Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTip

The Dark Knight








Lijkt me voorlopig even genoeg... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Blijft toch lastig beoordelen vanaf een foto. Ik heb de verschillen op het scherm gezien tussen DVD en Blu-Ray en die zijn enorm.
Als ik zo de foto's bekijk dan lijkt het net alsof de beelden van de DVD beter zijn afgetekend/scherper zijn als die van de Blu-Ray.

Ik weet in ieder geval dat het van DVD naar HD een enorme stap vooruit is :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: Jean Sibelius on January 31, 2009, 11:32:29
Blijft toch lastig beoordelen vanaf een foto. Ik heb de verschillen op het scherm gezien tussen DVD en Blu-Ray en die zijn enorm.
Als ik zo de foto's bekijk dan lijkt het net alsof de beelden van de DVD beter zijn afgetekend/scherper zijn als die van de Blu-Ray.

Ik weet in ieder geval dat het van DVD naar HD een enorme stap vooruit is :)
Klopt helemaal! Heeft ook met de pauzefunctie van de BD35 te maken. In het echt is het helemaal te gek!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Nu nog een mooi rekkie om die stapel electronica in op te bergen ;-)

HTip

Quote from: denoontje on January 31, 2009, 13:04:22
Nu nog een mooi rekkie om die stapel electronica in op te bergen ;-)
Yep! Gaat ook nog komen. Het staat allemaal uit het zicht en daardoor stoort het niet bij het gebruik :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Is net ook al genoemd, maar toch...
De foto's van de dvd zijn idd beter verzadigd, scherper en betere kleuren. Niet zo'n goed vb. dus :-\ ;)

Maar ik geloof je gelijk als je zegt dat de BD-speler beter is hoor ;)

Leuke foto's trouwens. :hehe:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Ik vind de Blu-ray meer kleurnuance's hebben, wat natuurlijk ook zo hoort te zijn.
Bovendien zijn de kleuren op een DVD al snel TE gesatureerd.
Lightning McQueen hoort niet FEL rood te zijn, maar gewoon rood, zoals je dus op de Blu-ray ziet.
Bovendien lijkt de DVD scherper te zijn door het edge enhancement wat de Upscaler toepast, maar in werkelijkheid bevat de Blu-ray meer detail.
Eigenlijk kan HTip beter de foto's in de originele resolutie op Flickr of Imageshack o.i.d. zetten.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Het rood van de bluray ziet er eerder uit als oranje in mijn ogen. ;)

Maar dat is dus van de foto. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Achja, wij gaan het binnenkort met onze eigen ogen bekijken! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Eén ding is zeker. De foto's doen het beeld geen eer aan. De kleuren zijn erg goed, niet te verzadigd en het beeld is (zeker met animatiefilms) haarscherp.

Toen Bjorn hier was hebben we Finding Nemo geprobeerd en toen bleek dat we naar een veel te oranje clownsvis hadden gekeken. Met de HD1 zijn de kleuren natuurlijker, maar toch levendig.

Quote from: celerontje on January 31, 2009, 23:09:47
Achja, wij gaan het binnenkort met onze eigen ogen bekijken! :smile:

Zeker! Dan kunnen jullie zien wat ik bedoel :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Mooie foto's HTip!
Wat is die SR9600 trouwens een beauty :inlove:
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Quote from: -madison- on February  1, 2009, 01:50:40
Mooie foto's HTip!
Wat is die SR9600 trouwens een beauty :inlove:
Thanks! En niet alleen kwa looks :inlove:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#2562
Uit het topic: "Vanavond kijk ik mijn eigen HT"...

Quote from: HTip on February  1, 2009, 14:18:46
Volgens de reviews echt demomateriaal, met name in het geluid... Iron Man (2008)

Ben benieuwd ;)
Quote from: celerontje on February  1, 2009, 14:22:54
Ik waarschuw je, de film begint vrij rustig met een muziekje, maar daarna... SCHRIK je je de pleuris op LFE gebied, wees gewaarschuwd! ;D
Wat een heerlijk laag heeft Iron Man, vergelijkbaar met The Dark Knight!

Wat een film :o :o :o Bijna de perfecte actiefilm. Leuke subtiele humor en verbluffende effecten. Beeld èn geluidskwaliteit van referentieniveau en een ideale test voor je HT. Het volume stond op -2dB :o en geen moment het gevoel gehad dat het te hard stond. De HD1 heeft precies laten zien, waarom die zo goed in de reviews staat. We helemaal heppie :happy:

Nu eerst eten en daarna Indiana Jones 4 op BD. We zijn een beetje verslaafd :crazy:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Schrok je van die ontploffing in 't begin?
I don't want to see it on MySpace etc.
BOEM!!!!!!!! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Gisteren Transformers gekeken en het beeld was niet helemaal wat we ervan hadden verwacht. Op sommige moment waren de kleuren verzadigd, met name in de fleshtones was het zichtbaar. We begonnen bijna te twijfelen aan de instellingen van de HD1.

Vorige keer dat we dit constateerden heb ik dat aan Bjorn gevraagd en hij had ons een lijstje van films gegeven die kleurecht zijn opgenomen. Elk van die films werd goed neergezet door de HD1. Fleshtones waren goed, zelfs met veel kleurcontrast eromheen. Het is nu gelukkig duidelijk dat het aan het bronmateriaal ligt.

In de donkere delen van Transformers is het beeld wel referentiekwaliteit en dus demowaardig. Het geluid is dat de hele film :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on February  1, 2009, 17:17:35
Schrok je van die ontploffing in 't begin?
I don't want to see it on MySpace etc.
BOEM!!!!!!!! ;D

Was wel een schrikmoment. Kwam totaal onverwacht. Gelukkig had ik jouw reactie niet vooraf gelezen ;)

Is echt een film voor de M&G. Je kan zelfs bookmarks plaatsen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on February  1, 2009, 17:18:59
Gisteren Transformers gekeken en het beeld was niet helemaal wat we ervan hadden verwacht. Op sommige moment waren de kleuren verzadigd, met name in de fleshtones was het zichtbaar. We begonnen bijna te twijfelen aan de instellingen van de HD1.
Was in de bioscoop ook zo, is expres gedaan.
Ik zal tijdens de M&G ''Wanted'' meenemen op BD, ook een waar saturatiefestijn, zelfs op een gekalibreerde weergever.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February  1, 2009, 17:23:47
Was in de bioscoop ook zo, is expres gedaan.
Ik zal tijdens de M&G ''Wanted'' meenemen op BD, ook een waar saturatiefestijn, zelfs op een gekalibreerde weergever.

Is goed. Wanted schijnt niet zo'n goede film te zijn, maar wel een audiovisueel spektakel. En daar gaat het tijdens de M&G natuurlijk om ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on February  1, 2009, 17:05:07
Nu eerst eten en daarna Indiana Jones 4 op BD. We zijn een beetje verslaafd :crazy:

We hadden beter Indy eerst kunnen kijken en daarna Iron Man. Dat zou de beste volgorde zijn geweest. Indy 4 is niet zo'n goede film. Het script rammelt aan alle kanten en is te chaotisch en rommelig. Het beeld is goed (niet super), maar het geluid is wel erg goed. Vooral de scene in de grotten als het water om je heen druppelt... Leuk tijdverdrijf, meer niet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

't Blijft mooi he, dat Blu-ray?
Zelfs met een simpele speler is het al een waar festijn.

Zou je eens kunnen testen hoeveel verschil je hoort met tussen de BD35 en de DV9600 met een DVDtje?
Ik ben erg benieuwd.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

Indiana Jones 4 vond ik anders gewoon een hele leuke film hoor.  Heb hem aleen niet op Blu ray gezien nog. 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

Ik heb 'm zelfs digitaal in de bios gezien, in 2K!
't Is best een leuke film, 'k heb 'm zelf ook op Blu-ray, maar de CGI is matig en het script rammelt, maar 't is verder leuk vermaak.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Ik vond Indiana Jones 4 ook een slechte film. Idd script rammelt aan alle kanten.
Wanted daarin tegen vond ik een redelijke film. Geluid in die film is zeker toppie!

Afgelopen zaterdag naar Valkerie geweest. Die film zou het echt goed doen op BD en geluid  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Tube-freak

Jaja,  Tom Cruise in een goede film?  Bestaat dat dan?? Zou ook voor het eerst zijn  :blink:

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

tiptop

Ik vind de meeste films van 'm wel goed hoor!

Valkery staat zeker op mijn verlanglijstje. :notify:

En wanted en Indi4 vond ik ook erg leuk. Ligt eraan hoe je tegen film kijken aan kijkt denk ik.  ik kijk gewoon voor vermaak, niet voor het plot, het script of wat dan ook.     gewoon lekker ontspannen en mijn geest even op andere dingen dan de beslommeringen thuis. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.