Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Quote from: Jumping Jack on June 27, 2017, 10:58:34
Volgens mij doelt Fred vooral op het Supra stekkerblok. Naim houdt niet zo van filtering...

Ja dat bedoelde ik Springende Johan.
Quad vintage.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kurtje

Quote from: fred19633 on June 27, 2017, 10:27:22
waar wil je de HDMi kabel achter in de Naim stoppen dan?

Nevermind  :wacko:

Wou blijkbaar laten weten dat ik ook HDMI kabels van Supra heb :sleep:
Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

Dr.Bedlo

Quote from: Kurtje on June 27, 2017, 11:42:52
Nevermind  :wacko:

Wou blijkbaar laten weten dat ik ook HDMI kabels van Supra heb :sleep:

K had hem door hoor! Zonder de zin of onzin discussie wederom te willen aanzwengelen betreffende kabel en interlinks is wel gebleken dat er geen,  tot heel weinig winst te halen valt met exotische of anders dan de meer standaard kabels. NAIM houd er generaliserend helemaal niet van.
Quad vintage.

Marco66

Quote from: fred19633 on June 27, 2017, 11:54:08
K had hem door hoor! Zonder de zin of onzin discussie wederom te willen aanzwengelen betreffende kabel en interlinks is wel gebleken dat er geen,  tot heel weinig winst te halen valt met exotische of anders dan de meer standaard kabels. NAIM houd er generaliserend helemaal niet van.

Kan mij vergissen maar volgens mij zit er in het supra blok geen flitering.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Net de UnitiQute aangesloten en eerste indrukken zijn zeer positief.
Mooi laag, midden is prachtig en hoog klinkt nu rustiger en prettiger voor mij.

Maar even lekker laten spelen en luisteren.

Marco

Ps,

Zit er geen aan/uit functie op de ab?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jumping Jack

Nee, naim-apparaten blijven aan. Je kan ze enkel uitzetten met de schakelaar aan de achterzijde...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Marco66

Quote from: Jumping Jack on June 27, 2017, 15:36:27
Nee, naim-apparaten blijven aan. Je kan ze enkel uitzetten met de schakelaar aan de achterzijde...

Ok duidelijk thanks.
Alleen nog ff uitproberen of de standaard meegeleverde stroomkabel nog verbetering opleverd tov de supra.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#19108
De supra netkabel vervangen voor de bijgeleverde kabel en fase gecheckt en warempel het klinkt nog mooier, plaatsing is vooral beter waar het net nog wat bleef hangen op de speakers!
Iemand ervaring met de losse eindversterker Nap-100 op deze unit?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Robiwan

Quote from: Marco66 on June 27, 2017, 15:54:51
De supra netkabel vervangen voor de bijgeleverde kabel en fase gecheckt en warempel het klinkt nog mooier, plaatsing is vooral beter waar het net nog wat bleef hangen op de speakers!
Iemand ervaring met de losse eindversterker Nap-100 op deze unit?

Marco

Ik zou het standaard netsnoer nog maar eens proberen ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Kingpin

Quote from: Marco66 on June 27, 2017, 15:54:51
De supra netkabel vervangen voor de bijgeleverde kabel en fase gecheckt en warempel het klinkt nog mooier, plaatsing is vooral beter waar het net nog wat bleef hangen op de speakers!
Was ook mijn ervaring met het bijgeleverde netsnoer en m'n eigen browsel.
Wbt filtering ... is ook nog niet zo makkelijk om wel een goed filter voor audio doeleinden te maken die wel goed functioneren ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Marco66

Quote from: Robiwan on June 27, 2017, 18:10:05
Ik zou het standaard netsnoer nog maar eens proberen ;)

Dat heb ik dus gedaan!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Valt mij wel op dat de behuizing vrij warm blijft als ie niet gebruikt wordt.
Is dit normaal?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

mijkie

hier werd hij ook net ff meer dan lauw, buitenzijde is heatsink dus zo wat warm kunnen worden idd

volgens mij kun je het zelfs uitlezen in het menu ergens !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Marco66

Quote from: mijkie on June 27, 2017, 19:35:53
hier werd hij ook net ff meer dan lauw, buitenzijde is heatsink dus zo wat warm kunnen worden idd

volgens mij kun je het zelfs uitlezen in het menu ergens !!

Dan zal het wel goed zijn.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kurtje

Naim gaat niet uit zn blijft steeds gezellig warm.
Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

Siddartha

Quote from: Marco66 on June 27, 2017, 18:50:48
Valt mij wel op dat de behuizing vrij warm blijft als ie niet gebruikt wordt.
Is dit normaal?

Marco

Qute wordt inderdaad wat warm.. en in het settingsmenu kun je de besrijfstemperatuur zien Idd.

Nap100 heb ik ook naar gekeken, maar is nog steeds best prijzig. Denk wel een upgrade.

Mijn lite speelt ook beter tov de qute.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Marco66

Quote from: Siddartha on June 27, 2017, 21:16:10
Qute wordt inderdaad wat warm.. en in het settingsmenu kun je de besrijfstemperatuur zien Idd.

Nap100 heb ik ook naar gekeken, maar is nog steeds best prijzig. Denk wel een upgrade.

Mijn lite speelt ook beter tov de qute.

Wacht gewoon rustig tot ze voorbij komen voor leuke prijs.
Lijkt mij wel een mooie upgrade en staat ook wel leuk bij elkaar haha.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: Siddartha on June 27, 2017, 21:16:10
Qute wordt inderdaad wat warm.. en in het settingsmenu kun je de besrijfstemperatuur zien Idd.

Nap100 heb ik ook naar gekeken, maar is nog steeds best prijzig. Denk wel een upgrade.

Mijn lite speelt ook beter tov de qute.

Valt mij ook op dat ik het volume best hoog moet zetten om echt harder te spelen, richting 50.
Dit zal wel te maken hebben met het lage vermogen?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

fireman

#19119
Quote from: Marco66 on June 28, 2017, 10:25:06
Valt mij ook op dat ik het volume best hoog moet zetten om echt harder te spelen, richting 50.
Dit zal wel te maken hebben met het lage vermogen?

Marco

- Temp is ca. 47 graden (uit te lezen) is geen probleem.
- Volume zo bedienen is juist (vind ik) prettiger omdat je 's avonds op laag luistervolume een betere controle hebt. Dus niet gauw te hard bij een tikkie harder. Deze schaalverdeling kan je in de app of via de AB instellen (meen ik)

Wil je meer power (na 1 dag al ?? ) dan moet je minstens voor een SN2 of NAP250 gaan, geen nap100 o.i.d... De qute 2 is een prima ding om gezellig mee te spelen.

Welke speakers heb je (impedantie/gevoeligheid?? )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

chansig

Quote from: Marco66 on June 28, 2017, 10:25:06
Valt mij ook op dat ik het volume best hoog moet zetten om echt harder te spelen, richting 50.
Dit zal wel te maken hebben met het lage vermogen?

Marco

Heeft volgens mij met de uitsturing te maken. Maar is toch geen probleem...lijkt alsof mensen altijd een beetje van slag raken dat wanneer de knop bv op 12 uur staat het niet kneiterhard gaat. :D

Mijn inziens alleen maar een voordeel...kan je lekker precies je volume aanpassen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Quote from: chansig on June 28, 2017, 11:34:18
Heeft volgens mij met de uitsturing te maken. Maar is toch geen probleem...lijkt alsof mensen altijd een beetje van slag raken dat wanneer de knop bv op 12 uur staat het niet kneiterhard gaat. :D

Mijn inziens alleen maar een voordeel...kan je lekker precies je volume aanpassen.

Gr. Hans

Is zeker geen probleem, blijft gewoon heerlijk klinken hoor.
Viel mij gewoon op that's all 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Siddartha

Quote from: Marco66 on June 28, 2017, 10:25:06
Valt mij ook op dat ik het volume best hoog moet zetten om echt harder te spelen, richting 50.
Dit zal wel te maken hebben met het lage vermogen?

Marco

kan ook aan de bron liggen. je kunt het ingangsvolume instellen, dus voor sommige bronnen meer en sommige minder.
Bij mij staat ie op 25 en dat is mooi, richting 35-40 gaat het al hard.
Maar, dat ligt ook zeker aan je speakers en ruimte. Gevoeligheid van de Neats is 87 db. Niet heel laag maar ook niet megagemakkelijk aan te sturen. De Veneres hebben 89 db.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Marco66

Quote from: Siddartha on June 28, 2017, 13:55:48
kan ook aan de bron liggen. je kunt het ingangsvolume instellen, dus voor sommige bronnen meer en sommige minder.
Bij mij staat ie op 25 en dat is mooi, richting 35-40 gaat het al hard.
Maar, dat ligt ook zeker aan je speakers en ruimte. Gevoeligheid van de Neats is 87 db. Niet heel laag maar ook niet megagemakkelijk aan te sturen. De Veneres hebben 89 db.

Gebruik alleen nog de ingebouwde streamer dus niet veel zin.
Kan id combi zijn van de neats en grote ruimte ( 70 m2 ).Geen probleem verder hoor, draai hem gewoon wat verder open als het harder moet 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Siddartha

Quote from: Marco66 on June 28, 2017, 14:49:55
Gebruik alleen nog de ingebouwde streamer dus niet veel zin.
Kan id combi zijn van de neats en grote ruimte ( 70 m2 ).Geen probleem verder hoor, draai hem gewoon wat verder open als het harder moet 😀

heb je de denon nog? Hang die er eens aan voor de grap. Wie weet wat het doet? Is wellicht goedkoper dan een nap aan te schaffen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2