Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Raphie

Ahh ok :) ik ken dat wel hoor, de ene stand nét een tikkie te veel en de andere nét te weinig :D
JBL PRX Power!

Richi

Pcies, zo irritant!  :withstupid:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Een kleine update over de Hypex nCores. Noem het inspelen of noem het gewenning (mij maakt het niet zoveel uit), maar de scherpe kantjes zijn er vanaf aan het gaan. Er is meer warmte in het geluid gekomen en de 'sound' klopt meer dan toen ze net klaar waren. Het vloeit meer dan in het begin en slechte opnames zijn beter te pruimen. Goede opnames klinken fantastisch. Heel bijzonder allemaal. Het blijft me verbazen hoe onze hobby soms werkt.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Maikel_audionerd

Quote from: Richi on July 28, 2016, 14:21:42
Een kleine update over de Hypex nCores. Noem het inspelen of noem het gewenning (mij maakt het niet zoveel uit), maar de scherpe kantjes zijn er vanaf aan het gaan. Er is meer warmte in het geluid gekomen en de 'sound' klopt meer dan toen ze net klaar waren. Het vloeit meer dan in het begin en slechte opnames zijn beter te pruimen. Goede opnames klinken fantastisch. Heel bijzonder allemaal. Het blijft me verbazen hoe onze hobby soms werkt.  :hehe:
Ja daar verbaas ik mij soms ook nog steeds over. Toch leuk hoe intens je kan genieten van de essentie van muziek. Genieten dus  :pompom:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

take5

Leuk topic dit - kwam hier via een search op hypex ncore terecht. Zou je hem niet naar het stereogedeelte laten verplaatsen?

Het lijkt mij hartstikke leuk om ook een set van die ncore monos in elkaar te zetten. Ik heb een DAC met zowel rca als xlr uitgangen, maar een buizenvoorversteker met alleen rca uitgangen. Begrijp ik goed dat ik dan ofwel de DAC direct met xlr aan de ncores zou kunnen koppelen, danwel de voorversterker er tussen houden, met vanaf daar via een rca --> xlr verloop naar de ncores? Kan een DAC altijd direct op de ncores? Die van mij heeft geen volumeknop ofzo..

Zijn jouw ghent audio kasten specifiek voorbereid op de ncores (met gaten voor de schroeven en dergelijke)?

Richi

Goed idee om het topic te laten verplaatsen, ik zal eens een balletje opgooien bij de mods.

Laat ik beginnen met de Ghent Audio kasten. De nCore MX behuizingen die ik gebruikt heb, zijn helemaal kant en klaar. Wat je krijgt zijn de onderkant, bovenkant, achterzijde, voorzijde, luidsprekerterminals, IEC aansluiting met aan/uit knop, voetjes, LED power verlichting en de XLR ingangen. Daarbij heb ik een setje aansluitmateriaal meebesteld, waarmee je de interne 220v bedrading kan verzorgen en de aansluiting van het LED printje. De 220v bekabeling is net afgewerkte kabels met kabelschoenen en precies op de juiste lengte. In de bodemplaat is schroefdraad aangebracht zodat je de SPS600 voeding en de nCore 400 versterkermodules er zo in kan schroeven. Ik heb zelf nog wat warmtegeleidingspasta aangebracht onder de versterkermodules zodat ze hun hitte goed aan de behuizing kwijt kunnen. De versterkers staan bij mijn in een kast, dus worden ze wat warmer dan normaal. Iets warmer dan handwarm in mijn geval.

Voor de verbinding van de versterkermodules naar de luidsprekeraansluitingen heb ik solid core zilveren bekabeling gebruikt, maar je kan hier elke luidsprekerkabel voor gebruiken. Net wat je voorkeur heeft. Bij de Hypex SMS600 + nCore 400 combi krijg je de bekabeling om de voeding met de versterkermodule te verbinden plus een kabel van de versterkermodule naar de XLR aansluiting.

Wat betreft het aansluiten op een DAC of een voorversterker: bij voorkeur worden de nCores gebalanceerd aangestuurd, dus via de XLR aansluiting. Als je voorversterker of DAC alleen een RCA uitgang heeft, dan voldoet een verloopkabel prima. In mijn geval zorgt dat wel voor een aardingsprobleempje. Als ik de eindversterkers in- of uitschakel zonder dat de voorversterker aan staat, dan hoor ik een plop. Als de voorversterker wel aanstaat, dan hoor ik geen enkele plop. Ik vermoed dat bij een XLR (goed geaarde) aansluiting dat probleem niet voorkomt.

Je DAC moet wel een volumeregeling hebben, anders speel je altijd op maximaal volume. En dat wil je echt niet. Mijn Chord Hugo heeft een volumeregeling, maar met de Classé ertussen werkt het gemakkelijker (want fatsoenlijke volumeregeling en cijfer aanduiding van het volume) en tot mijn verbazing klinkt het met de voorversterker ertussen veel ruimtelijker dan rechtstreeks op de Chord Hugo. Rechtstreeks op de Chord klinkt het allemaal directer, maar ook minder ruimtelijk.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk. Zo niet, vraag maar raak.  ;D

Bij
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#856
En nog een paar foto's van het in elkaar zetten van de versterkers...

Edit: de plaatjes waren wat groot uitgevallen. Zie kleinere versies een paar posts hieronder.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#857
Dubele post. Dat stomme TapaTalk ook...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Ghent Xu van Ghent Audio is heel behulpzaam bij vragen. Zo wilde ik ook graag een rode led omdat dat beter past bij de Classé verlichting. Hij had nog geen rode led in zijn assortiment en nu heeft hij die speciaal voor mij laten maken. Voor 5 USD per led heeft hij ze vandaag naar me opgestuurd. Samen met een setje zwarte frontjes. Ik bedacht me later dat dat me maximale vrijheid geeft om optisch te matchen met een toekomstige voorversterker waarvan ik nog niet weet of die zilverkleurig of zwart zal zijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Zijn er veel ht'rs die het forum gebruiken via een 50 inch scherm ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Quote from: chansig on August  2, 2016, 10:14:04
Zijn er veel ht'rs die het forum gebruiken via een 50 inch scherm ?

Gr. Hans
Bedoel je misschien op een heel indirecte manier aan te geven dat de foto's wat groot zijn uitgevallen?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

VlisChris

Ik zal het topic eens een slinger geven in de hoop dat die in het stereo deel terecht komt ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Richi

Quote from: Christiaan S on August  2, 2016, 11:10:36
Ik zal het topic eens een slinger geven in de hoop dat die in het stereo deel terecht komt ;)
Gelukt. En bedankt Christiaan!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Quote from: Richi on August  2, 2016, 11:07:15
Bedoel je misschien op een heel indirecte manier aan te geven dat de foto's wat groot zijn uitgevallen?

:D

Je bent niet de enige hoor...ik zie het steeds meer gebeuren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Quote from: take5 on August  1, 2016, 19:51:28
Leuk topic dit - kwam hier via een search op hypex ncore terecht. Zou je hem niet naar het stereogedeelte laten verplaatsen?

Het lijkt mij hartstikke leuk om ook een set van die ncore monos in elkaar te zetten. Ik heb een DAC met zowel rca als xlr uitgangen, maar een buizenvoorversteker met alleen rca uitgangen. Begrijp ik goed dat ik dan ofwel de DAC direct met xlr aan de ncores zou kunnen koppelen, danwel de voorversterker er tussen houden, met vanaf daar via een rca --> xlr verloop naar de ncores? Kan een DAC altijd direct op de ncores? Die van mij heeft geen volumeknop ofzo..

Zijn jouw ghent audio kasten specifiek voorbereid op de ncores (met gaten voor de schroeven en dergelijke)?
Ik had hetzelfde, voorversterker met alleen RCA en mijn mono had enkel XLR, aangezien dit de voorkeur is van Hypex.
Hypex zelf heeft kabels van RCA naar XLR en deze heb ik toen gekocht, ik heb deze kabels nog liggen en niet in gebruik en ze zijn over te nemen :)

Qua behuizing kan je ook altijd kijken bij moduleshop, zijn ook degelijke behuizingen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

take5

Bedankt voor de uitgebreide uitleg!  :thumbs-up:

Ik ga me er na de zomervakantie aan wagen.. Ik zie dat Ghent Audio nu standaard geheel zilveren of geheel zwarte behuizingen levert, in tegenstelling tot jouw zilveren front met zwarte kast. Maar ik neem aan dat je dat dan ook wel een beetje kunt mixen en matchen.. Slim om een extra setje leds te bestellen, dat kan geen kwaad inderdaad.

V.w.b. de xlr-rca kabels ben ik geneigd deze ook bij Ghent Audio te bestellen. Beschikbaar in korte lengtes, en ik vind die bij Hypex eigenlijk behoorlijk prijzig.

Richi

Quote from: take5 on August  2, 2016, 23:16:02
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!  :thumbs-up:

Ik ga me er na de zomervakantie aan wagen.. Ik zie dat Ghent Audio nu standaard geheel zilveren of geheel zwarte behuizingen levert, in tegenstelling tot jouw zilveren front met zwarte kast. Maar ik neem aan dat je dat dan ook wel een beetje kunt mixen en matchen.. Slim om een extra setje leds te bestellen, dat kan geen kwaad inderdaad.

V.w.b. de xlr-rca kabels ben ik geneigd deze ook bij Ghent Audio te bestellen. Beschikbaar in korte lengtes, en ik vind die bij Hypex eigenlijk behoorlijk prijzig.
Als je Ghent een email stuurt, dan zijn andere kleurstellingen volgens mij geen probleem. Zelf heb ik zwarte frontjes los bijbesteld afgelopen week. Ik heb hem een email gestuurd en hij heeft een order op maat voor me aangemaakt die ik via een PayPal factuur heb betaald. Prima service dus.

De rca-xlr kabels die hij levert zijn goedkoop en ze voldoen. De rca pluggen klemmen niet geweldig, maar ze zijn verder heel netjes afgewerkt. Ik heb ze niet vergeleken met andere kabels.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Gek hoor, maar die Hypexen spelen steeds lekkerder zo lijkt het. Heb nu Roon bibliotheek shuffle aan staan en het klinkt echt super. Ruimtelijk, gedetailleerd, heerlijke flow. Maar ook wel erg strak. Kan me voorstellen dat niet iedereen van die sound houdt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

take5

Quote from: Richi on August  4, 2016, 11:27:03
Gek hoor, maar die Hypexen spelen steeds lekkerder zo lijkt het. Heb nu Roon bibliotheek shuffle aan staan en het klinkt echt super. Ruimtelijk, gedetailleerd, heerlijke flow. Maar ook wel erg strak. Kan me voorstellen dat niet iedereen van die sound houdt.
Ik lees hier en daar dat mensen dat 'oplossen' door met een buizenvoorversterker te spelen. Zo zal het hier ook (moeten) gaan.

Richi

De laatste toevoeging aan mijn set is een zilveren Classé CP-50. Ik ben er erg blij mee. Hij ziet er als nieuw uit, de doos is er nog bij, net zoals de handleiding en zelfs de originele aankoopnota.  8)

Wat opvalt is dat deze voorversterker wel ONTZETTEND gevoelig is. Als ik met de Marantz tuner of CD speler speel (hoge gain) via de CP-50 (ontzettend gevoelig) en dan naar de Ncores (gaan hard) en tenslotte naar de Pioneers (ook zeer gevoelig) dan gaat het heel erg snel heel erg hard. Standje 1 a 2 van 60 maximaal. Zo hard dus.

Streamen via de Mac Mini gaat via de Chord Hugo en die heeft een eigen volumeregeling. Daarbij is het dus geen probleem, want die heb ik zachter gezet en dan is het bereik van de voorversterker prima. Dan speel ik normaal op stand 3 a 4 van 60 en als ik harder speel op 15 of zo. Prima dus.

Misschien dat ik dit ga oplossen met een in-line attenuator, bijvoorbeeld deze http://www.ekmpowershop16.com/ekmps/shops/rothwellaudio/balanced-in-line-attenuators-3-p.asp

Of dat ik de CP-50 hier op laat aanpassen. Maar eens rustig kijken hoe het gaat. Vanaf vanmiddag ben ik helaas weer op reis, dus kom toch pas aankomend weekend aan luisteren toe.

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En een eerste foto natuurlijk.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.