Domino Design, akoestische panelen

Started by Joep, May 26, 2007, 22:55:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joep

In een ander topic (Akoestiek der akoestieken) kwam ik een link tegen van Domino Design die doorzichtige akoestische applicaties aanbieden van het merk Microsorber.

Zo ziet één van de applicaties er uit:

links van de stoel!

Ik vind het wel interessant! Ook zijn de topmodellen behoorlijk breedbandig.

Weet iemand hier meer van? Thingman? PaulSQ? :)




Niet actief

Quote from: Proprius on May 26, 2007, 22:55:53
Domino Design die doorzichtige akoestische applicaties aanbieden van het merk Microsorber.
Ik vind het wel interessant! Ook zijn de topmodellen behoorlijk breedbandig
Weet iemand hier meer van? Thingman? PaulSQ? :)
Ik ken het product, al is het niet uit ervaring bij een klant die het heeft gebruikt. Geloof de specs van de verschillende toepassingsvarianten gerust; ik ben er vrij zeker van dat ze zullen kloppen. Ik ken wel het transparante equivalent van RPG.
Het enige waar je over zult vallen is de prijs. Het zal niet goedkoop zijn.

Overigens zijn er heel wat meer esthetische oplossingen voor woonsituaties! Geen daarvan is wat je noemt goedkoop, maar ze zijn ook lang niet allemaal zo kostbaar als Microsorber.

Toine.

Joep

Quote from: ThingMan on May 26, 2007, 23:28:04
Ik ken het product, al is het niet uit ervaring bij een klant die het heeft gebruikt. Geloof de specs van de verschillende toepassingsvarianten gerust; ik ben er vrij zeker van dat ze zullen kloppen. Ik ken wel het transparante equivalent van RPG.
Het enige waar je over zult vallen is de prijs. Het zal niet goedkoop zijn.

Overigens zijn er heel wat meer esthetische oplossingen voor woonsituaties! Geen daarvan is wat je noemt goedkoop, maar ze zijn ook lang niet allemaal zo kostbaar als Microsorber.

Toine.

De prijs is altijd het jammere van de mooie akoestische oplossingen :'( ;) Over welke prijzen hebben we het dan eigenlijk? Maar ik geloof je dat er goedkopere zijn die ook niet lelijk zijn.  ;)

Niet actief

Quote from: Proprius on May 26, 2007, 23:32:15
De prijs is altijd het jammere van de mooie akoestische oplossingen :'( ;) Over welke prijzen hebben we het dan eigenlijk? Maar ik geloof je dat er goedkopere zijn die ook niet lelijk zijn.  ;)

De goedkoopste oplossingen die ik ken zijn zelfbouw en kosten ongeveer 10 euro per vierkante meter.
De goedkoopste kant-en-klare oplossingen die ik ken kosten 20-30 euro per v.m.
De meeste esthetische verantwoorde, uitstekende akoestische wandafwerkingen kosten 50-90 euro per vierkante meter, maar als je nieuwbouw hebt mag je de kosten van de stucadoor en schilder daarop in mindering brengen (30 euro per v.m.)
Er zijn design-oplossingen van 100 tot 300 euro per vierkante meter.
En dan heb je nog die transparante folies (die overigens niet zo breedbandig werken als veel van de hiervoor genoemde oplossingen) en die kosten echt een hoop. Er zijn enkele klanten die ze toegepast hebben omdat er vensters achter de speakers zitten en er geen andere oplossing was om daar iets dempends aan te brengen (gordijnen mochten niet).

Joep

Quote from: ThingMan on May 26, 2007, 23:38:18
De goedkoopste oplossingen die ik ken zijn zelfbouw en kosten ongeveer 10 euro per vierkante meter.
De goedkoopste kant-en-klare oplossingen die ik ken kosten 20-30 euro per v.m.
De meeste esthetische verantwoorde, uitstekende akoestische wandafwerkingen kosten 50-90 euro per vierkante meter, maar als je nieuwbouw hebt mag je de kosten van de stucadoor en schilder daarop in mindering brengen (30 euro per v.m.)
Er zijn design-oplossingen van 100 tot 300 euro per vierkante meter.
En dan heb je nog die transparante folies (die overigens niet zo breedbandig werken als veel van de hiervoor genoemde oplossingen) en die kosten echt een hoop. Er zijn enkele klanten die ze toegepast hebben omdat er vensters achter de speakers zitten en er geen andere oplossing was om daar iets dempends aan te brengen (gordijnen mochten niet).


Toine, bedankt voor de verduidelijking. Dit zet de folies wel op een hele grote afstand qua prijs!  :o Laat maar zitten dus. :P

Niet actief

Quote from: Proprius on May 26, 2007, 23:48:48
Toine, bedankt voor de verduidelijking. Dit zet de folies wel op een hele grote afstand qua prijs!  :o Laat maar zitten dus. :P
Ik zou toch informeren hoor, om het zeker te weten! Zoals gezegd baseer ik me op de prijs die ik ken van de RPG-folie en die is echt heel, heel hoog, zelfs voor klanten die aan audiofiel snobisme lijden... Voor hetzelfde geld kost die Duitse folie minder; je weet het niet als je het niet vraagt!

Joep

Quote from: ThingMan on May 26, 2007, 23:50:58
Ik zou toch informeren hoor, om het zeker te weten! Zoals gezegd baseer ik me op de prijs die ik ken van de RPG-folie en die is echt heel, heel hoog, zelfs voor klanten die aan audiofiel snobisme lijden... Voor hetzelfde geld kost die Duitse folie minder; je weet het niet als je het niet vraagt!


Inderaad, "nee" heb ik, "ja" kan ik krijgen! ;D
Ik stuur wel even een mailtje.

PaulSQ

De folie's kosten 125 euro per m2 de dubbele variant 210 ::)

Ik vind deze oplossingen voorlopig ook te duur,het geeft vooral aan hoeveel er mogelijk is :)
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Joep

Ok! Dank je, PaulSQ! Dat is sneller dan het antwoord van Microsorber ;D

maar

#9
Tja, wat is duur. Deze panelen zijn qua spectrum overduidelijk bedoeld voor spraak. In de audio wereld zijn hele andere prijzen van toepassing. Ghost Acoustics is geen design, maar wel een goedogende professionele audio oplossing die óók onder de 100Hz nog wat doet (met name de Corner Bass Traps). Maar dan praat je zo over v/a 200,- per paneel. (dat is nog altijd goedkoper dan een gemiddelde audiofiele kabel, en met minstens zoveel kwaliteits winst qua geluid).

[edit mod] verwijdering commerciele link! [/edit mod]

PaulSQ

Dat is inderdaad een hele andere benadering met zijn eigen markt, ik denk niet dat dit product vergeleken kan worden met het folie. Bij het folie is overduidelijk gedacht aan integratie in de woonkamer waardoor voor een grote groep gebruikers de drempel voor toepassing verlaagd wordt, dat is de grote winst van het product, niet de 'acoustische' prestaties an sich.

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Joep

Ik heb de producten van Ghost Acoustics gezien en inderdaad, de frequentie-diagrammen spreken voor zich. Maar het is wat PaulSQ zegt, de integratie met de huiskamer is niet op het niveau als dat van Microsorber. Ik vind het zelf nog wel meevallen qua uiterlijk.