Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: skyfox on July 23, 2017, 19:04:50
Leuk Philip! Mooi stap voor stap verslag weer :)
Dank je Richard! Zonder foto's is het niet gebeurd ;) en volgens mij wordt dat een klein beetje van mij verwacht :D

Weekend was helaas te kort en er moesten teveel andere dingen gebeuren. Anders had ik waarschijnlijk 4 mallen gemaakt met de gaten voor de ophanging en de kabeldoorvoer en de plaats ervan op het plafond bepaald :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Mooi om te lezen dat HET moment steeds dichterbij komt. Ik zou waarschijnlijk dag en nacht doorwerken om het te realiseren  :colgate:. Succes met de laatste stappen! Groeten  (vanuit Tokyo) Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Konnishiwa Jan San, zou ik ook wel willen, maar helaas moet ik ook nog werken en hebben we nog een hond. [emoji2] Maar het is zeker dat HET moment steeds dichter en dichterbij komt. Ben ook steeds meer benieuwd naar hoe onze ervaring met 3D-audio gaat zijn... Sayounara Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Ik ben benieuwd van welke graden hoek je uitgaat met het ophangen van de luidsprekers....

HTip

Quote from: bmateijsen on July 28, 2017, 11:50:55
Ik ben benieuwd van welke graden hoek je uitgaat met het ophangen van de luidsprekers....
Ik volg het Auro-concept, dus hoogtelaag tussen 15 en 40 graden.


In praktijk is dit meer volgens dit plaatje


Zal bij de front heights geen probleem zijn, ik denk rond 30 graden. Alleen red ik dat niet met de surround heights. Die hoek zal meer richting 45 graden gaan. De exacte hoek weet ik nog niet, maar dan zou uit mijn tekening moeten blijken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Misschien heb je het al verteld, maar waarom volg je het Auro-Concept?

yorkie13


skyfox

Omdat hiermee Auro en DTS:X afgedekt zijn, en Dolby aangeeft dit ook als alternatieve opstelling te accepteren. Of heb ik het destijds verkeerd begrepen, Philip?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Masterkale

Quote from: HTip on July 28, 2017, 12:51:09
Ik volg het Auro-concept, dus hoogtelaag tussen 15 en 40 graden.


In praktijk is dit meer volgens dit plaatje


Zal bij de front heights geen probleem zijn, ik denk rond 30 graden. Alleen red ik dat niet met de surround heights. Die hoek zal meer richting 45 graden gaan. De exacte hoek weet ik nog niet, maar dan zou uit mijn tekening moeten blijken.

Mijn uitgangspunt was 45 graden :-) en de VOG op 90. Zoveel mogelijkheden had ik ook niet en ze hanger bij mij achter wel op 70 graden ofzo. 45 graden is voor auro en atmos te gebruiken vandaar die keuze.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

HTip

Quote from: bmateijsen on July 28, 2017, 12:54:44
Misschien heb je het al verteld, maar waarom volg je het Auro-Concept?
Ik heb in 2014 een Auro-demo meegemaakt en was er erg van onder de indruk, niet alleen native, maar ook met upmixing. Atmos was toen nog niet zo ver, DSU werkte nog niet goed, terwijl Auro-Matic al een mooi plaatje kon neerzetten. Recent het verschil tussen Atmos en Auro mogen ervaren met een native Atmos-sountrack via een Atmos-opstelling. En zelfs in die situatie had ik een voorkeur voor Auro. De overgang van grond- naar hoogtelaag vond ik natuurlijker en de surround bubble ruimtelijker. Naar mijn mening is Auro het beste 3D-audio-concept.

De plaatsing voor Auro is ook eenvoudiger, speakers direct boven de grondlaagspeaker. Dit is overigens een concept wat DTS:X ook heeft gevolgd. Wat wel jammer is dat er betaalt moet worden voor de codec, maar dat schijnt een keuze van de fabrikanten te zijn.

Dus samengevat, natuurlijkheid en ruimtelijkheid van de bubble, plaatsing van de speakers en de upmixer voor de "gewone" surround soundtracks.

Quote from: Ralf67 on July 28, 2017, 13:06:49
Auro 3D upgrade gedaan met de receiver.
:thumbs-up: Ben benieuwd naar je ervaringen, ook met de Auro-Matic upmixer.

Quote from: skyfox on July 28, 2017, 14:07:10
Omdat hiermee Auro en DTS:X afgedekt zijn, en Dolby aangeeft dit ook als alternatieve opstelling te accepteren. Of heb ik het destijds verkeerd begrepen, Philip?
Heb je goed begrepen, Richard. Alleen kan Dolby helaas niet omgaan met surround height, dus moet je die configureren als rear height, terwijl de speaker een surround height is. DTS:X kan wel met alle hoogteposities omgaan. Wellicht dat dit met een toekomstige firmware update nog wordt aangepast.

Quote from: Masterkale on July 28, 2017, 14:12:42
Mijn uitgangspunt was 45 graden :-) en de VOG op 90. Zoveel mogelijkheden had ik ook niet en ze hanger bij mij achter wel op 70 graden ofzo. 45 graden is voor auro en atmos te gebruiken vandaar die keuze.
45 graden is niet ideaal voor Auro. Bij hoge ruimtes adviseert Auro de hoogtespeakers aan de muur te plaatsen vanwege de afstand tussen grond- en hoogtelaag en dan de VoG te implementeren pal boven de luisterplek op 90 graden. Bij mij heeft de VoG niet veel zin vanwege de geringe hoogte. En bovendien moet ik dan een externe versterker gebruiken voor die ene speaker.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Ik denk dat Auro implementatie heel goed is, maar dat de slagkracht van Auro nooit zo groot zal zijn als Dolby (en zelf DTS heeft het moeilijk....) Uiteindelijk gaat het ook om de kracht van de processor.

HTip

Quote from: bmateijsen on July 28, 2017, 14:48:31
Ik denk dat Auro implementatie heel goed is, maar dat de slagkracht van Auro nooit zo groot zal zijn als Dolby (en zelf DTS heeft het moeilijk....) Uiteindelijk gaat het ook om de kracht van de processor.
Ik hoop dat je ongelijk krijgt en dat een keer het beste systeem wint. Gelukkig komen steeds meer grote films met een Auro-soundtrack (https://www.auro-3d.com/consumer/movies/) in de bioscopen.

Op BD (https://www.auro-3d.com/consumer/bluray) is het helaas (nog) een ander plaatje. Auro wordt dan regelmatig vervangen door Atmos. Ik vraag me dan wel eens af hoe ze die conversie doen, van een channel based naar een object based soundtrack.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Ik heb moeite om via een groot NL kanaal (bijv Bol) ook maar 1 filmtitel te vinden met Auro. Ook de Tiesto auro muziekbluray is hier niet te vinden... Jammer.  :nopompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: skyfox on July 28, 2017, 16:15:24
Ik heb moeite om via een groot NL kanaal (bijv Bol) ook maar 1 filmtitel te vinden met Auro. Ook de Tiesto auro muziekbluray is hier niet te vinden... Jammer.  :nopompom:
Ik heb van Masterkale begrepen dat Passengers een Auro soundtrack heeft.
Quote from: HTip on July 17, 2017, 20:31:29
Net de trailer van Passengers bekeken en een artikel over de productie ervan in Auro-3D. In dat artikel staat dat Sony de film wereldwijd zou uitbrengen in Auro-3D en toch lees je nergens in specificaties dat dat ook zo is. Welke versie heb je en is het een 2K of 4K-Bluray? Zou de film graag een keer zien...
Zou graag weten waar hij die heeft gevonden.

Probleem is ook dat veel webshops de verkeerde informatie weergeven. Ook apps zoals My Movies Pro hebben ook moeite met de juiste info. Zo gauw alles werkt zal ik forumgenoot audiomanagement eens vragen waar de Auro-titels te krijgen zijn. Forumgenoot binky007 schijnt ook connecties te hebben...

Sowieso moet de Auro-Matic fantastisch zijn met niet 3D-audio sound tracks en zelfs mono/stereo :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

astonmartin

Quote from: HTip on July 28, 2017, 17:03:08
Ik heb van Masterkale begrepen dat Passengers een Auro soundtrack heeft.Zou graag weten waar hij die heeft gevonden.

Probleem is ook dat veel webshops de verkeerde informatie weergeven. Ook apps zoals My Movies Pro hebben ook moeite met de juiste info. Zo gauw alles werkt zal ik forumgenoot audiomanagement eens vragen waar de Auro-titels te krijgen zijn. Forumgenoot binky007 schijnt ook connecties te hebben...


Passengers met Auro soundtrack is gewoon bij de mediamarkt te vinden.
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

HTip

Quote from: astonmartin on July 28, 2017, 19:35:16
Passengers met Auro soundtrack is gewoon bij de mediamarkt te vinden.
Dat is mooi. Thanks! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Dit is een hele mooie mix in native Auro dus aanrader.  :thumbs-up:


Quote from: HTip on July 28, 2017, 22:58:38
Bedankt voor de tips Viktor :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Op bol staat hij inderdaad een beetje knullig onder de cd's.

Quote from: skyfox on July 28, 2017, 23:12:14
Thx voor de link! Nu snap ik ook meteen waarom ik em niet kon vinden, ik zocht op drager blu-ray, omdat ik em zo op de Amerikaanse Amazon had gezien... doh!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Als je kijkt op deze link (https://www.auro-3d.com/consumer/bluray) zijn er van een groot aantal BD's ook directe links naar amazon, e.a. waar de BD(-audio) te krijgen is. Is inderdaad knullig van BOL om die BD-audio van Tiësto onder CD's te plaatsen.

Ik ga nu naar de kelder, kijken of ik wat aan de ophangconstructie kan gaan doen. Tot later...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer