Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

musfed

Das een idee. Tnx, ik ga ze mailen.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

#15926
Effe een update (nee, niet van de firmware van de Qute) Ik heb nog niet het benodigde kabeltje kunnen vinden.
Ik dacht die haal ik zo ff bij een Mediamarkt, onderdelenwinkel, oid, maar nee. (dan maar via internet bestellen)

Misschien is 't nog steeds te vroeg om te juichen, maar ik doe 't toch. :sigh: :pompom:
Inmiddels heb ik alweer 6 dagen continue verbinding met m'n netwerk en ziet m'n PC de Cute dus. :)

En... ik heb sinds eergisteren de gratis UPNP server Serviio ontdekt die gewoon prima funcioneert met de Qute! :smile:

Kortom... de Qute lijkt zich aardig gesettled te hebben en werkt tot nu prima. :)

o,ja...ook geen onbelangrijk detail... het kleine opdondertje klinkt verassend goed vind ik.

Het is wel zo dat de combi UQ+Penaudio nog niet helemaal de transparantie en ruimtelijkheid heeft t.o.v. Sonneteer & Penaudio, maar al met al is 't toch een verassend goede match. Was even bang dat de 85db Rebels niet zo goed zouden samengaan met de kleine 30watt UQ, maarja... 't zijn natuurlijk wel 'Naim watts, true watts', zoals Paul Stephenson een keer zei over de UQ.  8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Jumping Jack

Geen computerzaak in de buurt? Ik heb die rs232 - USB kabel wel gewoon in de mediamarkt gevonden trouwens...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

#15928
QuoteGeen computerzaak in de buurt? Ik heb die rs232 - USB kabel wel gewoon in de mediamarkt gevonden trouwens...
O, Mediamarkt is toevallig de eerste winkel waar ik heb gekeken. (al heb ik er niet naar gevraagd, maar heb 'm nergens zien hangen) Heb één computerzaak hier nog niet geprobeerd, kan ik de komende week nog ff doen.

Ik vraag me trouwens af: wat doet zo'n firmware upgrade eigenlijk ?  Is 't voornamelijk om daarna gebruik te kunnen maken van bijvoorbeeld nieuwe functies/mogelijkheden, of heeft het ook met andere aspecten te maken ?

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Jumping Jack

Nieuwe functies, wegwerken van bugs (en introduceren van nieuwe  ;)) en soms worden er ook klankmatige verbeteringen gemeld door gebruikers...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

#15930
Quotewegwerken van bugs (en introduceren van nieuwe  ;))
Dat laatste las ik ook ergens een keer op 't UK Naim forum. Heb 't in het verleden ook een paar keer gehad met m'n Squeezebox.
In 't begin voerde ik altijd de software updates uit, maar een paar keer kreeg ik juist daarna problemen. Sindsdien ben ik ermee gestopt en werkt ie nog steeds prima.

Bw, waarschijnlijk ga ik a.s. zaterdag naar de HiFi-show in het WTC in Leeuwarden. Ben wel benieuwd wat (o.a.) Naim daar voor moois gaat demonstreren. :)
(en zal ik wellicht ook eens Harbeth speakers kunnen beluisteren)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

SmauG

Quote from: garmtz on September 22, 2015, 10:16:49
Dat zou ik dus nooit doen... Die dingen werken gewoon erg slecht. Een instap wifi router kost 30 euro. Voor 100 euro heb je de sneltste op de markt (TP-Link Archer 7).

Ik heb het even gecheckt en inderdaad, het Technicolor ding kiest inderdaad automatisch het kanaal.
Ik weet niet of het zin heeft om vast op een kanaal X te gaan zitten, maar er is nogal wat schommeling in de "straat".

Maar is dat ding echt zo beroerd dan met WiFi?
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

bmateijsen

Quote from: SmauG on September 28, 2015, 16:01:54
Ik heb het even gecheckt en inderdaad, het Technicolor ding kiest inderdaad automatisch het kanaal.
Ik weet niet of het zin heeft om vast op een kanaal X te gaan zitten, maar er is nogal wat schommeling in de "straat".

Maar is dat ding echt zo beroerd dan met WiFi?

Ja.. zeer beroerd.. en het heeft echt zin zelf het kanaal te kiezen. Vooral als je een goede wifi explorer gebruikt.

SmauG

Quote from: bmateijsen on September 28, 2015, 18:56:00
Ja.. zeer beroerd.. en het heeft echt zin zelf het kanaal te kiezen. Vooral als je een goede wifi explorer gebruikt.

We wijken behoorlijk af van het onderwerp Naim en alles Naims, maar wat zou een goede vervanger zijn? Of spreken we dan over een hardwired WiFi apparaat aan diezelfde Technicolor router?
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

bmateijsen

Quote from: SmauG on September 28, 2015, 19:44:29
We wijken behoorlijk af van het onderwerp Naim en alles Naims, maar wat zou een goede vervanger zijn? Of spreken we dan over een hardwired WiFi apparaat aan diezelfde Technicolor router?

Nieuwste TP-Link (zeer goede wifi dekking) of Netgear.

SmauG

Quote from: bmateijsen on September 28, 2015, 19:49:49
Nieuwste TP-Link (zeer goede wifi dekking) of Netgear.

En zijn die dan tevens als internetontvanger/kabelmodem te gebruiken?
Excuseer mijn onwetendheid  :angel:
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

garmtz

Quote from: SmauG on September 28, 2015, 19:52:59
En zijn die dan tevens als internetontvanger/kabelmodem te gebruiken?
Excuseer mijn onwetendheid  :angel:

Geeft niks. Maar nee, kan niet... :)  Je moet je bestaande kabelmodem/router in zgn. "bridge mode" laten zetten en de nieuwe router op poort 1 van het modem/router aansluiten. Wel 2 doosjes, maarja...

garmtz

Tidal integratie voor NAIM netwerkspelers en UNITI

NAIM heeft aangekondigd dat TIDAL vanaf 6 oktober beschikbaar zal zijn voor alle netwerkspelers en Uniti modellen met een 24bit/192kHz board.

Via Tidal is het mogelijk om lossless geluidskwaliteit te ervaren. De bibliotheek bestaat uit ongeveer 35 miljoen nummers. Tidal is volledig geïntegreerd in de NAIM control app waardoor het zich gemakkelijk laat bedienen. Voor alle bestaande en nieuwe gebruikers van Tidal is er een 90-dagen tellende gratis proefperiode.

Naast de update voor Tidal zijn er verbeteringen gedaan op het vlak van de 'vindbaarheid' van de NAIM spelers binnen de NAIM app.  Daarnaast zijn er kleine verbeteringen en performance upgrades doorgevoerd. Wij adviseren dan ook de update uit te voeren.

Op veler verzoek is de volumebalk nu te zien in elk scherm van de app. Ga hiervoor naar het menu instellingen in de app om dit te activeren.

Voor het gebruiken van Tidal is de laatste versie van de NAIM app nodig en een upgrade naar sw-versie 4.4. Meer uitleg over het upgraden kun je hier vinden: https://youtu.be/m5U9_87gZ2w. Lees voor het updaten de beschrijving.

Jumping Jack

Beter laat dan nooit! Ik gebruik Tidal nu al een poos dmv bubbleupnp op de nas en linn Kazoo, maar alles in 1 app is natuurlijk veel praktischer (en ik vind de naim app ook aangenamer in gebruik dan Kazoo).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

enig idee of er ook nog updates gepland staan voor de servers (HDX, Unitiserve)?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Jumping Jack

Ik ben de ndx aan het updaten, spannend!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Done, Tidal up and running!  :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

marc.hoogland

Ik vindt alleen versie 4.3 op de site van Naim?

Dey

#15943
Streamer Firmware Version 4.4
Compatible with: UnitiQute*, UnitiQute 2, UnitiLite, NaimUniti*, NaimUniti 2, SuperUniti, NDS, NDX*, ND5 XS, NAC-N 272, NAC-N 172 XS
Release date: 06/10/2015

What's new?
— Support for TIDAL streaming service
— Update to clock and alarm feature - user now has the option to set product to adjust for DST (Daylight Saving Time) automatically or manually
— Improvements to IGMP protocol to enhance product discovery
— Other minor bug fixes and performance improvements
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Jumping Jack

Quote from: marc.hoogland on October  6, 2015, 14:32:55
Ik vindt alleen versie 4.3 op de site van Naim?

De update is nog niet officieel beschikbaar gesteld, maar vanmorgen kon je, door de url die naar de 4.3 versie verwijst aan te passen naar 4.4, via een omweg toch aan de update  ;). Die mogelijkheid is nu echter geblokkeerd door naim... Nog even geduld dus. De integratie van Tidal in de naim-app is wel erg goed en praktisch gedaan moet ik zeggen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dey

#15945
Quote from: Jumping Jack on October  6, 2015, 14:54:23
De update is nog niet officieel beschikbaar gesteld, maar vanmorgen kon je, door de url die naar de 4.3 versie verwijst aan te passen naar 4.4, via een omweg toch aan de update  ;). Die mogelijkheid is nu echter geblokkeerd door naim... Nog even geduld dus. De integratie van Tidal in de naim-app is wel erg goed en praktisch gedaan moet ik zeggen.

Jumping Jack, ik had datzelfde truukje zojuist geprobeerd maar dat werkte inderdaad niet (meer).

Jullie zijn niet de enige ongeduldige:
http://forums.naimaudio.com/topic/where-is-the-4-4-update
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Jumping Jack

Ja, ze zijn er bij naim niet zo blij mee  ;). Hier werkt het al de ganse dag vlekkeloos.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Quote from: Alco on September 28, 2015, 07:11:47
(en zal ik wellicht ook eens Harbeth speakers kunnen beluisteren)

Helaas, geen Harbeth (ondanks de aankondiging)... Waarom ga je niet een keer bij Durk langs van It Harkstee? Die heeft ook Naim zelfs!

Alco

#15948
QuoteHelaas, geen Harbeth (ondanks de aankondiging)... Waarom ga je niet een keer bij Durk langs van It Harkstee? Die heeft ook Naim zelfs!
I know Garmtz... Ik heb geen auto en It Harkstee ligt een beetje in de middle of nowhere. Daarnaast is de kans dat ik Harbeth zal kopen vrij onwaarschijnlijk, maar ik dacht als ik dan toch op die HiFi show ben, dan wil ik wel ff de Harbeth ruimte bezoeken.

Btw,...m'n Qute heeft nu al zo'n 2,5 week een stabiele netwerkverbinding! :smile:

Serviio werkte een dag of 2 a 3 prima, en daarna opeens niet meer. (LMS idem dito) ??? (de Qute 'ziet' beide niet meer)
Ik heb toen de 30 dagen trial versie van Asset geïnstalleerd en sindsdien werkt alles feilloos. :)
(nu hoop ik maar dat het klopt, dat de trial versie van Asset na 30 dagen als UPNP server gewoon blijft werken, maar dan zonder de toeters en bellen die de betaalde versie wel biedt)

In tegenstelling tot een jaar of 2,5 geleden (met de ND5xs) zou ik nu wel kunnen wennen aan N-stream (of evt de huidige Naim app). Als ik heel af en toe echter de SBT weer even aansluit heeft die qua bediening nog wel steeds mijn grote voorkeur. (makkelijker, intuïtiever, grotere cover-art, reageert sneller)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#15949
Inmiddels kan ik nu wel zeggen dat ik de UQ een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding vind hebben.

Ondanks dat de Naim prijsverhogingen de laatste jaren behoorlijk fors zijn, vind ik de UQ (voor Naim begrippen dan) eigenlijk best voordelig. Je koopt er tenslotte een prima versterker, een tuner een streamer en een dac voor.

Persoonlijk blijf ik wel een voorkeur houden voor 1 versterker + een losse bron.
Als de Qute bijvoorbeeld puur als een Nait zou worden geleverd (voor rond de € 1000,- schat ik dan als schappelijke prijs, net onder de Nait 5si) dan had ik dat interessanter gevonden, maar ik begrijp wel waarom Naim daar niet voor gekozen heeft. Een all-in-one heeft in meerdere opzichten ook z'n voordelen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)