Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

JeKa

#1175
Quote from: tiptop on July 21, 2008, 17:26:40
Ah,
Is dat zo'n bekende uitdrukking dat er een afkorting voor is?!

Weer wat geleerd. ;)

Jazeker, er is zelfs een (muziek)groep/ trio naar vernoemd  ;)

LittleNinja

En bij MINI noemen ze haar onderhoudscontracten zo.... "Tender Loving Care"
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: tiptop on July 21, 2008, 16:50:04
Kippensoep helpt!

En kleine beetjes tussendoor eten :)
Je schijnt niet echt te hoeven diëten, als je maar niet te veel tegelijk eet. Beter 6x per dag een klein beetje dan 3x het dubbele...

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik ken TLC van het nummer PYT (Pretty Young Thing) van Michael Jackson. Staat op Thriller ;)

Quote
I Want To Love You (P.Y.T.)
Pretty Young Thing
You Need Some Lovin' (T.L.C.)
Tender Lovin' Care

Niet het beste nummer van het album ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

PjotrrrNL

Beterschap!
Algemene tip bij flinke insektensteken: Meteen een natte paracetamol op de plek drukken, dit schijnt meteen het gif te neutraliseren....

http://www.nu.nl/news/1649677/180/Vakantiehack%3AParacetamol_op_wespensteek.html

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: PjotrrrNL on July 22, 2008, 13:02:18
Beterschap!
Algemene tip bij flinke insektensteken: Meteen een natte paracetamol op de plek drukken, dit schijnt meteen het gif te neutraliseren....

http://www.nu.nl/news/1649677/180/Vakantiehack%3AParacetamol_op_wespensteek.html

Dank je wel! Ik heb Aspivenin gebruikt. Heeft gelukkig ook prima gewerkt :D

Ben het op bed liggen wel helemaal zat :-\ Maar dat zit er nu nog even niet in. Ben nog te slap om lang uit bed (of mijn geval de bank) te zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Quote from: HTip on July 22, 2008, 13:30:37
Dank je wel! Ik heb Aspivenin gebruikt. Heeft gelukkig ook prima gewerkt :D
't is maar net wat je prima noemt...... >:D (hoe lang lig je al op bed?)

HTip

Quote from: JeKa on July 22, 2008, 16:18:12
't is maar net wat je prima noemt...... >:D (hoe lang lig je al op bed?)

Prima in de zin van het gif geneutraliseerd ;)

Vanaf vrijdagochtend :-\
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

THX-UltraII

je bent er echt iets ubervets van aan het maken!! Complimenten voor je progressie die je de laatste maanden gemaakt hebt. WAT een ruimte. Wanneer hoop je er helemaal klaar mee te zijn?

HTip

Quote from: THX-ultraII on July 23, 2008, 08:20:44
je bent er echt iets ubervets van aan het maken!! Complimenten voor je progressie die je de laatste maanden gemaakt hebt. WAT een ruimte. Wanneer hoop je er helemaal klaar mee te zijn?

Thanks Sander :D Het was de bedoeling geweest om afgelopen weekend de eerste film te kunnen zien en horen, maar dat heeft mijn ziek zijn verhinderd...

We moeten nog een paar akoestische aanpassingen doen om het geluid achter te verbeteren, maar dat zijn de puntjes op de i ;) ik was vorige week donderdag begonnen met de speakerkabels, anders kunnen we niet kijken èn luisteren tegelijk ;D

Echt klaar? Het todo-lijstje wordt kleiner, maar er moeten nog een behoorlijk aantal kleine klusjes gedaan worden ::) Verwachting? Maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Als we film kunnen kijken, dan doen we de rest op ons gemak :D

Jij bent trouwens ook lekker bezig!! Heb je nog vorderingen gemaakt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

THX-UltraII

Quote from: HTip on July 23, 2008, 10:26:43
Thanks Sander :D Het was de bedoeling geweest om afgelopen weekend de eerste film te kunnen zien en horen, maar dat heeft mijn ziek zijn verhinderd...

We moeten nog een paar akoestische aanpassingen doen om het geluid achter te verbeteren, maar dat zijn de puntjes op de i ;) ik was vorige week donderdag begonnen met de speakerkabels, anders kunnen we niet kijken èn luisteren tegelijk ;D

Echt klaar? Het todo-lijstje wordt kleiner, maar er moeten nog een behoorlijk aantal kleine klusjes gedaan worden ::) Verwachting? Maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Als we film kunnen kijken, dan doen we de rest op ons gemak :D

Jij bent trouwens ook lekker bezig!! Heb je nog vorderingen gemaakt?

Ik probeer geduld te hebben en dat moet je ook wel met dergelijke projecten. Vind dat echter alleen altijd vrij lastig. Het liefst wil je alles binnen een paar weken klaar hebben. Ben erachter gekomen dat dit gewoon niet mogelijk is. Heb in mijn klusvakantie echter wel veel kunnen doen.

Zo is het plafond helemaal klaar en zijn alle muren en wanden geplaatst en geschilderd. Ook staan mijn speakers inmiddels in de ruimte. Welliswaar zonder kabel, maar goed, alvast voor het idee :). Krijg net een PM van Vincent dat mijn Marantz AV8003/MM8003 combi met een beetje geluk eind van de week nog binnen komt!!
De biosstoelen staan er ook al (gekocht bij B-Seated, de Cinesolo). Heb er 2 genomen omdat de ruimte echt een beetje voor mij en mijn vrouw bedoeld is. Als er eens wat maten komen dan zet ik wel wat klapstoeltjes uit. Qua akoestiek duurt het gewoon even maar dat is niet zo erg. Jij en ik weten dat Toine het zelf ook druk heeft momenteel en ook een beetje vakantie wil houden tussendoor.
Het volgende dat op stapel staat is het bouwen van de diffusers. Toine gaat dit geheel voor zijn rekening nemen. Niet dat ik het zelf niet wil maar ik KAN dit gewoonweg niet. Heb absoluut twee linkerhanden dus begin er niet aan.
Na het plaatsen van de diffusie (er komt zowel voor als achter diffusie) gaan we weer meten hoe de nagalmtijd is (we hebben nog geen meting gedaan nadat het plafond GEHEEL bedekt is met Sombra-D en de diffusers die dan staan hebben ook invloed op de nagalm). Zodra de nagalm onder controle is gaan we naar de volgende stap. Dan zullen basstraps aan de beurt komen. Hoeveel en welke hiervan nodig zijn is nog niet te voorspellen. Zeker niet omdat ik met twee subwoofers ga spelen. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat er dan blijkt dat er minder modules nodig zijn. Ook moeten er nog wat stroomkabels in elkaar gezet worden en moet ik mijn componentenrack (SolidTech Rack Of Silence) inrichten en afstellen. Zo blijf ook ik nog wel even bezig zie je wel.

Schandalig trouwens dat ik in JOU topic zoveel over mijn HT aan het verkondigen ben. Shame on me! ;D

Dan maar meteen even gebruik maken van de situatie :):

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=74090.0



THX-UltraII

wat heb jij trouwens voor verlichting voor in je ruimte genomen?

HTip

Quote from: THX-ultraII on July 23, 2008, 16:04:49
Ik probeer geduld te hebben en dat moet je ook wel met dergelijke projecten. Vind dat echter alleen altijd vrij lastig. Het liefst wil je alles binnen een paar weken klaar hebben. Ben erachter gekomen dat dit gewoon niet mogelijk is. Heb in mijn klusvakantie echter wel veel kunnen doen.

Zeker op de manier zoals wij het doen ;)

Quote from: THX-ultraII on July 23, 2008, 16:04:49
Schandalig trouwens dat ik in JOU topic zoveel over mijn HT aan het verkondigen ben. Shame on me! ;D

Helemaal geen probleem hoor, ik vroeg het zelf ;D

Jouw project lijkt erg veel op dat van mij ;) We hebben hetzelfde plafond, diffusers van Toine (WaveWeaver-1?) en hebben waarschijnlijk basstraps nodig... Ben ook met DIY netkabels bezig. En er komt bij mij ook nog een ander rack, wordt bij alleen anders :D

Jij hebt wel de Marantz AV/MM8003 combinatie :P terwijl ik het "moet doen" met de SR9600 ;D

Quote from: THX-ultraII on July 23, 2008, 16:05:33
wat heb jij trouwens voor verlichting voor in je ruimte genomen?

Ik heb inbouwsetjes van Parador. Zijn er in 3 of 5 per trafo. Die kun je heel mooi verwerken in je plafondplaten. Inbouwdiepte is minder dan de dikte van de plaat en ze zijn erg licht. De armaturen kun je zwart spuiten (ze leveren alleen wit, chroom en messing ::)) Gatenzaag van 60mm gebruiken en klaar :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Het is weer even geleden, maar iedereen weet de reden ;) Met het werk afgesproken dat ik voorlopig halve dagen werk en dat ik toewerk naar fulltime per 1-9. Nooit gedacht dat dit weer zo lang ging duren ::)

Maar er is gelukkig toch best wel wat te melden...

Nog net de avond voordat ik ziek werd hadden we de beamer opgehangen, gaten in de plafondplaat gemaakt en de kabels weggewerkt.





Mijn schoonvader en mijn vrouw hebben de surroundspeakers en de sub van de slaapkamer naar de kelder verhuist. De surroundspeakers wegen 27kg per stuk en de sub niet veel minder, dus dat kon ik niet echt ::) Was ik natuurlijk erg blij mee :D



Ik heb op mijn gemak en in mijn tempo (en dat was niet hoog ;D) de LS-kabels gemonteerd. De W&M Audio Black Magic is net een tuinslang ;D Er zitten 5 lagen om de daadwerkelijke koperdraden en die moet je 1 voor 1 verwijderen... Het is een bi-wire kabel en dat voor mij de eerste keer, dus ik heb goed gekeken naar de plaatjes op internet. Was best een precies werkje ;) De locking banana's zijn erg prettig. Wist in het begin niet precies hoe dat moest :-\



Daarna alles aangesloten en toen begonnen met het instellen. Met de inregelmicrofoon  en de dB meter erbij en beginnen maar... Het is nog niet helemaal optimaal, maar dat hoeft ook nog niet ;) Op het forum veel gelezen over de discussie (large/small) en dus meerdere instellingen geprobeerd, maar uiteindelijk heb ik het beste resultaat bereikt met alle speakers op small en de crossover op 70 Hz. Verschillen zijn echt merkbaar nu de speakers (ondanks dat ze best groot zijn) niet de energie hoeven te steken in de allerlaagste tonen...

Onze eerste surroundbeleving in de kelder en we hadden meteen zoiets van W :o W!!! Eerst muziek geprobeerd (de SACD's en DVD-A's die ik de afgelopen maanden hebben aangeschaft) in surround en dat is toch wel erg mooi, tenminste als de surroundmix goed is gedaan. Doordat de instrumenten en zang over verschillende speakers wordt verdeeld hoor je veel meer details. Het is wel even wennen, maar dat is snel gebeurd :D

Filmbeleving is ook een compleet andere nu er geluid bij is ::) De nieuwe speakers reflecteren minimaal het licht en dat is erg prettig. De center is ook erg goed, dialogen zijn heel duidelijk verstaanbaar, alleen merkten we meteen dat er, zoals Toine ook had voorgesteld, iets op de tegelvloer moet komen. Voorlopig een plafondplaat voor de center gelegd en dat was meteen een stuk beter. Hoge tonen waren minder schel en de middentonen kwam beter naar voren, wat natuurlijk ook te verwachten was...

Tot slot nog aan de muurzijde de diffusers opgehangen, waarbij de verdeling zo gemaakt is dat er 1 voor het 1e reflectiepunt hang en 3 erachter. Zo denken we het meeste profijt te hebben. Het midden van de diffusers is oorhoogte (advies van Toine). Ze worden natuurlijk nog zwart geverfd, maar dat verandert niks aan de werking ;D



Er moet nog veel gebeuren, maar we kunnen nu wel alvast genieten van muziek en films. Heerlijke manier van ontspannen 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bornin7ty2

Netjes, zeer netjes allemaal.

ziet er zeer goed uit.  Tof ook dat je weer beter bent trouwens. 

groet,

72


Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

LittleNinja

HTip,

Ga je die panelen nog verven??

