HDDVD maken met Pinnacle 10.7

Started by papaleo, March 18, 2007, 22:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Nu heb ik Pinnacle Studio 10.7 draaien en wilde wel eens weten hoe mijn HDV materiaal er uit zou zien als ik dit op HD DVD zou zetten en afspelen op mijn Toshiba HD-XE1,dus heb de sleutel gekocht van 'HD DVD authoring pack' en ben het HD materiaal gaan branden als een HD DVD op 'n normale dvd.
Maar tot mijn teleurstelling doet de DVD helemaal niets in de speler,kan niet uitgelezen worden, krijg een fout melding.....
Ik ben er dus achter gekomen dat het 'HD DVD authoring pack' op dit moment compleet zinloos is,dit komt door dat de HDDVD spelers nog niet om kunnen gaan met hoe Pinnacle het op de DVD schijf brand...namelijk in PAL/50i.
Ik voel me op dit moment genaaid omdat dit niet word verteld wanneer je de sleutel van zo'n slordige €50.- aanschaft.
De helpdesk wist in eerste instantie niets van het probleem af,en ze hielden mij ook nog eens 15min. letterlijk aan het 0900 lijntje met de mededeling dat ik maar moest wachten op de nieuwe firmware van de fabrikant van de HDDVD speler.

Ik vind gewoon dat ze deze optie niet mogen verkopen,of er moet nadrukkelijk bij staan dat het nog niet geschikt is voor de huidige HDDVD spelers...
En ik vind dat ze de aangekochte sleutel moeten terugdraaien en mij mijn geld terug storten op mijn rekening tot dat ze wél kunnen waarmaken wat er in de advertentie staat!!!!

Laat dit bericht als een waarschuwing zijn voor diegene die dit ook wilden aan gaan schaffen....voorlopig afblijven!!....dit had ik eigenlijk lang geleden moeten doen, gewoon van het onstabiele kl*te progamma Pinnacle moeten afblijven...

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ajbeefde

Was het een goed programma als het wel gelukt was?  :)

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

papaleo

Quote from: ajbalmere on March 19, 2007, 06:28:41
Was het een goed programma als het wel gelukt was?  :)



Dit is niet het eerste obstakel die ik heb moeten nemen met Studio 10 ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=48217.0 )
Je verwacht dat als 'n product op de markt komt dat je er 'lekker' mee aan de slag kunt.... en niet dat er steeds wat mis mee is,dát is frusterend.

Het was/is 'n kleine moeite om te checken of het mteriaal daadwerkelijk af te spelen was/is met de huidige HDDVD spelers die momenteel op de markt zijn,tóch...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marsh

Pinnacle is ook een verschrikkelijk K.U.T. merk als je het mij vraagt.
Ik werk al jaren met video-editting programma's, en tot nu toe is bij mij Ulead nog steeds de koning samen met Adobe als we het hebben over editting van video, branden en de hele mikmak.
Je kon verwachten dat dit niet mogelijk was, aangezien er nog bijna geen normale hd-spelers op de markt zijn die je "eventjes" kunt halen.
Daar moet je op dit moment nog goed voor zoeken en bekijken waar je het ding het beste kan "bestellen".

Ik denk dat iedereen veels te vlug gaat met High Definition materiaal.
Het is leuk om het te downloaden en te kijken als je beamer het ondersteund, of anders op de pc.
Maar ik ga nog zeker geen materiaal branden en daar al helemaal geen sleutel voor kopen als ik nog niet zeker weet of het uberhaupt wel werkt.
Want nu heb je helemaal niks meer aan de sleutel, terwijl je weet dat bij elk nieuw product in deze branche kinderziektes zijn in het begin.
(Daarom zijn mensen ook te dom voor woorden als ze nu al VISTA gaan aanschaffen voor 400 euro.)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


frank2

Heel simpel HD materiaal met het bewerkingsprogamma editten en dan weer terug schrijven naar de camera, behoudt je de kwaliteit en je hebt HD op je TV als je de camera er op aan sluit. Verder gewoon wachten de eerste bd writeble disc en apparaat komen op de markt. Dus als je die hebt ff branden van de camera naar het bewerkingsprogramma en branden....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

master30

misschien heb je hier wat aan?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51009.msg757164#msg757164

ik heb het toen eens geprobeerd, maar ik krijg het geluid niet synchroon erbij

wel vond ik het beeld via de speler een stuk beter als via de pc.

Misschien dat de software inmiddels is verbeterd en het nu wel lukt.

Door tijd gebrek en zin ben ik er op dit moment niet zo mee bezig.

marcel

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.