HUMOR

Started by J.A.F._Doorhof, February 2, 2003, 17:09:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Easy_V

Helpdesk: "Did you Back-up?"

Klant springt verschrokken achteruit

Klant: "Why, is it gonna blow?"

Durk

Klant: "Is het Internet ook op zondag geopend?"

www.refdag.nl

deze is op zondag gesloten...... >:D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

SisterOfMercy

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  2, 2003, 17:09:38
Helpdesk: "Het bestand is aanwezig. Dat is mooi. Type nu nog een keer 'install'."
Klant: "Oke. (stilte). "Hij zegt nog steeds 'Bad command or file name'."
Helpdesk: "Vreemd. Het bestand staat er op de goede plaats. Weet u zeker dat u I-N-S-T-A-L-L intypt en daanra op enter drukt?"
Klant: "Ja. Laat ik het nog eens proberen. (stilte). "Nee. Weer 'Bad command or file name'."
Helpdesk: "Hij zou het écht moeten doen. Weet u echt voor honderd procent zeker dat u 'install' typt als I-N-S-T-A-L-L en daarna op de toets drukt waar 'enter' op staat?"
Klant: "Eeh. Ja. Eeh. Het is wel zo dat de letter N op mijn toetsenbord het niet doet, dus ik gebruik de letter M. Maakt dat wat uit denk je?"

RAAAHHH! :(

Oh, wat ben ik toch blij dat ik niet meer dagelijks met dit soort grote lichten word geconfronteerd. Toen ik net werkte voor de detacheringsclub waar ik voor werk heb ik een paar keer op de helpdesk gezeten om de telefoon aan te nemen. Nou, later kreeg ik betere jobs, waarbij je dus calls afhandelt of andere dingen doet. Belangrijke zaken zoals koffie drinken en internetten enzo.

Affijn, op een vorige job kwam een call binnen, dat de computer niet aan ging, het scherm bleef zwart. Nouja, even langsgelopen, op het 'power' knopje van de computer gedrukt, en klaar. Gebruiker vraagt wat ik nou gedaan had. Huil.

Een vriend van me werkt voor dezelfde detacheringsboer en die heeft ook van die gekke klussen.. Altijd leuk om te zeiken over gebruikers en om nieuwe manieren te bedenken hoe je minder hoeft te doen enzo. Tijdje terug zat hij op de helpdesk van een faculteit van de TU. Daar hadden ze telefoons met een 'stil' knopje.. Als er een notoire zeikerd belde zette hij dat ding op 'stil' en liet'm net zo lang overgaan tot diegene ophing. Of als er iemand aan de balie stond met een of ander zeikerig iets doen alsof je aan de telefoon zit. De niet-bestaande gebruiker aan de andere kant is natuurlijk een complete idioot, dus je moet in zo'n situatie alles heel precies uitleggen. En dan tegen die vent die bij de balie staat zeggen dat het wel even kan gaan duren (was voor de rest niemand op die vrijdagmiddag om 16:55).
The kissing and the colour come crashing down

Erik

#28
Ik snap ook niet dat mensen zonder enige inlevingskennis op een helpdesk gaan werken. Het lijkt wel of ze tegenwoordig elke idioot die maar iets weet van computers op een helpdesk wordt gepland. Communicatieve vaardigheden zijn niet nodig  :-X
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SisterOfMercy

Quote from: Erik on August 19, 2007, 17:57:31
Communicatieve vaardigheden zijn niet nodig  :-X

Nee, natuurlijk niet. Als je koffie kunt drinken is het ook al goed.
The kissing and the colour come crashing down

SiR-ROUND

Lekkere instelling...

Wees blij dat je mensen "zou" kunnen helpen met je bevoorrechte computerkennis.

spotmatic

Quote from: SiR-ROUND on August 21, 2007, 08:36:22
Wees blij dat je mensen "zou" kunnen helpen met je bevoorrechte computerkennis.

Daar ben ik het wel mee eens. Echter dat geeft de gebruikers niet het recht om nog dommer te zijn dan het achtereind van een varken. Ik weiger in mijn werk mensen te helpen die heel basale dingen niet weten, aangezien het (uit eigen ervaring) meestal uren kost voordat ze dan iets eindelijk snappen. Niets ten nadele van die mensen, iedereen is ooit een beginner geweest, maar als ik op de helpdesk zit wil ik mensen helpen en niet voor leraar spelen. Het is een helpdesk en geen complete opleiding op afstand! ;)
Ook heel irritant: na een paar weken krijg je van exact dezelfde persoon exact dezelfde vraag. Blijkbaar was het te lastig om de oplossing even op te schrijven!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

SiR-ROUND

Ik zou daar ook geen trek in hebben, maar ik zit dan ook niet op een HELP desk...

;D

SisterOfMercy

Quote from: SiR-ROUND on August 21, 2007, 08:36:22
Lekkere instelling...
Wees blij dat je mensen "zou" kunnen helpen met je bevoorrechte computerkennis.
Waarom zou ik dat doen? Ik moet toch af en toe het htforum lezen? ;)
The kissing and the colour come crashing down

Brandje

#34
Briljant topic, beetje oud, maar toch maar even een reply omdat ik dus gisteren iets soortgelijks met m'n vader heb meegemaakt.

M'n ouders zijn overgestapt van kpn naar UPC, maar baalden er beide stevig van dat ze nu hun GMAIL adressen kwijt waren, na diverse pogingen te hebben gedaan om "het internet" uit te leggen, heb ik het als volgt opgelost:

Ik: Pa, je gaat elke zaterdag met de auto naar de appie toch?
Pa: Ja
Ik: nu heb je laatst een nieuwe auto gekocht.
Pa: Klopt.
Ik: en stond de appie er nog toen je er met je nieuwe auto naar toe reed??
Pa: @#%#$# laat maar, ik schrijf wel gewoon een brief.

:D


celerontje

Whahahaha

Quote from: Durk on August  3, 2005, 17:23:11
Klant: "Is het Internet ook op zondag geopend?"

www.refdag.nl

deze is op zondag gesloten...... >:D
Wat een grote bullshit vanjewelste. Wat is er mis mee om op zondag oud nieuws te lezen van een server? (dus een DOOD DING)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

roland p

Quote from: celerontje on July  4, 2010, 14:42:54
Whahahaha
Wat een grote bullshit vanjewelste. Wat is er mis mee om op zondag oud nieuws te lezen van een server? (dus een DOOD DING)
De redirect naar de zondag pagina gaat via javascript, dus als je javascript uit zet werkt het gewoon. Schandalig!
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

celerontje

Ik zal het de koster melden! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JohanH

Wat een totale onzin, maar goed, het word nog steeds gebruikt. Maar als ze het goed willen doen moeten ze de servers op zondag ook een vrije dag geven! Ook goed voor het milieu enzo. :tongue2:


Former member 78