Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: jaco on June 16, 2008, 06:41:14
Geen wonder dat die ritten van jou zo lang zijn.  ;D
Als je nu naar hoofddorp rijdt via de Leiderdorp (A4) hoe kun je dan naar Almere zijn gereden via de Veluwe ? Minstens 50 km omgereden, als het niet 100 is..
Quote from: Sjors on June 16, 2008, 12:10:41
Als je vanauit richting Breda of 's Hertogenbosch komt en je zit op de A27 richting Almere kom je door de Utrechtse Heuvelrug ! bedoel je dat niet mischien ? :)

;D We maken er soms een dagje uit van ;D Een mooie component ophalen en dan ergens wandelen of iets anders in die buurt, waar we anders niet zo snel komen... En in het geval van Almere is de Veluwe voor ons dichtbij ;D

Dit keer was het gewoon voor de snelheid. Van bij ons via Antwerpen en Rotterdam is veel sneller dan het getut op de A2, waar je om de 10km wegwerkzaamheden hebt ::) Vooral rond Eindhoven is het nu een feest :-\
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjors

Quote from: HTip on June 17, 2008, 06:24:31

< knip >

Dit keer was het gewoon voor de snelheid. Van bij ons via Antwerpen en Rotterdam is veel sneller dan het getut op de A2, waar je om de 10km wegwerkzaamheden hebt ::) Vooral rond Eindhoven is het nu een feest :-\


Die randweg Eindhoven is inderdaad een ramp.. de keren dat ik eroverheen kom is het altijd vreselijk druk of files  :-\ ze zijn daar ook nog steeds aan het wegwerken..



Groet, Sjors

Godtoh

A2 wordt 10 baans... als ik het goed heb.
Daar gaan onze belastingcenten, kennen ze niet carpolen of met het openbaar vervoer ofzo.
Kosten: veel te veel, duurste ooit.

On-topic, mooie stoelen ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

denoontje

eindhoven kom ik dagelijks, valt wel mee hoor, alleen rond 1700 is het wel druk

tiptop

Die stoelen zijn helemaal niet duur dus :)

Zou hier ook wel een optie kunnen zijn dan. Alleen het onderstel gaat hier een beetje moeilijk. Weet je of ze ook andere oplossingen hebben daarin?

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: Godtoh on June 17, 2008, 21:46:33
On-topic, mooie stoelen ;D

Thanks :D

Quote from: tiptop on June 19, 2008, 21:15:17
Die stoelen zijn helemaal niet duur dus :)

Zou hier ook wel een optie kunnen zijn dan. Alleen het onderstel gaat hier een beetje moeilijk. Weet je of ze ook andere oplossingen hebben daarin?

Klopt!! Twee 2-zits banken zijn duurder ;)

Het onderstel kan je ook monteren op een plaat en die verven of bekleden met tapijt. Gaan wij ook doen ;) De voorste stoelen kunnen wil ik niet vastboren in de betonnen vloer. Weet niet of ik daarmee een vochtprobleem krijg... De achterste 3 zouden wel vastgemaakt kunnen worden op het podium, maar dan moeten we verstevigingen onder de vloer aanbrengen. Ook hier bied een plaat uitkomst ;D

Er zijn natuurlijk nog andere mogelijkheden (niet allemaal even mooi ;) of even goedkoop ::)). Je kunt kijken op www.bioscoopstoelen.nl. En ze zitten dus bij jou om de hoek ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Het was (in meerdere opzichten) een drukke week. Elke avond zijn we bezig geweest om de planning van 5 juli te halen. We hebben geschuurd, geprimed, geschuurd, gelakt, weer geschuurd en weer gelakt ;D Kortom we hebben veel met verf gedaan. De panelen van de absorber en de pilaren zijn nu de gewenste kleur... zwart :D Tevens zijn alle kunststof onderdelen voorbereid op zwartspuiten.

Vandaag de laatste laklaag aangebracht met de platen op zijn plaats en de laatste platen van het plafond geplaatst ::) (zeg dat maar eens tien keer achter elkaar ;D). Het is dus aardig opgeschoten...

En nu... FOTO'S!!!

De garage omgebouwd tot verfatelier :)


Stap voor stap op weg naar een zwarte paneelabsorber... (met op de voorgrond de pilaren)


Eindresultaat van een week met verf in de weer...


Morgen zijn we weer beide vrij en dus een druk programma. Op het to-do lijstje voor morgen staat:
- tapijt lijmen op de achterwand
- pilaren op achterwand
- ophangen verwarming

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Godtoh

HTip Design en Creations wordt je nieuwe bedrijfsnaam heb ik begrepen ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

GTDesign

 ;D

Hoi HTip,

Ik neem je zo in dienst, ziet er goed uit.

Alleen had ik het scherm zelf wat lager gehangen maar daar heb je misschien een goede rede voor.

LittleNinja

Morgen HTip.

Het lijkt ineens zo snel te gaan.  :o

Hoe werkt die paneel absorber nu eigenlijk? Ik zie alleen een zwart vlak. Of gaat het nu juist om die isolatie er achter??  ???

Wat is de reden dat je absoluut 5 juli klaar wenst te zijn?

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: Godtoh on June 23, 2008, 00:04:14
HTip Design en Creations wordt je nieuwe bedrijfsnaam heb ik begrepen ;D
Quote from: GTDesign on June 23, 2008, 00:17:08
;D

Hoi HTip,

Ik neem je zo in dienst, ziet er goed uit.

;D Wat een complimenten !! 8) Many thanks :D

Quote from: GTDesign on June 23, 2008, 00:17:08
Alleen had ik het scherm zelf wat lager gehangen maar daar heb je misschien een goede rede voor.

Heeft eigenlijk meerdere redenen:
- Zithoogte vs. kijkhoogte, heb 1/3 aangehouden
- Werking van de absorber => onderste paneel is een membraan die de laagste tonen moet absorberen, hoe groter dat paneel hoe beter
- Plaatsen ging zo beter...



Ik hoop dat het ook goed is, want het scherm wat lager hangen is niet zo even gebeurd ;)

Quote from: LittleNinja on June 23, 2008, 05:30:37
Morgen HTip.

Het lijkt ineens zo snel te gaan.  :o

Hoe werkt die paneel absorber nu eigenlijk? Ik zie alleen een zwart vlak. Of gaat het nu juist om die isolatie er achter??  ???

Wat is de reden dat je absoluut 5 juli klaar wenst te zijn?

Gegroet,
LittleNinja

Ook goeiemorgen...

Ja het gaat inderdaad nu erg snel, maar dat moet ook. Elk vrij uurtje zijn we er nu mee bezig. Op 5 juli komt Toine de diffusers brengen en doet dan een 2e meting om te kijken of het gewenste resultaat bereikt is. Dan moeten natuurlijk wel alle akoestische aanpassingen (plafond, absorber en tapijt) gerealiseerd zijn ;)

Zometeen komt mijn schoonvader helpen met het tapijt ophangen. Dat wordt ook nog best lastig. Hoop dat het in één keer goed gaat en blijft hangen ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

astrobart


molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HTip

Quote from: LittleNinja on June 23, 2008, 05:30:37
Hoe werkt die paneel absorber nu eigenlijk? Ik zie alleen een zwart vlak. Of gaat het nu juist om die isolatie er achter??  ???

Had ik overheen gelezen :-[

De absorber zorgt ervoor dat energie aan de geluidsgolven wordt onttrokken. Het zwarte vlak zijn platen meranti triplex die ieder functioneren als membraan (zoals een speaker). Iedere ruimte is getuned op een specifieke frequentie. Achter de meranti zit een holle ruimte die wordt onderbroken door steenwolplaten. Als je echt wil weten hoe het precies zit, dan kun je het beste op de site van Toine kijken. Die kan het veel beter uitleggen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: astrobart on June 23, 2008, 09:51:44
dat is een mooi wandje zeg :P
Quote from: molle on June 23, 2008, 13:41:26
Nice O0

Thanks guys :D

Vandaag weer druk bezig geweest... Tapijt op de achterwand aangebracht. Om niet in één keer 4m tapijt vast te houden is het tapijt in 3 delen verdeeld. De pilaren dekken de naad af (idee van mijn vrouwtje 8)). De lijm was nog een uitdaging, wat een kl%#ezooi >:( Maar met het eindresultaat zijn we erg blij. Helaas kunnen foto's het niet zo mooi weergeven...

Let niet op de CV, die wordt mooi zacht roze ;D ;D ;D We weten niet of die wel zo groot moet zijn. De temperatuur is nog nooit onder de 18 geweest en met de beamer zal het aangenaam vertoeven zijn ;D


Het halve plafond moest er weer uit om het niet te verkl%ten met die kl%$e lijm ;D Wat een troep :-X


Bijna klaar!! En het hangt nog steeds >:D


Eindresultaat van een dagje met tapijt en lijm...


Nu zijn de opstapjes aan de beurt. Tegelijk met de kabelgoten rondom de podia, maar deze week alleen weer 's avonds... Nog effectief 12 dagen. Het wordt krap maar het gaat lukken :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Succes met de laatste loodjes... deze HT-ruimte wordt letterlijk met de dag mooier! 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

Bedankt voor de uitleg HTip. Ik heb zijn site tussen mijn favorieten gezet.  ;)

Die achterwand ziet er ook prachtig uit. De vloerbedekking is tegen reflecties in het hoog?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mimic

WAUW! Je hebt me op een idee gebracht met dat tapijt...... Of beter gezegd, dat idee ga ik jatten voor mijn nog niet afgewerkte achtermuur! O0
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Quote from: Jean Sibelius on June 23, 2008, 21:51:53
Succes met de laatste loodjes... deze HT-ruimte wordt letterlijk met de dag mooier! 8)
Dank je wel!! In dit geval wegen de laatste loodjes niet het zwaarst ;) Het voorwerk wordt nu pas echt zichtbaar. Doet erg goed :D

Quote from: LittleNinja on June 23, 2008, 21:55:41
Bedankt voor de uitleg HTip. Ik heb zijn site tussen mijn favorieten gezet.  ;)

Graag gedaan :D Staat ie bij mij al meer dan een jaar ;D

Quote from: LittleNinja on June 23, 2008, 21:55:41
Die achterwand ziet er ook prachtig uit. De vloerbedekking is tegen reflecties in het hoog?
Thanks LN!! Het tapijt werkt (samen met de stoffen stoelen) eigenlijk over het hele spectrum (van midlaag tot hoog) als aanvulling op het plafond. De absorber concentreert zich op de lage tonen... En alles bij elkaar moet leiden tot de volgende grafiek...



Quote from: mimic on June 23, 2008, 22:12:54
WAUW! Je hebt me op een idee gebracht met dat tapijt...... Of beter gezegd, dat idee ga ik jatten voor mijn nog niet afgewerkte achtermuur! O0
Daar is het forum ook voor. Het delen van ideeën ;) En beter goed gejat dan slecht verzonnen ;D Veel van mijn inspiratie komt van het forum, of het nu apparatuur is of inrichting. Heerlijk vertoeven hier 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

astrobart


jaco

Is het niet de bedoeling dat je tussen de 2 lijnen zit qua response ?
Het lijkt of je in het midden wat te veel demping hebt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Atmoz


Zooo dit begint echt mooi te worden!!
Echt een mooie wand 8)

Succes met klussen!!

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Antons

Hallo Htip! ;D

Via een link ben ik op het htforum terechtgekomen en ben sinsdien niet meer weg te krijgen van het forum hier ::).. Echt super wat ik allemaal tegenkom...

Ik heb heel je topic doorgelezen, reactie voor reactie(wel 2 avonden voor uit moeten trekken ;), maar dat was zeker de moeite waard!! ^-^
En ik moet een ding zeggen: Ik baal er stiekem wel een beetje van dat ik je topic niet 2 weken later tegen ben gekomen, want dan is het ongeveer af... :P

Nog heel veel succes met het bouwen van je ht....