Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Er staat maar 1 regel.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on November  8, 2017, 20:22:16
Nee hoor, het streaming gedeelte oa is ook helemaal nieuw.

Zit me daarbij dan meteen te bedenken wat er beter zou kunnen/moeten......

T werkt al zó verrekte goed nu :)

Lion of Judah

Quote from: twani on November  8, 2017, 20:47:15
Zit me daarbij dan meteen te bedenken wat er beter zou kunnen/moeten......

T werkt al zó verrekte goed nu :)
Zeker als je speakers ook nog eens actief zijn.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Robiwan

Quote from: Jumping Jack on November  8, 2017, 20:45:44
Er staat maar 1 regel.

Zolang het streamgedeelte maar niet wordt ingezet voor die zenuwachtige jazzmuziek ;) :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Siddartha

Heb  een raar probleem met mijn Lite. Wilde vandaag een cd opzetten en toen ik de lade wilde openen kreeg ik te zien: 'CD zit klem', zie foto.

Er zit geen cd in, dus dat vind ik vreemd. Is er een manier om em open te krijgen?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Rowdy

Al een harde reset geprobeerd? Spanning eraf en na een minuut er weer op.

Siddartha

Mijn lite staat elke nacht zonder spanning [emoji4]toen ik em aanzette, kreeg ik dit.

Op het Naimforum lees ik dat er meer problemen zijn het het mechanisme van de lite. Maar niet echt vergelijkbaar als mijn issue. De mijne had al een mechanisme vervanging gehad toen ik em kocht.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Siddartha

Net nog even uitgezet en ook de voedingskabel eraf gehaald voor een minuut of 10; zelfde verhaal.
Zou nog kunnen proberen om te resetten naar fabrieksinstellingen, maar vermoed eerder een hardware- dan een softwareprobeem.
Maar even een mailtje naar Latham dan.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Siddartha

Al snel bericht terug van Latham, moet bij hun gerepareerd worden.. nou, dan sturen we em maar op...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

jpmoree


Jumping Jack

Wat komt er voor in de plaats? De ovator heeft mij eerlijk gezegd nooit kunnen bekoren...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jpmoree

Over enige tijd gaan we verhuizen en in afwachting daarvan ga ik voorlopig met een wat oudere Naim speaker draaien (Credo/Allae)

Robiwan

Quote from: jpmoree on November 15, 2017, 13:32:25
Over enige tijd gaan we verhuizen en in afwachting daarvan ga ik voorlopig met een wat oudere Naim speaker draaien (Credo/Allae)

:clapping: :clapping:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

HuubF

#19389
Quote from: Htdre on November  8, 2017, 09:11:37
Al atom bezitters hier? Zo ja hoe bevalt het? En wellicht tegen de oudere serie?

Geweldig apparaat, zowel geluid als bediening. Je moet wel een beetje uitkijken wat voor speakers je er aan knoopt. De Gurus QM10 doen het goed maar een kortstondig experiment met Dynaudio Special 40's verliep rampzalig. Je hoort de klasse van de speakers maar vooral ook het gemis aan grip. Speakers moesten nog inspelen. De Dynaudio Special 40's zijn te geweldig om te laten gaan. Wel de Naim met krachtiger versterker nemen.

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dr.Bedlo

Hmm...Vandaag komt de nieuwsbrief van Durk de Heij zijn nieuwe zaak en ben neusgierig.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Sinds Naim dat nieuwe spul heeft gelanceerd is het  wel een dooie en saaie boel geworden.
Quad vintage.

bokkes

Quote from: fred19633 on December  2, 2017, 11:49:30
Sinds Naim dat nieuwe spul heeft gelanceerd is het  wel een dooie en saaie boel geworden.
Je zou kunnen beginnen over de prijsverhoging van het "nieuwe spul" !!!!
Er is ook geen forumsponsor meer die Naim in de winkel heeft staan of durft Durk sponsor te worden ??

Dr.Bedlo

Die prijsverhogingen zijn niet nieuw das elk jaar hetzelfde. Sponsor...wat bedoel je precies.
Quad vintage.

bokkes

Fred dit is een extra prijsverhoging op alleen het nieuwe spul en is gisteren in gegaan.
https://www.lathamaudio.nl/nieuws/
Volgens google is it Harkstee gewoon open vandaag !!! En ik zoek nog een Naim sponsor  ;)

Had graag een Nova aangeschaft ,maar met HDMI is pas in 2018 leverbaar  >:(


Dr.Bedlo

De verhoging is niet zo....Durk  heeft met zijn nieuwe zaak ook weer  Naim in het assortiment, maar of ze jouw gaan sponseren denk ik niet.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: Jumping Jack on November 15, 2017, 13:19:31
Wat komt er voor in de plaats? De ovator heeft mij eerlijk gezegd nooit kunnen bekoren...

huppeke weg met Naim. Ik zag je SN2 te koop staan :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Jij bent de enigste die nog overblijft ;)
Quad vintage.

Siddartha

Nou, ik ben ook best enig, vind ik zelf...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Robiwan

Quote from: fred19633 on December  3, 2017, 17:45:25
Jij bent de enigste die nog overblijft ;)

ik ga voor kwaliteit dus naim blijft ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2