Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Robiwan

Quote from: oortjes on July  1, 2016, 08:51:03
Zal eens een keer naar Harkstee gaan om Harbeth te beluisteren. Misschien gaat er een wereld voor me open ;D

:D gewoon lekker naar de B&w's blijven luisteren!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dura

Quote from: oortjes on July  1, 2016, 08:51:03
Zal eens een keer naar Harkstee gaan om Harbeth te beluisteren. Misschien gaat er een wereld voor me open ;D

Dat gebeurde mij wel, zielstevreden met mijn Hs en ik zie mezelf niet naar een ander merk overstappen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Dr.Bedlo

Dat ging mij net zo  :worship:
Quad vintage.

Dura

Heerlijke dingen hè Fred, alleen zijn ze wel ongezond voor me. Sinds ze hier staan, zo'n 2 maanden, ben ik al tig keer in mijn luisterstoel in slaap gevallen omdat ik per sé nog eventjes een album wilde horen. Gebeurde me daarvoor echt nog nooit.

Ik heb wel flink zitten twijfelen welke Hs. Kon me alle types behalve de 40.2 wel veroorloven, maar ik ben ervan overtuigd dat in mijn moeilijke ruimte met mijn vrij rustige luistergewoontes de P3s precies goed zijn. Jammer dat ze vaak op hun formaat al buiten de selectie vallen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Dr.Bedlo

Onbekend maakt onbemind. En ja ik had van te voren gezien de afmetingen ook wel mijn bedenkingen....maar toen ik ze eenmaal hoorde.....tjesus. Wat een aanstekelijke sound.
Quad vintage.

oortjes

Quote from: Robiwan on July  1, 2016, 09:47:54
:D gewoon lekker naar de B&w's blijven luisteren!
;D ;D ;D
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Robiwan

Quote from: oortjes on July  1, 2016, 19:08:02
;D ;D ;D

ik neem aan dat de TD160 nu geen enkele kans meer maakt tegen het digitale streaming geweld?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Was jij tot voor kort ook niet een sterk analoog tiepje.
Quad vintage.

oortjes

Quote from: Robiwan on July  1, 2016, 21:49:22
ik neem aan dat de TD160 nu geen enkele kans meer maakt tegen het digitale streaming geweld?
Hahahahah, daar zat ik zojuist nog over na te denken, het verschil is wel heel groot geworden.
We gaan het beleven, voorlopig gaat er weinig vinyl gedraaid worden denk ik.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Dr.Bedlo

Vind het ritueel van plaatjes draaien nog steeds leuk om te doen. Maar kwa geluid kan zelfs een Lp 12"niet meer tippen aan een goede digitale,weergave. Although I hate to admit it.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on July  1, 2016, 21:57:20
Was jij tot voor kort ook niet een sterk analoog tiepje.

mwoa zo deed ik me wel altijd voor :D Heb nu een Rega RP1 performance en Rega Fono MM. Af en toe een plaatje en het klinkt meer dan prima!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Alco

#18111
QuoteVind het ritueel van plaatjes draaien nog steeds leuk om te doen. Maar kwa geluid kan zelfs een LP 12"niet meer tippen aan een goede digitale,weergave. Although I hate to admit it.
Ik had, inmiddels alweer een jaar of 10 geleden, een poosje een simpele Thorens TD160 met AudioNote mm element.
Daar kon mijn toenmalige digitale bron, de Naim CDX, niet aan tippen. (en ik heb nog geen enkel Naim component zolang gehad als de CDX)

Bij mij kriebelt 't analoog virus af en toe ook nog steeds, maar 't is niet zozeer omdat ik digitaal iets mis.
(en dan heb ik nog maar een Quty1) :D Ik vind met name 't struinen door bakken vinyl op LP/CD-beurzen leuk. De verassing van niet weten wat je tegenkomt. (alhoewel,... ::) in de meeste gevallen wel telkens weer dezelfde muziek/albums) ;)

Het hebben van iets fysieks, waar je zuinig op bent, en uiteraard de mooie, grote hoezen is ook een bonus bij vinyl.
(beats the hell out of een cover-art plaatje ter grootte van een postzegel) :plain:
Nadeel is weer de ruimte die 't inneemt en zo'n min of meer 'verplichte' Ikea Kallax kast in je kamer.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

#18112
Heb mijn analoge avontuur nu definitief aan de wilgen gehangen. K heb het nog vaak geprobeerd maar het pakt me niet meer. Weg doen. Hoewel het voorgaande niet helemaal waar is. Ik verzamel nog steeds  oude koffergrammofonen.
Net als de Naim avonturen hou het maar op mijn niet brommende XS. Bevalt me tot nu toe het beste.

Quad vintage.

Dura

Ik zat van de week bij een vriend weer eens te luisteren naar LPs. Klink wel weer lekker, maar ik had wel het vermoeden dat dat vooral kwam door de vergeleken met digitaal mindere kanaalscheiding. Dat gaf bij hem een meer solide midden-image.
Vroeger stoorde mij bij digitaal altijd het kunstmatige hoog, maar dat is de laatste jaren geen sprake meer van, sinds ik de Rega Apollo,daarna de Rega dac en nu de NAD heb is het hoog prima.
En dat centrale image, dat krijg ik thuis meer dan genoeg van door mijn Harbethjes.
Alles bij elkaar geeft voor mij een platenspeler dan meer last dan plezier.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Siddartha

Het blijkt voor Naim apparatuur toch nog wel eens goed te zijn om deze uit en aan te zetten, het display 'probleem' wat ik had is ermee opgelost [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Alco

#18115
vraagje...  niet omdat ik 't mis hoor, maar moest er zojuist aan denken:

Ik meen me te herinneren dat Naim, toen ze nog niet zo lang met streaming bezig waren, de mogelijkheid bood om via de app het vertrouwde CD-boekje digitaal te bekijken en door te bladeren. Is die mogelijkheid om een gegeven moment verdwenen ?  (ik zie/heb 't niet om zowel de Naim app, als via m'n oude Ipodje waar nog de n-stream app op zit)

Ik kan me herinneren dat (volgens mij was 't toen bij Hanze HiFi) ik dat een keer zag op een tablet, en vond 't toch wel bijzonder.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Klout10

Eerlijk egzegd kan ik me zoiets niet herinneren ... De n-Serve app hefft dat in ieder geval niet. Wat ik persoonlijk wel leuk vind van de Naim App is dat je middels de Tidal integratie ook een hoop info over de artiesten kunt lezen...

Maar echt een ouderwets CD boekje doorbladen ... ik kan me niet voorstellen dat er zo'n soort functionaliteit bestaat (afgezien van de leverancier) ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

#18117
Ja hoor kan wel. Zal ff kijken hoe je dat doet. Moment

Hebbes. Als je een album aanklikt en de tracklist voor je hebt dan staat er rechtsboven een boek symbooltje. Daar tik je op. En als je de juiste metagegevens hebt opgeslagen kun je daar het hele boekje swipen.
Quad vintage.

Alco

#18118
Thanks Fred, maar...ik zie op mijn tablet geen boek symbooltje rechtsboven.  :lookaround:

Alleen links het CD-hoesje en rechts de tracknummers en titels. Het enige symbooltje dat ik rechtboven heb is die van een vergrootglas. (zoeken) Heb 't zojuist bij een stuk of 5 albums geprobeerd. Dan zal ik waarschijnlijk niet die juiste metadate gegevens hebben opgeslagen. (ik gebruik EAC om te rippen en mp3tag om metadata evt aan te passen/op te slaan)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Alco,

Dan ben ik bang dat je inderdaad de meta gegevens  niet goed of juist hebt opgeslagen.Ik gebruik db poweramp en sla de gegevens op in flac. Misschien heeft dat er iets mee te maken,
Quad vintage.

Alco

Ik heb ook alles in Flac geript. Nouja, is geen drama hoor, was meer uit nieuwsgierigheid of die optie nog wel bestond. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

heb ff wat fototjes genomen.
Quad vintage.

Alco

Ok, bedankt Fred.  Ik heb naast de tracktitels alleen die 3 puntjes staan.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Vrumd..misschien weet guru bjorn meer.
Quad vintage.

notoxus

Op de ipad heb ik deze functie wel echter op Android telefoon is het niet terug te vinden.  Toffe functie al zeg ik het zelf.
Groeten
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx