Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Valkyrie

kan hij meteen weer gaan "werken" met het hout. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Sol

Ah, leuk, klusjes! :D

Nog een fijne werkweek Philip! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Thanks guys. Werkweek is inmiddels weer om. Was wel een drukke voor slechts 2 dagen :P :D

Quote from: Jean Sibelius on April 28, 2010, 19:54:30
Mooi :) Ik ben benieuwd naar die stapel hout ;)
Zeg maar stapeltje :P Ik denk dat jij iets meer gewend bent ;)

Net geleverd


Gesorteerd en gestapeld


Gisteravond alles gemeten en het was precies volgens zaagplan. Maximale afwijking van de latten was slechts 0,5mm. En de zijkanten waren zelfs nog preciezer en viel binnen de tolerantie van 0,2mm :o

Dus helemaal tevreden met het zaagwerk. Het MDF is niet echt zwart, maar is wel door en door. Dus 1 likje zwarte verf op de kopse kant moet voldoende zijn voor de echte kleur. De platen waren sowieso niet zonder krassen, maar dat is niet belangrijk, want het grootste oppervlak zien we toch niet :D

Moet nog de afstandshouders (3mm) en schroeven (ca. 400 :o) halen en dan kunnen we beginnen. Het wordt dit weekend toch slecht weer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren ook nog muziek geluisterd, want dat ik tijdens het meten op de achtergrond aangezet. Het klonk zo mooi, dat we er ook nog even zijn gaan zitten.

Wat een prachtig stukje muziek werd ons voorgeschoteld uit de Notes. Elk detail van elk instrument van de DVD-A (192/24) was hoorbaar, dynamiek was waanzinnig mooi. De muziek kwam echt los van de speakers.

Weer een voorbeeld van de schitterende speakerkabel :thumbs-up:

Dat ga ik wel missen als we de projectiewand gaan afbreken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Fijn dat de fa. Zaagstra z'n werk goed heeft gedaan! :clapping:

Nu mag Philip Schroefstra aan de slag! :headbanging: :worship: :D


Quote from: HTip on April 29, 2010, 18:07:47
Dat ga ik wel missen als we de projectiewand gaan afbreken...
All good things come to an end! :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

leuk stapeltje! ben je wel even druk mee bezig ga je eerst in elkaar zetten en dan verven??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ik ben bang dat-ie 'm smeert... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on April 29, 2010, 18:12:56
Fijn dat de fa. Zaagstra z'n werk goed heeft gedaan! :clapping:

Nu mag Philip Schroefstra aan de slag! :headbanging: :worship: :D
Ik zal inderdaad de accu's goed opgeladen moeten houden ;)

Quote from: celerontje on April 29, 2010, 18:12:56
All good things come to an end! :P
In ons geval hoop ik: All good things become better! :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: The Vampire on April 29, 2010, 18:55:20
leuk stapeltje! ben je wel even druk mee bezig ga je eerst in elkaar zetten en dan verven??
Het bouwen van de basstraps (in onderdelen) zal niet het meeste werk zijn. Het integreren in de totale projectiewand wordt de echte uitdaging.

Alleen de onderdelen die "in het zicht" zijn ga ik nog een likje verf geven. Eigenlijk is dat helemaal niets, omdat het gordijn nog ervoor komt, maar dat vind ik toch iets te makkelijk. De kopse kant van de latten worden zwart en de eerste 5cm van de zijkanten aan de binnenkant. Dat is de kant waar het scherm verzonken wordt opgehangen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb vandaag ook nog bericht gekregen dat de akoestische platen voor de basstraps onderweg zijn. Worden dus waarschijnlijk zaterdag bezorgd. Kan ik ze maandag ophalen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on April 29, 2010, 21:31:09
In ons geval hoop ik: All good things become better! :clapping:
But that takes a break from the fun, depending on your DIY skills! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on April 29, 2010, 21:37:17
But that takes a break from the fun, depending on your DIY skills! ;)
Zeker, hopelijk niet al te lange break ;)

DIY-skills zijn aardig beter geworden sinds de bouw 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Die ''skills'' zijn wel in orde, zo'n keurig afgewerkt huis zie je zelden! :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

heb je nog een tekening van hoe het gaat worden??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Skip a few (or more) pages backwards! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Quote from: HTip on April 29, 2010, 18:03:27
Thanks guys. Werkweek is inmiddels weer om. Was wel een drukke voor slechts 2 dagen :P :D
Zeg maar stapeltje :P Ik denk dat jij iets meer gewend bent ;)

Net geleverd


Gesorteerd en gestapeld


Gisteravond alles gemeten en het was precies volgens zaagplan. Maximale afwijking van de latten was slechts 0,5mm. En de zijkanten waren zelfs nog preciezer en viel binnen de tolerantie van 0,2mm :o

Dus helemaal tevreden met het zaagwerk. Het MDF is niet echt zwart, maar is wel door en door. Dus 1 likje zwarte verf op de kopse kant moet voldoende zijn voor de echte kleur. De platen waren sowieso niet zonder krassen, maar dat is niet belangrijk, want het grootste oppervlak zien we toch niet :D

Moet nog de afstandshouders (3mm) en schroeven (ca. 400 :o) halen en dan kunnen we beginnen. Het wordt dit weekend toch slecht weer...

Toch wel superhandig dat het zo op de pallet vlak voor je HT-ruimte neergezet kan worden. En ook nog lekker droog binnen 8) :thumbs-up:

Veel plezier vandeweek. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Duhhh, als je MDF buiten laat liggen ben je behoorlijk kierewiet! :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Davey

Gave klus weer HTip! Ik ben weer benieuwd wat dit voor positief effect gaat hebben op je ruimte.

Jean Sibelius

Veel succes met klussen Philip! Hopelijk lukt het aan deze kant óók weer om met de laatste twee basstraps verder te gaan.
(aan de kant heeft project 'tuin' en 'studie' tijdelijk de prioriteit gekregen)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: celerontje on April 29, 2010, 21:43:59
Die ''skills'' zijn wel in orde, zo'n keurig afgewerkt huis zie je zelden! :worship:
Dank je voor het compliment! Ik ben niet zo snel, maar wel nauwkeurig en niet zo snel tevreden met mijn eigen werk ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Quote from: HTip on April 30, 2010, 08:06:14
Dank je voor het compliment! Ik ben niet zo snel, maar wel nauwkeurig en niet zo snel tevreden met mijn eigen werk ;)

Beter rustig aan en helemaal tevreden dan snel en je er jaren aan het resultaat ergeren en denken, had ik maar......... :bigsmile:

HTip

Quote from: The Vampire on April 29, 2010, 21:46:21
heb je nog een tekening van hoe het gaat worden??
Quote from: celerontje on April 29, 2010, 21:47:04
Skip a few (or more) pages backwards! ;)
Dat zal eerder a lot more zijn, dus hier zijn ze nog een keer...

De verdeling van de verschillende modules (2 en 3 zijn de basstraps)


En als alles klaar is, met gordijnen weer op de plaats


Dat is het mooie van dit ontwerp van Thingman. De akoestische maatregelen zijn niet zichtbaar, maar wel merkbaar 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: tiptop on April 29, 2010, 22:08:22
Toch wel superhandig dat het zo op de pallet vlak voor je HT-ruimte neergezet kan worden. En ook nog lekker droog binnen 8) :thumbs-up:

Veel plezier vandeweek. ;)
De vrachtwagen had zo'n kleine vorkheftruck achterop. Jammer was alleen dat het pakket niet in de lengterichting in de garage kon worden gelegd, dichterbij kon niet ;)

Maar ik moest toch alles controleren en verdelen, dus zo'n probleem was het niet...

Quote from: celerontje on April 29, 2010, 22:22:44
Duhhh, als je MDF buiten laat liggen ben je behoorlijk kierewiet! :P
Dit MDF is vochtbestendig. Vond ik het veiligste voor in de kelder. Moet er niet aandenken dat het MDF gaat uitzetten door vocht :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Davey on April 29, 2010, 23:25:27
Gave klus weer HTip! Ik ben weer benieuwd wat dit voor positief effect gaat hebben op je ruimte.
Dank je Davey! Als alles goed is krijgt het geluid een upgrade. Met name lage tonen verwacht ik veel van. Nog een leuk bijkomend effect is dat de center op dezelfde afstand komt als de fronts, dus nog betere integratie in het totaalbeeld.

Quote from: Davey on April 30, 2010, 08:09:16
Beter rustig aan en helemaal tevreden dan snel en je er jaren aan het resultaat ergeren en denken, had ik maar......... :bigsmile:
Denk ik precies ook zo over :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Jean Sibelius on April 30, 2010, 07:56:25
Veel succes met klussen Philip! Hopelijk lukt het aan deze kant óók weer om met de laatste twee basstraps verder te gaan.
(aan de kant heeft project 'tuin' en 'studie' tijdelijk de prioriteit gekregen)

Groeten, Jan
Dank je Jan! Hoop dat het net zo voorspoedig gaat als bij jou.
Succes met je studie :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive