Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Siddartha

Bij mij is er wel wat veranderd in de set... nog steeds de lite die trouw en naar volle tevredenheid zijn werk doet. De wijziging os op speakergebied, de Dali's zijn inmiddels verkocht en na wat luistersessies ben ik gegaan voor de Sonus Faber Venere 2.5.
Some say een Chinese nep SF, maar dat maakt mij niets uit. Ze klinken gewoon  heel erg fijn. Mijn vriendin vond zelfs dat ze de verschillende instrumenten beter kon onderscheiden, het stond meer los van elkaar ipv een brei [emoji1]
Wat mij vooral aanspreekt is het mooie midden en midlaag. Mooi warm, niet analytisch of schel, maar gewoon lekker.
Daarnaast zien ze er ook nog eens fantastisch uit!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

PC010

Hallo Siddartha,

Ik heb de Sonus Faber Signums en ga binnenkort ook luisteren naar de Venere 2.5 en ik ben ook niet onder de indruk van mensen die zeggen dat die lijn niet Sonus Faber waardig zijn. Er komen hele  goede producten uit China. Bv Apple. Natuurlijk is de nieuwe wat goedkopere lijn van Sonus Faber gemaakt in China maar onder de supervisie van Sonus Faber. Het werk met handjes is in China gewoon  goedkoper. Maar de Venere lijn krijgt hele goede kritieken. Dus geniet van je Sonus Faber Venere.  :P :P

Siddartha

Quote from: PC010 on June 16, 2017, 21:50:37
Hallo Siddartha,

Ik heb de Sonus Faber Signums en ga binnenkort ook luisteren naar de Venere 2.5 en ik ben ook niet onder de indruk van mensen die zeggen dat die lijn niet Sonus Faber waardig zijn. Er komen hele  goede producten uit China. Bv Apple. Natuurlijk is de nieuwe wat goedkopere lijn van Sonus Faber gemaakt in China maar onder de supervisie van Sonus Faber. Het werk met handjes is in China gewoon  goedkoper. Maar de Venere lijn krijgt hele goede kritieken. Dus geniet van je Sonus Faber Venere.  :P :P

Thanx!
Tja, het zegt mij ook niet zoveel. Jet ontwerp is ook in Italië gedaan. Maar wat de meesten volgens mij dwars zit is dat Franco Serblin er niet meer is en alles wat na hem wordt geproduceerd dus van mindere kwaliteit is.

Nu heb ik zelf geen SF historie dus kan ook niet echt een goed vergelijk maken.

Zoals gezegd, ik vind ze erg mooi klinken, zeker icm Naim. Dus genieten doe ik zeker!

Laat je nog weten wat jij ervan vond?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

Quote from: Siddartha on June 16, 2017, 23:15:29
Thanx!
Tja, het zegt mij ook niet zoveel. Jet ontwerp is ook in Italië gedaan. Maar wat de meesten volgens mij dwars zit is dat Franco Serblin er niet meer is en alles wat na hem wordt geproduceerd dus van mindere kwaliteit is.

Nu heb ik zelf geen SF historie dus kan ook niet echt een goed vergelijk maken.

Zoals gezegd, ik vind ze erg mooi klinken, zeker icm Naim. Dus genieten doe ik zeker!

Laat je nog weten wat jij ervan vond?

Er is denk ik geen sprake van minachting voor de post Serblin Sonus modellen.

Méér is het zo dat de vroegere modellen nog de échte SF klanksignatuur droegen daar waar de nieuwe modellen veel algemener zijn afgestemd.

Dat betekent niet dat deze minder klinken, wel dat de huissound die bij velen zo geliefd was voor het grootste gedeelte wég is.

En inderdaad heeft SF met de overheveling van de productie naar China een stukje van de mystiek van het merk verkwanseld.

Het betekent allemaal echter niet dat je van een nieuwe Venere niet zou kunnen genieten. 

Integendeel, geniet ervan!

Siddartha

Quote from: twani on June 17, 2017, 06:38:53
Er is denk ik geen sprake van minachting voor de post Serblin Sonus modellen.

Méér is het zo dat de vroegere modellen nog de échte SF klanksignatuur droegen daar waar de nieuwe modellen veel algemener zijn afgestemd.

Dat betekent niet dat deze minder klinken, wel dat de huissound die bij velen zo geliefd was voor het grootste gedeelte wég is.

En inderdaad heeft SF met de overheveling van de productie naar China een stukje van de mystiek van het merk verkwanseld.

Het betekent allemaal echter niet dat je van een nieuwe Venere niet zou kunnen genieten. 

Integendeel, geniet ervan!

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen inderdaad. Moet zeggen dat het merk an sich wel tot de verbeelding spreekt, hetzij tijdens of post FS.
Maar zoals gezegd kan ik dat lastig beoordelen aangezien ik die historie niet heb.

Het enige wat mij tegenviel qua afwerking was dat de voet met schroeven direct in het hout moeten. Mooier was een bout met ingezette draadhuls geweest.

Zeker geniet ik ervan! Thanx heer T
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Robiwan

Quote from: Siddartha on June 17, 2017, 11:13:45
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen inderdaad. Moet zeggen dat het merk an sich wel tot de verbeelding spreekt, hetzij tijdens of post FS.
Maar zoals gezegd kan ik dat lastig beoordelen aangezien ik die historie niet heb.

Het enige wat mij tegenviel qua afwerking was dat de voet met schroeven direct in het hout moeten. Mooier was een bout met ingezette draadhuls geweest.

Zeker geniet ik ervan! Thanx heer T

stuk mooier dan die Millon speakers :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

fireman

Hoe zat het ook al weer  O0

Na een uitstapje naar Sonos icm de nait2 + NAT02 toch weer terug bij mijn handtekening  :pompom:

Maar hoe zat het ook al weer?

Ik heb mijn SN2 en NDX middels een minijack verbinding verbonden (remote out -> remote in)

Daarnaast heb ik de SN2 en NDX met de snaic verbonden op "CD"

Als ik dus de SN2 op CD heb staan heb ik het geluid (iRadio bijvoorbeeld) van de NDX (logisch  :headbanging:) maar als ik op de naim app een UpNp selecteer of spotify dan schiet de SN2 naar aux1. Dan heb ik dus geen geluid meer van de NDX.

Hoe stel je de SN2 in om bij wisseling op de app op het "eigen" kanaal te blijven?

Ik heb al gekeken bij "automatisch schakelen" en bij "systeemautomatisering"

Systeemautomatisering staat aan omdat ik zo het volume kan regelen via de app.

Maar hoe dus op de SN2 het kanaal "CD" niet laten veranderen bij switching op de app (en dus op de NDX) ?

Voorheen werkte het, maar nu ben ik het even kwijt :)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

fireman

#19084
Quote from: Klout10 on June 21, 2017, 18:50:02
Al eens in hoofdstuk 7 van de manual gelezen?

https://www.naimaudio.com/sites/default/files/products/downloads/files/Integrated%20Amps%20Dutch%20Issue%202B.pdf

Had ik reeds al gedaan, maar kwam / kom daar niet helemaal uit.

Maar ga het nogmaals lezen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Stel anders je vraag eens op het Naim UK Forum ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

fireman

Quote from: Klout10 on June 21, 2017, 19:33:55
Stel anders je vraag eens op het Naim UK Forum ...

Al gedaan... even op antwoord wachten.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

In de manual van de NDX de oplossing gevonden.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Goed om te horen!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Marco66

#19089
Bij mij morgen in huis, mijn eerste ervaring met Naim!
De UnitiQute gekocht, erg benieuwd hoe die het gaat doen op mijn Neat Motive SX-2.

Marco

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dr.Bedlo

tip. niet in je supra steken.
Quad vintage.

Marco66

Quote from: fred19633 on June 27, 2017, 07:46:02
tip. niet in je supra steken.

Wat is daar de reden voor Fred?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dr.Bedlo

Naim word er niet beter van. Een technische verklaring heb ik er niet voor. dat is hetzelfde als met LS Kabel. Gewoon de standaard NACA kabel is het meest geschikt.
Quad vintage.

Marco66

Quote from: fred19633 on June 27, 2017, 07:52:47
Naim word er niet beter van. Een technische verklaring heb ik er niet voor. dat is hetzelfde als met LS Kabel. Gewoon de standaard NACA kabel is het meest geschikt.

Kwestie van proberen maar dan thanks.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kurtje

Quote from: fred19633 on June 27, 2017, 07:52:47
Naim word er niet beter van. Een technische verklaring heb ik er niet voor. dat is hetzelfde als met LS Kabel. Gewoon de standaard NACA kabel is het meest geschikt.

Gebruik geen stroomkabel maar wel optische en HDMI kabels van Supra met Naim ... en is goeie match (Maar het  kan mss nog beter ;D).
Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

Dr.Bedlo

waar wil je de HDMi kabel achter in de Naim stoppen dan?
Quad vintage.

Marco66

Quote from: fred19633 on June 27, 2017, 10:27:22
waar wil je de HDMi kabel achter in de Naim stoppen dan?

Met geweld lukt alles 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Jumping Jack

Volgens mij doelt Fred vooral op het Supra stekkerblok. Naim houdt niet zo van filtering...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Quote from: Kurtje on June 27, 2017, 10:24:28
Gebruik geen stroomkabel maar wel optische en HDMI kabels van Supra met Naim ... en is goeie match (Maar het  kan mss nog beter ;D).

Ehhh..zonder stroom gaat het geloof ik niet werken.
Quad vintage.