Playstation 3 Algemeen

Started by aMUSEd, April 2, 2007, 20:40:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

PietB

gebruik mkv2vob, freeware te downloaden

Sol

Quote from: Dirc on December 31, 2007, 17:18:37
[PLAY]  ;D

Nee, echt? :o
Effe serieus, wat is de beste manier om dit te doen?
mkv2vob... vob zijn toch dvd files? :-\
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

PietB

Google maar s op convert mkv ps3

Sol

Heb het al een paar keer geprobeerd met mkv2vob, maar krijg steeds de foutmelding "error creating ac3 from wav". :-\
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

PietB

Het fijne weet ik er ook (nog) niet van, maar het komt wel neer op voorlopig veel lezen en proberen.
zie bv http://www.digital-digest.com/articles/PS3_H.264_Conversion_Guide_page1.html

PietB

Het fijne weet ik er ook (nog) niet van, maar het komt vorlopig wel op veel lezen en proberen aan

zie bv http://www.digital-digest.com/articles/PS3_H.264_Conversion_Guide_page1.html

Sol

Beetje teveel gezeik in mijn ogen :-X voortaan download ik dus gewoon meteen in WMV ( of iets anders compatible, danwel makkelijker converteerbaar ) 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Ik heb nu ook een film in .wmv op de PC staan. Maar als ik hem wil streamen via de PS3, geeft deze "Incompatibele data" aan. Wat ik ook doe, hij speelt hem gewoon niet af. :(
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

gogo

Quote from: Spekkie99 on December 17, 2007, 17:01:40
idd de 2 manieren om digitaal surround uit je ps3 te krijgen:
1. AVCHD
2. VOB file met MP4 en DD/DTS

Heb de manual om te hercoderen van ftd jeroenenwendy binnen dus kan binnenkort ook de pc laten stampen  :D

Heb jij een link voor mij, wil me hier ook eens in verdiepen, kan op ftd die manual niet vinden.

thx gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Raphie

Ik heb afgelopen weekend ook maar eens met m'n PS3 geprobeerd naar de films op m'n Thecus N5200 Pro te kjken.
De Mediabolic server doet het perfect, maar nagenoeg al mijn downloads zijn unsupported format, op een verdwaalde dvix na.....

Aangezien ik weiger te gaan knutselen aan files om deze "PS3 Ready" te maken heb ik maar besloten het video verhaal op de PS3 voorlopig aan de kant te schuven.
Voor audio en foto's is de ondersteuning trouwens een stuk beter, hier zit ik dus ook hard te twijfelen tussen PS3 en HTPC
JBL PRX Power!

Sol

Ik heb nu al 4 verschillende HD films op mijn PC staan, in .mkv en .wmv extensie. De .wmv's geeft de PS3 wel weer als AVC-1 gecodeerd. Helaas doet geen één van de films het op de PS3. Ik denk dat ik dit voorlopig ook maar achterwege laat, aangezien ik geen zin heb ik al dat geknutsel. Ik heb alleen wel één probleempje. Mijn laptop heeft alleen een stereo-uitgang. Alhoewel, voorlopig zal dat niet zo'n groot probleem zijn denk ik, aangezien ik toch in stereo setup speel. Weer een probleempje voor de toekomst dus, maar ik zou nou toch wel alvast graag HD films via de PS3 aan de gang krijgen ( met 5.1 geluid ). Wat moet ik hiervoor doen?

Alvast bedankt!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

_ MarcelloW _

Quote from: Sol on January  3, 2008, 16:38:34
maar ik zou nou toch wel alvast graag HD films via de PS3 aan de gang krijgen ( met 5.1 geluid ). Wat moet ik hiervoor doen?

Alvast bedankt!
Er zijn Externe geluidskaarten, met USB ingang te koop. Wellicht iets voor jou!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Djang

Wat zijn nou de beste geluidsinstellingen voor de PS3 als deze op een Onkyo 875 reveiver met HDMI is aangesloten.

Ik heb nu bij geluidsinstellingen de Audio uitvoer op automatisch staan en bij BD/DVD op lineaire.
Maar nu weet ik niet welk formaat hij pakt, ik heb namelijk geen 7.1 opstelling en die geeft ie in het autoamtische lijstje wel weer als ondersteunende.

Met deze settings geeft mijn receiver met Grand Turismo draaiend Multich weer. als ik deze op handmatig aanpas en alleen DTS en 5.1 kies geeft ie Dolby Digital aan. Dus ik weet niet wat beter is.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

daniel.benjamins

Quote from: Djang on January  3, 2008, 19:47:00
Wat zijn nou de beste geluidsinstellingen voor de PS3 als deze op een Onkyo 875 reveiver met HDMI is aangesloten.

Ik heb nu bij geluidsinstellingen de Audio uitvoer op automatisch staan en bij BD/DVD op lineaire.
Maar nu weet ik niet welk formaat hij pakt, ik heb namelijk geen 7.1 opstelling en die geeft ie in het autoamtische lijstje wel weer als ondersteunende.

Met deze settings geeft mijn receiver met Grand Turismo draaiend Multich weer. als ik deze op handmatig aanpas en alleen DTS en 5.1 kies geeft ie Dolby Digital aan. Dus ik weet niet wat beter is.

Zit hier met hetzelfde probleem, maar dan met een ONKYO TXSR605. Handmatig instellen (alleen Dolby Digital en DTS aanzetten in de PS3) is beter voor games (in mijn geval COD4). Wanneer ik 'm alles laat uitvoeren, gaat de ONKYO naar Multichannel, waardoor ik niet uit alle speakers geluid heb. Ik heb dan wel weer bij bijv. gestreamde films geluid, wat ik bij handmatig (DD en DTS) weer niet heb... erg lastig dus...

Raimond

Quote from: Sol on January  3, 2008, 16:38:34
Ik heb nu al 4 verschillende HD films op mijn PC staan, in .mkv en .wmv extensie. De .wmv's geeft de PS3 wel weer als AVC-1 gecodeerd. Helaas doet geen één van de films het op de PS3. Ik denk dat ik dit voorlopig ook maar achterwege laat, aangezien ik geen zin heb ik al dat geknutsel. Ik heb alleen wel één probleempje. Mijn laptop heeft alleen een stereo-uitgang. Alhoewel, voorlopig zal dat niet zo'n groot probleem zijn denk ik, aangezien ik toch in stereo setup speel. Weer een probleempje voor de toekomst dus, maar ik zou nou toch wel alvast graag HD films via de PS3 aan de gang krijgen ( met 5.1 geluid ). Wat moet ik hiervoor doen?

Alvast bedankt!
dan zal je ze moeten streamen via een pc et het programma TVersity,WMV files groter dan 2gb speelt de ps3niet rechtsreeks af.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

gogo

Ben een avond aan het stoeien geweest maar het ziet er niet best uit.

Ik denk dat ik het video verhaal ook maar even laat zitten tot dat er wat update's komen die betere ondersteuning bieden.

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Sol

#2442
Zelfs gestreamed via TVersity weigert mijn PS3 de files af te spelen, ook al staat Transcoding op 'Always'.
Heb van alles en nog wat geprobeerd, maar volgens mij heeft ie dr gewoon geen zin in... >:(

Edit: Zojuist even "Media delen" in WMP11 uitgeschakeld, en nou streamed de PS3 alle HD films keurig met TVersity. ;D Behalve dan de Matroska ( .mkv ) file, maar dat maakt niet uit. Gewoon opnieuw downloaden in een ander formaat. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Peter O

Is het mogelijk om met de PS3 trailers af te spelen via bijvoorbeeld apple.com/trailers? Kan ik dan gewoon quicktime als plugin installeren?
Ook trailers in flash-format speelt 'ie niet, is het misschien ook mogelijk om flash als plugin te installeren?

aMUSEd

Quote from: Peter O on January  4, 2008, 12:36:39
Is het mogelijk om met de PS3 trailers af te spelen via bijvoorbeeld apple.com/trailers? Kan ik dan gewoon quicktime als plugin installeren?
Ook trailers in flash-format speelt 'ie niet, is het misschien ook mogelijk om flash als plugin te installeren?
Nope

Peter O

Quote from: aMUSEd on January  4, 2008, 13:35:13
Nope
Da's mooi jammer dan.

Dan moet ik ze dus op m'n Mac via quicktimepro downloaden en dan naar de PS3 verplaatsen. M'n Mac heeft alleen geen WiFi, wel BlueTooth, kan ik op die manier verbinding maken? Of is er nog een (evt. bedraad) alternatief?

aMUSEd

Quote from: Peter O on January  4, 2008, 14:00:45
Dan moet ik ze dus op m'n Mac via quicktimepro downloaden en dan naar de PS3 verplaatsen. M'n Mac heeft alleen geen WiFi, wel BlueTooth, kan ik op die manier verbinding maken? Of is er nog een (evt. bedraad) alternatief?
Ik denk het niet. Alternatief is een andere vorm van opslag (memory stick, extrene hdd, netwerk hdd).

chulin

Ik lees veel over TVersity. Weet iemand waar ik goede gebruiksaanwijzingen kan vinden om te kunnen installeren?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

_ MarcelloW _

Quote from: chulin on January  4, 2008, 15:44:56
Ik lees veel over TVersity. Weet iemand waar ik goede gebruiksaanwijzingen kan vinden om te kunnen installeren?

hier?
http://tversity.com/home

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare