Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

SV..S

#14125
Even voor 11:00 stond ik op de stoep van the chamber of dreams.
Na wederom een hartelijk ontvangst door Philip, en Annette (in mijn herinnering was ze de vorige keer niet zo lang, had ze misschien ook ca plates onder haar hakken)  :D hebben we direct de akotherm platen en de zaagtafel maar gelost.
Toen we de garagedeur openden stonden de andere genodigden net op de stoep.
Na een korte kennismaking gingen we aan de koffie met gebak, voor 2 was ons was nav onze verjaardag de dag ervoor een kaarsje op het gebakje geplaatst, hoe attent kun je zijn. :pompom:
Bij binnenkomst verraste me het weer hoe groot de sub was (zou ik gewoon aan het krimpen zijn). ;D
We zijn begonnen met het huiswerk, omdat dat dan nog redelijk vers in het geheugen zit.
Ik persoonlijk kon dat net nog een beetje vergelijken met thuis maar zeker niet meer met de vorige m&g. zover gaat mijn geheugen niet. Het grootste verschil vond ik de laagweergave, ik snap nu dat Philip de sub niet mist bij stereo, veel laag bij deze nummers, op de achterste stoelen zelf iets te veel naar mijn beleving. Ook leek me bij sommige nummers de stemmen duidelijker afgebeeld.
Van mezelf Joe Satrinani (surfing with the alien) en Bob Dylan (slow train coming sacd) geluisterd. Het klonk zeker lekker, maar niet wezenlijk anders als thuis. Thuis klink het meestal wat feller maar dat zal ook grotendeels aan de akoestiek liggen. Ook veel andere muziek en veel filmfragmenten gezien en gehoord, was een leuke ervaring.
Wederom veel genoten van de ht als ruimte, de rust door de akoestiek en de donkere kleuren geven zowel de beleving van film en muziek een extra dimensie.
Voor sommigen de belangrijke vraag, hoorde ik verschil vanwege de diamonds? Nee, zoals ik al zei zover gaat mijn geheugen niet terug, en de 1e indruk was al behoorlijk veel om te onthouden.
Is dat belangrijk, nee Philip en Annette hebben echt mijn bevestiging hierin niet nodig, het is een weloverwogen upgrade geweest waar zij veel van genieten. 8)
Het was wederom een gezellige m& g (alhoewel ik sommige personen wel eens om stilte moest vragen) >:D waar ik weer enorm van genoten heb. We hebben zoveel zitten kletsen dat er niet eens meer tijd over was voor de hoofdfilm, sterker nog de lasagne was bijna verbrand :o  tijdens het opwarmen omdat we beneden maar bleven kletsen. En dat had wel heel jammer geweest want de lasagne was eigenlijk de hoofdreden van mijn bezoek, en ook hiervan heb ik ontzettend genoten. Heerlijk hoor Annette!  :worship:
ik zal vast wat vergeten zijn want 12 uur beleving vang je niet een een paar zinnen, belangrijkste was voor mij wederom de gastvrijheid, het gezellige samenzijn en de kennismaking met andere forumleden.

*edit*
nu ik het verslag zo bekijk zegt de foto eigenlijk meer dan al mijn woorden  ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Quote from: LuPo on June  3, 2013, 13:33:03
Leuke film, laatst de mkv variant met DTS even gekeken. Klonk al erg goed dus kan me voorstellen dat de BD helemaal top is! :D
Quote from: Raymond187 on June  3, 2013, 15:19:53
4.5 en een 5. Neem aan uit max 5 *?
Want ik geef deze animatie zelf een 9.
Beeld en geluid vind ik subliem  :wub: verhaal tenminste niet standaard  :thumbs-up:
Beeld en geluid waren inderdaad subliem. De scores komen van blu-ray.com en die gaan niet verder dan 5 ;)

Verhaal was niet standaard, maar wel een beetje voorspelbaar. Los daarvan erg genoten van deze film!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Martijn90 on June  3, 2013, 00:07:30
Philip, wederom bedankt voor de gastvrijheid! :) Lange dag geweest (07:35 vertrokken, 02:00 thuis), maar hij is inderdaad voorbij gevlogen!

Was erg gezellig, ook leuk om jullie ontmoet te hebben: Zefanja, Roy en Jos 8) Van mij komt er nog wel een kort verslagje, zal waarschijnlijk dinsdag worden.
Zo zeg, een dag van bijna 18 uur :o Gelukkig kon jij (wel) uitslapen :D

Ben benieuwd naar je (korte) verslagje. Iets langer dan Roy, maar dat is makkelijk :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Zefanja on June  3, 2013, 13:59:56
Het was een fantastische dag.
Leuke mensen leren kennen en leuk om bekende weer te zien.
Wederom erg onder de indruk van de surround beleving en man wat is de stereo beleving er op vooruit gegaan.
Echt een hele leuke dag met veel leuke gesprekken.
Ben er nog steeds moe van  ;D

En om niet te vergeten.... de Lasagne was weer heerlijk!
Ja, we hebben meer gekletst dan geluisterd/gekeken ;) We vinden ook dat de stereobeleving de grootste verbetering is. Zijn we dan ook erg blij mee. En dat is zeker niet alleen door de PM15. Sterker nog, met alleen de PM15 was je een stuk minder onder de indruk geweest. Het zijn de CA Diamonds die verantwoordelijk zijn voor dit grootse geluid. Ook de hoogte-informatie in surround is een resultaat van de platen. De Cable Clamps zorgen bovendien nog voor de hoge mate van microdetail.

Vond het erg leuk weer alle bekenden een keer te zien :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Erg leuk verslag en foto Jos! :thumbs-up:

De DD18 was nog even groot als de vorige keer, maar doordat hij nu op pootjes op de CA Diamond staat komt ie iets hoger uit. Dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je nu al aan het krimpen bent ;)

De Notes geven sinds we de CA Diamonds onder de speakers en componenten hebben liggen een voller laag dan voorheen. Op de achterste rij is dat soms wel eens te, maar daar is wel het stereobeeld het mooiste. En de DD18 missen we inderdaad echt niet in stereo. Misschien zou het laag dan uitgebalanceerder zijn, maar dat weet ik niet. Een keer uitproberen?

Ik denk dat ik bij de volgende M&G tijdens het stereodeel de platen kort verwijder om het echte verschil te laten horen. Is wel wat werk, maar denk ik wel te doen. Speakers laat ik denk ik dan toch zo, want plaatsing ben ik wel even mee zoet.

Ik heb weer genoten en het was erg leuk om 4 bekende gezichten over de vloer te hebben. Het voelde voor mij als een soort reünie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD


Quote from: HTip on June  2, 2013, 09:53:14
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Ik heb gisteren zeker genoten. De dag is (weer) omgevlogen en het was gezellig vertoeven met 4 mede audio-/videoenthousiasten Bovendien ook nog een leuke, mooie BD die ik mag toevoegen aan mijn collectie. Thanks guys!


Goede opening van de reeks in 2013!


Philip, kunnen we je collectie ergens online zien ? Het kon, dacht via DVD Profiler maar ben het niet meer zeker. Wil me alvast voorbereiden om beneden in de kelder af te koelen als het buiten ergens in augustus bakken en braden is  ;D


Wist niet wie er precies kwam bij de eerste M&G 2013, tot ik even op de eerste pagina piepte. Bekende namen en één bekend gezicht  ;)


Quote from: HTip on June  2, 2013, 09:53:14
@Bas: ik neem aan dat je ondertussen wel weet dat ik wel tegen een grapje kan


Is dat zo dan  >:D   :P




Quote from: SV..S on June  3, 2013, 19:15:16
Even voor 11:00 stond ik op de stoep van the chamber of dreams.


*edit*
nu ik het verslag zo bekijk zegt de foto eigenlijk meer dan al mijn woorden


Mooi verslag SV..S, en die foto voer voor lekkerbekken. Onderleggers herken ik ook meteen.

SV..S

Quote from: HTip on June  4, 2013, 22:42:02


De DD18 was nog even groot als de vorige keer, maar doordat hij nu op pootjes op de CA Diamond staat komt ie iets hoger uit. Dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je nu al aan het krimpen bent ;)
Quotepoeh :blush:

De Notes geven sinds we de CA Diamonds onder de speakers en componenten hebben liggen een voller laag dan voorheen. Op de achterste rij is dat soms wel eens te, maar daar is wel het stereobeeld het mooiste. En de DD18 missen we inderdaad echt niet in stereo. Misschien zou het laag dan uitgebalanceerder zijn, maar dat weet ik niet. Een keer uitproberen?

Ik denk dat ik bij de volgende M&G tijdens het stereodeel de platen kort verwijder om het echte verschil te laten horen. Is wel wat werk, maar denk ik wel te doen. Speakers laat ik denk ik dan toch zo, want plaatsing ben ik wel even mee zoet .
Quoteik heb daar wel aan gedacht maar wilde het niet voorstellen. leek me een heel gedoe ;)





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Rha007

Erg leuk om te lezen dat iedereeen het zo naar zijn zin heeft gehad.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Madhouse

Ik heb ook een klein stukje geschreven:

QuoteMijn dag begon 's ochtends om 07.00u al want de kleine man moest de fles hebben, daarna even snel naar de bakker en rond 08.15u de auto in richting Ede waar Zefanja en Martijn mij op zouden pikken. Om 08.45u zaten we met z'n allen bij Zefanja in de auto op weg naar Philip. Na een rit van 2uur kwamen we aan bij Philip en eenmaal uit de auto gestapt ging de garagedeur open en kwamen Philip en Jos naar buiten gelopen om het isolatiemateriaal bij Jos uit de auto te laden.

Na kennis te hebben gemaakt met Jos liepen we naar boven en werden we begroet door Annet die vervolgens een heerlijk bakje koffie voor ons inschonk. Toen we plaats namen op de bank werden er heerlijke aardbeien gebakjes geserveerd met daarin een kaarsje in die van Jos en in die van mij omdat wij de dag ervoor jarig waren, zeer attent kan ik wel zeggen van Philip en Annet.

Na 2 bakken koffie werd het tijd om het HT te betreden, we wisten allemaal de weg al te vinden want het was voor ons geen onbekend terein. Eenmaal binnen gekomen vielen de CA Plates gelijk op, onder elk apparaat of speaker was er zo'n dikke plaat te vinden. Wat me ook opviel was het indrukwekkende rack welke eerst net een meter boven het maaiveld uit kwam was deze aanzienlijk gegroeid sinds de laatste keer dat ik hier was. Bewijst maar weer dat Philip en Annet goed zorgen voor alles wat groeit.

We hadden vooraf wat Stereo huiswerk van Philip mee gekregen en hoewel niet alles mijn style was waren er toch een paar lekkere nummers bij. Thuis kon ik vooral erg genieten vam Allison Kraus en deze heb ik de afgelopen week een paar keer gedraaid en kon dus niet wachten om deze bij Philip te horen omdat deze vers en goed in mijn geheugen stond. Wat me opviel was vooral het bereik van alles wat we hebben afgespeelt en het ene na het andere nummer passeerde de revue. Tussentijds hebben we veel gekletst en voor we het wisten stond de lasagna (eindelijk Jos!) op tafel.

Na het diner zouden we ons vooral gaan richten op beeldmateriaal en ook hier passeerde de ene na de andere scene de revue. We kwamen echt tijd te kort (bijna 12uur in het HT geweest!) dat we geen hoofdfilm hebben kunnen kijken. Erg? Absoluut niet daar we echt volop hebben kunnen genieten de hele dag dat we de hoofdfilm niet eens gemist hebben.

Mijn algehele indruk over de hele dag was erg positief. Ik was vooral benieuwd naar het stereo beeld daar dit de vorige keer nog niet op orde was. In de tussentijd is daarvoor de PM15S2-LE aangeschaft en de CA Plates. Ik kon dus niet echt de vinger er op leggen welke van de 2 upgrades nu het meest bracht omdat we ze niet los van elkaar hebben gehoord. De PM15 is in potentie natuurlijk al een geweldige versterker en ik geloof ook zeker dat de CA Plates de set tot een nog hoger niveau brengen.

De Chamber of Dreams is Diamond, die term is volledig terecht daar er werkelijk diamantjes je oren aan het vertroetelen waren. Ik kan dus wel concluderen dat het een 100% verbetering is wat ik die dag heb beleefd t.o.v. de vorige keren (dat waren er al wat) dat ik in de Chamber of Dreams was.

Al met al weer een fantastische dag waar ik tevens weer nieuwe leuke forumgenoten heb mogen ontmoeten. Zeganja, Philip en Annet kende ik al maar Jos en Martijn waren nieuw voor me en dat was een zeer aangename kennismaking. Philip en Annet bedankt voor jullie gastvrijheid en ik hoop zeker nog tot een volgende keer!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: StefaanD on June  5, 2013, 11:56:20
Philip, kunnen we je collectie ergens online zien ? Het kon, dacht via DVD Profiler maar ben het niet meer zeker. Wil me alvast voorbereiden om beneden in de kelder af te koelen als het buiten ergens in augustus bakken en braden is  ;D
Met deze temperaturen is het inderdaad lekker vertoeven in de kelder. Echter met 5 man met beamer en alle apparatuur aan wordt het ook langzaam onaangenaam. Was afgelopen zaterdag van 16 graden opgelopen tot 22 graden.

Mijn DVD Profiler collectie stond voorheen in mijn profiel op DVD.nl, maar die is blijkbaar weg... :unsure: Dus bij deze: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/HTip

Moet mijn collectie nog bijwerken. Scheelt niet veel, maar toch...


Quote
Wist niet wie er precies kwam bij de eerste M&G 2013, tot ik even op de eerste pagina piepte. Bekende namen en één bekend gezicht  ;)
Als het goed is ken je 31 augustus ook een paar namen en gezichten ;)

Quote
Is dat zo dan  >:D   :P
>:D

Quote
Mooi verslag SV..S, en die foto voer voor lekkerbekken. Onderleggers herken ik ook meteen.
Leuk hé? Testbeeld uit het museum van Beeld en Geluid in Hilversum. Niet te verwarren met Beter Beeld en Geluid :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: SV..S on June  5, 2013, 21:23:14
ik heb daar wel aan gedacht maar wilde het niet voorstellen. leek me een heel gedoe
Onder de componenten uit halen valt wel mee. Met 3 man is het een peuleschil. De speakers zijn een ander verhaal ;)
De volgende M&G ga ik het denk ik wel doen. Dan is meteen het effect duidelijk. Geldt overigens ook voor de Cable Clamps.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#14136
Quote from: Madhouse on June  6, 2013, 21:33:55
Ik heb ook een klein stukje geschreven:

Leuk verslag weer Roy! Bedankt dat je toch een verslag hebt gemaakt. Je schrijft daar te leuk voor :worship:

Ik las in jouw topic dat Rens bereid is een paar platen in je eigen set te laten ervaren. Dan zal je horen dat de PM zonder de platen niet zo mooi zou hebben gespeeld ;)

De opmerkingen die je minpunten hadden opgeleverd ben ik alweer vergeten >:D Je bent altijd welkom, met of zonder Femke...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

#14137
Ik heb geen idee wat je bedoelt met die minunten :D

Ik ben heel benieuwd wat de platen gaan brengen in mijn eigen set. Rens gaat me overtuigen, dus dat komt vast goed. Ik ga ook voorlopig even niets aanschaffen hier qua bekabeling of versterkers.

Het is jammer dat het zo'n eind rijden is maar dat maakt de visites wel specialer ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on June  6, 2013, 22:11:58
Ik heb geen idee wat je bedoelt met die minunten :D
Ik zeg toch dat ik ze vergeten ben :D

Quote
Ik ben heel benieuwd wat de platen gaan brengen in mijn eigen set. Rens gaat me overtuigen, dus dat komt vast goed. Ik ga ook voorlopig even niets aanschaffen hier qua bekabeling of versterkers.
Heel verstandig! Anders heb je geen geld meer voor zo'n mooie CA Diamond :D

Quote
Het is jammer dat het zo'n eind rijden is maar dat maakt de visites wel specialer ;)
Is helaas inderdaad zo. Je moet maar zo denken, stond ons huis niet in België, was er geen Chamber of Dreams geweest ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on June  6, 2013, 22:21:13
Is helaas inderdaad zo. Je moet maar zo denken, stond ons huis niet in België, was er geen Chamber of Dreams geweest ;D

Beter een verre vriend dan een goede buur was het toch  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

#14141
Erg leuke stukjes Jos en Roy! 8) En die foto..  :clapping:

Ik heb zelf ook een stukje getypt net :)

Quote
M&G in The Chamber of Dreams

Om 06:50 ging de wekker, opstaan viel een beetje tegen daar ik de nacht ervoor pas om 03:00 naar bed ging.. ::) Maar het drong alweer snel tot mij door waarom mijn wekker zo vroeg stond op een zaterdag, de M&G bij Philip! Snel even een ontbijtje naar binnen werken om vervolgens om 07:35 in de auto te stappen richting Zefanja. Uiteraard had ik van te voren niet echt naar de route gekeken omdat het praktisch om de hoek was, maar daar had ik al snel spijt van.. de oprit naar de snelweg was afgesloten waardoor mijn TomTom even snel een andere route moest verzinnen. Gelukkig is de TomTom daar beter in dan ik, dus het was snel opgelost. Een minuut of 8 later dan afgesproken stond ik dan toch bij Zefanja voor de deur, waar wij gelijk overstapte in zijn auto op weg naar Ede waar we Roy op zouden pikken.

Verkeer zat allemaal lekker mee zo op de vroege ochtend dus we waren al snel in Ede en onderweg was er zelfs nog tijd voor een korte pitstop om vervolgens nog voor de afgesproken tijd in België aan te komen. In Nederland ben ik overigens gewend om gewoon netjes via de voordeur binnen gelaten te worden, maar in België doen ze dat blijkbaar anders.. Daar kom je via de garage binnen en moet je via de kelder maar de weg naar boven volgen... :P Daar aangekomen was Jos net gearriveerd voor ons dus daar ook gelijk kennis mee gemaakt (iedereen behalve Philip was nieuw voor mij). Bij aankomst hebben we genoten van een heerlijk gebakje en een colaatje voor mij en werd er wat over koetjes en kalfjes gekletst.

Daarna was het uiteraard tijd om weer de weg naar de kelder te volgen. Ditmaal niet door de garage naar buiten, maar via een afsplitsing naar The Chamber of Dreams 8) Bij binnenkomst viel gelijk weer de rust op die er heerst, heerlijk! Het tweede wat opvalt is toch weer die reusachtige DD18! Ook het verhoogde rack met de CA Plates springt al snel in het oog en ziet er prima verzorgt uit.

Het programma begon dus met het "huiswerk" wat wij meegekregen hadden. Ik persoonlijk heb vaak toch veel moeite om echt te luisteren en op bepaalde dingen te letten in een nummer, maar dat was in dit geval natuurlijk niet erg moeilijk met zo'n set, de verschillen waren al snel duidelijk vergeleken met mijn set. Het klonk allemaal fantastisch, maar dat vond ik de vorige keer ook al. Toch merkte ik een duidelijk verschil in stereo, geluidsbeeld was een stuk voller en vooral krachtiger en het kwam echt over je heen met bepaalde nummers. Bij de eerste M&G was ik nog vooral enorm onder de indruk van de hele ruimte en het geluid waardoor ik me veel minder goed kon focussen op de muziek, dat was nu duidelijk een stuk makkelijker.

Na het huiswerk was het tijd om naar zelf meegebrachte cd's te luisteren en in mijn geval was dat er 1, Promise me van Beverly Craven. Dit nummer heeft voor mij best wat jeugdsentiment en zodoende luister ik hem thuis best geregeld. Ik was erg benieuwd boe zoiets zou klinken op een vrijwel perfecte set en ruimte en dat klonk echt waanzinnig! De cd kreeg ook nog een Nespa behandeling en waar ik de vorige keer geen verschillen hoorde, waren die er nu zeker wel en dat terwijl ik behoorlijk sceptisch ben. Komt natuurlijk ook omdat ik deze cd erg goed ken, maar de stem kwam een stuk meer tot leven.  De rest was het daar volgens mij ook mee eens en de muziek keus was niet echt iets wat er van een 23 jarige werd verwacht volgens mij (geniet er nu tijdens het typen weer van) :P

Het is inmiddels wel bekend dat de tijd in The CoD omvliegt en zo ook in dit geval. Het was inmiddels alweer tijd voor het eten, de welbekende lasagne. Net zoals de vorige keer smaakte deze weer fantastisch, bedankt Annet (en Philip voor het opwarmen :P)!

Weer terug in The CoD was het dus tijd voor wat beeldmateriaal, te beginnen met de HSDD. Heb deze demo schijf al meerdere malen thuis gehoord en ik ben er steeds weer van onder de indruk en dat was nu helemaal het geval. Vooral de LFE stukjes deden het erg goed. Het is voor mij te lang geleden om te oordelen of de CA plate wat doet voor mij onder de sub, maar ik ben er zeker van overtuigd :)

Daarna zijn er nog een aantal stukjes concert en film gepasseerd, stuk voor stuk was het genieten en ondertussen werd er heel wat afgekletst over van alles en nog wat. Zoals gezegd was er geen tijd meer voor een hoofdfilm, maar ook voor mij was dit geen enkel probleem. Film kijken kan thuis ook, maar zo kletsen over onze hobby is een stuk lastiger ;)

Al met al was het weer een geweldige, maar lange dag die om is gevlogen. Tegen een uur of 23:00 begon de reis huiswaarts (met de oude center stand van Philip onder de arm) die toch al snel een uur of 3 duurde waardoor ik om een uur of 02:00 weer thuis aankwam.

Philip en Annet bedankt voor de gastvrijheid en de heerlijke lasagne! Zefanja, Jos en Roy, leuk jullie ontmoet te hebben!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RonG


Maro

Quote from: HTip on June  4, 2013, 22:42:02

De Notes geven sinds we de CA Diamonds onder de speakers en componenten hebben liggen een voller laag dan voorheen. Op de achterste rij is dat soms wel eens te, maar daar is wel het stereobeeld het mooiste. En de DD18 missen we inderdaad echt niet in stereo. Misschien zou het laag dan uitgebalanceerder zijn, maar dat weet ik niet. Een keer uitproberen?



Heb je de DD18 wel eens geprobeerd in stereo Philip? Sinds de Fathom heb ik gemerkt dat een goede sub juist het minste in het laag toevoegt als je fronts tenminste laag genoeg van zichzelf hebben. Mijn Ushers MD2 gaan in mijn akoestiek erg diep. De grootste winst zit hem in het middengebied en het los komen van de speaker. Met de sub erbij is het totale stereo plaatje enorm verbeterd. Je zou verwachten dat muziek met van zichzelf erg veel laag (Yello ed) zwaar over de top zou gaan maar niets is minder waar. Bij deze CD heb ik juist het idee dat de sub in het laag niets toevoegt. Hier alleen in het midden gebied en spreiding ed een enorme winst. Oudere en mindere opnames krijgen veel meer dynamiek. Met de Monolith had ik dat nooit als positief ervaren maar ik wil nu niet meer zonder. De grootste eye(ear)opener van de afgelopen tijd voor mij.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frankp

Zo te horen heeft iedereen zich weer prima vermaakt. Leuk om de verhalen weer te lezen.
Hopen dat ik ooit een aantal van jullie ook op een eigen M&G mag begroeten.

Bas Akkerman

Quote from: Maro on June  7, 2013, 08:25:29
Heb je de DD18 wel eens geprobeerd in stereo Philip? Sinds de Fathom heb ik gemerkt dat een goede sub juist het minste in het laag toevoegt als je fronts tenminste laag genoeg van zichzelf hebben. Mijn Ushers MD2 gaan in mijn akoestiek erg diep. De grootste winst zit hem in het middengebied en het los komen van de speaker. Met de sub erbij is het totale stereo plaatje enorm verbeterd. Je zou verwachten dat muziek met van zichzelf erg veel laag (Yello ed) zwaar over de top zou gaan maar niets is minder waar. Bij deze CD heb ik juist het idee dat de sub in het laag niets toevoegt. Hier alleen in het midden gebied en spreiding ed een enorme winst. Oudere en mindere opnames krijgen veel meer dynamiek. Met de Monolith had ik dat nooit als positief ervaren maar ik wil nu niet meer zonder. De grootste eye(ear)opener van de afgelopen tijd voor mij.  :worship:
Mits goed ingesteld helemaal mee eens! Maar Philip, je draait niet met DD18 in stereo...? :withstupid:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

SV..S

Quote from: Bas Akkerman on June  7, 2013, 09:40:26
Mits goed ingesteld helemaal mee eens! Maar Philip, je draait niet met DD18 in stereo...? :withstupid:
dan ben ik blijkbaar niet de enige die zich dit Afvraagt   ;)
Van het weekend niet in het zonnetje maar testen stereo met sub >:D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Quote from: Martijn90 on June  6, 2013, 23:45:26
Erg leuke stukjes Jos en Roy! 8) En die foto..  :clapping:

Ik heb zelf ook een stukje getypt net :)
Leuk geschreven Martijn! Weer een mooie aanwinst voor het (nog steeds op te stellen :-X) grote M&G-boek.

Het is in België ook normaal dat je door de voordeur komt :D Alleen hebben we voor jullie dit keer een uitzondering gemaakt ;)

Een perfecte ruimte en set is het zeker niet, maar leuk dat je het wel zo ervaart. Wij zijn ook erg tevreden met ons geluid, sinds we de CA Diamonds hebben. Het is nog steeds zo dat het nieuwe geluid ons kan verbazen. Ik vond Beverly Craven ook erg mooi klinken. Was voor mij toch een tijdje geleden, maar was zeker niet de laatste keer. En de Nespa? Tja, die weet ons ook nog steeds te verrassen wat die nu weer voor moois uit een standaard CD kan persen :music:

Bedankt voor je bezoek en je complimenten. Jij mag ook erg trots zijn op wat jij hebt bereikt in zo'n korte tijd! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: RonG on June  7, 2013, 00:03:31
Leuke verhalen :clapping:

Niet geracet deze M&G?
Niet geracet dit keer. Maar goed ook, want ik denk niet dat daar tijd voor was geweest. De PS3 is op dit moment ook niet aangesloten en ik denk dat de HDMI-kabel te kort is. Ik heb nog wel ergens een andere kabel, maar die moet ik nog zoeken.

Leuke van deze M&G (en hopelijk is dit de trend) blijf ik vinden dat er alleen muziek is geluisterd tot het eten. Dat was vroeger wel eens anders!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maro on June  7, 2013, 08:25:29
Heb je de DD18 wel eens geprobeerd in stereo Philip? Sinds de Fathom heb ik gemerkt dat een goede sub juist het minste in het laag toevoegt als je fronts tenminste laag genoeg van zichzelf hebben. Mijn Ushers MD2 gaan in mijn akoestiek erg diep. De grootste winst zit hem in het middengebied en het los komen van de speaker. Met de sub erbij is het totale stereo plaatje enorm verbeterd. Je zou verwachten dat muziek met van zichzelf erg veel laag (Yello ed) zwaar over de top zou gaan maar niets is minder waar. Bij deze CD heb ik juist het idee dat de sub in het laag niets toevoegt. Hier alleen in het midden gebied en spreiding ed een enorme winst. Oudere en mindere opnames krijgen veel meer dynamiek. Met de Monolith had ik dat nooit als positief ervaren maar ik wil nu niet meer zonder. De grootste eye(ear)opener van de afgelopen tijd voor mij.  :worship:
Nog niet geprobeerd, maar wil ik wel nog een keer doen. Wist eerlijk gezegd ook niet dat ik de PM op dezelfde manier kan aansluiten als de SR. Feitelijk bestaat de test uit het omzetten van de kabel, een preset inrichten zodat er cross-over in de sub kan worden ingesteld en weer meten zodat de sub naadloos integreert met de fronts.

Leuk voor je dat het voor jou in ieder geval zo heeft gebracht.  Ben benieuwd hoe het bij mij gaat klinken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive