Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

oortjes

nog paar plaatjes
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Robiwan

Ziet er top uit zeg! :)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

oortjes

Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Dr.Bedlo

Ik weet niet of Yomanda nog in Tiel zit,maar denk je wel om het even in te laten stralen.
Quad vintage.

oortjes

hahaha, daar heb ik Jomanda niet voor nodig....ik heb zelf veel meer power  :yin-yang:
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Robiwan

Quote from: oortjes on May 23, 2016, 20:43:47
Dank je

heb jij de naim kabels van de vloer of niet?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

oortjes

De voedingskabels niet, de interlinks wel.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Robiwan

Quote from: oortjes on May 23, 2016, 21:45:48
De voedingskabels niet, de interlinks wel.

hoe?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

oortjes

Ze hangen vrij tussen de componenten, voldoende hoogte en diepte in de kast waardoor ze de grond niet raken.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Robiwan

Quote from: oortjes on May 23, 2016, 22:55:45
Ze hangen vrij tussen de componenten, voldoende hoogte en diepte in de kast waardoor ze de grond niet raken.

das top dat gaat hier niet lukken met een lage fraimlite rack. De lavenders heb ik nu aan de muur hangen met slechts een klein raakvlak.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

oortjes

Ik hoop dat ik ze straks ook vrij kan hangen in het nieuwe rack. Het totaal wordt iets breder maar houdt dezelfde hoogte. Dat zou in theorie goed moeten komen.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Dr.Bedlo

Binnengekomen from germany. Blits. Eerst maar eens warm laten lopen.
Quad vintage.

jpmoree

Quote from: fred19633 on May 25, 2016, 19:40:30
Binnengekomen from germany. Blits. Eerst maar eens warm laten lopen.
Geduld Fred, bij mij duurde het meer dan 2 maanden voordat de SU helemaal ingespeeld was. Ik vond dat altijd bullshit, maar heb mijn mening bijgesteld vwb inspelen.

Dr.Bedlo

Bulshit of niet. Het is bij naim wel van groot belang. Hoe moeilijk ook geduld is een schone zaak.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: jpmoree on May 25, 2016, 20:35:34
Geduld Fred, bij mij duurde het meer dan 2 maanden voordat de SU helemaal ingespeeld was. Ik vond dat altijd bullshit, maar heb mijn mening bijgesteld vwb inspelen.

Maar het klinkt nu dan ook top! Het streaming gedeelte heeft bij jou een ruimtelijkheid ongehoord!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Siddartha

das dan weer het voordeel van een tweedehands Naim kopen :)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dr.Bedlo

Niet noodzakelijkerwijs. Als ik mijn spullekes wel eens uit zet om wat voor reden dan ook. Dan is het na het weer aan zetten tich flink schrikken..vandaar ook het advies  om naim altijd aan te laten staan.
Quad vintage.

Siddartha

ben eens benieuwd naar het stroomverbruik bij de afrekening :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Siddartha

de UQ verbruikt volgens mij 25 watt ofzo
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Alco

#17645
Quotede UQ verbruikt volgens mij 25 watt ofzo
Klopt. Dat lijkt wellicht nog vrij veel, voor iets wat je vaak slechts een klein deel van de dag gebruikt, maar op jaarbasis kost het dan zo'n € 50,-
(dat valt mij wel mee. Bij een volledige voor + eindversterker, losse streamer en voeding(en) wordt het een ander verhaal)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

Quote from: Siddartha on May 26, 2016, 16:08:01
de UQ verbruikt volgens mij 25 watt ofzo
De mijne verbruikt tussen 250W en 300W   :-X
Staat dan ook maar sporadisch aan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Fred Mulder

Idem (250W)

Sommige hardcore Naim gebruikers adviseren de hele Naim spullenboel zo nu en dan van het net te halen, dit schijnt een verbetering op te leveren.

http://forums.naimaudio.com/topic/unplugging-overnight-effect-on-bass

Dr.Bedlo

Het klinkt dan koeler vind ik. Voor sommigen een verbetering voor mij was dit zeker niet het geval. Als het je tegenstaat om naim aan te laten staan is een ander merk misschien aan te bevelen.
Quad vintage.

Siddartha

moet zeggen dat ik dat eerst wel een beetje vreemd vond, maar eigenlijk maakt het niet zo veel uit...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2