Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tiptop

Ik zal vandeweek eens in de bouwmarkt kijken of ik iets tegen kom voor je veerprobleem (uitdaging) ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

eddy135

Veerarm van een deurdranger met een bokwiel aan het eind??
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

MLCinema

Quote from: HTip on April  6, 2009, 20:38:56
Na lange tijd van inactiviteit in de bouw vandaag weer wat voortgang te melden.

Ben met de constructie voor de diffusers bij de deur begonnen. 2 van de 4 hangen nu aan de muur, maar ik moest iets verzinnen om ervoor te zorgen dat ze niet tegen de deurklink aankomen. Ik heb een paar balken van 8cm diep aan het Clickboard gemonteerd en daaraan vast een stoelprofiel op dezelfde manier als de diffusers aan de andere muur.

Nu moet ik de pootjes met zwenkwiel gaan maken. Ik zit te denken aan en soort veerconstructie, zodat het pootje de grond leest en altijd contact maakt. Weet nog niet precies hoe ik dat ga doen, dus als iemand tips heeft, graag!

De balken worden zwart geverfd (goh, wat verrassend :P) en de achterkant van de diffusers natuurlijk ook, want die is nu zichtbaar. Ik weet niet of ik dat al gemeld had, maar Toine heeft aangegeven dat de constructie met de pianoscharnier geen problemen oplevert met het rendement van de diffusers. Er is dan nl. een kleine afstand tussen diffuser 2 en 3.

Wordt vervolgd...

Ah, lekker aan het puzzelen dus! Scherm al onderweg ;)?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Quote from: tiptop on April  6, 2009, 20:50:29
Ik zal vandeweek eens in de bouwmarkt kijken of ik iets tegen kom voor je veerprobleem (uitdaging) ;)
Thanks!

Quote from: eddy135 on April  6, 2009, 21:10:54
Veerarm van een deurdranger met een bokwiel aan het eind??
Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Kan je uitleggen hoe dat zou werken?
Thanks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Kamidioblitz on April  7, 2009, 12:09:32
Ah, lekker aan het puzzelen dus!
Yep! Diffusers aan de andere kant was al een puzzel, maar deze heeft meer stukjes ;D

Quote from: Kamidioblitz on April  7, 2009, 12:09:32
Scherm al onderweg ;)?
Nope, helaas nog niet. Ik denk niet dat het voor de M&G hangt. Maar hoop doet leven ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on April  7, 2009, 20:12:54
Thanks!
Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Kan je uitleggen hoe dat zou werken?
Thanks!
Dus zo:

      Diffusor
           /
          (
           l
          O

Snap je?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on April  7, 2009, 21:06:14
Dus zo:

      Diffusor
           /
          (
           l
          O

Snap je?
Denk het wel, maar ik heb slechts 32 cm tussen de vloer en de onderkant van de diffuser. Daar moet dus het zwenkwiel, de poot en het veermechanisme tussen. Ik heb al een idee, alleen weet ik nog niet hoe ik het kan uitvoeren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on April  7, 2009, 20:14:31
Nope, helaas nog niet. Ik denk niet dat het voor de M&G hangt. Maar hoop doet leven ;)

Tja het heeft ook z'n voordelen.
Voordeel 1: Er moet weer een M&G komen om het nieuwe scherm te bekijken.
Voordeel 2: (toch wel de belangrijkste) We kunnen met het gordijn spelen  :biggrin:

Dus inderdaad, hoop doet leven  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on April  8, 2009, 09:32:43
Tja het heeft ook z'n voordelen.
Voordeel 1: Er moet weer een M&G komen om het nieuwe scherm te bekijken.
Kan wel even duren, maar is natuurlijk geen probleem ;)

Quote from: Madhouse on April  8, 2009, 09:32:43
Voordeel 2: (toch wel de belangrijkste) We kunnen met het gordijn spelen  :biggrin:

Dus inderdaad, hoop doet leven  ;)
;D Het was inderdaad weer een hele tijd niet genoemd ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

#3509
Quote from: HTip on April  8, 2009, 13:32:21
;D Het was inderdaad weer een hele tijd niet genoemd ;D

Ik dacht, laat ik hem er weer even in gooien, het is al zo lang geleden...   :laugh:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

eddy135

Quote from: HTip on April  7, 2009, 20:12:54
Thanks!
Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Kan je uitleggen hoe dat zou werken?
Thanks!
Zoek eens op deurdranger..

plaats deze 90 graden gekanteld, zodat de veerarm schuin omlaag wijst, en monteer op de plek van het scharnier een wiel.
Moet wel passen binnen 23 cm, denk ik: succes. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Quote from: Madhouse on April  8, 2009, 14:37:40
Ik dacht, laat ik hem er weer even in gooien, het is al zo lang geleden...   :laugh:
Was zeker 4 pagina's geleden :o ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: eddy135 on April  8, 2009, 17:28:39
Zoek eens op deurdranger..

plaats deze 90 graden gekanteld, zodat de veerarm schuin omlaag wijst, en monteer op de plek van het scharnier een wiel.
Moet wel passen binnen 23 cm, denk ik: succes. :)
Bedankt voor de uitleg. Ik snap het nu ;) Zou best kunnen werken. Ik zal het meenemen in de opties...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

2 avonden achter elkaar moeten werken (gisteren thuis en vandaag late vergadering gehad) dus helemaal niets kunnen doen aan de diffusers :unhappy:

Ik ben wel aan 't kijken op internet naar oplossingen voor het veerpootprobleem. Wat ik gezien heb leert me dat er geen kant-en-klaar oplossingen zijn. Het idee van eddy135 heb ik nu een beeld bij. Zou best eens kunnen werken. Hoeft geen sterke of zware deurdranger te zijn, als er maar iets van weerstand op zit. De zwenkwielen hebben toch een rem...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Mijn 6666e post :o moet ik natuurlijk in mijn eigen topic doen ;D

Vandaag een bescheiden aanwinst te melden. Van forumgenoot SpeedyAndré een mooie iLink overgenomen, de QED Qunex Qwire-P firewire/i.link kabel 4p/4p 3m ;)

Ben benieuwd of deze iLink een verschil is t.o.v. mijn huidige Vivanco. Kabel ziet er degelijk uit en voelt ook zo. Als de connectoren beter aansluiten, dan zal dat al een positief verschil zijn. De lengte zoals ie nu is opgerold valt ook mee.

Morgen ben ik vrij :thumbs-up: en kan ik de kabels gaan vergelijken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ondanks het mooie weer ben ik wat in de HT aan het doen geweest (anders komt het nooit af). De pianoscharnier heb ik gemonteerd. Was nog lastig omdat de gaten recht tegenover elkaar zitten. Schroefjes die konden verzinken waren niet stevig genoeg. Dus heb ik alle gaten met een ijzerboor uitgefreesd, zodat stevige spaanplaatschroeven bijna verzonken. Maar het resultaat mag er zijn. Het klapdeurmechanisme werkt goed.

Ik denk dat ik slechts één poot met wiel nodig heb. De scharnier is zo stevig dat die makkelijk een diffuser kan dragen. Heb 'm nu nog even ondersteund met een balk... De balkenconstructie aan de muur ga ik nog verven, evenals de diffusers. Die krijgen nog een laag verf, want ze zijn na het constant verschuiven niet meer zo mooi.

Een paar foto's...

Dichtgeklapt


Half open


Volledig uitgeklapt


Nu nog iets verzinnen om de 4e diffuser aan de 3e vast te maken, poot met zwenkwiel eronder en constructie is klaar!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Heb de QED iLink aangesloten. Wat direct opvalt is dat de connector veel beter aansluit dan de Vivanco. Die viel af en toe gewoon uit de connector.

Een paar (SA)CD's die ik goed ken beluisterd en wat opvalt is dat de QED minder scherp klinkt. Kabel klinkt gedetailleerder, maar de details worden subtiel weergegeven (niet storend). Zit veel rust in het geluidsbeeld. Ik vond het erg prettig om zelfs op hoge volumes naar een stereo SA(CD) te luisteren. Ook nog surround geprobeerd en ook daar worden de surrounds en center homogener weergegeven.

