Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

Dat jij Breaking Bad niet goed vind kan ik dan weer niet begrijpen   :devil:

Mooi he, smaken  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

alexander2

Ik heb er nog 1 Game of thrones. :)
Wat een raar gedoe allemaal maar dat had ik al met LOTR. :D

Ronin79


alexander2

Quote from: SillentWolf on December 18, 2011, 15:15:53
The Fades, Lost Girl (S2), Grimm en The Walking Dead (S2)

The Fades moet ik nog aan beginnen, is dat wat?

Jimmy Conway


Ronin79

Jawel, het is een leuke fantasy serie van Engelse makelij.
Ze geven het verhaal een iets andere wending, als sommige vergelijkbare series.

alexander2

Zonet begonnen met Grimm,American Horror Story,Pan Am.
Pan Am helemaal niets onbegrijpelijk dat zo zoiets onbenulligs kunnen verzinnen.
Grimm niet echt mijn ding.
American Horror story aardig 2 afleveringen gekeken op naar de volgende heeft mijn interesse gewekt.

The Take is ook een aanrader.

http://www.youtube.com/watch?v=xgjBqOgai4c&feature=related

Xstream

Quote from: alexander2 on December 18, 2011, 14:08:00
Ik heb er nog 1 Game of thrones. :)
Wat een raar gedoe allemaal maar dat had ik al met LOTR. :D

Ik vond de 1e afl. nog 't sterkst. Daarna werd het ook steeds iets minder imo. Maar nog steeds een goed geproduceerde serie. Alleen veel van de karakters deden me niet zoveel. Er was ook teveel te vertellen in 1 seizoen heb ik 't idee. Geen tijd voor karakter ontwikkeling. Werd meer als een "gegeven" gepresenteerd.

LOTR vond ik ook tegenvallen. Maarja, van beide heb ik de boeken gelezen, dus dat helpt 9 vd 10 keer niet. Slecht gemaakt is 't natuurlijk niet, al zijn er wel dingen op aan te merken.

Maja, zal in jouw geval dan ook een smaak kwestie zijn, fantasy is niet aan jou besteed denk?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

alexander2

Quote from: Xstream on December 19, 2011, 14:46:28
Ik vond de 1e afl. nog 't sterkst. Daarna werd het ook steeds iets minder imo. Maar nog steeds een goed geproduceerde serie. Alleen veel van de karakters deden me niet zoveel. Er was ook teveel te vertellen in 1 seizoen heb ik 't idee. Geen tijd voor karakter ontwikkeling. Werd meer als een "gegeven" gepresenteerd.

LOTR vond ik ook tegenvallen. Maarja, van beide heb ik de boeken gelezen, dus dat helpt 9 vd 10 keer niet. Slecht gemaakt is 't natuurlijk niet, al zijn er wel dingen op aan te merken.

Maja, zal in jouw geval dan ook een smaak kwestie zijn, fantasy is niet aan jou besteed denk?

SF vind ik echt heerlijk om naar te kijken maar Fantasy en Horror is niet echt mijn ding.

svmnb

Quote from: alexander2 on December 18, 2011, 20:51:19
The Take is ook een aanrader.

Bedankt voor de tip. Tom Hardy begint snel een van mijn favoriete acteurs te worden, dus deze serie pik ik mee. :worship:
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Ronin79

Fantasy en Horror series vond ik juist wel weer leuk.
Of het nu om; True Blood, The Vampire Diaries, The Walking Dead of Grimm gaat .... heerlijk vind ik dat.
Maar ook series zoals; Dexter, Nikita of Leverage kan ik zeer zeker waarderen.

alexander2

Quote from: SillentWolf on December 19, 2011, 22:25:01
Fantasy en Horror series vond ik juist wel weer leuk.
Of het nu om; True Blood, The Vampire Diaries, The Walking Dead of Grimm gaat .... heerlijk vind ik dat.
Maar ook series zoals; Dexter, Nikita of Leverage kan ik zeer zeker waarderen.

Het seizoen van Dexter is zonet afgelopen is dat wat?
Ik vraag dit omdat ik heel veel verschillende verhalen hoor.

Ronin79

Heel eerlijk gezegd, heb ik die nog niet gezien (al heb ik wel alles)
Ik heb een hele tijd niets meer gekeken, ivm de oren (lang verhaal).

Verleden week ben ik pas weer wat series (The Fades, Lost Girl S2, Walking Dead S2, Grimm) gaan kijken, anders loop ik hopeloos achter. Alleen zat Dexter daar nog niet tussen.
Waarschijnlijk gaat dat nog wel even duren, aangezien ik meer dan 60 a 70 series op de schijf heb staan (afgezien van originele die ik ook heb), waarvan de helft nog nooit gekeken is (ivm dat probleem)
Dus helaas kan ik er nog niets over vertellen ... sorry.

m9

Quote from: alexander2 on December 18, 2011, 13:07:00
Breaking bad ben ik twee keer aan begonnen maar kwam niet verder dan een paar afleveringen.
Dat mensen dit de wereld in prijzen dat kan ik niet begrijpen. ???


je moet er even in komen maar het is echt de moeite waard geloof me.

heb alle 4 de seizoenen al gezien en kan niet wachten op de 5e.

Paul Landsmeer

Bij kwaliteitsseries als Breaking Bad is het devies: doorkijken. Je moet even door de aanloop heen, dit soort series bouwt zich niet op conventionele wijze op (dus gelijk met veel actie en cliffhangers en zo). Precies hetzelfde hoor ik altijd over The Wire: dat mensen niet voorbij aflevering 4/5 komen. Terwijl als je dan doorkijkt, de payoff immens is - je moet er alleen voor investeren.

American Horror Story heb ik gezien tot en met episode 9, maar vind het helemaal niks. De acteurs zijn niet bijzonder boeiend, er is geen enkel aantrekkelijk of op zijn minst interessant karakter, de verhaallijnen vliegen alle kanten op en zijn bijzonder ongeloofwaardig (een mens die seks heeft met een geest, yeah right). Het is bijna een straf om naar die deprimerende show te moeten kijken, dus dat doe ik maar niet meer.

Ben wel benieuwd naar Homeland. Is dat een soort 24 of toch serieuzer?

Xstream

Quote from: Paull on December 22, 2011, 12:29:21
Ben wel benieuwd naar Homeland. Is dat een soort 24 of toch serieuzer?
Serieuzer. Trager tempo, meer opbouwende suspense en realisme, zonder dat 't saai begint te worden. Zonder snel camera werk waar 24 mee schitterde of grote helden acties zoals die van Bauer.
Met bovendien interessante personages. Met name Claire Danes vult haar rol heel goed in. Ook niet echt een "standaard" lead karakter prototype :)
Als je BB lekker vond omdat het opbouwt en tijd aan verhaal elementen en karakters geeft, dan zul je Homeland ook vast wel waarderen.

En ik hoor weinig mensen over "Suits". Maar als je films als Wallstreet (de 1e) leuk vind e.d. qua feel en concept, dan ga je deze ook heel leuk vinden (alleen dan met advocaten).
Was echt een serie die ik in no-time verslond.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

alexander2

Quote from: Xstream on December 22, 2011, 13:32:31
Serieuzer. Trager tempo, meer opbouwende suspense en realisme, zonder dat 't saai begint te worden. Zonder snel camera werk waar 24 mee schitterde of grote helden acties zoals die van Bauer.
Met bovendien interessante personages. Met name Claire Danes vult haar rol heel goed in. Ook niet echt een "standaard" lead karakter prototype :)
Als je BB lekker vond omdat het opbouwt en tijd aan verhaal elementen en karakters geeft, dan zul je Homeland ook vast wel waarderen.

En ik hoor weinig mensen over "Suits". Maar als je films als Wallstreet (de 1e) leuk vind e.d. qua feel en concept, dan ga je deze ook heel leuk vinden (alleen dan met advocaten).
Was echt een serie die ik in no-time verslond.

Suits begon sterk maar is meer een soapie geworden, jammer.

svmnb

Quote from: Paull on December 22, 2011, 12:29:21
Ben wel benieuwd naar Homeland. Is dat een soort 24 of toch serieuzer?

Leek veelbelovend, maar ik vond de seizoensfinale een totale anticlimax.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Xstream

Quote from: alexander2 on December 22, 2011, 13:43:21
Suits begon sterk maar is meer een soapie geworden, jammer.
Mwoah, heb 't niet als vervelend ervaren :) Bleef 't wel interessant vinden omdat de karakters me wel aanspreken. Vond het juist wel lekker dat 't meer over de personages (soap) ging, dan van die stoffige rechtzaken (hebben we al genoeg van). 

Quote from: svmnb on December 22, 2011, 16:25:06
Leek veelbelovend, maar ik vond de seizoensfinale een totale anticlimax.
Die heb ik nog te gaan, verwachtingen aangepast ;) Ik laat 't nog wel ff weten, zal vanavond wel gebeuren.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

Nou, laatste van Homeland gekeken. Verliep anders dan ik dacht, en misschien wel hoopte. Ik vind 't geen slecht einde van 't seizoen, maar wel weinig bevredigend. Maarja, voor mij hoeft dat ook niet altijd, maar twas geen knaller inderdaad.
Ik vond sommige situaties/scenes niet helemaal zo sterk uitgewerkt als had gekund, maar toch heb ik 't eigenlijk wel weggekeken zonder dat ik op de klok ging kijken. Met vlagen toch wel spannend wat er zou gaan gebeuren. Dan krijgt die spanning alleen niet echt een antwoord. Maargoed, nog genoeg gegeven over om een 2e seizoen aan vast te plakken. Alleen weer even wachten :(
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Raymen

Al een paar weken blue blood GEWELDIGE serie.

Tom selleck speelt hier de sterren van de hemel.

Ook Donnie wahlberg schitterd hier in.
Elke aflevering vindt ik lekker weg kijken,zeker een aanrader


Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Ronin79

Once Upon A Time, en An American Horror Story ... ben ik ook aan het volgen.  ;)

gerard1

Quote from: Raymen on December 23, 2011, 10:31:32
Al een paar weken blue blood GEWELDIGE serie.

Tom selleck speelt hier de sterren van de hemel.

Ook Donnie wahlberg schitterd hier in.
Elke aflevering vindt ik lekker weg kijken,zeker een aanrader


Mvrg,
Raymen


Is blue blood een doorlopend verhaal?

alexander2


modde239