Vrijdag weer eens wezen buurten bij Kharma te Breda.
Alle luisterruimte's zijn sinds de HT-Forum dag aan het begin van dit jaar behoorlijk onder handen genomen wat betreft aankleding en jawel ook de akoestische eigenschappen is men aan het aanpakken.
O.a geluisterd naar het prototype van de Exquisite Mini Gallileo, een upgrade van de bestaande Exquisite Mini t.b.v. het 25 jarig bestaan van Kharma die toch wel een ander geluidsbeeld neerzette (groter) dan de standaard mini's. Er wordt onder andere een extra ceramische laag/mid woofer ingezet per kant. Afwerking heel erg "bling bling" en vooral zo uitgevoerd voor de oosterse landen waar naartoe wordt ge-exporteerd. Zelfs de basreflex pijp en de totale aansluitplaat aan de achterkant waren verguld (ik zie er het nut echter niet van in). Luidspreker werd aangestuurd door proto-type's van voor- en eindversterkers waar ik op verzoek van OLS geen details van bekend maak. Prijskaartje van deze in aantal gelimiteerde luidsprekers: € 100.000,-

Tevens geluisterd naar de PA-versie "Cinematrix": een ruimte met maar liefst 24 stuks 10" subwoofers, 7 forse ribbon tweeters en ook nog eens 24 (?) mid units. Dit alles gevoed door een grote stapel Matrix versterkers.
Hoe klinkt dat: enorm overweldigend, kan werkelijk oorverdovend hard zonder echt te vervormen. Klankmatig niet mijn keus maar wel leuk om mee te maken. Er is ook nog een versie van de Cinematrix die gebruikt maakt van de ceramische units die Kharma in hun luidsprekers gebruikt, ben benieuwd hoe dat klinkt.
Al met al weer een leuke middag gehad en me weer prachtig vermaakt

Groeten Jan