Al met al ben ik weer happy :happy:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Robbert54 on April 10, 2009, 16:32:15
:inlove: mooi hoor!!
Dank je! Ik ben natuurlijk nog niet klaar, maar je krijgt nu al een redelijk idee hoe het gaat worden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb ook nog even (nou ja, even) de moeite genomen om een nieuwe panorama te maken. Is toch elke keer meer werk dan ik denk... ::)



Ik zal hem ook in het panorama-topic plaatsen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

 :inlove: :inlove: :inlove: wow!! echt een mooie ruimte! droom ruimte gewoon! en die blu-rays! mooi rijtje! je gaat Jack al aardig achterna!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

#3521
Quote from: HTip on April 10, 2009, 16:34:04
Heb de QED iLink aangesloten. Wat direct opvalt is dat de connector veel beter aansluit dan de Vivanco. Die viel af en toe gewoon uit de connector.

Een paar (SA)CD's die ik goed ken beluisterd en wat opvalt is dat de QED minder scherp klinkt. Kabel klinkt gedetailleerder, maar de details worden subtiel weergegeven (niet storend). Zit veel rust in het geluidsbeeld. Ik vond het erg prettig om zelfs op hoge volumes naar een stereo SA(CD) te luisteren. Ook nog surround geprobeerd en ook daar worden de surrounds en center homogener weergegeven.

Al met al ben ik weer happy :happy:
Goede aankoop dus, zeker voor die 3 tientjes! :o

Goed idee he? Dat klapsyteem!
Ik stuur je uiteraard nog wel een PM over het betalen van royalties, want voor niets gaat die zon op! ;D ;D ;D

Mooie panoramafoto,  je vorige had minder vervorming, maar deze geeft wel een realistischer beeld van de daadwerkelijke afmetingen van je HT.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: Robbert54 on April 10, 2009, 16:46:11
:inlove: :inlove: :inlove: wow!! echt een mooie ruimte! droom ruimte gewoon! en die blu-rays! mooi rijtje! je gaat Jack al aardig achterna!
Dank je! Dank je!

We zijn er ook erg blij mee. We zitten er dan ook regelmatig een film te kijken. Beamer heeft in 3 maanden even lang gespeeld als de afgelopen 2 jaar bij BB&G :o

Collectie BD's is een beetje uit de hand gelopen, maar ja een speler zonder software is niets ;D We hebben in ieder geval genoeg voor de volgende winter :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on April 10, 2009, 16:52:59
Goede aankoop dus, zeker voor die 3 tientjes! :o
Absoluut! Ben erg blij dat ik nu een FireWire kabel heb die voor AV geschikt is en niet alleen voor video-overdracht of PC. Moet natuurlijk nog meer luisteren, want een paar CD's is te weinig vergelijk en Annet moet ook nog haar mening geven...

Quote from: celerontje on April 10, 2009, 16:52:59
Goed idee he? Dat klapsyteem!
Ik stuur je uiteraard nog wel een PM over het betalen van royalties, want voor niets gaat die zon op! ;D ;D ;D
;D Absoluut een goed idee. Echter jouw originele idee was moeilijk realiseerbaar, want dan kwam er teveel gewicht aan de scharnieren. Zeg maar dat ik het gefinetuned heb ;D

Je mag het eindresultaat natuurlijk komen bewonderen, maar het lijkt me handiger als dan ook de nieuwe projectiewand klaar is voor het nieuwe scherm...

Quote from: celerontje on April 10, 2009, 16:52:59
Mooie panoramafoto,  je vorige had minder vervorming, maar deze geeft wel een realistischer beeld van de daadwerkelijke afmetingen van je HT.
Dank je! Ik heb meer hoogte erin gebracht en daardoor krijg je meer vervorming. Maar het geeft een reëeler beeld van hoe het daadwerkelijk is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

#3524
Quote from: HTip on April 10, 2009, 17:50:34
Absoluut! Ben erg blij dat ik nu een FireWire kabel heb die voor AV geschikt is en niet alleen voor video-overdracht of PC.
Tja, wat noem je ''geschikt''? Hij deed het toch? ;D

Quote from: HTip on April 10, 2009, 17:50:34
;D Absoluut een goed idee. Echter jouw originele idee was moeilijk realiseerbaar, want dan kwam er teveel gewicht aan de scharnieren. Zeg maar dat ik het gefinetuned heb ;D
Met mijn idee was niks mis, ik vergat enkel te vermelden dat je dan difussers moet hebben die gemaakt zijn van dik vurenhout ;D

Over dat wiel: misschien een spiraal met een soort sterke veer eromheen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!