Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: astrobart on June 23, 2008, 23:32:08
wat een meesterlijke site die link zeg
Inderdaad. Zou eigenlijk verplicht leesvoer moeten zijn voor iedereen die aan een HT begint ;) ;D Ik heb er in ieder geval veel aan gehad en veel van geleerd. Ik snap lang niet alles, maar ik kan het allemaal beter plaatsen...

Quote from: jaco on June 24, 2008, 06:38:15
Is het niet de bedoeling dat je tussen de 2 lijnen zit qua response ?
Het lijkt of je in het midden wat te veel demping hebt.
Klopt! Maar het is een grafiek op basis van een simulatie van fictieve aanpassingen. Ben erg benieuwd naar de resultaten van de 2e meting met alles op zijn plaats. Maar Toine heeft gezegd dat als het niet onder de 0,15s komt het nog niet erg is. Als ik de absorber had uitgevoerd met dezelfde platen als het plafond, was ik onder die 0,15s gekomen en dan zou het geluid doods worden. Wachten is op de meester zelf 8)

Quote from: atmoz on June 24, 2008, 07:08:28
Zooo dit begint echt mooi te worden!!
Echt een mooie wand 8)

Succes met klussen!!
Quote from: mikeske on June 24, 2008, 07:58:33
Nice man  8)
Thanks guys!! Nog even en dan kunnen we een filmpje gaan proberen 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Antons on June 24, 2008, 19:23:24
Hallo Htip! ;D

Via een link ben ik op het htforum terechtgekomen en ben sinsdien niet meer weg te krijgen van het forum hier ::).. Echt super wat ik allemaal tegenkom...

Ik heb heel je topic doorgelezen, reactie voor reactie(wel 2 avonden voor uit moeten trekken ;), maar dat was zeker de moeite waard!! ^-^
En ik moet een ding zeggen: Ik baal er stiekem wel een beetje van dat ik je topic niet 2 weken later tegen ben gekomen, want dan is het ongeveer af... :P

Nog heel veel succes met het bouwen van je ht....
Welkom op het forum 8) Het is verslavend hier en ook gevaarlijk voor je spaarcenten >:D

Het begint inderdaad een behoorlijk lang verhaal te worden als je het helemaal van voren moet lezen, maar leuk dat het je 2 avonden heeft kunnen boeien :D

Bedankt!! Het is over 2 weken nog niet helemaal klaar, maar dan zijn wel alle akoestische aanpassingen gebeurd. Daarna gaan we op het gemak de afwerking doen...

Nog 11 dagen tot de meting. Spannend :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag ook nog telefoon gehad van Poulissen. Voicemail was ingesproken, maar stond er slechts voor een deel op. Waarschijnlijk is iets fout gegaan bij het inspreken. De enige reden die ik kan verzinnen is dat er iets positiefs te melden is over de speakers. Zouden ze binnen zijn?? Voor degenen die het niet meer weten...

Het zijn de ALR/Jordan Note 7 en Note Center



Het lijkt allemaal op zijn plaats te vallen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Ik hoorde dat ze niet meer geleverd konden worden. Iets met dat de fabriek was afgebrand ofzo >:D ;D

Nee hoor, da gun ik je natuurlijk niet. Hoop dat ze binnen zijn voor je ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on June 24, 2008, 20:45:33
Ik hoorde dat ze niet meer geleverd konden worden. Iets met dat de fabriek was afgebrand ofzo >:D ;D

Nee hoor, da gun ik je natuurlijk niet. Hoop dat ze binnen zijn voor je ;)

;D LOL ;D
Je komt je belofte in ieder geval na op deze manier ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on June 24, 2008, 21:18:52
Kan je ze dan wel al beluisteren al ze binnen zijn?

Je bedoelt of ze niet moeten worden ingespeeld? Ik heb de Densen DeMagic DVD gekocht en als je die op herhalen zet, kan je elke component sneller inspelen. Weet niet of het werkt, maar als er andere manieren zijn om snel te kunnen genieten van een goed ingespeelde speaker, dan hoor ik ze graag.

Ik had een keer iets gelezen dat je ook speakers uit fase tegenover elkaar kan laten spelen... ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Nee, dat bedoelde ik niet ::) ;D Ik bedoelde of je dus al muziek kon luisteren op de luidsprekers (of je dus een set ergens anders in het huis zet tijdelijk om toch te kunnen genieten) ;)

Maar je kan ze wel idd in tegenfase en met de conussen naar elkaar toe laten inspelen. dit scheelt een paar dB in de praktijk. horen doe je ze nog steeds.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on June 24, 2008, 21:54:40
Nee, dat bedoelde ik niet ::) ;D Ik bedoelde of je dus al muziek kon luisteren op de luidsprekers (of je dus een set ergens anders in het huis zet tijdelijk om toch te kunnen genieten) ;)
;D had ik je dus verkeerd begrepen ;)

De bedoeling is dat het Marantz setje ;D zo snel als mogelijk naar de kelder verhuist. Het kan ook zijn dat we de verleiding niet kunnen weerstaan en dat ze tijdelijk op de slaapkamer mogen inspelen ::)

Ik moet nog alle speakerkabel (resp. 11, 9 en 7 meter :o) op maat maken als ze naar de HT verhuizen...

Quote from: tiptop on June 24, 2008, 21:54:40
Maar je kan ze wel idd in tegenfase en met de conussen naar elkaar toe laten inspelen. dit scheelt een paar dB in de praktijk. horen doe je ze nog steeds.

Heb ik nog wel een paar vragen...
- Moet je dan speciale testsignalen afspelen?
- En hoe gaat dat met een center?
- Je bedoelt dat je nog steeds hoort dat ze nieuw zijn?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

-Gewoon muziek
- 2 centers kopen ;D (weet niet, gewoon normaal inspelen denk ik.)
- Nee hoor, precies wat ik zeg. Sommigen denken dat je de luidsprekers op die manier helemaal niet meer hoort, omdat de signalen in tegenfase elkaar opheffen. (dat is in theorie alleen als ze op een precieze afstand van elkaar zouden staan). In het echt hoor je dus nog steeds gewoon de luidsprekers.
Dus in principe hoef je ze helemaal niet zo op te stellen. Op de normale manier dus en dan een cd op herhaling (of de tuner).
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

cinebasement

Ziet er mooi uit man!! Dat wordt genieten over niet al te lange tijd!!  ;D
Ik vond de 'eind-periode' van de bouw eigenlijk het leukste. Alles lijkt dan veel sneller te gaan, en je hebt meer 'kleinere' dingetjes die nog gedaan moeten worden...

Waar had je trouwens nu eigenlijk de X10 modules verstopt?


LittleNinja

Quote from: Antons on June 24, 2008, 19:23:24
Hallo Htip! ;D

Via een link ben ik op het htforum terechtgekomen en ben sinsdien niet meer weg te krijgen van het forum hier ::).. Echt super wat ik allemaal tegenkom...

Ik heb heel je topic doorgelezen, reactie voor reactie(wel 2 avonden voor uit moeten trekken ;), maar dat was zeker de moeite waard!! ^-^
En ik moet een ding zeggen: Ik baal er stiekem wel een beetje van dat ik je topic niet 2 weken later tegen ben gekomen, want dan is het ongeveer af... :P

Nog heel veel succes met het bouwen van je ht....



Hi Antons,

Welkom op het forum!! Veel plezier hier.

Je bent via een link hier terecht gekomen? Vertel?

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

nou nou het begint er echt goed uit te zien...
Snel die speakers plaatsen!

Lucky.L

Ziet er helemaal super uit zeg!
Ik wilde mijn ht'tje ook laten zien maar laat maar :-[.


Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Antons

QuoteHi Antons,

Welkom op het forum!! Veel plezier hier.

Je bent via een link hier terecht gekomen? Vertel?

Gegroet,
LittleNinja

Ik ben via google hier heel toevallig terecht gekomen... Was een beetje aan het googlen naar home theaters, en kwam terecht op een geweldig private home theater(weet zo niet meer welke).

Sinsdien ben ik het forum een beetje door gaan kijken, en ben ik wat gaan observeren. Tot het moment dat ik vond dat het tijd werd om wat complimentjes te gaan plaatsen.

Tot zo ver ff off topic.

denoontje

Quote from: Lucky.L on June 25, 2008, 14:19:29
Ziet er helemaal super uit zeg!
Ik wilde mijn ht'tje ook laten zien maar laat maar :-[.


Mvg Michel

gwoon doen, schaam je niet en we zijn gek op foto's....
maar pas op voor het virus

sorry nu weer on topic

LittleNinja

Quote from: Antons on June 25, 2008, 15:06:57
Ik ben via google hier heel toevallig terecht gekomen... Was een beetje aan het googlen naar home theaters, en kwam terecht op een geweldig private home theater(weet zo niet meer welke).

Sinsdien ben ik het forum een beetje door gaan kijken, en ben ik wat gaan observeren. Tot het moment dat ik vond dat het tijd werd om wat complimentjes te gaan plaatsen.

Tot zo ver ff off topic.

Kijk ook even bij "Showcase". Daar tref je sowieso een mooie verzameling aan. Wanneer volgen jouw foto's?  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Lucky.L

Quote from: denoontje on June 25, 2008, 15:23:39
gwoon doen, schaam je niet en we zijn gek op foto's....
maar pas op voor het virus

sorry nu weer on topic
Eerst het maan/sterretjes behang eraf van mijn dochter  ;D!

Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

HTip

Quote from: tiptop on June 24, 2008, 22:11:26
-Gewoon muziek
- 2 centers kopen ;D (weet niet, gewoon normaal inspelen denk ik.)
- Nee hoor, precies wat ik zeg. Sommigen denken dat je de luidsprekers op die manier helemaal niet meer hoort, omdat de signalen in tegenfase elkaar opheffen. (dat is in theorie alleen als ze op een precieze afstand van elkaar zouden staan). In het echt hoor je dus nog steeds gewoon de luidsprekers.
Dus in principe hoef je ze helemaal niet zo op te stellen. Op de normale manier dus en dan een cd op herhaling (of de tuner).

LOL ;D 2 Centers zullen er niet zo snel meer komen, gezien de "kritiek" op mijn 6.1 opstelling uit het verleden ;D

Ik laat dan gewoon de speakers dag en nacht spelen (tenminste als we er niets van horen op de slaapkamer ;)) en dan zien we wel hoe snel ze ingespeeld zijn. Overdag zou de Densen DVD Magic goed kunnen werken. Dan zijn we er toch niet, want dat is niet om aan te horen ::) ;D

Zojuist contact gehad met Poulissen. Als alles goed gaat dan worden morgenmiddag de speakers bezorgd 8) 8) 8) Wordt dus tijd dat ik snel zorg dat er apparatuur in de kelder komt :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: cinebasement on June 25, 2008, 08:41:55
Ziet er mooi uit man!! Dat wordt genieten over niet al te lange tijd!!  ;D
Ik vond de 'eind-periode' van de bouw eigenlijk het leukste. Alles lijkt dan veel sneller te gaan, en je hebt meer 'kleinere' dingetjes die nog gedaan moeten worden...

Waar had je trouwens nu eigenlijk de X10 modules verstopt?

Bedankt!! Inderdaad niet lang meer!! De grote klussen zijn binnenkort dan echt achter de rug :P

De X10-modules heb ik nog niet, maar het worden de micromodules die onder de plafondplaten of in de pilaren te verstoppen zijn. De TM13 komt in een stopkontakt achter de stoelen en de SS13 om de hoek bij de deur. De laatste 2 zijn de enige in het zicht en het scheelt me een hele hoop draden...

Quote from: denoontje on June 25, 2008, 13:14:04
nou nou het begint er echt goed uit te zien...
Snel die speakers plaatsen!

Dank je!! Morgen komen waarschijnlijk de speakers, maar het podium en tapijt moeten nog eerst, anders kan ik geen rack plaatsen.

Quote from: Lucky.L on June 25, 2008, 14:19:29
Ziet er helemaal super uit zeg!
Ik wilde mijn ht'tje ook laten zien maar laat maar :-[.

Gewoon doen!! Aan je sig te zien heb je een leuke set, dus reden genoeg :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Mooi systeem X10, ik heb zelf een 1 schakelmodule en zo'n IR naar X10 apparaat, werkt over het algemeen prima.
Kan ik mooi met mijn Harmony 525 het licht aan en uit zetten.
't kost wat, maar dan heb je ook wat!

Maar mooi HT, zeker die paneelconstructie die je met adviezen van Toine hebt gemaakt, keurig!

Maak je t.z.t. veel foto's van de techische zaken? zoals je X10, beeld en geluid?
Dat zullen velen, waaronder ik, zeer op prijs stellen.

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on June 26, 2008, 16:43:53
Mooi systeem X10, ik heb zelf een 1 schakelmodule en zo'n IR naar X10 apparaat, werkt over het algemeen prima.
Kan ik mooi met mijn Harmony 525 het licht aan en uit zetten.
't kost wat, maar dan heb je ook wat!

Gemak dient de mens ;D Het scheelt me ook een hoop gedoe met kabels aanleggen ::) Hoop dat het allemaal gaat werken wat ik wil. Ik wil proberen om de RF mogelijkheid Marantz AB (gelijk aan een Pronto) te gebruiken om de verschillende modules aan en uit te zetten en te dimmen. Moet alleen nog uitvogelen hoe dat allemaal moet. Uiteindelijk wil ik macro's programmeren waarbij met één druk op de knop het licht dimt, de beamer aangaat, etc...

Quote from: celerontje on June 26, 2008, 16:43:53
Maar mooi HT, zeker die paneelconstructie die je met adviezen van Toine hebt gemaakt, keurig!

Maak je t.z.t. veel foto's van de techische zaken? zoals je X10, beeld en geluid?
Dat zullen velen, waaronder ik, zeer op prijs stellen.

Dank je!! Your wish is my command ;D Foto's zullen er nog genoeg komen, misschien zelfs wel te veel ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Zoals afgesproken zijn er 3 nieuwe bewoners en 1 vertrouwde is weer terug op het nest ;D

Quote from: tiptop on June 24, 2008, 21:54:40
Nee, dat bedoelde ik niet ::) ;D Ik bedoelde of je dus al muziek kon luisteren op de luidsprekers (of je dus een set ergens anders in het huis zet tijdelijk om toch te kunnen genieten) ;)

Quote from: HTip on June 24, 2008, 22:01:42
Het kan ook zijn dat we de verleiding niet kunnen weerstaan en dat ze tijdelijk op de slaapkamer mogen inspelen ::)

We konden dus duidelijk de verleiding niet weerstaan >:D Want ze staan inmiddels op de slaapkamer in te spelen. De center blijft nog even in de doos. Kan ik op dit moment toch niet laten inspelen ::)

Ze klinken nu al erg goed :o :o :o En zijn nog niet eens volledig ingespeeld, staan nog niet optimaal en staan alleen op dempers ipv spikes. Dus dat belooft nog wat als het allemaal optimaal staat in de kelder :-*. In de handleiding staat dat ze een aantal uren in de fabriek zijn ingespeeld en dat het slechts een paar weken duurt voordat ze volledig zijn ingespeeld. Weet dus nu al dat de vogels de komende dagen ook kunnen genieten van mooi geluid ;D

Foto's volgen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ramius

Quote from: HTip on June 26, 2008, 22:20:31
Zoals afgesproken zijn er 3 nieuwe bewoners en 1 vertrouwde is weer terug op het nest ;D

Mooi zo, altijd zeer spannend de eerste keer je nieuwe speakers thuis beluisteren... :o ;) ;D

Geniet ze 8)
Ramius


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

HTip

Quote from: Ramius on June 28, 2008, 00:03:57
Mooi zo, altijd zeer spannend de eerste keer je nieuwe speakers thuis beluisteren... :o ;) ;D

Geniet ze 8)
Ramius

Thanks!! Genieten doen we nu al!! De speaker staat keurig de hele dag in te spelen (dus ook als we er niet zijn ;) en dat is nu al hoorbaar. We hebben gisteren nog een paar van onze favoriete (sa)cd's en dvd(a)'s geluisterd en het is nu al duidelijk... Deze speaker is een serieuze upgrade van de Note 5, die ook al een goede speaker is.

Het is altijd moeilijk te omschrijven, maar doordat deze een echte 3-weg speaker is (Note5 is een 2,5-weg) is het middengebied een stuk meer open en zitten de lage tonen niet "in de weg". Stemmen zijn duidelijker te onderscheiden, o.a. piano en gitaarpartijen zijn mooier en (het is een cliché ;D) we horen weer dingen die we voorheen nog nooit hadden gehoord. Zijn wel subtiele details, maar die maken de geluidsbeleving weer een stuk interessanter :D

Ik nog wat foto's belooft. Ze zijn niet van erg goede kwaliteit, maar je krijgt een aardige indruk ;)





De testopstelling om te vergelijken (vnlr: Note 7, Note 5, Mirage OM-14) Tenminste dat was de bedoeling, maar de test slaan we over ;D De andere Note 7 staat nu in de andere hoek ;)


Gisteravond ook nog een begin gemaakt met het nieuwe "opstapje". Het frame ligt er nu, vandaag gaan de platen erop. Als alles meezit leggen we ook de planken voor de kabelgoten, zodat we dit weekend het tapijt kunnen vastleggen. Wat dan nog overblijft is de lampjes bij het scherm en de rest van de plafondplaten. Het is allemaal te overzien...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive