Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: jaco on August 15, 2008, 15:35:30
Hmm, dat lijkt op het systeem wat zo'n 2 jaar geleden bij de praxis in de aanbieding was. Werkte wel, maar niet met zwaardere overgordijnen. Dan slipte het door.
De 4,14m versie kan een gordijn van 20kg aan. De 6m versie kan 25 kg aan. Ik heb veloursgordijnen besteld. Zou dat te zwaar zijn?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Quote from: HTip on August 15, 2008, 15:37:43
De 4,14m versie kan een gordijn van 20kg aan. De 6m versie kan 25 kg aan. Ik heb veloursgordijnen besteld. Zou dat te zwaar zijn?
Geen idee, dat systeem wat ik destijds geprobeerd heb werkte met een slipkoppeling. Als de weerstand een bepaalde waarde bereikte stopte de motor. Dat was in te stellen. Normaal zou dan goed werken voor het bereiken van het einde van de rails..
Maar met mijn overgordijnen moest ik de instelling zo zetten dat hij ook aan de eindstop door bleef draaien.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

HTip

Staat in ieder geval op mijn lijstje van kandidaten.

De Add-a-Motor oplossing kan 30kg aan. Kans op slippen is dan kleiner. Maar dan moet je nog een goede rail vinden.

Gelukkig zijn er alternatieven op de dure customoplossingen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Zoals al eerder gezegd...

Misschien heb ik morgenavond een nieuwe aanwinst voor in de HT. Jullie mogen de komende tijd speculeren over wat het zou kunnen zijn.

Ben benieuwd naar jullie suggesties :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Hmmm.. Interessant. Zelf wil ik misschien electrisch bediende rollgordijnen hebben, maar ik heb er nog niet naar gezocht..

Wel super cool!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Garmir

Ik weet het, ik weet het! Het is voegmiddel voor de vloertegels  ;D

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

PjotrrrNL


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff


tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: Garmir on August 16, 2008, 19:24:41
Ik weet het, ik weet het! Het is voegmiddel voor de vloertegels  ;D
;D Bijna ;)

Quote from: celerontje on August 17, 2008, 00:23:10
Zó, beste Philip, wat is je aanwinst nou? ??? ;D
Quote from: Nooff on August 17, 2008, 01:46:14
DV9600  ;)
Helemaal goed 8) Goed opgelet ;) Deze speler is de laatste upgrade in het SD-tijdperk. Reden is de mogelijkheid om via i.Link van de mogelijkheden van de SR9600 voor SACD en DVD-A te kunnen genieten. Op die manier aangesloten wordt er gebruik gemaakt van het JFTS (Jitter Free Transfer System), waardoor high-resolution muziek optimaal wordt weergegeven. Heb nog geen i.Link-kabel dus ik kan dit nog niet testen, maar dat komt zeker nog...

Heb 'm natuurlijk meteen aangesloten. Zijn begonnen met muziek van SACD en DVD-A te luisteren via analoog 5.1 output en we kunnen meteen zeggen dat, hoewel de DV9500 en de DV9600 hetzelfde audioboard hebben, de DV9600 muziek beter en mooier weergeeft. Het wordt subtieler weergegeven en daardoor zijn er meer details hoorbaar, zonder vermoeiend te worden. Vocals zijn beter verstaanbaar en beter gedefinieerd. Op geluidsvlak is het dus zeker een verbetering. We gaan nog meer vergelijkingen doen, maar eerste indruk is in ieder geval goed :D

Omdat de DV9500 samen met de beamer door Frank is gecalibreerd, heb ik alle instellingen rechtstreeks overgenomen. Maar het lijkt erop dat dit videoboard andere instellingen vereist, want het beeld is (nog) niet optimaal. Het videoboard is compleet anders, dus het zou in theorie natuurlijk kunnen. Weet iemand van jullie of dit kan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: tiptop on August 17, 2008, 02:31:11
Nog een goede reis gehad? :)
Zowel gisteren als vandaag prima :D

Het was zeker gezellig. Jammer dat ik nog een andere afspraak had, maar dat komt nog wel een andere keer. Bedankt voor de posters en de stand van Shrek :D Staat in de HT, krijgt nog een andere plaats, maar dan kunnen we er nu al van genieten 8)

Als je een keer in de buurt bent ben je natuurlijk welkom :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Nooff

Quote from: HTip on August 17, 2008, 22:49:44
;D Bijna ;)
Helemaal goed 8) Goed opgelet ;)

;D

Gefeliciteerd met je aankoop, dat moet toch wel de ideale combi zijn  8)

Veel plezier gewenst  :D

HTip

Quote from: Nooff on August 17, 2008, 23:03:20
;D

Gefeliciteerd met je aankoop, dat moet toch wel de ideale combi zijn  8)

Veel plezier gewenst  :D
Dank je :D Is inderdaad de ideale combi. Want ze zijn volledig op elkaar afgestemd. Met een goeie i.Link is het met SACD en DVDA helemaal perfect. Heb ik al een keer mogen horen, dus daarom heeft ie altijd op mijn verlanglijstje gestaan ;)

We gaan hem nog vergelijken met de DV9500. Zowel op audio- als op videogebied. Als het niet teveel tijd kost, gaan we 1 op 1 vergelijken. Moet dan natuurlijk wel alle kabels elke keer wisselen, dus of we dat gaan doen is nog niet helemaal zeker.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Afgelopen weekend ook nog bij Bseated in Hoofddorp geweest. Er waren 2 kussen minder dik gewatteerd. Die hebben we omgeruild voor 2 andere. Mochten ze zelf uitzoeken. Super service!!

Vorige keer dat we de stoelen hadden opgehaald waren de bekerhouders niet aanwezig. Die hebben dus nu ook. Alle leuningen krijgen een zwarte bekerhouder :D

Foto's van alle veranderingen volgen natuurlijk nog...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Daar gaan we wel vanuit ;D

Fijn dat de 9600 beter klinkt. Is toch even spannend om zo een gok te nemen. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on August 18, 2008, 20:09:36
Daar gaan we wel vanuit ;D
;D

Quote from: tiptop on August 18, 2008, 20:09:36
Fijn dat de 9600 beter klinkt. Is toch even spannend om zo een gok te nemen. ;)
Zeker! Meerdere (zelfs Marantz) hadden gezegd dat het audioboard hetzelfde is en dat de winst alleen in het videodeel en de i.Link zat. Maar deze review op TechRadar UK, waarbij ook Ken Ishiwata is geïnterviewd (pag. 4) gaf de doorslag. Het audioboard is doorontwikkeld na de uitgave van de 9500.

Ben erg blij dat we de gok hebben genomen. Ik ga nog proberen te omschrijven wat de verschillen zijn tussen het geluid van de 9500 en de 9600...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Al een mooi iLink kabeltje kunnen vinden?
Denk je dat je verschil hoort tussen een gewoon firewirekabeltje en een speciaal audiofiel kabeltje?
Dit is namelijk een ander protocol dan S/PDIF.

En nog over de gordijntjes gesproken, heb je al een goede betaalbare rail gevonden?
En komt er ook nog een allerlaatste meting van Toine, als de gordijnen hangen?

Zijn er nog meer dingetjes die moeten gebeuren in je HT?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on August 21, 2008, 15:41:34
Al een mooi iLink kabeltje kunnen vinden?
Denk je dat je verschil hoort tussen een gewoon firewirekabeltje en een speciaal audiofiel kabeltje? Dit is namelijk een ander protocol dan S/PDIF.
Heb nog niet naar gezocht (wellicht een topic voor openen) en ik heb er nog helemaal geen ervaring mee. Ik heb alleen een hele goede (dure) i.Link kabel gehoord toen ik de receiver heb gekocht. Of een goedkoop kabeltje hetzelfde resultaat bereikt, ben ik heel erg benieuwd naar. Misschien dat iemand anders dit weet. Ik ben een "believer" dat kabels wel degelijk een verschil kunnen maken...

Quote from: celerontje on August 21, 2008, 15:41:34
En nog over de gordijntjes gesproken, heb je al een goede betaalbare rail gevonden?
En komt er ook nog een allerlaatste meting van Toine, als de gordijnen hangen?
Ik heb gekeken en ik denk dat de gordijnrail van autogordijn.nl wordt. Is niet al te duur en is eenvoudig op maat te maken. Zit een AB bij en die codes kan ik dan weer in de Marantz AB programmeren :D Toine hoeft geen meting meer te doen, want we hebben het erover gehad. In het laatste rapport heeft hij het meegenomen in het advies. Extra absorptie kan geen kwaad, sterker nog, is zelfs beter...

Quote from: celerontje on August 21, 2008, 15:41:34
Zijn er nog meer dingetjes die moeten gebeuren in je HT?
Nog best veel kleine tot middelgrote klussen. Ik zal eens een lijstje maken en dan kan ik elke keer wat afvinken. Moeten ook allemaal gebeuren, maar daar moet ik dan wel genoeg energie voor hebben ::) In de tussentijd kunnen we gelukkig wel genieten van mooie muziek en film en dat doen we dan ook ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik had ook nog foto's beloofd...

De stand van Shrek 3 die ik van tiptop heb gekregen. Staat nu voorlopig in de HT, maar krijgt straks een mooi plaatsje in de ruimte voor de HT ;)


De Marantz apparatuur zoals het nu tijdelijk staat. Zoek de verschillen tussen de DV9500 en DV9600 ;D



Het "Now playing" bord uit de laatste powerbuy. Krijg ik nog een ander voor, omdat deze niet helemaal goed is. Super service van Raymen 8)

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Die rail van autogordijn.nl is wel goedkoop, maar hoe betrouwbaar is ie?
Het gewicht van de gordijnen mag ook niet teveel zijn.
Ik heb er mijn twijfels bij.
Ik voorspel geen levensduur van 10 jaar i.i.g.
Ik moet gelijk denken aan hoeveel gezeik we hebben gehad het RF kastje van een Praxis zonnescherm. (Wel keurig opgelost trouwens.)
Wat zeg jij ervan, Philip?

Wat zijn het precies voor velours gordijnen?
Dun? Dik? Wie maakt ze op maat?

En wat betreft die iLink kabel, misschien kan je eentje van een audiozaak lenen en eentje lenen van iemand met een videocamera o.i.d., kan je zelf luisteren.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

denoontje