Als het straks helemaal af is wel even een panorama schieten he?!

;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

-madison-

Quote from: LittleNinja on August  9, 2008, 10:21:08
HTip,

Ga je die panelen nog verven??

QuoteZe worden natuurlijk nog zwart geverfd, maar dat verandert niks aan de werking Grin
;)


Ziet er goed uit!! Wanneer verwacht je helemaal klaar te zijn?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

denoontje

Gaan de fronts nog in die opening in het "podium"?

celerontje

#1195
Mooi hoor.

Maar waarom plavuizen (tegels) in je HT?
Akoestische overweging?
Praktisch?

En die beamer is ook mooi geverft en goed gekalibreerd geven iets oudere beamers ook een zeer mooi plaatje.
Ik heb laatst Ronald's Themescene HD79 gezien, wat een diepte zeg met de film Earth op Blu-ray!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Bedankt weer allemaal. Ik ben ook blij wat ik weer wat kan doen :D

Inderdaad worden alle diffuserpanelen zwart, net zoals de deur waar ze voor komen te staan. Dan zie je er waarschijnlijk heel erg weinig van als het donker is...

Quote from: -madison- on August  9, 2008, 10:29:57
Ziet er goed uit!! Wanneer verwacht je helemaal klaar te zijn?
Er zijn nog heel wat kleine klusjes te doen en dat kan uiteindelijk nog best lang duren, maar voor de winter zou moeten lukken. Ik ben erg blij dat we nu al kunnen genieten, want in mijn huidige toestand zou ik niet zoveel tijd kunnen besteden...

Quote from: denoontje on August  9, 2008, 11:55:03
Gaan de fronts nog in die opening in het "podium"?
In eerste instantie was dat wel de bedoeling, maar door de paneelabsorber heb ik te weinig ruimte tot de muur. Het voorpodium is ook iets smaller geworden, maar nog altijd diep genoeg voor de centerspeaker. Heb trouwens voor de centerspeaker een stand besteld bij AV123. Als je op het plaatje klikt kun je de specificaties zien...



Quote from: celerontje on August  9, 2008, 13:31:55
Maar waarom plavuizen (tegels) in je HT?
Akoestische overweging?
Praktisch?
Beide. Aangezien de vloer van beton is was dat de optie waarbij de vloer niet al te hoog werd. Akoestisch gezien is het ook aan te raden, omdat anders de ruimte te dood zou klinken. Er komt nog wel een kleed in de luisterdriehoek...

Quote from: celerontje on August  9, 2008, 13:31:55
En die beamer is ook mooi geverft en goed gekalibreerd geven iets oudere beamers ook een zeer mooi plaatje. Ik heb laatst Ronald's Themescene HD79 gezien, wat een diepte zeg met de film Earth op Blu-ray!
Thanks! De beamer is ISF gecalibreerd door Frank en dat was maar goed ook, want er zat teveel rood en blauw in het beeld. Het was niet helemaal goed te krijgen, maar ik zou niet weten waar ik dat aan zou moeten zien ;) De H79 zal nog een beter plaatje neerzetten vanwege de DC3 van TI. In de H78 zit nog een DC2. Maar we zijn nu al erg tevreden met het plaatje. Komt ook door de uitstekende optiek (lens en prisma's). Die is van erg hoog niveau 8)

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: LittleNinja on August  9, 2008, 10:21:08
Als het straks helemaal af is wel even een panorama schieten he?!

;)
Waarom wachten tot het helemaal af is :D Ik heb een poging gedaan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: HTip on August  9, 2008, 16:26:36
Waarom wachten tot het helemaal af is :D Ik heb een poging gedaan...
Poging gelukt! Ziet er erg netjes uit vanaf die plek O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: Jean Sibelius on August  9, 2008, 16:35:29
Poging gelukt! Ziet er erg netjes uit vanaf die plek O0
Dank je! Je kunt zoveel instellen met autostitch, dat het vast nog wel beter kan. Waarschijnlijk ook als ik nog meer foto's maak. Waren er nu "slechts" 36 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive