Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Peerless Monster

Gaaf!
Ik heb nog niet gelezen, maar ik wilde je al wel Trollen ;D
Ik ga nu lezen!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on March 25, 2014, 19:45:12
Gaaf!
Ik heb nog niet gelezen, maar ik wilde je al wel Trollen ;D
Ik ga nu lezen!!
:clapping:

Veel leesplezier! :pompom:

Ik heb het verslag ook in mijn inhoudsopgave onder "Reviews en produktbesprekingen" geplaatst.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on March 25, 2014, 19:48:23
:clapping:

Veel leesplezier! :pompom:

Ik heb het verslag ook in mijn inhoudsopgave onder "Reviews en produktbesprekingen" geplaatst.

Als ik je stuk lees, zie ik je voor me dit vertellen. Ik weet bijna uit je woorden te halen hoe het nu moet klinken. Chapeau!

Dat vind ik dan zo leuk Philip! Je hebt door mij de nummers van Damien Rice en Regina Spektor leren kennen en nu gebruik je ze zelfs in je review/vergelijk.
Daarom is muziek zo leuk. Het is heel persoonlijk, maar soms kan je die dingen delen met elkaar.
En als die match er is, dan weet je gewoon dat het gewoon ontzettend goed moet klinken!!
Nu sparen voor een nieuwe speler, want dat was toch wel een beetje de bottelnek ;D.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Dank je Rens voor je compliment! Ik vind het altijd moeilijk om te beschrijven wat ik hoor, maar eerlijk gezegd heb ik dat ook van jou geleerd. Dus niet alleen de muzieknummers die jij me hebt leren kennen, maar ook jouw manier van schrijven van reviews.
Muziek uitwisselen vind ik ook zo leuk aan M&G's. Ik heb al veel CD's en concerten op die manier toe kunnen voegen aan mijn collectie.

De Oppo klinkt helemaal niet verkeerd voor "maar" een BD-speler, sterker nog, klinkt zelfs gewoon goed. Maar die Marantz van Cinemike klinkt gewoon nóg mooier en analoger, zelfs in het digitale bereik. Je hebt wel gelijk dat een PM-11S3 een mooie speler verdient. Daarom staat hij ook op ons verlanglijstje, wat er overigens nu zo uitziet:

  • Marantz UD-7007CM
  • inakustik NF-1603 XLR GAP
  • 2x Furutech FP-Alpha 3 met redelijk geprijsde stekkers (configuratie van vik was prima)
Wat we kunnen verkopen om deze upgrade te financieren:

  • Oppo BDP-83 TUC
  • 3x inakustik NF-1302 RCA GAP
  • 6x CA Electronics Cable Clamps
  • 2x Furutech FP-320Ag-18
En dan heb ik nog andere kabels, e.d. die nu werkloos liggen, dus wie weet komt de speler dan snel dichterbij ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Mooi verslag hoor.   :worship:   Leuk ook om te lezen dat de Bryan Adams BR ook referentie is geworden.

Wou je een Oppo 105 Darbee niet ook eerst in je set proberen om zo een breder inzicht te krijgen in je upgrade mogelijkheden. De 105 doet het in stereo ook heel erg goed verder voordeel zijn de vele mogelijkheden kwa aansluitingen. Ben zelf wel benieuwd hoe een standaard Oppo 105 zich verhoudt tot een UD CM.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Quote from: Maro on March 25, 2014, 20:20:55
Mooi verslag hoor.   :worship:   Leuk ook om te lezen dat de Bryan Adams BR ook referentie is geworden.
Dank je Wim. Die tip van jou was een schot in de roos. Als je wil weten hoe muziek kan voelen moet je dat concert kijken. Prachtig gewoon!

Quote
Wou je een Oppo 105 Darbee niet ook eerst in je set proberen om zo een breder inzicht te krijgen in je upgrade mogelijkheden. De 105 doet het in stereo ook heel erg goed verder voordeel zijn de vele mogelijkheden kwa aansluitingen. Ben zelf wel benieuwd hoe een standaard Oppo 105 zich verhoudt tot een UD CM.
Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij hebben Cinemike en vik dit getest. Misschien dat vik hier iets over kan zeggen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Quote from: Maro on March 25, 2014, 20:28:18
Zelf testen wordt toch altijd gezegd?  ;D
;D Heb je helemaal gelijk in, maar kost wel heel veel tijd ;) En ik heb het verschil mogen ervaren bij Cinemike tussen een standaard Marantz UD7007/Denon DBT-3313 en een getunede met alleen Stufe 1 en een getunede met Stufe 1 en 2. Niet in mijn eigen set, maar het kwam aardig in de buurt. Mijn akoestiek is alleen beter ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Moet die Noordelijke M&G maar snel plaats vinden, kan ik mijn Oppo nog meenemen. Kun je ook eens kijken of Darbee iets voor je is. Kan ook als je de UD al hebt natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Jean Sibelius

Goede review Philip! (duidelijk verhaal)

Ik denk/hoop dat we zaterdag nog wel even tijd kunnen besteden aan de deze luister-/kijksessie en de conclusies? ;).
Neem aan dat je wat van dit referentie-materiaal meeneemt? :) :headbanging:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Zeer vruchtbare dag geweest die weer laat weten waarvoor je moet gaan sparen.


En natuurlijk weer detaillistisch verslag met veel info.

Maar wil je echt nog doorgaan met een schijfjesspeler ipv richting goede audio/video streaming te gaan?


Ps een heel belangrijk detail zie ik niet terug in je verslag ;-)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hoe was de lasagna :-p

vik

Mooie review Philip en ik heb er verder niets aan toe te voegen.  :worship:  :worship:

Wel zijn we er dit weekend per toeval achter gekomen dat de regio mod op de UD 7007 en de Denon DBT-3313  roet in het eten gooit, en de performance duidelijk naar beneden haalt, en niet zo een beetje ook. CM had al een filter ontwikkeld maar moest hem nu gaan aanpassen. De versie bij jou Philip was dus niet het niveau zoals het hoort.

De eerste foto is de modificatie en de foto eronder orgineel. Er komt nog wel wat omheen uiteraard.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: Maro on March 25, 2014, 20:34:17
Moet die Noordelijke M&G maar snel plaats vinden, kan ik mijn Oppo nog meenemen. Kun je ook eens kijken of Darbee iets voor je is. Kan ook als je de UD al hebt natuurlijk.
Goed idee! De Oppo 95 heb ik al een keer mogen ervaren, maar de nieuwe generatie nog niet. Een "North meets South" M&G staat sowieso op de planning. Ik zal eens gaan kijken of ik een aantal M&G's kan plannen. Wordt vervolgd...

Quote from: Jean Sibelius on March 25, 2014, 20:35:18
Goede review Philip! (duidelijk verhaal)

Ik denk/hoop dat we zaterdag nog wel even tijd kunnen besteden aan de deze luister-/kijksessie en de conclusies? ;).
Neem aan dat je wat van dit referentie-materiaal meeneemt? :) :headbanging:

Groeten, Jan
Dank je Jan! Ik denk dat die inderdaad wel eens ter sprake zou kunnen komen :unsure: ;D
Naast de CA Diamond-2 platen zal ik wel wat leuk materiaal meenemen. Ben erg benieuwd hoe dat op jouw referentieset gaat klinken...

Quote from: denoontje on March 25, 2014, 21:19:23
Zeer vruchtbare dag geweest die weer laat weten waarvoor je moet gaan sparen.


En natuurlijk weer detaillistisch verslag met veel info.

Maar wil je echt nog doorgaan met een schijfjesspeler ipv richting goede audio/video streaming te gaan?


Ps een heel belangrijk detail zie ik niet terug in je verslag ;-)
.
.
.
Hoe was de lasagna :-p
Dank je Thuur! Ik probeer in mijn verslagen genoeg info te geven om een beeld te kunnen vormen wat er allemaal gebeurd is. Het was zeker een vruchtbare dag die me nieuwe inzichten heeft gegeven. Het klinkt echt al heel erg goed hier, maar het kan altijd nog beter. Of de verbetering de investering waard is zijn we nog niet uit, maar ja je weet het. Eenmaal geproefd.... ;D

Streaming staat nog steeds niet op mijn verlanglijstje. Het wisselen van een schijfje heeft nog altijd iets wat er in mijn ogen bij hoort. Ik vind het ook leuk om door mijn verzameling te lopen en een schijfje uit het rack te halen waar ik op dat moment zin in heb. En een beetje door je collectie swipen is het voor mij gewoonweg niet. Maar wie weet wat of dat nog gaat veranderen... :unsure:

En... de lasagne? Tja, die was er dit keer niet. Het was een ovenpasta en hoe die was laat ik aan vik over om te zeggen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: vik on March 25, 2014, 22:14:06
Mooie review Philip en ik heb er verder niets aan toe te voegen.  :worship:  :worship:
Dank je vik! Het was iets meer werk dan ik had gedacht, maar ja, we hebben ook veel gedaan in 12 uur (!) Iets voor je CM-topic?

Quote
Wel zijn we er dit weekend per toeval achter gekomen dat de regio mod op de UD 7007 en de Denon DBT-3313  roet in het eten gooit, en de performance duidelijk naar beneden haalt, en niet zo een beetje ook. CM had al een filter ontwikkeld maar moest hem nu gaan aanpassen. De versie bij jou Philip was dus niet het niveau zoals het hoort.

De eerste foto is de modificatie en de foto eronder orgineel. Er komt nog wel wat omheen uiteraard.
Dat is nogal een modificatie :o Maar weer erg goed van Cinemike dat hij erachter gekomen is. Weet je misschien op welk gebied deze modificatie invloed heeft? Je maakt me wel nieuwsgierig... En zeker als Cinemike tuning gaat ontwikkelen voor de XLR-uitgang ;) Want zonder tuning van het analoge board klonk dit al erg goed, maar ik zou wel eens die Marantz UD-7007CM willen meemaken met getunede XLR-connectie...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Dat klopt Philip.

Ik heb samen met  Cinemike en Hartmut Berberich (ISF calibratie trainer) een getunde Darbee Oppo getest tegen de referentie UD 7007.

Het resultaat: zelfs met de Darbee op 10% maakt de Oppo geen kans. Het beeld van de Marantz is beter. Ga je over de 10% Darbee heen dan wordt de achter grond onscherp bij de Oppo en vertekent de boel. De Marantz is scherper en heeft meer puch in het hele plaatje.




Quote from: HTip on March 25, 2014, 20:25:18
Dank je Wim. Die tip van jou was een schot in de roos. Als je wil weten hoe muziek kan voelen moet je dat concert kijken. Prachtig gewoon!
Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij hebben Cinemike en vik dit getest. Misschien dat vik hier iets over kan zeggen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Goed plan voor mijn topic idd.  :)

De modificatie heeft invloed op de gehele performance. De regio mod is een zwakke schakel in de hele tuning en daardoor klonk hij wat vlakker met minder dynamiek t.o.v. de versie zonder kit.



Quote from: HTip on March 25, 2014, 22:25:41
Dank je vik! Het was iets meer werk dan ik had gedacht, maar ja, we hebben ook veel gedaan in 12 uur (!) Iets voor je CM-topic?
Dat is nogal een modificatie :o Maar weer erg goed van Cinemike dat hij erachter gekomen is. Weet je misschien op welk gebied deze modificatie invloed heeft? Je maakt me wel nieuwsgierig... En zeker als Cinemike tuning gaat ontwikkelen voor de XLR-uitgang ;) Want zonder tuning van het analoge board klonk dit al erg goed, maar ik zou wel eens die Marantz UD-7007CM willen meemaken met getunede XLR-connectie...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on March 25, 2014, 22:26:44
Dat klopt Philip.

Ik heb samen met  Cinemike en Hartmut Berberich (ISF calibratie trainer) een getunde Darbee Oppo getest tegen de referentie UD 7007.

Het resultaat: zelfs met de Darbee op 10% maakt de Oppo geen kans. Het beeld van de Marantz is beter. Ga je over de 10% Darbee heen dan wordt de achter grond onscherp bij de Oppo en vertekent de boel. De Marantz is scherper en heeft meer puch in het hele plaatje.

Ik zet hier toch vraagtekens bij Vik.  ;D. Het gezelschap was imho niet echt objectief te noemen. Als ik Darbee op 10% zet zie ik eigenlijk nog geen verandering. Ik heb Darbee op 45% staan en zie totaal geen onscherpe achtergronden oid. Het plaatje wordt wel enorm stuk scherper zonder te gaan "knallen" . Het zou zomaar kunnen, ik heb nog nooit iets van CM gezien. Als jouw bevindingen op mijn set zichtbaar en hoorbaar zijn ben ik in de markt voor een CM Marantz. Vooralsnog heb ik (met jouw goed vinden  :D ) mijn bedenkingen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Je kan dat ook niet vergelijken met jouw set thuis. De Oppo is om te beginnen niet standaard en de Sony beamer en de rest van de set ook niet. En dat is niet lullig bedoeld maar dat weet je wel Wim.  ;)



Quote from: Maro on March 25, 2014, 22:49:12
Ik zet hier toch vraagtekens bij Vik.  ;D. Het gezelschap was imho niet echt objectief te noemen. Als ik Darbee op 10% zet zie ik eigenlijk nog geen verandering. Ik heb Darbee op 45% staan en zie totaal geen onscherpe achtergronden oid. Het plaatje wordt wel enorm stuk scherper zonder te gaan "knallen" . Het zou zomaar kunnen, ik heb nog nooit iets van CM gezien. Als jouw bevindingen op mijn set zichtbaar en hoorbaar zijn ben ik in de markt voor een CM Marantz. Vooralsnog heb ik (met jouw goed vinden  :D ) mijn bedenkingen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Het eten was een feest.  :pompom:


Quote from: denoontje on March 25, 2014, 21:19:23
Zeer vruchtbare dag geweest die weer laat weten waarvoor je moet gaan sparen.


En natuurlijk weer detaillistisch verslag met veel info.

Maar wil je echt nog doorgaan met een schijfjesspeler ipv richting goede audio/video streaming te gaan?


Ps een heel belangrijk detail zie ik niet terug in je verslag ;-)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hoe was de lasagna :-p
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on March 25, 2014, 23:01:24
Je kan dat ook niet vergelijken met jouw set thuis. De Oppo is om te beginnen niet standaard en de Sony beamer en de rest van de set ook niet. En dat is niet lullig bedoeld maar dat weet je wel Wim.  ;)




Weet ik Vik.  ;D

Maar wil je hiermee zeggen dat de verbetering alleen zichtbaar wordt als de hele set CM gemod is?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on March 25, 2014, 23:04:49
Weet ik Vik.  ;D

Maar wil je hiermee zeggen dat de verbetering alleen zichtbaar wordt als de hele set CM gemod is?


Nee ik bedoel eigenlijk omdat alles al zo scherp is en uitblinkt in beeldkwaliteit, elke kleine verandering al snel zichtbaar is waaronder een setting in de Darbee.  Oversharpening is dan snel gebeurd. Dat was dus heel erg duidelijk in een scene van Oblivion en te zien bij de details in het pak van Tom Cruise en daarbij de achtergrond die snel onscherp ging worden.

De test bij Philip toont juist aan dat upgrades van het beeld ook zeker zicht baar zijn in een standaard set up. Dus geen bewerkt HDMI board in de SR 9600 en dit samen met een standaard beamer. Het is wel zo dat het effect groter is op een gemodificeerde pre-pro of surround versterker (mede door aanpassingen video board en voeding) en beamer.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Maar ik ga in dit topic maar even stoppen over het CM gebeuren. Nogmaals dank Philip en spreek je zaterdag! Ik ben benieuwd naar de andere mooie ruimte van Jan.  Jij hebt het in ieder geval ook heel erg goed voor elkaar.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Dan blijft er maar 1 ding over.....hier laten zien en horen!  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Quote from: vik on March 25, 2014, 22:40:42
Goed plan voor mijn topic idd.  :)
In welk topic zal ik de link plaatsen?

Quote
De modificatie heeft invloed op de gehele performance. De regio mod is een zwakke schakel in de hele tuning en daardoor klonk hij wat vlakker met minder dynamiek t.o.v. de versie zonder kit.
Dan zit er niets anders op dat jullie nog een keer langskomen ;) Kunnen we dan misschien combineren met de ervaring van de getunede XLR-uitgang van de Oppo 95CM.

Quote from: vik on March 25, 2014, 23:03:24
Het eten was een feest.  :pompom:
Zal het compliment nogmaals doorgeven aan de chefkok ;D

Quote from: vik on March 25, 2014, 23:18:50
De test bij Philip toont juist aan dat upgrades van het beeld ook zeker zicht baar zijn in een standaard set up. Dus geen bewerkt HDMI board in de SR 9600 en dit samen met een standaard beamer. Het is wel zo dat het effect groter is op een gemodificeerde pre-pro of surround versterker (mede door aanpassingen video board en voeding) en beamer.
Helemaal gelijk. Beeldverbetering was voor mij duidelijk zichtbaar. Maar omdat er nog een schakel tussen zat (SR9600) was was ik ook zo benieuwd naar het directe signaal op de beamer. Misschien dat Cinemike daar nog een oplossing voor heeft of is het toch een instelling in de speler.

Quote from: vik on March 25, 2014, 23:25:02
Maar ik ga in dit topic maar even stoppen over het CM gebeuren. Nogmaals dank Philip en spreek je zaterdag! Ik ben benieuwd naar de andere mooie ruimte van Jan.  Jij hebt het in ieder geval ook heel erg goed voor elkaar.  ;)
Dank je voor het mooie compliment vik! En jij ook nogmaals bedankt voor de moeite die je hebt genomen...

Tot zaterdag! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Leuk om te lezen Philip! Je gaat wel erg hard zo met al die veranderingen... Chamber of Changes zou ook niet misstaan ;)

Ik ben wel benieuwd hoe alles nu klinkt bij je ten opzichte van 4 jaar geleden. Kan me eerlijk gezegd niet zo goed een voorstelling maken wat er nu nog beter zou zijn. Maar aan je posts te lezen is dat dus wel het geval :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto