Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: LittleNinja on October 25, 2007, 06:37:09
En broodjes?  ::)

Frieten van (moeder van) Yessica en broodjes van Sven :P

Niet tegelijk alsjeblieft ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mikeske

Quote from: htip on October 25, 2007, 06:47:18
Frieten van (moeder van) Yessica en broodjes van Sven :P

Niet tegelijk alsjeblieft ;D

waarom niet ?
Dan is er voor elk wat wils
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HTip

Quote from: mikeske on October 25, 2007, 12:12:11
waarom niet ?
Dan is er voor elk wat wils

Dat is geen probleem, maar het tegelijk zelf eten... ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

En weer back ontopic... ;)

Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn een aantal activiteiten (leggen vloer, opbouwen podia en tijdelijk bekleden met tapijt, deur inhangen) naar voren geschoven om een goede nagalmmeting te kunnen doen... ::)

Nou dat gaat gebeuren op 10 november. Dan komt Thingman voor het uitvoeren van de meting 8) Aansluitend maakt hij een plan voor het aanpakken van de akoestiek. Dan weten we welke materialen we moeten gebruiken voor de voorzetwand en het verlaagd plafond.

Volgens velen is dat de beste upgrade die je je set kunt geven, dus ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de meting en wat we moeten gaan doen om die betonnen bak om te toveren tot een kamer waarin je echt kan genieten van beeld en geluid... :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R

Absoluut een verstandige stap.. daar ga je geen spijt van krijgen, misschien wel een beetje in de portefeuille, maar soit, dat hoort erbij ;)

Quote from: htip on October 25, 2007, 17:05:21
En weer back ontopic... ;)

Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn een aantal activiteiten (leggen vloer, opbouwen podia en tijdelijk bekleden met tapijt, deur inhangen) naar voren geschoven om een goede nagalmmeting te kunnen doen... ::)

Nou dat gaat gebeuren op 10 november. Dan komt Thingman voor het uitvoeren van de meting 8) Aansluitend maakt hij een plan voor het aanpakken van de akoestiek. Dan weten we welke materialen we moeten gebruiken voor de voorzetwand en het verlaagd plafond.

Volgens velen is dat de beste upgrade die je je set kunt geven, dus ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de meting en wat we moeten gaan doen om die betonnen bak om te toveren tot een kamer waarin je echt kan genieten van beeld en geluid... :P

HTip

Quote from: R on October 25, 2007, 17:13:14
Absoluut een verstandige stap.. daar ga je geen spijt van krijgen, misschien wel een beetje in de portefeuille, maar soit, dat hoort erbij ;)

Thanks :D

Ik wil het proberen in 1 keer goed te doen. Zou het erg zonde vinden als al die mooie apparatuur uiteindelijk niet tot zijn recht komt door de problemen met de akoestiek. Dus die investering is het me wel waard. Natuurlijk alles wel in verhouding tot de overige investeringen die nog komen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

joostpolletje

Quote from: htip on October 24, 2007, 05:29:06
Thanks allemaal :D

Ons vorig huis was zo groot als het linker stuk, maar was bijna even duur :o als dit. Bijna niet voor te stellen...
Eén van de voordelen van over de grens wonen ;) In Nederland hadden we dit nooit kunnen doen ::)

Dacht al.. Belgie zeker. Mooi huis!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

HTip

Quote from: joostpolletje on October 25, 2007, 22:55:18
Dacht al.. Belgie zeker. Mooi huis!

Thanks :D Helaas is zo'n huis in Nederland onbetaalbaar geworden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Mijn 1500e post en die moet natuurlijk in je eigen topic!!

Dus vanaf vandaag ben ik lid van de HT forum legend group 8) O0

Nog "slechts" 1500 posts verwijderd van het ultieme doel ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Rikske

Quote from: htip on October 26, 2007, 08:39:06
Mijn 1500e post en die moet natuurlijk in je eigen topic!!

Dus vanaf vandaag ben ik lid van de HT forum legend group 8) O0

Nog "slechts" 1500 posts verwijderd van het ultieme doel ;D

In afterhours zijn er een paar topics waarmee het snel zal gaan  :P  ;D

Mooi huis!!!!!

HTip

Quote from: Rikske on October 26, 2007, 13:51:41
In afterhours zijn er een paar topics waarmee het snel zal gaan  :P  ;D

LOL ;D
Bedoel je soms de plaatjestopics, waar jij in sneltreinvaart richting het beoogde doel gaat ?? ;D

Quote from: Rikske on October 26, 2007, 13:51:41
Mooi huis!!!!!

Thanks :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Rikske

Quote from: htip on October 26, 2007, 13:59:07
LOL ;D
Bedoel je soms de plaatjestopics, waar jij in sneltreinvaart richting het beoogde doel gaat ?? ;D

Thanks :D

Idd  ;D  ;D

HTip

Kan toch niet wachten tot de kelder klaar is. Ik wilde toch heel graag weten hoe het beeld zou uitzien. Heb dus een kleine testopstelling gemaakt... ::)

Gebruikte apparatuur
- Beamer: Themescene H78DC2 (ISF gecalibreerd door Frank)
- DVD-speler: Marantz DV9500 (instellingen aangepast door Frank)
- Kabel: Monster M1000HDMI-DVI
- Scherm: Beamax A-velvet 16:9 254cm diagonaal

Geluid was in deze test ondergeschikt. Ik heb al een redelijk idee hoe dat is ;)



Eerste indruk is verbijsterend. De DV9500 kan upscalen tot 720p/1080i en dat doet ie erg goed. Ik heb natuurlijk nog geen vergelijkingsmateriaal anders dan de vorige beeldweergever (Philips 36PW9525, een CRT TV waar ik nog altijd heel erg tevreden mee ben).

Het beeld is mooi scherp, met veel detail, prachtige natuurlijke kleuren. Goed contrast en zwart is zwart. Vind het 1080i beeld net iets beter dan het 720p. Het scheelt niet veel, maar het lijkt wel scherper. Bij het omschakelen is er een pauze, omdat de beamer moet omschakelen, dus echt vergelijken kan niet, maar 1080i heeft voorlopig de voorkeur.

DVD van LOTR - Return of the King (Extended edition) spetterde van het scherm. Prachtig gewoon :o
Ik heb wat foto's gemaakt, maar kon het omgevingslicht niet goed genoeg regelen om en het beeld en de omgeving weer te geven, dus ik heb me beperkt tot het beeld. Veel verschillende sluitertijden geprobeerd. Statief is onmisbaar!! Camerapositie en zoom is ingesteld op het hele scherm om te zien wat je van de zwarte balken zou zien. Nu ben ik nog niet zo verwend, maar ik zag dus geen balken, alleen maar filmbeeld.

Paar screenshots...





Omdat LOTR 2.35:1 is heb ik nog daarna nog een film in 1.78:1 verhouding geprobeerd. Dat is Finding Nemo geworden. Animatiefilms lenen zich natuurlijk altijd voor dit soort tests, maar ik was nu nog meer onder de indruk van het beeld. Camerapositie en zoom zijn gelijk aan LOTR.





De combinatie Marantz-Monster-Themescene-Beamax geeft een prachtig plaatje. en dan te weten dat het geheel nog beter kan worden afgeregeld. Scherm stond gewoon op de vensterbank, dus niet precies vlak tegen de muur. Foto's kunnen waarschijnlijk ook nog scherper, want ik vind ze wat korrelig, maar dat zal wel aan de ISO waarde liggen.

Ik had niet meer tijd, maar één ding is zeker. Ik wil nog eerder de kelder afhebben en hiervan gaan genieten. En dan de test nog eens dunnetjes overdoen ;) En voorlopig hoeven we nog niet zo nodig naar HD. Het beeld van SD is prima. Zijn alle DVD's nog niet overbodig :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sicco

HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

HTip

Quote from: Sicco on October 26, 2007, 14:43:03
foto's zijn niet te zien :(

Er was een probleem, maar dat zou nu opgelost moeten zijn ::)

Tenminste, ik zie ze nu wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sicco

HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

Ramius

Ja Filip, dat ziet er al echt heel goed uit. :o  Is toch nog wel iets anders dan een 50' plasma ;D  Nu nog je SR9600 aan't werk zetten en dan weet je pas echt waar je aan toe bent... ;D ;D ;D

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

stoffels

eerste beelden zijn er puik uit.

keep up the good work ....

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: Sicco on October 26, 2007, 15:11:58
yup, ziet er goed uit!
ooit....... ;)

Thx :D In ieder geval niet nooit ;) ;D

Quote from: stoffels on October 26, 2007, 16:04:26
eerste beelden zijn er puik uit.
keep up the good work ....
Quote from: tiptop on October 26, 2007, 19:18:50
Mooi zeg 8) Dat zal wel kriebelen nu ;D

Thanks :D Inderdaad, maar na het bezoek van Thingman kan het snel gaan ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Ramius on October 26, 2007, 16:02:55
Ja Filip, dat ziet er al echt heel goed uit. :o  Is toch nog wel iets anders dan een 50' plasma ;D  Nu nog je SR9600 aan't werk zetten en dan weet je pas echt waar je aan toe bent... ;D ;D ;D

Thx :D 50" plasma is ook heftig, hoor :o Jij kijkt daar ook TV op ;)

De combinatie van zo'n beeld en het topgeluid van de SR9600 over mijn Note speakers na de akoestieke aanpassingen, tja :P :P :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ramius

Alleen al voor de akoestiek zou ik een aparte ruimte willen, met zulke aanpassingen ga je met reuzestappen vooruit  ;)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

stoffels


HTip

Quote from: Ramius on October 26, 2007, 21:59:31
Alleen al voor de akoestiek zou ik een aparte ruimte willen, met zulke aanpassingen ga je met reuzestappen vooruit  ;)

Dat is wel de bedoeling ;) Daarom laat ik het ook door iemand anders doen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive