Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tiptop

Gefeliciteerd Philip, met al je nieuwe mooie spullen :D 8)

Het ziet zwart van de kabels achter je set zeg ;D En wat zijn ze dik 8)


Gelukkig nieuwjaar en heel veel audio en verbouwplezier in 2008 ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on January  1, 2008, 16:50:44
Gefeliciteerd Philip, met al je nieuwe mooie spullen :D 8)

Het ziet zwart van de kabels achter je set zeg ;D En wat zijn ze dik 8)

Gelukkig nieuwjaar en heel veel audio en verbouwplezier in 2008 ;)

Thanks 8) Die kabels hoeven niet op dieet ;D

Jij ook de beste wensen Fabian en veel audioplezier!! (verbouwing zit er bij jou op ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsatit

Ziet er goed uit hoor,
al aardig wat positief over deze kabels gehoord, wat is het verschil met je vorige?
Groot verschil?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

HTip

Quote from: simsatit on January  2, 2008, 17:38:54
Ziet er goed uit hoor,
al aardig wat positief over deze kabels gehoord, wat is het verschil met je vorige?
Groot verschil?

Dank je 8)

Ik had de analoge kabel (AC-01) al een tijdje, maar heb deze uitgebreid om op termijn 7.1 analoog te kunnen aansluiten.

Gisteren voor het eerst de W&M kabels beluisterd. Leuke is dat de vorige digitale kabel (Monster IDL100) het volledig aflegde tegen de AC-01. Na een aantal nummer geluisterd te hebben met de AC-01, DC-01 (dig coax) en HD-01 (dig-hdmi) ligt de voorkeur op de DC-01. De mate van detailllering, diepte en muzikaliteit was beter dan de AC-01. Impliciet betekent dat natuurlijk ook dat de DAC's van de SR9600 beter zijn dan de DV9500 ::)

De HD-01 is eigenlijk voor het doorlussen van het beeld van de DVD-speler naar de beamer, zodat de SR9600 als videoschakelpunt kan fungeren. Of rechtstreeks aansluiten van de DVD-speler op de beamer beter is moeten we nog gaan proberen, maar dat kan pas als de HT klaar is (en dat kan nog wel even duren :-\) Dat je de HD-01 ook kan gebruiken voor meerkanaalsaudio is een pluspunt. De HD-01 is dan ook een goede tweede ;)

Voorlopige conclusie is dat de DC-01 veel beter is dan de IDL100 en heeft nu de voorkeur op de AC-01. Of alle muziek beter klinkt met de DC-01 gaan we langzaam maar zeker proberen. Het kan ook zijn dat er teveel detail wordt weergegeven en dat analoog dan weer beter is. De tijd zal het leren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Leuk. Succes met je kabelperikelen en ervaring die je zo weer op doet. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on January  4, 2008, 20:00:21
Leuk. Succes met je kabelperikelen en ervaring die je zo weer op doet. :)

Is inderdaad erg leuk. Vooral het opnieuw luisteren naar je CD's 8)

Gisteren nog verder geluisterd en we horen nu duidelijk verschil tussen digitaal en analoog. Bij digitaal hoor je wel meer detail en zijn de bassen strakker en meer gevarieerd in toon, maar daarentegen is het geluidsbeeld ook smaller dan met analoog. Verschillende CD's later en het blijkt toch echt dat analoog een breder stereobeeld geeft, waarbij er meer balans is tussen vocalen en instrumenten. Geen van beiden overheerst en dat vinden we toch prettiger om naar te luisteren :)

Na 2 luistersessies gaat de voorkeur toch weer terug naar analoog. Denk dat we voor stereomuziek uiteindelijk toch bij analoog blijven ::)

Hebben nog geen DVD geprobeerd in PCM stereo maar dat komt binnenkort...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag offerte gekregen van het plafond. Wordt een behoorlijke investering, maar ja, dat wist ik van te voren ::) Alleen kloppen sommige artikelnummers niet met het bestek wat ik van de fabrikant had gekregen. Beetje vreemd, dus dat ga ik nog navragen.

Volgens de adviseur was het beter om met de paneelabsorber te beginnen, zodat daaraan het hoekprofiel kan worden bevestigd. Lijkt er dus op, dat ik met moeilijkste moet beginnen :-\ En dat is niks voor mij. Ik probeer juist eerst het makkelijke eerst te doen, zodat de voortgang zichtbaar blijft en dat motiveert dan weer ;)

Daarnaast nog een mooie oplossing gezien voor de wanden. HDF platen die volgens een kliksysteem worden gemonteerd (vergelijkbaar met kliklaminaat). Kunnen volledig afgewerkt worden geleverd, geverfd en wel. Kwa prijs zou dat ongeveer hetzelfde zijn als gipsplaat, filler, finish, primer en 2 lagen verf. En dat in de helft van de tijd... Kan ook zonder kleur worden geleverd en dan kun je het in elke gewenste kleur verven.

Link naar het product:
Parador Clickboard

Dan zou dit eventueel onze keuze zijn... (tenminste als het niet teveel reflecteert)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Gisteren offerte laten maken voor de wanden. Toch weer iets anders geworden dan vorige week ;)

De zijwanden worden van HDF platen, zoals gedacht, maar de achterwand wordt gewoon MDF (scheelt weer in de kosten). De kleur is ook anders geworden. De vorige pastte niet zo goed bij de vloer en het tapijt. We konden het bekijken op grote wanden, altijd beter dan op een stukje van 10cm2 ;D

Nieuwe kleur


Volgorde ook weer anders ::)
- Achterwand
- Zijwanden
- Paneelabsorber (projectiewand)
- Plafond

En tussendoor natuurlijk nog de electriciteit voorbereiden...

Nu weer terug naar de boeken. Moet nog veel lezen voor mijn studie verandermanagement ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Zo te horen heb je nog genoeg te doen...

Wat zijn de verwachtingen met betrekking tot de afronding van het project?


Trouwens... Had je niet beter die studie kunnen doen voor dat je die verandering in het interieur ging doen??  ;D ;D

( Onze directeur heeft eenzelfde studie achter de rug.. universitair toch? )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on January 20, 2008, 08:56:09
Zo te horen heb je nog genoeg te doen...
Wat zijn de verwachtingen met betrekking tot de afronding van het project?

Klopt! Het is een behoorlijk project geworden. Verwachtingen heb ik aardig bijgesteld. Ik heb ook geen deadline ;) Ik hoop ergens voor de zomer klaar te zijn. De komende maanden kan ik weinig realiseren, door de studie. Ik probeer nu alle materiaal geregeld te krijgen zodat ik vanaf half maart echt kan beginnen.

Quote from: LittleNinja on January 20, 2008, 08:56:09
Trouwens... Had je niet beter die studie kunnen doen voor dat je die verandering in het interieur ging doen??  ;D ;D

( Onze directeur heeft eenzelfde studie achter de rug.. universitair toch? )

ROFLOL ;D ;D

De ruimte had niet veel keus. Dus overleggen had weinig zin. Moest veranderd worden ;) >:D
Typisch voorbeeld van geeldrukdenken ::)

Studie is inderdaad universitair...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Tot de zomer nog bezig  :o

Jeetje, daarna moet ik toch eens komen kijken bij je :D 8)
Zal dan wel een paleisje zijn :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on January 20, 2008, 20:49:00
Tot de zomer nog bezig  :o

Ik hoop eerder, maar als je alleen weekends kunt bouwen en de komende 2 maanden helemaal niks, dan vrees ik dat het niet eerder wordt :-\

Quote from: tiptop on January 20, 2008, 20:49:00
Jeetje, daarna moet ik toch eens komen kijken bij je :D 8)
Zal dan wel een paleisje zijn :)

Je bent zeker welkom :D, maar verwacht geen paleisje. Want dan kan het alleen maar tegenvallen ;)

Akoestische aanpassingen zijn erg ingrijpend en kosten ook het meeste tijd. Bedoeling is natuurlijk wel dat het goed gaat klinken ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Leuk zeg :)

Zal ongetwijfeld goed klinken 8) Akoestiek is voor  80% bepalend roepen sommigen :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on January 21, 2008, 17:57:23
Leuk zeg :)

Zal ongetwijfeld goed klinken 8) Akoestiek is voor  80% bepalend roepen sommigen :)

De basis is in ieder geval goed. Nu de uitwerking nog...

En ik ben één van de sommigen, alleen roep ik het niet (ik fluister het) ;) ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Materiaal voor de voorzetwand (incl. verlichting in plafond) is besteld :D

Alleen niet het plafond zelf, door een fout in de offerte :( Ik zag het op het laatste moment gelukkig ::)

Het ophangsysteem was verkeerd, waardoor het plafond minimaal 33cm moest verlagen. Ik had met Ecophon afgesproken dat het max. 6,5cm kon zijn. De vertegenwoordiger is weg bij Ecophon en waarschijnlijk is de overdracht niet goed gegaan.

Lang verhaal kort gemaakt. Hele emailwisseling opgestuurd, met ontwerptekeningen en nu maar wachten op de correcte offerte...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MdB

Quote from: htip on January 27, 2008, 13:34:41
Lang verhaal kort gemaakt. Hele emailwisseling opgestuurd, met ontwerptekeningen en nu maar wachten op de correcte offerte...
Indien je de offerte hebt ontvangen, zou je dan de prijs van het systeemplanfond per m2 willen noemen ???
Ben benieuwd of dit veel duurder is dan een gipsplaten en stuc plafond.
Beter duur dan niet te koop.

HTip

Quote from: MdB on January 30, 2008, 10:37:03
Indien je de offerte hebt ontvangen, zou je dan de prijs van het systeemplanfond per m2 willen noemen ???
Ben benieuwd of dit veel duurder is dan een gipsplaten en stuc plafond.

Doe ik :D

Maar schrik niet van de uiteindelijke prijs, want de platen alleen kosten ca. €40 m2 en dan komt er nog het ophangsysteem bij :o

Het is veel geld, maar ik wil het kwa akoestiek proberen in één keer goed te doen. Ik zie het ook als een upgrade net zoals ieder apparaat. Alleen wel één van de allerbelangrijkste ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Heb je nog tussentijdse foto's :D

Ook van je nieuwe "apparatuur" ? ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ramius

Quote from: htip on January 30, 2008, 12:46:24
Doe ik :D

Maar schrik niet van de uiteindelijke prijs, want de platen alleen kosten ca. €40 m2 en dan komt er nog het ophangsysteem bij :o

Het is veel geld, maar ik wil het kwa akoestiek proberen in één keer goed te doen. Ik zie het ook als een upgrade net zoals ieder apparaat. Alleen wel één van de allerbelangrijkste ;)

Moet je ook op die manier bekijken met het voordeel dat je dit niet voortdurend moet upgraden, het effect blijft altijd behouden. Op termijn is dit misschien wel meest cost-effective upgrade die je kunt doen. :D

Ga je het zelf plaatsen of is het zelf niet te doen? ::)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

HTip

Quote from: tiptop on January 30, 2008, 18:39:56
Heb je nog tussentijdse foto's :D

Ook van je nieuwe "apparatuur" ? ;D

Helaas nog niet. Ben volop met de studie bezig geweest. Alleen nog tijd voor forum gehad ;D

Vandaag bericht gehad dat offerte binnen is en nu wel volledig naar wens. Dat weet ik nog niet, maar als het allemaal klopt ga ik morgen tekenen en wordt het plafond besteld... ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Ramius on January 30, 2008, 19:52:27
Moet je ook op die manier bekijken met het voordeel dat je dit niet voortdurend moet upgraden, het effect blijft altijd behouden. Op termijn is dit misschien wel meest cost-effective upgrade die je kunt doen. :D

Dat denk ik ook, tenminste dat hoop ik ;)

Quote from: Ramius on January 30, 2008, 19:52:27
Ga je het zelf plaatsen of is het zelf niet te doen? ::)

Het schijnt goed te doen te zijn, dus ga ik het zelf doen. Anders is de lol van het bouwen er zo snel af ;) De verkoper gaat me laten zien hoe het moet en waar ik op moet letten. Goede service dus 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#547
Plafond is besteld!! 8) 8)

Quote from: MdB on January 30, 2008, 10:37:03
Indien je de offerte hebt ontvangen, zou je dan de prijs van het systeemplanfond per m2 willen noemen ???
Ben benieuwd of dit veel duurder is dan een gipsplaten en stuc plafond.
Belofte maakt schuld... ;)

Als je het totaalbedrag omrekent naar m2 komt het neer op €57 :o. Dat komt voornamelijk doordat je paketten moet afnemen. Ik heb dus van alles teveel. Dat geeft dan natuurlijk ook weer wat ruimte om het een en ander te verklooien. Of ergens anders gebruiken ;) Is veel geld, maar ik krijg er dan wel veel voor terug...

Levertijd 3 weken, dus als alles goed is kan ik direct na mijn studie (eindpresentatie 11 maart) volop aan het knutselen met wanden en plafond.

Wanneer ik begin, mag ik voor het goed afregelen van de profielen een professionele DeWalt waterpas lenen :o Daarnaast uitleg gehad, waar ik op moet letten, tips voor de beste montage. Superservice!! Kortom ben weer helemaal zoals mijn avatar ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsatit

Veel succes met het plafond!
Zal wel mooi worden! 8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

MdB

Beter duur dan niet te koop.