De recycle bin HT (projector hangt)

Started by apollovenlo, May 19, 2007, 22:56:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

apollovenlo

Hoi beste mensen.


Na al een hele tijd op het forum actief te zijn ben ik ook eindelijk begonnen aan het maken van mijn eigen HT ruimte.

Ik heb een kelder onder het huis hiervoor ter beschikking.
Een probleem is dat de kelder maar 1.87 meter hoog is. Nu is dat voor mij geen probleem. Ik ben maar 1.84 , maar voor sommige mensen is het erg laag. Dit komt omdat de fundering ooit verstevigd is. Hierdoor is de vloer ca 10 cm omhoog gekomen.

Verder is het een mooie ruimte van 4 bij 7 meter. Maar omdat het plafond zo laag is en de CV buizen dwars door de ruimte lopen zullen deze verplaatst moeten worden.

Om deze weg te werken zet ik langs de muren gips wanden, daar in kan ik dan ook mooi alle electra in leggen.

Ik ga het allemaal zo goedkoop mogelijk maken. Dit wil zeggen dat ik veel herbruikbaar materiaal gebruik. Zo heb ik een palet gips platen uit een plafond van een winkel liggen. Hier maak ik dan de muren mee.

Ook zou ik graag airco in m'n HT willen. Hiervoor ga ik een oude mobiele split unit voor gebruiken. Dit alles word dan weer mooi in de muur weg gewerkt.

Dat was alles over de ruimte. Ik ben hier al aan begonnen maar het zal nog een hele tijd duren voordat het allemaal klaar is.

Zo dan nu de hardware die er n komt.

Marantz sr 6200 reciever Met daar op 4 stuks Mission M73 vloerstaanders. En en home made center.
De sub is m'n SVS  PB12 ultra 2

En een barco data 808.

Check die plastic smile  ;D

Dit alles is aangesloten op een media center pc

Hier alvast een paar pics:


Zo was het


De bijna lege muur.







Dit was de buiten unit van de spit. Omdat het huis meteen aan de stoep / straat ligt kan ik buiten geen unit plaatsen.
Deze oplossing zuigt door het eene raam de koude lucht aan en duwt het er door het andere raam er weer uit.





Hier komt het gips er voor





En het scherm



We blijven bezig.
ps de rest van de pics volgen as soon as posible !!!
Mazzels ciel :)
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

gvy

 Hoy,

Altijd leuk als er weer een kelder omgetoverd gaat worden tot HT.
Veel succes en hou ons met veel foto's op de hoogte.

Nu, waarom heb je eigenlijk een airco unit nodig in een kelder?
Normaal hou je daar toch altijd een temperatuur rond de 14°C.
Of is het eerder om de ruimte vrij te houden van vochtigheid?

groeten

Geert

apollovenlo

Hij komt er zeker voor het vocht vrij houden van de ruimte.
Maar ook omdat als de barco aan staat en de rest van de ht, en er dan ook nog 5 mensen in de ruimte zitten, en het plafont maar erg laag is.  Het dan toch wel erg snel exotisch warm word.  ;D
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

jantje112

Is dat nu nicotine in de barco aan de binnenkant? Oftewel rookaanslag?

apollovenlo

Ja ik denk het wel.

Hij was al zo toen ik hem kocht.
Als de ruimte klaar is ga ik hem eens grondig schoon maken.
Iemmand nog een goedde tip om deze aanslag te verwijderen ?
Ook heeft de projector al heel wat uurtjes op zn teller staan en weet niet waar hij al die tijd gehangen heeft.
Hij werkt verder perfect dus ach ja he  ;D
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

apollovenlo

#5
Ben al vanaf 2 uur vanmiddag weer bezig.
Ik heb de verwarmingsbuizen ook in de wand liggen.
Wat is dat een kl**te werk joh !!
Vanavond zal ik weer wat pics posten.
Ik ga nu eerst de rest van het gips af monteren. En meschien nog behangen.

Stay posted  mazzels ciel
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

apollovenlo



De verwarmings buis die nu achter de muur zit



En nog een  :)



Het schiet al op met het gips werk

Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

apollovenlo

Gisteren avond nog snel even het behang er tegen aan geplakt.
En ook de eerste laag zwart er tegen.

Vandaag nog maar een keer zwart er over heen gedaan. en nu is het dan eindelijk zwart genoeg  ;D





Die plekken die er op zitten komen omdat de verf nog niet helemaal droog is.

Straks weer verder met de vollgende muur.   Greetz ciel
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Jeroen V

Quote from: apollovenlo on May 20, 2007, 01:42:36
Als de ruimte klaar is ga ik hem eens grondig schoon maken.
Iemmand nog een goedde tip om deze aanslag te verwijderen ?

Screen 99 Gebruikte ik vroeger altijd om nicotine aanslag van mijn monitor af te halen, werkt perfect.

apollovenlo

#10
Ik zal eens kijken ofdat ze dat spul ook hier bij de electro boer hebben, en dan lekker poetsen  :(

Zo even een update: Alle buizen liggen nu hoe ze moetten. Ik ga er vanavond water op zetten, en hopen dat het nergens lekt.
Dat buizen gedoe heeft toch wel veel werk met zich mee gebracht.

Als alles dicht is kan ik met de laaste 2 gips muren beginnen.
Op/aan de achter wand komt mijn audio spul allemaal te staan. (voor feestjes ed) dus dat word veel werk !
Alle kabels mooi in de muur weg werken en zo.

Als dat dan allemaal klaar is ga ik verder met de koof waar m'n bd808 in moet komen. Hier zal ook de lucht van de airco door gaan en de verlichting in komen. Hoe ik dat allemaal precies ga maken weet ik nog niet. Ik bedenk meestal onder het maken (wat soms erg lastig is  ;D )

Als die koof dan eenmaal hangt en alle kabels er in liggen dan ga ik verder met de laaste muur. Hier in wil ik meteen vakken maken voor mn dvd's . Ja en tegen de tijd dat dat allemaal klaar is komen de bioscoop stoellen er in en nog een klein podium voor het scherm.

Een hele hoop te doen nog als ik het allemaal zo lees. Maar het schiet op. !!!
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

Sjors

Gaaf Ciel ! ik volg je topic met veel plezier  ;)




Groet, Sjors

GTDesign

Quote from: apollovenlo on May 23, 2007, 16:16:38
Ik zal eens kijken ofdat ze dat spul ook hier bij de electro boer hebben, en dan lekker poetsen  :(

Zo even een update: Alle buizen liggen nu hoe ze moetten. Ik ga er vanavond water op zetten, en hopen dat het nergens lekt.
Dat buizen gedoe heeft toch wel veel werk met zich mee gebracht.

Als alles dicht is kan ik met de laaste 2 gips muren beginnen.
Op/aan de achter wand komt mijn audio spul allemaal te staan. (voor feestjes ed) dus dat word veel werk !
Alle kabels mooi in de muur weg werken en zo.

Als dat dan allemaal klaar is ga ik verder met de koof waar m'n bd808 in moet komen. Hier zal ook de lucht van de airco door gaan en de verlichting in komen. Hoe ik dat allemaal precies ga maken weet ik nog niet. Ik bedenk meestal onder het maken (wat soms erg lastig is  ;D )

Als die koof dan eenmaal hangt en alle kabels er in liggen dan ga ik verder met de laaste muur. Hier in wil ik meteen vakken maken voor mn dvd's . Ja en tegen de tijd dat dat allemaal klaar is komen de bioscoop stoellen er in en nog een klein podium voor het scherm.

Een hele hoop te doen nog als ik het allemaal zo lees. Maar het schiet op. !!!

Hoi Ciel

Als je bij jou de hoek om loopt kun je de stoelen zo pakken.  ;D
Ik heb ze daar in mijn magazijn opgeslagen.

Pieter-Jan

Nog een beetje werk inderdaad, maar het ziet er al goed uit ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

apollovenlo

Quote from: GTDesign on May 23, 2007, 18:25:30
Hoi Ciel

Als je bij jou de hoek om loopt kun je de stoelen zo pakken.  ;D
Ik heb ze daar in mijn magazijn opgeslagen.

;D Die laat ik gewoon staan hoor  ;D

Ik heb al stoellen in de garage staan. Komen uit peron dacht ik.
Maar ik kreeg net goed nieuws dat ik meschien nog betere krijgen kan, Zulke met de poot onder de stoel.
We zullen zien hoe het allemaal gaat lopen.

Ik heb het hele verwarmings werk nu achter de muren zitten. Moet alleen de muren nog zetten.  ;)
hoop dat ik zondag de volgende klaar heb. Maar het is veel werk. Hierin moet namelijk de 2e unit van de airco.
Ook komt mn mengtafel er aan te hangen.

Ik hou jullie op de hoogte, en zal zeker foto's maken !!!
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

apollovenlo

Zo de 3e muur staat ook.  Vandaag de eerste keer zwart geverfd. met sigens zwarte latex. Morgen nog maar een keer.
Ik zie zo hier en daar nog een grijze vlek.

In de muur zit de 2e airco unit met een koel vermogen van 4.1 KW.
Ook zit er een waaier in (slak) met heel veel over capiciteit, ik kan deze door middel van een temperatuur gestuurde dimer laten lopen.
Als de kamer temp. hoog is draait i harder namate het kouder word gaat hij rustiger draaien. Hier zit natuurlijk wel een drempel waarde aan vast. Anders zou de verdamper van de AC unit dicht vriezzzzzzen.

Aan de muur zit ook meteen een tafel waarop m'n Mitek MK2 24 kanaals mengtafel komt te staan
Ik zal morgen weer foto's posten.

Eerst nog een keer alles mooi zwart verven.
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

apollovenlo

Zo heb nu net de muur nog een keer met latex over gedaan.
Het resultaat mag er wel wezen.







Dit was het weer voor vandaag. Nu de laaste muur nog. Hierin komen dan de dvd's te staan.
Het schiet gelukkig wel op  :D
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

stoffels

het begint er goed uit te zien. Keep up the good work.
;)

apollovenlo

Quote from: stoffels on June  4, 2007, 18:32:40
het begint er goed uit te zien. Keep up the good work.
;)


thanx ! Het is wel veel werk allemaal. in het begin denk je het is zo gepiept maaruhh.....................................  ;D
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

apollovenlo

Hier nog een paar foto's gemaakt met mn gsm.

Op de foto staat de mitek 2442 mk2 mengtafel, de 2 control units van de cd players en het tft scherm voor bpm studio.
De zilvere lijst van het tft ben ik op dit moment zwart aan het spuiten.

Ps de tft hangt aan een recycle beugel  ;D het is een dexel van een kabelgoot maar werkt perfect.
Hiervan zal ik ook wel een foto posten.

En dan nu de pixx






De plaat die niet vast zit op de laaste foto is het service luikje voor de AC unit. Dit wordt nog mooi afgewerkt met een lijst

Mazzels ciel
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

mikeske

Mooi afgewerkt zeg  ;)
Ziet er prima uit.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

stoffels

Quote from: apollovenlo on June  4, 2007, 22:42:16
Hier nog een paar foto's gemaakt met mn gsm.

Op de foto staat de mitek 2442 mk2 mengtafel, de 2 control units van de cd players en het tft scherm voor bpm studio.
De zilvere lijst van het tft ben ik op dit moment zwart aan het spuiten.

Ps de tft hangt aan een recycle beugel  ;D het is een dexel van een kabelgoot maar werkt perfect.
Hiervan zal ik ook wel een foto posten.

wow zo'n een mengtafel, wie komt daar vanavond bij je langs, Bon jovi  :), U2 ;D Of ontwikkel je gewoon je eigen Dolby surround systeems 23.1 ipv van 5.1  ;D ;D

HTip

De gang zit er goed in. Als je in 2 weken dit allemaal voor elkaar gekregen hebt mag je echt niet klagen. Ik ben nu zelf ook 2 weken bezig, maar ben nog niet zo ver. Het ontwerp heeft al lang geduurd. Heb jij ook een ontwerp gemaakt?

Ga zo door 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

apollovenlo

Quote from: HT4ever on June  5, 2007, 18:09:23
De gang zit er goed in. Als je in 2 weken dit allemaal voor elkaar gekregen hebt mag je echt niet klagen. Ik ben nu zelf ook 2 weken bezig, maar ben nog niet zo ver. Het ontwerp heeft al lang geduurd. Heb jij ook een ontwerp gemaakt?

Ga zo door 8)

Doe maar de pussy cat dolls of zo  ;D ;D ;D
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

apollovenlo

#24
Quote from: HT4ever on June  5, 2007, 18:09:23
De gang zit er goed in. Als je in 2 weken dit allemaal voor elkaar gekregen hebt mag je echt niet klagen. Ik ben nu zelf ook 2 weken bezig, maar ben nog niet zo ver. Het ontwerp heeft al lang geduurd. Heb jij ook een ontwerp gemaakt?

Ga zo door 8)

Nee een ondwerp heb ik niet gemaakt.
Heb wel zeker een jaar lang zitten denken hoe ik het allemaal maken wil, en nu dus gewoon begonnen.
Had het meeste materiaal gelukkig al thuis liggen.

En opschieten doet het zeker. Maar ik steek er ook wel veel tijd in.
Gewoon doen is het motto ;)

En die ht van je die gaat wel helemaal goed komen denk ik zo


Mazzels ciel
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)