Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on April 13, 2008, 20:02:25
Morgen kan ik waarschijnlijk niets aan de bouw doen. Moet met een van de Note 5 speakers terug naar de dealer :( Uitgerekend 1 maand nadat de garantie is verlopen :-\ Is iets met de tweeter. Bij sommige nummers lijkt het alsof er bijgeluiden uit de tweeter komen en dat er iets meetrilt. De dealer heeft een eigen technische dienst en die gaat er eerst naar kijken. Ik hoop dat het iets simpels is en dat het snel gemaakt kan worden. Ben waarschijnlijk wel een paar weken de speaker kwijt... ::)

Zijn vandaag bij onze dealer (Poulissen A/V in Roermond) geweest. Speaker is ingenomen voor reparatie :'( Het bezoek is niet helemaal verlopen als verwacht. We zijn nog van de shock aan 't bekomen... :P

Zoals jullie waarschijnlijk weten, staat de ALR/Jordan Note 3 en Center al een tijdje op ons verlanglijstje. En omdat er toch waren hebben we het onderwerp aangezwengeld. Officieel geeft Poulissen geen luisterdemo's op maandag. Maar aangezien we dat niet wisten en we toch graag de Note 3 en Center wilden horen, heeft hij voor ons een uitzondering gemaakt 8) Super service!!

Voor degenen die de ALR Note serie niet kennen. Deze is de top van ALR/Jordan. Deze bestaat uit de Note Center (wil ik nu), Note 3 (wil ik nu), Note 5 (heb ik nu), Note 7 (wil ik ooit) en hun paradepaardje de Note 9 :o :o :o (krijg ik nooit ;))

Dit plaatje verklaart waarom ;D


Specificaties zijn hier te vinden: http://www.alr-jordan.com/en/topnavigation/note.html

In de luisterkamer aangekomen, waar o.a de Note 5 staat, hebben we deze speakers (Note 3 en Center) mogen beluisteren op een Marantz set (SR8002/DV7001). Op voorhand suggereerde Poulissen om de Note 5 als surround in te zetten en de Note 7 als frontspeakers. Beetje boven budget, dus we gingen er niet echt op in. Vervolgens gingen we uitgebreid zelfstandig luisteren. Het was al gauw duidelijk dat de Center om te :-* was. De Note 3 completeerde het surround op een prima wijze.

Echter de Note 7 stond ook in diezelfde kamer, dus... Inderdaad, het virus kent geen genade ;D

Even een gewetensvraag... Wat zouden jullie doen als je besloten had om de Note 3 en Center te nemen en je vraagt een offerte. Vervolgens krijg je een aanbod wat je bijna niet kan weigeren :-\... De Note 7 voor minder dan de prijs van een Note 5 :o Dus wat doe je ::) ::)

Juist!! Na kort overleg... Wij dachten hetzelfde ;D Dus binnenkort in dit theater... ;D ;D ;D

Fronts - Center - Surround O0


Levertijd, ca. 4 weken. We kunnen nu al niet wachten. We kunnen zelfs niet geloven dat we dit gedaan hebben, maar zo'n aanbod krijgen we waarschijnlijk nooit meer :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Godtoh

Ik vind de tweet van de center er zo mooi uit komen.
Echt geweldig.

Heeft iets van de 7-serie van B&W (niet BMW)..
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

XXlerator

Quote from: HTip on April 14, 2008, 21:34:45

Echter de Note 7 stond ook in diezelfde kamer, dus... Inderdaad, het virus kent geen genade ;D

Even een gewetensvraag... Wat zouden jullie doen als je besloten had om de Note 3 en Center te nemen en je vraagt een offerte. Vervolgens krijg je een aanbod wat je bijna niet kan weigeren :-\... De Note 7 voor minder dan de prijs van een Note 5 :o Dus wat doe je ::) ::)

Juist!! Na kort overleg... Wij dachten hetzelfde ;D Dus binnenkort in dit theater... ;D ;D ;D

Levertijd, ca. 4 weken. We kunnen nu al niet wachten. We kunnen zelfs niet geloven dat we dit gedaan hebben, maar zo'n aanbod krijgen we waarschijnlijk nooit meer :P

:o Vervelend is dat hè zo'n aanbod wat je niet kunt weigeren! Maar je gaat er ongetwijfeld dubbel zo hard van genieten. Nu nog die 4 lange weken wachten.......  O0

stoffels


TheSpeedSkater

#730
Ik ken de speakers niet, maar toch van harte! Mooi man. Leuk dat je een mooi aanbod kreeg. Altijd doen natuurlijk! 8)


edit: typo
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HTip

Quote from: Godtoh on April 14, 2008, 21:49:47
Ik vind de tweet van de center er zo mooi uit komen.
Echt geweldig.

Heeft iets van de 7-serie van B&W (niet BMW)..
LOL ;D Vind ik ook erg mooi uitzien. Klinkt ook super!!

Quote from: XXlerator on April 14, 2008, 23:04:52
:o Vervelend is dat hè zo'n aanbod wat je niet kunt weigeren! Maar je gaat er ongetwijfeld dubbel zo hard van genieten. Nu nog die 4 lange weken wachten.......  O0
Inderdaad erg vervelend ;D Wachten wordt inderdaad lang, maar als ze eenmaal binnen zijn, ben je dat gauw vergeten ;)

Quote from: stoffels on April 15, 2008, 08:24:39
feli met je aankoop, dat wordt idd genieten
Quote from: molle on April 15, 2008, 11:28:29
Mooie set-up hoor 8)
Quote from: mikeske on April 15, 2008, 12:08:11
nice man  ;)
Quote from: TheSpeedSkater on April 15, 2008, 10:26:42
Ik ken de speakers niet, maar toch van harte! Mooi man. Leuk dat je een mooi aanbod kreeg. Altijd doen natuurlijk! 8)

Thanks guys :D

Ik kende de speakers tot 5 jaar geleden ook niet. Klonk voor ons het beste in een luistertest. Match met Marantz schijnt ook erg goed te zijn, hoorde ik gisteren.

Mooie van de speaker is dat de basstonen getuned kunnen worden afhankelijk van de ruimte. I.p.v. een bassreflexpoort zitten aan de achterkant passieve membranen die je kunt afregelen met gewichtjes. Is een ingenieus principe, want zelfs op onze slaapkamer, waar de opstelling verre van ideaal is, kunnen ze toch goed klinken 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sicco

zien er zeer goed uit! gefeliciteerd.
mag ik je vragen wat zulke beauties kosten? :) (mag uiteraard ook via pm)
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

HTip

Quote from: Sicco on April 15, 2008, 20:33:13
zien er zeer goed uit! gefeliciteerd.
mag ik je vragen wat zulke beauties kosten? :) (mag uiteraard ook via pm)
Thanks :D Ik stuur je vanavond een PM...

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

#736
Quote from: XXlerator on April 14, 2008, 23:04:52
Vervelend is dat hè zo'n aanbod wat je niet kunt weigeren! Maar je gaat er ongetwijfeld dubbel zo hard van genieten....

Dit gevoel begin ik te herkennen.... Voor mij nog een week of 3 wachten.

Feli met de aanwinsten HTip!!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on April 16, 2008, 16:52:51
Dit gevoel begin ik te herkennen.... Voor mij nog een week of 3 wachten.

Feli met de aanwinsten HTip!!!

Thanks :D Welke upgrade staat bij jou te gebeuren?? Of heb ik er overheen gelezen? ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren trouwens de andere 2 gaten gemaakt voor de ventilatie. Het was weer erg zwaar, maar ik heb het nu in de helft van de tijd van de andere 2 gedaan :) Zonder de DeWalt was het echt niet gelukt. Ik kon daarna rechtstreeks onder de douche... ;D

Vandaag zijn de tempexplaten geleverd. Waren het de verkeerde :( Ipv 2cm dikte was de 3cm geleverd. En dat past niet achter de platen, dus moet ik wachten op de nieuwe levering. Waarschijnlijk morgen- of vrijdagavond. Had vandaag de achterwand willen afronden, maar dat wordt dus pas zaterdag :-\
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HTip

Quote from: molle on April 16, 2008, 20:02:10
Ah, Rome is ook niet op één dag gebouwd ;)

Heb je helemaal gelijk in ;)
Maar nu ik eindelijk een planning heb gemaakt wil ik wel proberen me daaraan te houden ;D

Anders haal ik mijn "deadline" van eind juni niet ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: HTip on April 16, 2008, 18:16:21
Thanks :D Welke upgrade staat bij jou te gebeuren?? Of heb ik er overheen gelezen? ;)

Je hebt er niet overheen gelezen. Ik heb het nog niet genoemd.  :P

Ik heb kort geleden het electrische projectiescherm van PjotterNL overgenomen. Het was mijn bedoeling om wellicht een beamer aan te gaan schaffen.





En nu heb ik het nog steeds niet genoemd...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on April 16, 2008, 20:37:45
Je hebt er niet overheen gelezen. Ik heb het nog niet genoemd.  :P

Ik heb kort geleden het electrische projectiescherm van PjotterNL overgenomen. Het was mijn bedoeling om wellicht een beamer aan te gaan schaffen.





En nu heb ik het nog steeds niet genoemd...

Ik kon het niet goed lezen, maar nu wel ;D

Dus we kunnen (heel) binnenkort (hint, hint ;)) een update van jouw topic verwachten ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: HTip on April 16, 2008, 20:45:11
Ik kon het niet goed lezen, maar nu wel ;D

Dus we kunnen (heel) binnenkort (hint, hint ;)) een update van jouw topic verwachten ;D

:-X  ;D

Niet op heel korte termijn. Maar met een weekje of 3 hoop ik iets te kunnen melden.

Overigens zal ik ( ook ) in mei het scherm gaan inbouwen in een koof. Als de upgrade door gaat zal ik voorlopig even via een simpele sd beamer mijn filmpjes op het scherm zetten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

He Philip.

Gefeliciteerd met je nieuwe luidsprekers. Top hoor :D

@Ninja.

Wat is het nu dan? :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: LittleNinja on April 16, 2008, 20:48:22
:-X  ;D

Niet op heel korte termijn. Maar met een weekje of 3 hoop ik iets te kunnen melden.

Overigens zal ik ( ook ) in mei het scherm gaan inbouwen in een koof. Als de upgrade door gaat zal ik voorlopig even via een simpele sd beamer mijn filmpjes op het scherm zetten.

Je houdt ons wel in spanning hoor ;) ;D
Maar ik kan me er al iets bij voorstellen... ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: tiptop on April 16, 2008, 20:57:06
He Philip.

Gefeliciteerd met je nieuwe luidsprekers. Top hoor :D

Thanks Fabian :D Weer een drive erbij om zo snel mogelijk de kelder af te maken, zodat ik eindelijk weer van surround kan gaan genieten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Gefelciteerd alvast met je nieuwe speakers! (zien er erg strak uit)

Is dit tevens een extra stok achter de deur om nog even hard door te werken in je HT? :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: Jean Sibelius on April 16, 2008, 21:37:46
Gefelciteerd alvast met je nieuwe speakers! (zien er erg strak uit)

Is dit tevens een extra stok achter de deur om nog even hard door te werken in je HT? :)

Dank je 8) Absoluut!! Als ik eind juni niet klaar ben kan Thingman de diffusers door de vakantie pas vanaf augustus leveren. En dat wil ik voorkomen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

Quote from: HTip on April 16, 2008, 20:05:31
Heb je helemaal gelijk in ;)
Maar nu ik eindelijk een planning heb gemaakt wil ik wel proberen me daaraan te houden ;D

Anders haal ik mijn "deadline" van eind juni niet ::)

Daarom dat ik nooit geen deadline gebruik ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4