-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Started by simsatit, May 16, 2007, 20:39:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Quote from: Audiofiel on March 27, 2010, 17:22:25
Ben je naast Classé kenner nu ook al electrostaten expert? :nervous: ;D  :clapping: :headbanging:
Heb redelijk wat setjes Martin logan verkocht en beluisterd, maar ben zeker geen expert. Hou alleen niet zo van de electrostaten / hifi sound.
Ben meer van wat andere misschien de droge/analytische sound noemen. hoeft van mij allemaal niet zo "warm/zijig"
JBL PRX Power!

tiptop

@Simon.

Leuk die positieve ervaring.

Mij benieuwen wat er morgen uit komt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Miesepies

Ik zou graag een XPA-2 erbij zetten, voor mijn fronts, maar heb niet de ruimte ervoor. Jammer, anders was ik je voor geweest om de XPA-2 over te nemen :D. Volgens mij kan meer power geen kwaad, en ondanks dat de XPA-5 aardig z'n best doet, heb ik het idee dat de XPA-2 mijn speakers toch net even beter aan het werk zet.

Ben erg benieuwd naar de M&G morgen!

tiptop

De klok wordt een uur naar voren gezet. Moeten we even rekening mee houden. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Mooie spullen heb je. Indrukwekkende verdeeldoos. Zijn de speakers en subs allemaal zelfbouw?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsatit

Quote from: HTip on March 27, 2010, 19:54:32
Mooie spullen heb je. Indrukwekkende verdeeldoos. Zijn de speakers en subs allemaal zelfbouw?

Dank je Htip,
Alles is zelfbouw op de harde waren na zeg maar.
Maar jij hebt ook heel wat zelf gedaan, heel mooi ht heb jij hoor, ik wil zo ver niet gaan daar wij in een huurhuis wonen, je moet altijd iets hebben om naar uit te kijken toch?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: tiptop on March 27, 2010, 19:49:58
De klok wordt een uur naar voren gezet. Moeten we even rekening mee houden. ;)
Potverdorie pikken ze weer een uur nachtrust in!
Als Miesepies opgehaalt moet worden van het station laat het me even weten, tot morgen!
Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

@ Audiofiel, SOSmaster,

Ik heb jullie beide ontmoet en denk dat jullie heel verschillend zijn, ik vind het dus niet gek dat jullie een heel andere muziek/geluid beleving hebben, heb ik ook, ik zoek nog steeds naar mijn sound, heb het nog niet gevonden;)
Dat wil niet zeggen dat ik ontevreden ben..

@ Ivo,

Ik wil niet zeggen dat de Emotiva beter is dan de Classe, die is namelijk ook heel goed, de Emotiva klinkt anders, wel is de Emotiva krachtiger en heeft idd de sound die SOSmaster omschrijft, heel droog en veel controle, meer dan de CA150 maar die is ook lichter, hoe je het ook wend of keert de Emotiva levert veel waar voor het geld!

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raphie

klopt in deze klasse praat je niet over beter maar over anders i.d.d.  ;) voor mij klinkt de EMOTIVA gewoon super neutraal, maar kan me voorstellen dat dat niet iedereen z'n sound is. De controle is i.i.g. onberispelijk. het laag fundament is zo heerlijk gortdroog en gemakkelijk.
JBL PRX Power!

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: simsatit on March 27, 2010, 23:03:21
Dank je Htip,
Alles is zelfbouw op de harde waren na zeg maar.
Maar jij hebt ook heel wat zelf gedaan, heel mooi ht heb jij hoor, ik wil zo ver niet gaan daar wij in een huurhuis wonen, je moet altijd iets hebben om naar uit te kijken toch?
Thanks! Ik heb zeker veel zelf gedaan, maar aan speakers en subs waag ik me niet. Dat vind ik te moeilijk. De rest draai ik me hand niet voor om ;)

Voor een huurhuis heb je het goed voor elkaar. En je hebt hier veel van geleerd wat je in een ander huis in praktijk kan brengen. Veel plezier met de M&G straks...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raphie

Blijft opvallend stil hier......... :popcorn: ben toch wel benieuwd....
JBL PRX Power!

Pieter-Jan

Quote from: SOS-Master on March 28, 2010, 21:49:37
Blijft opvallend stil hier......... :popcorn: ben toch wel benieuwd....

Iets te stil ... hopelijk snel nieuws ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Raphie

JBL PRX Power!

vtuinen

Equipment check my avatar

tiptop

Laat ik maar aftrappen dan.

Allereerst wil ik Simon en Mirjam bedanken voor de superbe gastvrijheid. Helemaal top! :thumbs-up: :pompom:

We waren met zijn vijven. Miesepies, Simon, Interficior, Vtuinen en ik.

We begonnen met kennis maken en zaten al snel in dicussie over de klank van de Classe icm de luidsprekers met accuton drivers. Het midden was wat te upfront en energierijk. Dat kwam door het filter vertelde Simon. Waarna hij daarmee aan de slag ging. Toen kwamen de andere luidsprekers naar voren. Die klonken heel anders. Meer aangezet midlaag en meer kastkleuring. Nu de Emotiva erop. Dat was even anders.
Veel meer pit en snelheid. Klonk in mijn oren lekkerder. De classe liet een wat groter ruimtebeeld horen.
Na diverse soorten muziek en een paar keer switchen bleef deze indruk duidelijk staan.

Nu gingen we het Tag mclaren cd-transport vergelijken met de meegebrachte Emotiva ERC-1 cd-speler. Eerst als transport. Hoewel de verschillen niet groot waren en de meeste geen verschil hoorde, vond ik het hoog vooral vloeiender en schoner klinken met de Emotiva als transport.
Daarna de Emotiva als speler ingezet en de Tag gewoon via de processor, aangezien deze natuurlijk geen dac heeft.

Wat meteen erg opviel was de toename van het laag en midlaag. Het geheel klonk donkerder dan de Tag. Die op zijn beurt weer een stuk ieliger klonk in vergelijk. Hier waren de meningen verdeeld over wat mooier klonk. Geluisterd werd weer naar de eerste luidsprekers.

imho vond ik de Emotiva het mooiste klankbeeld hebben, maar sommige gaven de voorkeur aan de Tag. Smaken verschillen zeg maar :)

Hierna zette Vtuinen zijn Meridian monoblokken alvast aan om op te warmen. Hierbij dezelfde conclusie als hierboven.

daarna gingen we eten om later terug te willen komen. het was nu al iets van 19.30 uur ongeveer. beneden had Mirjam zelf pizza gemaakt, rijst en macaroni. Ook Camambert en falafelballetjes. Heerlijk allemaal! Daarna nog Ben & Jerry's ijs toe! Jaja, een M&G bij Simon en Mirjam is een feestje :P
helaas was het ook al na 21.30 uur geworden en moest iedereen weer naar huis toe.

Dus uiteindelijk niet meer verder kunnen luisteren.

De conclusie was iig duidelijk tussen de Classe en Emotiva.

De Classe klonk wat warmer, had een grotere stage.
De Emotiva klonk sneller, helderder en pittiger.


Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

Grappig dat je tot dezelfde conclusiee komt, de Classe heeft echt een aangezet hifigeluid maar mist het echte fundament en detail van de xpa-2
JBL PRX Power!

tiptop

Quote from: SOS-Master on March 29, 2010, 10:22:58
Grappig dat je tot dezelfde conclusiee komt, de Classe heeft echt een aangezet hifigeluid maar mist het echte fundament en detail van de xpa-2

Over details waren de meningen verdeeld. Zelf vond ik de Emotiva wat detairijker of iig er beter uit springen, maar sommige vonden de Classe, ondanks het warme karakter meer of beter detail geven. Ze zullen zelf nog wel omschrijven wat ze vonden neem ik aan.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

clockwork

Alvast hartelijk dank voor dit uitgebreide verslag. Klinkt als een echt feestje!

Mogen we heel voorzichtig concluderen dat de XPA-2 in elk geval niet onder doet voor de Classe en de Meridian? (afgezien van persoonlijke voorkeuren vwb klankkleur)

En de Cd speler is zo te horen ook wel een toppertje. Die komt hoog op mijn verlanglijstje te staan.



 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Audiofiel

Quote from: SOS-Master on March 29, 2010, 10:22:58
Grappig dat je tot dezelfde conclusiee komt, de Classe heeft echt een aangezet hifigeluid maar mist het echte fundament en detail van de xpa-2

Grappig dat je tot verregaande conclusies komt terwijl je er helemaal niet bij bent geweest. ???


Het enige wat aangezet is, is jouw conclusie. Kennelijk ben je weer teruggevallen in het oude Raphie stook- en bash-gedrag. Laat de mensen die er bij geweest zijn gewoon hun eigen verhaal doen zonder te lopen stoken. :baaa:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Heren (wie de schoen past . . . . .),

graag dit soort zaken buiten het forum uitvechten.

Dank!

Eisse
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Roger Black


Nooff

Quote from: clockwork on March 29, 2010, 10:55:37
Alvast hartelijk dank voor dit uitgebreide verslag. Klinkt als een echt feestje!

Mogen we heel voorzichtig concluderen dat de XPA-2 in elk geval niet onder doet voor de Classe en de Meridian? (afgezien van persoonlijke voorkeuren vwb klankkleur)

En de Cd speler is zo te horen ook wel een toppertje. Die komt hoog op mijn verlanglijstje te staan.
Lijkt me op basis van tiptops bevindingen wel een juiste conclusie. Het is en blijft een kwestie van smaak. Wat we nu in ieder geval weten is dat de Emotiva een zeer mooie versterker is voor zeer weinig geld!  ;)
De CD speler is inderdaad een toppertje, ben dr zelf ook erg blij mee  8)

simsatit

Het was idd een latertje geworden, dus geen 'on the fly verslag' sorry..

Betreffende mijn speakers:

Ik had Zaterdag zo vlak voor de meet&greet nog even een filteraanpassing gedaan omdat ik dacht dat dit beter zou zijn, helaas pakte dat anders uit en benadrukte mijn speakers het mid te veel.
Tijdens het luisteren vond ik, en volgenst mij ook de medeluisteraars, dit storend.
We hebben de andere speakers aangesloten: 2.5 weg speakertjes van peerless, deze hebben een duidelijk kleiner geluidsbeeld dan mijn full range 4-wegs.

Terwijl de forumgenoten zaten te luisteren naar de verschillen tussen de Emotiva en Classe versterkers op deze speakertjes bracht ik het filter weer naar originele staat terug, de 4 weg speakers weer aangesloten, het mid brak nog iets op maar nu klonk het zeker beter.

Ik mag denk ik wel zeggen dat het al hele goede speakers zijn, er zit nog wel wat werk in.
Een nieuw serie filter is in ontwerp fase, Interficior en ik gaan daar mee verder, Kharma die dezelfde units gebruiken in veel van hun speakers is het ook gelukt, dus ook wij gaan door tot het naadje

Verschillen versterkers:

De aftrap was voor de Emotiva, die naar mijn beleving een goede controle en een mooie droge sound laat horen.
De versterker heeft een enorme power en staat eigenlijk een beetje uit zijn neus te eten, je moet deze flink wat volume geven wil de VU meter dmv ledjes op de voorkant iets laten uitslaan, deze zijn trouwens uit te zetten.
De Emotiva heeft een eerlijk geluid, een bak power en reserve en heeft de speakers goed onder controle van laag tot hoog.
Ik heb gemerkt met mijn individuele luistersessie Zaterdag dat de Emotiva houd van hoge volumes, dan laat deze echt mooi het geluidsbeeld naar voren komen, lagere volumes is het minder naar mijn beleving.


De Classe stond al een uurtje of wat aan en was dus al een beetje warm.
De Classe gaf meteen een heel prettig geluid, mooie grote sound stage, iets groter dan de Emotiva.
Wat volgenst mij iedereen opviel was toch het redelijk grote verschil in karakter, de Classe klinkt echt wel redelijk anders, vergevelijker op het hoog/mid, een warme gloed over het geluid, dit is een kwestie van smaak of je dat prettiger vind.
Wat ik wel moet zeggen en volgenst mij waren de anderen het daar ook wel mee eens, is dat de Classe wat modderig was in het laag tov de Emotiva, ik denk dat dat te maken heeft met de 150watt van Classe tov de 250watt van de Emotiva, de Emotiva is gewoon een zwaardere amp, een CA201 zou dit net zo goed doen denk ik.

De Meridians monoblokken meegenomen door VTuinen (waarvoor dank!), helaas door tijdgebrek te kort geluisterd om een oordeel over te kunnen geven, maar op het eerste gehoor niets mis mee.

Bottom line: De Emotiva blijft in de HT attic, deze bied waanzinnig veel waar voor het geld, ik ken niets dat dit topt, UcD is toch nog altijd duurder verhoudingsgewijs, de Emotiva ziet er heel goed uit, weegt toch nog 40kilo schoon aan de haak en klinkt eerlijk, krachtig en goed.

De Emotiva CD speler, meegenomen door Miesepies (waarvoor dank!), hebben we ook vergeleken tov de TagMclaren DAC/speler.

De Emotiva gaf veel meer laag, dit verbaasde mij heel erg..
Ik vond de Tag persoonlijk een realistischere weergave hebben, heel geconcentreerd geluid, niet versmeerd, de Emotiva had dat in mijn beleving wel iets, maar de laagweergave van de Emotiva doet mij wel twijfelen of de Tag niet te weinig laag weergeeft..
Al met al een boeiend verschil tussen deze twee DACS, en waar dit enorme laag verschil nu in zit ben ik wel benieuwd naar..

Het was gezellig, en doen we zeker nog wel eens!

Groeten,
Simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raphie

Im heb mijn bevindingen met de xpa-2 en vintage classe al eerder gepost vind het alleen leuk te lezen anderen beide ook tov elkaar soortgelijke kenmerken toe kennen. Saillant detail is dat ikzelf ook in bezit ben geweest van de tag combi, dus heel goed weet hoe deze klinkt.
JBL PRX Power!