dat spul niet goedkoop, maar een hobby mag wat kosten ;D
Ga je voor de koof MDF gebruiken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on October 20, 2008, 12:51:20
Oké', in zal de grap uitleggen in hapklare hondenbrokken :( ;D:
Herinner je je die toespraak van Balkenende nog ''We moeten over grezen heenkijken, de VOC mentaliteit...''
toen kwam er een hoop geroezemoes in de Tweede Kamer, waarom Balkenende reageerde met ''TOCH?!''
Ik stelde een vraag aan jou, die ik eindigde met ''toch?'', dus daarom dat ik even na de beroemde ''TOCH?!'' quote verwees.

Savvy? ;)

En nee, ik ken geen grappen over Leterme .;D
;D I got it ;D

Quote from: celerontje on October 20, 2008, 12:51:20
Ik snap je constructie nu bijna helemaal.
Dus het hoekprofiel komt aan de bovenkant van de horizontale ''plank'', en het gedeelte van het profiel dat omhoog steekt, schroef je vast aan de metaalcontructie van je systeemplafond?

En over dat die velours gesproken, die kan je ook voor bv. je Centerspeaker gebruiken als de bovenkant teveel reflecteerd.
Helaas is dat spul niet goedkoop, maar een hobby mag wat kosten ;D
Ga je voor de koof MDF gebruiken?
Je hebt het bijna begrepen ;) Koof wordt waarschijnlijk van MDF. Ligt er ook een beetje aan wat de bouwmarkt adviseert. Plakvilt is inderdaad niet goedkoop, maar werkt het geheel wel mooi af en zie je op kijkafstand geen verschil tussen de koof en het kader van het scherm. De centerspeaker bekleden vind ik een beetje zonde van die mooie speaker. En het stoort ons al niet eens meer ::)

Om de constructie te verduidelijken heb ik snel een ontwerp gemaakt. Misschien dat dit alles duidelijk maakt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Een plaatje zegt altijd meer dan 1000 woorden, ik snap 'n helemaal. :D
En nu mag je GTdesign gaan spelen, fysiek werk aan de winkel! :D
Gelukkig heb je een syteemplafond, dan kan je ''systematisch'' werken ;D

En nu mag je je collega's bij de koffieautomaat uitleggen waarom jij notabene een gordijnrail IN je plafond gaat maken. ;D
Wat vindt men op je werk eigenlijk van je hobby?
Wat is de meest grappige/bijdehandte opmerking/vraag die over je HT gebeuren gemaakt/gesteld is? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

denoontje

Ik heb eerder gespeeld mbt de center door er een dunne mdf/hardboard plaat op te leggen welke bekleed was met vilt...
hoef je je speaker niet te bekleden.

HTip

Quote from: celerontje on October 20, 2008, 23:37:23
Een plaatje zegt altijd meer dan 1000 woorden, ik snap 'n helemaal. :D
Is bijna altijd zo! Plaatje had ik dus beter eerder gemaakt dan het proberen uit te leggen ::) ;D

Quote from: celerontje on October 20, 2008, 23:37:23
En nu mag je GTdesign gaan spelen, fysiek werk aan de winkel! :D
Gelukkig heb je een syteemplafond, dan kan je ''systematisch'' werken ;D
Yep! Sinds lange tijd een substantiële verandering aan de HT. Systematisch werk ik altijd, ook voordat ik een systeemplafond had ;D

Quote from: celerontje on October 20, 2008, 23:37:23
En nu mag je je collega's bij de koffieautomaat uitleggen waarom jij notabene een gordijnrail IN je plafond gaat maken. ;D
Wat vindt men op je werk eigenlijk van je hobby?
Wat is de meest grappige/bijdehandte opmerking/vraag die over je HT gebeuren gemaakt/gesteld is? ???
Op het werk vindt eigenlijk iedereen het ontzettend gaaf. Meeste opmerkingen zijn ook in die trand.

Paar opmerkingen...
"Wanneer kunnen we (eindelijk) komen kijken?"
"Kon het scherm niet groter?" ;D
"Is het nu nog niet klaar?" :P

Je ziet dat de opmerkingen niet veel anders zijn dan hier op het forum ;) ;D

Degenen die al langs zijn geweest zijn (familie, vrienden, collega's) reageren eigenlijk allemaal hetzelfde. Zeker wanneer ik het geluid en even later het beeld aanzet. Dan hoor je ooh's en aah's tussen de herrie door ;D

Quote from: denoontje on October 21, 2008, 08:31:41
Ik heb eerder gespeeld mbt de center door er een dunne mdf/hardboard plaat op te leggen welke bekleed was met vilt...
hoef je je speaker niet te bekleden.
Mijn centerspeaker is niet vlak, dus ik kan er niets opleggen. Daarnaast is ie ook 5 graden gekanteld, maar het is wel mogelijk om iets aan de absorber te monteren of een standaard te maken zodat de center van bovenaf is afgedekt.

Bedankt voor de tip 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

''Kon het scherm niet groter?'' Vinden sommigen het dan nog te klein? ??? ;)
Ik heb eens Spider-Man 3 gezien in een klein bioscoopzaaltje met een heel groot doek en ik ging in het midden van de zaal zitten, de trailers begonnen en ik zat de hele tijd heen en weer te turen, dus toen ben ik maar wat meer naar achteren gaan zitten. :)

In mijn HT heb ik een doek van 1,20 breed, ik kon niet breder, vanwege de schuine wanden, terwijl ik er 2,5 meter vanaf zit, dus opzich zou 1,60 ook wel kunnen, tja, de zolder...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

Hi HTip.

Ik zal er wellicht overheen gelezen hebben, zo niet dan hierbij het advies:

Vul de holle ruimte wel op met materiaal om te voorkomen dat deze al te grote invloed gaat uitoefenen op de akoestiek.

LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

geen dank....

het is wel een tijd geleden dat er foto's in dit topic zijn gepost hoor....

HTip

Quote from: celerontje on October 21, 2008, 13:13:12
''Kon het scherm niet groter?'' Vinden sommigen het dan nog te klein? ??? ;)
Ik heb eens Spider-Man 3 gezien in een klein bioscoopzaaltje met een heel groot doek en ik ging in het midden van de zaal zitten, de trailers begonnen en ik zat de hele tijd heen en weer te turen, dus toen ben ik maar wat meer naar achteren gaan zitten. :)

In mijn HT heb ik een doek van 1,20 breed, ik kon niet breder, vanwege de schuine wanden, terwijl ik er 2,5 meter vanaf zit, dus opzich zou 1,60 ook wel kunnen, tja, de zolder...
Dat was een geintje ;)
2,20m breed (2,53m diagonaal) is niet echt een klein scherm :P
Zeker niet op een afstand van 3,30m ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: LittleNinja on October 21, 2008, 13:15:51
Hi HTip.

Ik zal er wellicht overheen gelezen hebben, zo niet dan hierbij het advies:

Vul de holle ruimte wel op met materiaal om te voorkomen dat deze al te grote invloed gaat uitoefenen op de akoestiek.

LittleNinja
Dank je! Welke holle ruimte bedoel je precies?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: denoontje on October 21, 2008, 13:43:57
geen dank....

het is wel een tijd geleden dat er foto's in dit topic zijn gepost hoor....
Er is ook weinig reden geweest om foto's te maken. Ik zou een foto van de gevoegde vloer kunnen maken. Is dat dan voorlopig genoeg? ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

DIS TREET IS WURTLES WITOUT PIKS ;D ;D ;D
Foto's van de vloer en van de in elkaar gezette rail graag. :D

Ik denk dat met die holle ruimte, de verhoging achter bedoeld wordt, met de stoelen en apparatuur.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

Quote from: HTip on October 21, 2008, 16:07:29
Dank je! Welke holle ruimte bedoel je precies?

Koofjes, verhogingen, etc etc... ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#1670
Quote from: denoontje on October 21, 2008, 13:43:57
geen dank....

het is wel een tijd geleden dat er foto's in dit topic zijn gepost hoor....

Gij wenst een foto??



>:D >:D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Volgens mij heb je te veel vocht in je voegmiddel gebruikt ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

JeKa

Heb je nierstenen op vloer...?
Oh, en de voegen beginnen ook al te scheuren.  >:D

denoontje

mag natuurlijk ook een foto zijn van en ht-er die hard aan het zwoegen is

PjotrrrNL

Val die jongen toch niet steeds lastig, zo komt ie nooit aan klussen toe!  ;)