Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Siddartha

Bij Naim werkt elke ab normaal alleen op het betreffende apparaat en moet gepaird worden. Dat is bij de uniti iig wel. Er is daar een procedure voor, maar die zul je, gezien je verhaal, wel al hebben gedaan?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Martin!!!

Quote from: Siddartha on September 22, 2017, 11:50:11
Bij Naim werkt elke ab normaal alleen op het betreffende apparaat en moet gepaird worden. Dat is bij de uniti iig wel. Er is daar een procedure voor, maar die zul je, gezien je verhaal, wel al hebben gedaan?

Ik heb meerdere AB's van NAIM die het allemaal 'doen'  op mijn SN
mainly British stuff

twani

Quote from: Martin!!! on September 22, 2017, 12:03:00
Ik heb meerdere AB's van NAIM die het allemaal 'doen'  op mijn SN

Zo is het ;)

Lion of Judah

Quote from: Martin!!! on September 22, 2017, 12:03:00
Ik heb meerdere AB's van NAIM die het allemaal 'doen'  op mijn SN
Maar jij hebt nog een echte Naim versterker. :tounge:
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

HuubF

Afstandsbediening bleek inderdaad dood bij aankomst. Er is een nieuwe besteld. Je kunt alles met de prima app doen dus is niet zo'n punt.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Quote from: HuubF on September 22, 2017, 22:09:45
Afstandsbediening bleek inderdaad dood bij aankomst. Er is een nieuwe besteld. Je kunt alles met de prima app doen dus is niet zo'n punt.

lekkere kwaliteitscontrole :crazy:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Siddartha

Heb met mij ab ook problemen, werkt dan wel en dan niet. Volgens Naim heeft het te maken met het licht dat de tv uitstraalt... maar ook als de tv uit staat heeft ie kuren. Moet em altijd nog eens opsturen, maar gebruik inderdaad de app het meest.

Naim zelf vertelde mij toen ook dat alle ab's gepaird moeten worden met de betreffende uniti en daar is ook een procedure voor..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dey

#19332
Omdat ze op het Naim forum lyrisch zijn over een Cisco netwerkswitch en ik op Marktplaats een exemplaar vond voor 25 euro heb ik de gok genomen om het zelf te testen.
Na een aantal dagen kan ik zeggen dat het mooie combinatie is met mijn AudioQuest Cinnamon netwerkkabels. Het brengt meer PRAT en rust.

Warme aanbeveling.

/Edit, het betreft een Cisco Catalyst WS-C2960-8TC-L-V03
en ik kwam vanaf een Netgear switch, model weet ik niet uit het hoofd.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Htdre

Heeft iemand de Atom al gehoord naast een uniqute2 of unitilite?
Zo ja wat vond je ervan?

Robiwan

Quote from: Htdre on September 27, 2017, 19:47:18
Heeft iemand de Atom al gehoord naast een uniqute2 of unitilite?
Zo ja wat vond je ervan?

Geen ervaring maar kan me niet voorstellen dat de verschillen groot zijn. Naim staat niet op de Xi-Fi show 2017 :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

twani

Quote from: Dey on September 25, 2017, 15:26:22
Omdat ze op het Naim forum lyrisch zijn over een Cisco netwerkswitch en ik op Marktplaats een exemplaar vond voor 25 euro heb ik de gok genomen om het zelf te testen.
Na een aantal dagen kan ik zeggen dat het mooie combinatie is met mijn AudioQuest Cinnamon netwerkkabels. Het brengt meer PRAT en rust.

Warme aanbeveling.

/Edit, het betreft een Cisco Catalyst WS-C2960-8TC-L-V03
en ik kwam vanaf een Netgear switch, model weet ik niet uit het hoofd.


Weet wel dat je zónder een speciale lineaire voeding voor de Cisco niet wégkomt op dit forum :D

twani

Quote from: Robiwan on September 27, 2017, 20:30:51
Geen ervaring maar kan me niet voorstellen dat de verschillen groot zijn. Naim staat niet op de Xi-Fi show 2017 :(

En dat hoeft niet perse een verbetering te zijn ook nog. 

Ik heb mezelf al een tijdje terug wijsgemaakt dat de Naim UniQute/Lite componenten de beste all in one spelers op de markt zijn dus dan blijft dat ook zo :D

Siddartha

En waarom zou dat niet zo zijn? [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

Quote from: Siddartha on September 27, 2017, 22:53:09
En waarom zou dat niet zo zijn? [emoji1]

Het is gewoon zo, er is niks beters :D

arievdberg

Veroudering van een Naïm cd speler ?.

Ik kan een Naïm cd speler overnemen , die momenteel nog in het assortiment zit maar wel al 9 jaar oud is . Weet iemand heinde technische ontwikkelingen zijn op dit gebied ? Is de speler nu al niet verouderd ?

Graag jullie mening , alvast bedankt

twani

Quote from: arievdberg on October  1, 2017, 21:27:33
Veroudering van een Naïm cd speler ?.

Ik kan een Naïm cd speler overnemen , die momenteel nog in het assortiment zit maar wel al 9 jaar oud is . Weet iemand heinde technische ontwikkelingen zijn op dit gebied ? Is de speler nu al niet verouderd ?

Graag jullie mening , alvast bedankt

Mits in goede staat zeker niet verouderd.

In tegendeel, de nieuwste modellen hoeven vaak niet beter te klinken.

Robiwan

#19341
Quote from: arievdberg on October  1, 2017, 21:27:33
Veroudering van een Naïm cd speler ?.

Ik kan een Naïm cd speler overnemen , die momenteel nog in het assortiment zit maar wel al 9 jaar oud is . Weet iemand heinde technische ontwikkelingen zijn op dit gebied ? Is de speler nu al niet verouderd ?

Graag jullie mening , alvast bedankt

Lastig. De CD5italic uit 2008 die ik tot voor kort hier had staan, had op een gegeven veel last van skippen en errors met vooral gebrande cd's maar een enkele keer zelfs met nieuwe cd's!. Zeer irritant en wellicht exemplarisch! De CD5si uit 2013 die er nu staat speelt al die cd's zonder problemen af.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

Echt top dat de SuperNait niet meer vastloopt na de firmware update. Zou een vanzelfsprekendheid moeten zijn maar toch :D

Ik wil Garmt nogmaals bedanken voor het optimaal afstellen van de Allaes in de woonkamer :)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HuubF

De Naim Atom heeft nu een paar weken 24x7 aangestaan en het inspelen/wennen is achter de rug. Heerlijk geluid en alles werkt perfect.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Dat bevestigt alleen maar de kritiek dat het geen echte naim zou zijn  ;D.


Grapje natuurlijk  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

hpapen

En deze maand roon enabling op de atom

HuubF

Quote from: hpapen on October 10, 2017, 18:31:24
En deze maand roon enabling op de atom

Hoe kan hij dan worden ingezet?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hpapen

Middels een firmware update wordt de atom roon ready

Roon Ready – the highest level of Roon integration – is when Roon technology is customised for, and integrated into, a device from a hardware partner.

What this means for Naim Uniti owners is their Naim network player will automatically connect to Roon without any configuration, and be capable of delivering bit-perfect audio through the software.

The downside: only those with a Roon subscription will be able to take advantage. The damage is $119 a year or $499 for a lifetime membership, although newcomers can take advantage of a free 14-day trial before deciding to whether take the plunge or not.

Misschien toch nog maar even de mini bewaren....

HuubF

Quote from: hpapen on October 10, 2017, 21:55:44

Misschien toch nog maar even de mini bewaren....

Mwah, om Roon+Tidal te kunnen gebruiken in plaats van Tidal met de Atom features?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hpapen

Dat is aan jou.

Ik heb eerst een jaar alleen tidal gebruikt en nu- roon lifetimer (+tidal)