Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Siddartha

Quote from: fred19633 on April 29, 2016, 22:27:24
De ene opname klinkt nu eenmaal beter dan de andere. Maar dat de uq daar nou bijzonder gevoelig voor is, nee kan ik niet beweren.

lat ik het zo zeggen, het valt me nu meer op dan op de vorige set..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Robiwan

Quote from: Siddartha on April 29, 2016, 22:41:18
lat ik het zo zeggen, het valt me nu meer op dan op de vorige set..

Met de SuperNait kan ik ook niet zeggen dat sommige opnames niet te harden zijn en andere hemels klinken. Het klinkt altijd wel goed tot zeer goed.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

SpienerVince

#17552
Na een tijdje stilte van mijn kant, er is een nieuw schoenendoosje op de kast verschenen onder de naam NAP 100 :inlove: De Sonus Faber's laten zo veel meer horen dan met de UnitiQute 2 alleen :satisfied: Om het set compleet te maken is er tevens een Chord Company Chorus Reference interlink gebruikt om deze twee te verbinden met elkaar.
Sonus Faber Venere 1.5|UnitiQute 2|NAP 100

Dr.Bedlo

Quote from: SpienerVince on May  1, 2016, 12:35:51
Na een tijdje stilte van mijn kant, er is een nieuw schoenendoosje op de kast verschenen onder de naam NAP 100 :inlove: De Sonus Faber's laten zo veel meer horen dan met de UnitiQute 2 alleen :satisfied: Om het set compleet te maken is er tevens een Chord Company Chorus Reference interlink gebruikt om deze twee te verbinden met elkaar.

Nice en een goede move. Blijf van mening dat de uq zonder NAP een beetje flauw en mat klinken.(vervolgens krijgen we  een hele trits commentaren dat dat niet zo is)
Quad vintage.

Alco

#17554
QuoteBlijf van mening dat de uq zonder NAP een beetje flauw en mat klinken
I.c.m de Harbeth's, toch ? Dan is dat niet zo verwonderlijk.

Quotevervolgens krijgen we  een hele trits commentaren dat dat niet zo is
Ik zal niet zeggen dat 't niet zo is, maar ik denk dat dit voornamelijk ligt aan de speakermatch.
Ik kan me voorstellen dat een Harbeth bijvoorbeeld iets meer vraagt van een versterker.

Heb nu 3x een UQ(1) kunnen beluisteren, met verschillende speakers. (Sonics Argenta, Neat Petite SX en m'n eigen Penaudio Rebeltjes) In alle 3 de gevallen zou flauw en mat niet in mij opgekomen zijn. :dontgetit:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Alco

#17556
QuoteDat bedoel ik.

Als je goed leest zie je dat ik geen commentaar heb en dat ik je geen ongelijk geef, Fred.  ::)
Ik geef alleen mijn ervaring weer m.b.t de UQ, en wat mogelijk de oorzaak kan zijn van jouw ervaring, that's all...
Niet dat jouw mening/ervaring niet klopt.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Siddartha

Met mijn dali's vind ik dat ook eeg meevallen. Maar ook dat is een gemakkelijk aan te sturen speaker..
Vraag me eigenlijk af waarom er geen commentaren mogen komen? Het is a) persoonlijk en b) afhankelijk van de combi speakers..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dr.Bedlo

#17558
Mogen best wel commentaren komen maar heeft geen zin, die zijn allemaal hetzelfde.
Quad vintage.

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

#17560
Quote from: fred19633 on May  1, 2016, 19:40:07
Mogen best wel commentaren komen maar heeft geen zin, die zijn allemaal hetzelfde.

Nou oké, veel plezier in je ééntje in het Naim topic voortaan Fred :tounge2:

Jij redt jezelf wel begrijp ik :laugh:

Siddartha

Moeten we nu een alternatief Naim topic gaan openen? [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dr.Bedlo

Zucht...begrijpend lezen is voor de meesten toch te hoog gegrepen.

Voorbeeldje. Uq klinkt dunnetjes en vervolgend het volgende commentaar: geen last van. Herken ik niet.,swingt hier de pan uit. Klinkt bij mij super. Ach daar heb je niks aan.
Quad vintage.

Alco

#17563
QuoteZucht...begrijpend lezen is voor de meesten toch te hoog gegrepen.
Gelukkig heb jij daar geen last van... ::)

QuoteVoorbeeldje. Uq klinkt dunnetjes en vervolgend het volgende commentaar: geen last van. Herken ik niet,swingt hier de pan uit. Klinkt bij mij super. Ach daar heb je niks aan.
Daar is het een forum voor Fred. Wat had je dan gewild ? Als iemand in een Naim topic/forum aangeeft:"Ik vind Naim component X zus/zo klinken, dan is 't toch normaal dat mensen daar op reageren, en of er dan weinig/geen mensen of veel mensen dezelfde mening hebben als jij, dat maakt toch niet uit ? Jij had een andere ervaring met, in dit geval, een UQ....dat kan.   

Ik heb tot nu bijvoorbeeld nog niet echt een overtuigende demo van een SN1 meegemaakt, maar toch zijn er veel mensen erg enthousiast over de SN1. Prima toch ? :)
Wellicht heb ik de SN1 met de 'verkeerde' speakers en/of bron beluisterd.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Robiwan

Quote from: Alco on May  2, 2016, 08:35:07
Gelukkig heb jij daar geen last van... ::)

Ik heb tot nu bijvoorbeeld nog niet echt een overtuigende demo van een SN1 meegemaakt, maar toch zijn er veel mensen erg enthousiast over de SN1. Prima toch ? :)
Wellicht heb ik de SN1 met de 'verkeerde' speakers en/of bron beluisterd.

ik ook niet in winkels of tijdens shows, en toch speelt het hier erg goed, vind IK dan.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Kingpin

Quote from: Robiwan on May  2, 2016, 09:00:39
ik ook niet in winkels of tijdens shows, en toch speelt het hier erg goed, vind IK dan.
Same here, en ik ben best wat gewend ;)
Maar goed het kan verkeren dat de match niet goed uitpakt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Even....ik heb niets met NAIM....maar men weet er wel een vermakelijk topic van te maken.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Quote from: fred19633 on May  1, 2016, 23:11:26
Zucht...begrijpend lezen is voor de meesten toch te hoog gegrepen.

Voorbeeldje. Uq klinkt dunnetjes en vervolgend het volgende commentaar: geen last van. Herken ik niet.,swingt hier de pan uit. Klinkt bij mij super. Ach daar heb je niks aan.

en wat is het nut dan van het plaatsen van de initiële opmerking 'UQ klinkt dunnetjes'?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Klout10

Het is alweer een poosje terug dat ik dit Naim Topic heb gelezen ... ik geloof dat ik niet veel heb gemist ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Robiwan

Quote from: Klout10 on May  2, 2016, 12:57:16
Het is alweer een poosje terug dat ik dit Naim Topic heb gelezen ... ik geloof dat ik niet veel heb gemist ...

:D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Alco

Mocht iemand nog belang hebben bij een fraai setje Naim Allae's voor een wel heel schappelijk prijsje...

http://www.wilbert.nl/2dehansdemo/naim-allae-luidsprekers-occasion-

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

N.L.

Excuus voor het inbreken in dit mooie topic, maar wellicht dat iemand er zijn/haar voordeel mee kan doen. Ik verkoop namelijk mijn Naim/Neat set verder op in het forum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157765.0
Naim - Neat - Chord

Robiwan

Quote from: N.L. on May  7, 2016, 10:43:47
Excuus voor het inbreken in dit mooie topic, maar wellicht dat iemand er zijn/haar voordeel mee kan doen. Ik verkoop namelijk mijn Naim/Neat set verder op in het forum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157765.0

wow mooie spullen, maar toch onrust?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

N.L.

Quote from: Robiwan on May  7, 2016, 11:26:21
wow mooie spullen, maar toch onrust?

Niet zozeer onrust, meer dat ik voor mijzelf een dergelijke prijzige set niet kan rechtvaardigen omdat ik tegenwoordig te weinig muziek luister...
Koop waarschijnlijk een uniti van Naim er voor terug.
Naim - Neat - Chord

Dr.Bedlo

Naar een all in one oplossing ga ik denk ik ook eens aan denken. Als ik klanktechnisch niet te veel laat vallen.
Quad vintage.