Hallo,
Ik weet niet of ik hier nog vragen kan posten (en of jullie ook over de informatie beschikken om de vragen te beantwoorden), maar ik heb twee vraagjes over de gebruikte techniek in de Epson TW1000:
1. Frank geeft in zijn TW1000 preview aan dat er in donkere scenes meer dan genoeg licht van de lichte objecten afkomt. Wat ik van andere fora heb begrepen is dat tav lichtopbrengst echter een flinke stap is teruggedaan tov de TW700. De TW1000 heeft een dieper en meer gedetailleerd zwart, maar levert een stuk minder licht. Op basis hiervan kiezen sommige mensen voor de TW700 als ze hun ruimte niet goed verduisteren. Aangezien (zover ik weet) beide projectoren van dezelfde lamp gebruik maken, vraag ik me af wat de oorzaak is van deze verminderde lichtopbrengst?
=> Heeft dit bijvoorbeeld met de hogere resolutie van de nieuwe panelen te maken, of ligt de oorzaak bij de nieuwe lenzen die voorzien zijn van een 'anti-flare' coating?
2. Wat ik me verder afvraag is: 'In hoeverre heeft de Epson TW1000 profijt van HDMI 1.3?!'
HDMI 1.3 ondersteund ondermeer 'diepere kleuren' en een breder 'kleurspectrum', de zogenaamde "xvYCC colour space" waardoor ongeveer 1,8x zoveel kleuren kunnen worden weergeven als gebruikelijk.
Apart van het feit dat het mij niet helemaal duidelijk is of alle media ook standaard deze extra kleurinformatie bevatten, vraag ik me af in hoeverre de Epson TW1000 ook daadwerkelijk gebruik maakt van deze informatie? => Oftewel: wat is er uiteindelijk van in het beeld te zien?
Alvast bedankt.
Mvg,
Randal