Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: LittleNinja on June 10, 2007, 08:21:05
Ja.... En mijn 2,5 jaar oude tweeling ook...  :-X

Wat is jouw smoes?  :D

Ik heb geen smoes. Ik ben gewoon een vroege vogel en misschien een klein beetje verslaafd aan het HT forum... ;D ;D ;D

Zijn daar pillen voor? ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: HT4ever on June 10, 2007, 08:53:30
Ik heb geen smoes. Ik ben gewoon een vroege vogel en misschien een klein beetje verslaafd aan het HT forum... ;D ;D ;D

Zijn daar pillen voor? ::)

Die pillen moet je lekker dumpen.... teveel nare bijwerkingen zoals verminderde belangstelling voor Formule 1 enzo..

HT is geen verslaving... is een instinctieve liefde...  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on June 10, 2007, 09:05:04
Die pillen moet je lekker dumpen.... teveel nare bijwerkingen zoals verminderde belangstelling voor Formule 1 enzo..

HT is geen verslaving... is een instinctieve liefde...  ;D

Dus er is niets aan te doen? Oh gelukkig ;D ;D

btw: verminderde belangstelling voor Formule 1?? Onmogelijk :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Zo vlak voor de start van de F1 race in Montreal...

De muur is dichtgemetseld. Alleen een paar voegen nog vullen (lijm was op) en dan is het raam aan de beurt.

Morgen komt het hout voor het podium voor, dus dan is er weer genoeg te doen.

Iedereen die Formule 1 leuk vind (of zoals ik, F1-gek ;)), veel plezier... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog snel even een foto...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: ht4ever on June 10, 2007, 18:31:17
Morgen komt het hout voor het podium voor, dus dan is er weer genoeg te doen.

Helaas is door misverstand hout niet geleverd :(. Morgen nieuwe poging.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: ht4ever on June 11, 2007, 21:57:48
Helaas is door misverstand hout niet geleverd :(. Morgen nieuwe poging.

Misverstand??
"Oh... Wij dachten dat u tuintegels nodig had..."
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

#107
Quote from: LittleNinja on June 12, 2007, 07:08:59
Misverstand??
"Oh... Wij dachten dat u tuintegels nodig had..."

Nog gauw even online voordat je moet gaan werken? (zoals ik ;))

LOL ;D

Ben vanavond pas laat thuis, maar ik hoop dat er dan een mooi pakketje voor de deur of in de kelder staat. Misschien heb ik nog de puf om het meteen in elkaar te zetten... ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: ht4ever on June 12, 2007, 07:44:39
Nog gauw even online voordat je moet gaan werken? (zoals ik ;))

LOL ;D

Ben vanavond pas laat thuis, maar ik hoop dat er dan een mooi pakketje voor de deur of in de kelder staat. Misschien heb ik nog de puf om het meteen in elkaar te zetten... ::)

Yep... Tijdens het ontbijt lekker ff het forum doornemen..  ;)

We gaan er wel vanuit dat je dat even doet natuurlijk... En het ook digitaal vast zal leggen en zal gaan posten op het forum...  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

apollovenlo

Quote from: ht4ever on June 11, 2007, 21:57:48
Helaas is door misverstand hout niet geleverd :(. Morgen nieuwe poging.


Dat is echt wel minder he  >:(
Maare de rest ziet er goed uit. De deur eindelijk dicht ! MOet je nog meer muur gaan zetten of was het dat ?
Op naar het hout werk.   ;D
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

HTip

Quote from: ht4ever on June 12, 2007, 07:44:39
Ben vanavond pas laat thuis, maar ik hoop dat er dan een mooi pakketje voor de deur of in de kelder staat. Misschien heb ik nog de puf om het meteen in elkaar te zetten... ::)

Quote from: LittleNinja on June 12, 2007, 09:49:09
We gaan er wel vanuit dat je dat even doet natuurlijk... En het ook digitaal vast zal leggen en zal gaan posten op het forum...  :P


Ben net een uur thuis. Pakketje stond niet voor de deur... Leverancier had het in de HT ruimte gezet!! :D

Heb helaas niet veel puf meer over  :-\ Dus in elkaar zetten zit er vandaag niet in.

Wel digitaal vastgelegd en op dit forum gepost, dus zoals Meatloaf zei: "two out of three ain't bad" ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: apollovenlo on June 12, 2007, 13:19:49
Dat is echt wel minder he  >:(
Maare de rest ziet er goed uit. De deur eindelijk dicht ! MOet je nog meer muur gaan zetten of was het dat ?
Op naar het hout werk.   ;D

Is niet zo erg. Leverancier heeft excuses aangeboden (vind ik al heel wat ;))...

Nu de deuropening dicht is, moet alleen nog het raam dichtgemetseld worden. Vandaag is ook de deur opgemeten. Wordt maatwerk vanwege de hoogte van de kelder, dus wordt waarschijnlijk niet goedkoop, maar goed als je iets doet dan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: ht4ever on June 12, 2007, 22:30:11
Is niet zo erg. Leverancier heeft excuses aangeboden (vind ik al heel wat ;))...

Nu de deuropening dicht is, moet alleen nog het raam dichtgemetseld worden. Vandaag is ook de deur opgemeten. Wordt maatwerk vanwege de hoogte van de kelder, dus wordt waarschijnlijk niet goedkoop, maar goed als je iets doet dan...

Kijk... vandaag weer wat te doen in de HT!!  ;)

Maareh.. Je metselt toch niet alle ventilatie mogelijkheden dicht?   ::)  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

apollovenlo

Quote from: LittleNinja on June 13, 2007, 12:46:21
Kijk... vandaag weer wat te doen in de HT!!  ;)

Maareh.. Je metselt toch niet alle ventilatie mogelijkheden dicht?   ::)  :P

Je kan altijd weer een gaatje boren he  ;) ;D
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

HTip

Quote from: LittleNinja on June 13, 2007, 12:46:21
Kijk... vandaag weer wat te doen in de HT!!  ;)

Maareh.. Je metselt toch niet alle ventilatie mogelijkheden dicht?   ::)  :P

Quote from: apollovenlo on June 13, 2007, 14:52:21
Je kan altijd weer een gaatje boren he  ;) ;D


Jawel. We hebben uitgerekend dat er precies genoeg verse lucht is voor één film en dan iedereen weer naar buiten om lucht te happen ;D ;D ;D

Even serieus...

In de muur aan de kant van het scherm komt een opening naar buiten met een afsluitbaar rooster. In de tegenoverliggende wand komt een extractor (ventilator die lucht aanzuigt) die voor continue verversing kan zorgen...

De HT ruimte maakt onderdeel uit van een kelderverdieping met 5 afzonderlijke ruimtes, die allemaal in verbinding staan met elkaar. Aan de kant van de buitenmuur aan de andere kant staan de kelderraampjes continu open... Ik zal de plattegrond opzoeken en een keer posten
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: ht4ever on June 13, 2007, 17:27:37


Jawel. We hebben uitgerekend dat er precies genoeg verse lucht is voor één film en dan iedereen weer naar buiten om lucht te happen ;D ;D ;D

Even serieus...

In de muur aan de kant van het scherm komt een opening naar buiten met een afsluitbaar rooster. In de tegenoverliggende wand komt een extractor (ventilator die lucht aanzuigt) die voor continue verversing kan zorgen...

De HT ruimte maakt onderdeel uit van een kelderverdieping met 5 afzonderlijke ruimtes, die allemaal in verbinding staan met elkaar. Aan de kant van de buitenmuur aan de andere kant staan de kelderraampjes continu open... Ik zal de plattegrond opzoeken en een keer posten

:P  ;D

Goed gepland! Meerdere kelders..? Je woont niet kinderachtig!  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Hebben vanavond het podium aan de voorkant in elkaar gepuzzeld. Toen we klaar waren viel ons op dat het 10 cm te hoog was ::)

Is waarschijnlijk iets fout gegaan bij de bestelling. Morgen even bellen met leverancier. Misschien kan die de balken doorzagen, zodat met de vloerplaten weer 10 cm overblijft.

Beetje een tegenvaller, maar daar komen we snel overheen :D

Vandaag ook tapijt voor podium achter geleverd. Toch nog iets goed gegaan ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: LittleNinja on June 13, 2007, 17:57:56
Goed gepland! Meerdere kelders..? Je woont niet kinderachtig!  8)

Thx :D

Klopt! we zijn volwassen ;D ;D We mogen niet klagen... (en dat doen we dus ook niet :-X)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Zoals gezegd deze week weer aan 't werk gegaan. Zie je meteen in de voortgang :(

Weinig tijd gehad 's avonds, maar het is nu weer weekend!! Vandaag gaan we proberen de fout van het te hoge podium te herstellen. Ik denk dat ik het zaagwerk laat doen. Een geïmpregneerde balk van 240*17,5*5,8cm zaag je niet zo een-twee-drie in de lengte door ;D

Als alles goed gaat vanavond weer voortgang te melden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag weer voortgang geboekt :)

De leverancier van het hout deed helemaal niet moeilijk. We hadden het hout in de auto meegenomen en ze hebben het meteen op de maat gezaagd die we moesten hebben. Mooiste van dit alles was dat we niets hoefden te betalen 8)

Podium aan voorkant is nu ook in elkaar gezet. Het podium aan de achterkant lag nog los en hebben we nu ook met schroeven vastgemaakt. Heb vandaag ca. 100 gaatjes geboord en schroeven ingedraaid. Gelukkig heb je daar tegenwoordig accuschroevendraaiers voor ;)

Last but not least... Tapijt op de podiums gelegd en gedeeltelijk gesneden, zodat we het makkelijker kunnen bewerken. Heb nog nooit met tapijt gewerkt, dus dat is best spannend. Eigenlijk is het hetzelfde als een trap bekleden. Schijnt meteen het moeilijkst te zijn ::)

Op naar de volgende activiteit...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#120
Nog wat foto's...

Podium aan voorkant in elkaar met toekomstige tapijt popelend om erop te gaan liggen ;D

EDIT: Heb wat problemen met het uploaden van foto's. Ga nu eerst kwalificatie in Indianapolis kijken. Daarna probeer ik het nog een keer...

EDIT2: Poging 2...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Het tapijt op het achterpodium...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Het tapijt op het voorpodium...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#123
Na wat meet- en snijwerk...

De kleine opstapjes gaan we apart bekleden. Is wat makkelijker dan uit één stuk 2 verschillende hoogtes bekleden ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

#124
Hoy,

Hoe ga je de muren verder afwerken?
Ben je niet een beetje bang dat het tapijt er een ietje te vroeg op gaat.
Er is vermoedelijk nog heel wat Konstruktiewerk te doen en tapijt is niet zo gemakkelijk te reinigen als andere vloerbekledingen. (d'ondergrondse ligt ook vol tapijt, dus ik kan het weten  ;))
Ik heb eerst het plafond gespoten, de muren geisoleerd en afgewerkt met gyprok + bekleed met behangpapier en dan zuiltjes met verlichting en pas als laatste het tapijt

Pas op , ik wil niet demotiveren, want je bent goed bezig,  ;)