Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

HTip

#625
Quote from: cinebasement on February 29, 2008, 15:51:42
Zal niet gebeuren denk je??  ;D
Was bij ons wel anders! Ik was er zo blij mee dat ik toch steeds aan het spelen was... ook tijdens de film  8)

LOL ;D ;D ;D
Boys with (new) toys... >:D

En elke keer werd het geluid/beeld hoorbaar/zichtbaar slechter ?? ::) ;) :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cinebasement

Quote from: HTip on February 29, 2008, 19:16:21
LOL ;D ;D ;D
Boys with (new) toys... >:D

En elke keer werd het geluid/beeld hoorbaar/zichtbaar slechter ?? ::) ;) :P

Nope, geen enkele invloed... (die ik opmerkte in ieder geval  :))

HTip

#627
Even weer serieus ;D

Mijn verlichtingsset zal bestaan uit:
- 2 groepen spots van 3 spots met ieder een trafo in het plafond ingebouwd (1 set voor en 1 set achter)
- 2 SFL Par 20 als wandlampjes
- LED slangen voor het podium (waarschijnlijk SafeStairs)

De bedoeling is dat de set voor en achter, de 2 wandlampen en de SafeStairs apart van elkaar moeten kunnen werken. Het volgende moet dus mogelijk zijn. Alleen wandlampen om binnen te komen. Als een film start, de wandlampen uit, SafeStairs aan en indien nodig (film wisselen of zoiets) de achterste rij spots aan (sterk gedimd).

Wat zou ik dan nodig hebben om dit draadloos via de AB (Marantz RC5400) te bedienen?

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cinebasement

Quote from: HTip on March  1, 2008, 17:26:38

Wat zou ik dan nodig hebben om dit draadloos via de AB (Marantz RC5400) te bedienen?


Ik ga ervan uit dat je de spots via de trafo kunt dimmen. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor de volgende X10 oplossing (zie ook marmitek.nl):

3 spots voor: op Marmitek L11 dimmer
3 spots achter: op Marmitek L11 dimmer
Par spots: op Marmitek L11 dimmer, deze verbinden met een pulsdrukschakelaar langs de deur. (Persoonlijk zou ik alle belangrijke verlichting op deze manier bedienbaar maken. Je kunt dan kiezen tussen handmatig of AB)
Safestairs: op Marmitek AD10 switch (klikt vanwege het relais wel hard  :) )
Al deze modules kun je mooi op een rail in een kastje monteren (zie mijn topic)

Als ontvanger/bediening kun je kiezen voor de Marmitek IRRF7243. Deze ontvangt IR en RF signalen, EN je kunt je modules ermee bedienen... Wil je alleen een ontvanger, dan kun je gebruik maken van de TM13, maar deze kan alleen RF ontvangen als ik me niet vergis...

Je zou voor de schakelaar langs de deur ook de Marmitek SS13 kunnen kiezen, die is draadloos en kan 3 modules aansturen...

De Marantz RC5400 ken ik verder niet zo goed, maar het lijkt verdacht veel op een Philips Pronto, en als ik me niet vergis kunnen die X10 apparatuur aansturen...

Ik hoop dat je hier iets mee kunt...!  ;)

HTip

Quote from: cinebasement on March  5, 2008, 20:36:33
Ik ga ervan uit dat je de spots via de trafo kunt dimmen. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor de volgende X10 oplossing (zie ook marmitek.nl):

3 spots voor: op Marmitek L11 dimmer
3 spots achter: op Marmitek L11 dimmer
Par spots: op Marmitek L11 dimmer, deze verbinden met een pulsdrukschakelaar langs de deur. (Persoonlijk zou ik alle belangrijke verlichting op deze manier bedienbaar maken. Je kunt dan kiezen tussen handmatig of AB)
Safestairs: op Marmitek AD10 switch (klikt vanwege het relais wel hard  :) )
Al deze modules kun je mooi op een rail in een kastje monteren (zie mijn topic)

Als ontvanger/bediening kun je kiezen voor de Marmitek IRRF7243. Deze ontvangt IR en RF signalen, EN je kunt je modules ermee bedienen... Wil je alleen een ontvanger, dan kun je gebruik maken van de TM13, maar deze kan alleen RF ontvangen als ik me niet vergis...

Je zou voor de schakelaar langs de deur ook de Marmitek SS13 kunnen kiezen, die is draadloos en kan 3 modules aansturen...

De Marantz RC5400 ken ik verder niet zo goed, maar het lijkt verdacht veel op een Philips Pronto, en als ik me niet vergis kunnen die X10 apparatuur aansturen...

Ik hoop dat je hier iets mee kunt...!  ;)

Thanks :D Hier kan ik absoluut iets mee 8)

Heb mijn bestellijstje al bijna gemaakt. Ik neem aan dat je met L11 de LD11 bedoelt.
Kun je de Safestairs ook dimmen met de LD11 of kan je alleen kiezen voor aan/uit en dus de AD10?

De Pronto en Marantz zijn broertjes/zusjes van elkaar. Wellicht kunnen ze hetzelfde. Ga ik uitzoeken. Misschien is het niet eens nodig om de controller te kopen, omdat de codes op remotecentral te vinden zijn. Ook dat ga ik uitzoeken.

En natuurlijk jouw topic bekijken... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cinebasement

#630
Quote from: HTip on March  6, 2008, 20:23:47
Heb mijn bestellijstje al bijna gemaakt. Ik neem aan dat je met L11 de LD11 bedoelt.
Kun je de Safestairs ook dimmen met de LD11 of kan je alleen kiezen voor aan/uit en dus de AD10?

De Pronto en Marantz zijn broertjes/zusjes van elkaar. Wellicht kunnen ze hetzelfde. Ga ik uitzoeken. Misschien is het niet eens nodig om de controller te kopen, omdat de codes op remotecentral te vinden zijn. Ook dat ga ik uitzoeken.

Klopt, ik bedoelde de LD11...
Ik heb eerlijk gezegd nooit geprobeerd of ik de safestairs kan dimmen... maar zover ik weet kan de voeding die ik erbij heb dat niet... Een andere misschien weer wel... dat zou je even bij een leverancier na kunnen vragen...
-edit- : Ik denk trouwens niet dat het kan, of in ieder geval niet gemakkelijk... het is namelijk LED-verlichting...

Ik heb even naar die Marantz gezocht en die kan inderdaad , naast IR, ook RF verzenden... Ik neem dus aan dat X10 geen probleem is... (Volgens mij doet de heer GTDesign dat bijvoorbeeld ook...)

De controller is trouwens wel ERG handig hoor... je hebt dan altijd nog een bediening die zonder AB werkt, maar de signalen rechtstreeks op het lichtnet zet (dus nooit last van lege batterijen)... Ik heb dat ding tussen de voorste rij stoelen staan, en ik gebruik hem MEER dan mijn marmitek remote.... Maaarrrrr de marmitek remote die ik heb bedient waarschijnlijk net iets minder handig dan de marantz die jij hebt...  ;)


HTip

Iets anders tussendoor... ;)

Ik heb gisteren mijn certificaat gekregen voor het opleidingsblok "Verandermanagement" 8)

Na 10 weken zwoegen, gisteren een succesvolle afronding dmv presentatie van de eindopdracht. Heel leerzaam traject geweest, bijna alle vrije tijd is erin gaan zitten, maar dat is nu gelukkig achter de rug.

Nu is het weer tijd om aan HT-zaken en dus de kelder te gaan werken ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren ook nog een leuk pakketje binnengekregen...

Uit de 2e W&M powerbuy is dit mijn oogst ;)

2 Tornado stroomkabels


2 netstekkers


2 IEC-stekkers


Ziet er allemaal erg imposant uit :o Gisteravond laat thuis maar natuurlijk toch meteen aangesloten ;D

Eerste indruk. Wéér een verbetering... 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

 :D :-*
Gefeliciteerd Philip. 8)

Heel veel succes met whatever je ermee gaat doen met je nieuw behaalde certificaat ;)

En met je vrije tijd ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on March 13, 2008, 23:13:49
:D :-*
Gefeliciteerd Philip. 8)

Heel veel succes met whatever je ermee gaat doen met je nieuw behaalde certificaat ;)

En met je vrije tijd ;D

Dank je :D Met veranderen ben je continu bezig. Ik heb nu wat handvatten gekregen om het in de praktijk wat makkelijker te hebben ;D

De vrije tijd ga ik nu toch echt besteden aan de bouw, anders wordt het niets :-\
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

toytoytoy. ;)

Ik ben de hele dag nu bezig geweest nieuwe spullen te kopen voor de hal en een bureau. En natuurlijk te plaatsen. Kapstok en spiegel ophangen in een muur vol electriciteitskabels. uiteindelijk net voor een gestopt. (mijn detector werkte duidelijk niet goed :P).

Ga nu het bureau in elkaar zetten.

Succes Philip, met jouw wat grotere project ;).
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on March 15, 2008, 20:44:27
toytoytoy. ;)

Ik ben de hele dag nu bezig geweest nieuwe spullen te kopen voor de hal en een bureau. En natuurlijk te plaatsen. Kapstok en spiegel ophangen in een muur vol electriciteitskabels. uiteindelijk net voor een gestopt. (mijn detector werkte duidelijk niet goed :P).

Ga nu het bureau in elkaar zetten.

Succes Philip, met jouw wat grotere project ;).

Thanks again 8) Gelukkig dat je niet de elektriciteit hebt geraakt :) En een bureau in elkaar zetten is inderdaad nèt iets anders dan waar ik mee bezig ben ;D Heb je al klaar?

Vandaag eindelijk weer kunnen beginnen 8)

Alles wat in de kelder stond voor de geluidsmeting is weer weg. Heb nog een klein stukje uitstekende muur moeten wegbreken. Eerste idee was de voorzetwand niet tot de grond laten doorlopen, maar daar zijn we op terug gekomen.

Omdat ik met de achterwand moet beginnen en daar de openingen moeten komen voor de luchtroosters heb ik de volgende vragen over de plaatsing van de luchtroosters...

- Moet er een bepaalde afstand zijn tot het plafond?
- Moet er een bepaalde afstand zijn tot de muren?
- Hoe groot moet de gaten zijn voor een volume van ca. 45 m3?
- Zijn er extractors die ca. 30 m3 lucht per uur kunnen verversen?

Op de onderstaande tekening een idee voor de plaats. Het aanvoerrooster is passief. Het idee is dat het afvoerrooster vast zit aan een flexibele buis die uitmond in een andere kelderruimte met aan het einde een actieve extractor die de lucht kan verversen.

Iemand een idee??
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Ziet er goed uit, Philip.

Ik kan je geen antwoord geven op je vragen, maar wel er zal vast wel iemand hier dat wel kunnen. :)

Mijn bureau zit in elkaar 8) En alles is goed gekomen in de hal ;D Nu nog de tv en internetaansluiting maken op zolder en huishoudelijk is het dan weer even rustig :)

Nu jij nog 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Jean Sibelius

Mooi project 8). Deze ga ik volgen... Succes met de bouw!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

sj0er-D


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Voor de vraag over de luchtroosters heb ik een ander topic aangemaakt. Doe er je voordeel mee ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72501.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren stond de achterwand op het programma. De regels op maat gezaagd. Echter toen we ze wilden ophangen, kwamen we erachter dat de bijgeleverd pluggen te klein waren voor de zgn. jamoschroeven. Met de schroeven kunnen we de afstand tot de muur laten variëren. Op zich een heel mooi systeem om je muur waterpas te maken, moet de pluggen wel passen natuurlijk ::) Morgen pluggen omruilen en dan kunnen we weer verder.

Quote from: cinebasement on March  5, 2008, 20:36:33
Ik ga ervan uit dat je de spots via de trafo kunt dimmen. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor de volgende X10 oplossing (zie ook marmitek.nl):

3 spots voor: op Marmitek L11 dimmer
3 spots achter: op Marmitek L11 dimmer
Par spots: op Marmitek L11 dimmer, deze verbinden met een pulsdrukschakelaar langs de deur. (Persoonlijk zou ik alle belangrijke verlichting op deze manier bedienbaar maken. Je kunt dan kiezen tussen handmatig of AB)
Safestairs: op Marmitek AD10 switch (klikt vanwege het relais wel hard  :) )
Al deze modules kun je mooi op een rail in een kastje monteren (zie mijn topic)

Als ontvanger/bediening kun je kiezen voor de Marmitek IRRF7243. Deze ontvangt IR en RF signalen, EN je kunt je modules ermee bedienen... Wil je alleen een ontvanger, dan kun je gebruik maken van de TM13, maar deze kan alleen RF ontvangen als ik me niet vergis...

Je zou voor de schakelaar langs de deur ook de Marmitek SS13 kunnen kiezen, die is draadloos en kan 3 modules aansturen...

De Marantz RC5400 ken ik verder niet zo goed, maar het lijkt verdacht veel op een Philips Pronto, en als ik me niet vergis kunnen die X10 apparatuur aansturen...

Ik hoop dat je hier iets mee kunt...!  ;)

Bedankt weer :D Kan ik zeker wat mee. Heb gisteren ook hier nog naar gekeken en onderzocht of de X10 oplossing gaat werken. Ik weet nu wat ik nodig heb, maar op de site van Marmitek staat dat de Philips Pronto (en dus ook de Marantz ::)) niet gebruikt kunnen worden voor het rechtstreeks verzenden van RF signalen naar de ontvanger van X10. Het kan wel met IR, maar dan moet de ontvanger zichtbaar geplaatst worden en dat wil ik niet.

Misschien dat het wel kan, maar op dit moment lijkt het erop dat het niet kan. Ik zal GTDesign eens vragen hoe hij het heeft gedaan.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Godtoh

Nou foto's ;D
Je hebt je certificaat dus aan de bak :P

IPV raad de apparatuur kan je ook een kelder bouwen ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Quote from: Godtoh on March 21, 2008, 09:22:07
Nou foto's ;D
Je hebt je certificaat dus aan de bak :P

IPV raad de apparatuur kan je ook een kelder bouwen ;D

;D ROFLOL ;D
Ik voelde me vanmorgen niet zo lekker. Is vast de stress van de afgelopen week...

Maar vanmiddag toch nog wat gedaan. Ik ben aan de regels begonnen. Dat was nog best lastig in mijn eentje. Normaal heb ik assistentie van mijn lieve vrouwtje ;), maar ze moest werken...

De eerste ging voor geen meter. Heb toen opnieuw nagedacht over de methode. Vanaf de 2e anders aangepakt en toen ging het beter. Is best zwaar, latten van 4m waterpas houden met 1 hand en in de andere hand de boorhamer. Dan tegelijk in de betonnen muurstenen een gat boren :P

Op één na alle regels van de achterwand gemonteerd. Morgen de laatste en dan stellen zodat de platen waterpas kunnen worden vastgemaakt. Dus als alles mee zit, dan is morgen de achterwand klaar :D

Zal zometeen nog een paar foto's maken (niet teveel van voorstellen ;)) De batterij van de camera wordt nu opgeladen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Godtoh on March 21, 2008, 09:22:07
Nou foto's ;D

Hier zijn ze dan ;D

Toen het nog als een HT uitzag ;) (tijdens de nagalmmeting)


Hoe het er nu uitziet na een middag klussen...



Het is een beetje een rommel, maar ik ga morgen toch weer verder en ik had geen zin meer in opruimen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Godtoh

Goed je werkt sneller dan ik aan de sub ;)
Goed bezig zeg ;D
Wanneer is de meet en great als het af is :P
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Quote from: Godtoh on March 21, 2008, 22:38:54
Goed je werkt sneller dan ik aan de sub ;)
Goed bezig zeg ;D
Wanneer is de meet en great als het af is :P

Dank je 8) Het mag ook wel weer na bijna 3 maanden :o te hebben stilgelegen (de bouw dan ;))

Wat die "meet&greet", daar moet wel iets voor te regelen te zijn... ;) Er zijn nogal wat gegadigden... (HTforum)vrienden, familie, buren, collega's (ook van mijn vrouw) ::) Zal waarschijnlijk een bezoekschema moeten maken, want er kunnen er maar 5 tegelijk naar binnen ;D

Maar eerst zal dan toch de HT af moeten zijn, dus ga ik me nu in mijn werkkloffie hijsen en weer aan de slag. Mijn lieftallige assistente heeft er ook zin in, dus ben benieuwd hoe ver we vandaag gaan komen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Lunchpauze :D

Heb nog 2 waterpassen gehaald. 5 bleek niet genoeg te zijn :P Een van 200 en 250cm :o (zijn tevens een rij voor stucadoren, vloeren leggen, opritten, etc.)

En da's maar goed ook, want anders was het een heel lastig karwei geworden... :-\

De speciale schroeven (zgn. jamoschroeven) zijn om te :-* Je kunt daarmee de afstand tussen de lat en de muur variëren. Op sommige plaatsen is dit bijna 2cm :o en toch is het nog stevig. Fijn die muren die helemaal waterpas zijn ::)

Ook nog een klein ongelukje gebeurd. De moker viel en heeft een heel stuk tegel weggeslagen :( Ik ga het niet herstellen want het opstapje voor het podium en de plaat van de stoelen dekken het af. Dus een geluk bij een ongeluk ;)

Later meer en natuurlijk foto's...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz


Ziet er goed uit die muur.
Lekker klussen geblazen :)

En wat een waterpassen zeg...
Is dat écht nodig??

Maareh, klus ze nog!! 8)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5