Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Maximus_Aurelius

#1900
Quote from: WickedGame on October 12, 2016, 10:35:31
Ondertussen de definitieve offerte mogen ontvangen, maar met een bedrag van 2700,- euro word dat me echt te veel.

Dus moet naar alternatieven gaan kijken die een meubel kunnen maken. Dus graag tips! Of koopt iedereen kant en klaar meubelen?

Ik laat nu voor de tweede keer een meubel maken, precies zoals ik het wil hebben.
Het eerste meubel, nog mijn huidig is gewoon een stereo meubel.Alleen de aluminium frames waren al aan de prijs.

Maar het meubel wat ik nu wil en ontworpen heb, dat is wat uitgebreider  :D. Wordt maar 160 cm breed 45 cm diep en 64 cm hoog, zal rond de 100 kilo uitkomen  ;). Zitten twee (opberg)kastjes( 48 cm breed), links en rechts en in het midden(breedte van 54 cm) komt mijn apparatuur te staan. Dan nog een verdieping over de hele breedte,voordat de top plaat komt heb ik nog de beschikking over drie extra plaatsen van 12 cm hoogte om apparatuur in te zetten. Dan komt de top plaat. Kleur wordt midden eiken.
Al met al een hele leuke klus voor de maker van mijn meubel. Is gewoon een audio winkel bij mij in de buurt die ook eigen luidsprekers maakt en meubels. Is een echte vakman. Heeft al aardig wat meubels gemaakt binnen mijn kennissen kring. Ik kan je zeggen dat ik aanzienlijk minder kwijt ben dan jouw offerte  ;). Wordt ook nog bezorgd, nou hoeft hij niet heel ver te rijden  ;).

P.S.
Hij heeft ook een eigen Meridian meubel gemaakt waarbij een subwoofer fantastisch ingebouwd is en prachtig afgewerkt is.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

WickedGame

Quote from: Maximus_Aurelius on October 12, 2016, 13:36:19
Ik laat nu voor de tweede keer een meubel maken, precies zoals ik het wil hebben.
Het eerste meubel, nog mijn huidig is gewoon een stereo meubel.Alleen de aluminium frames waren al aan de prijs.

Maar het meubel wat ik nu wil en ontworpen heb, dat is wat uitgebreider  :D. Wordt maar 160 cm breed 45 cm diep en 64 cm hoog, zal rond de 100 kilo uitkomen  ;). Zitten twee (opberg)kastjes( 48 cm breed), links en rechts en in het midden(breedte van 54 cm) komt mijn apparatuur te staan. Dan nog een verdieping over de hele breedte,voordat de top plaat komt heb ik nog de beschikking over drie extra plaatsen van 12 cm hoogte om apparatuur in te zetten. Dan komt de top plaat. Kleur wordt midden eiken.
Al met al een hele leuke klus voor de maker van mijn meubel. Is gewoon een audio winkel bij mij in de buurt die ook eigen luidsprekers maakt en meubels. Is een echte vakman. Heeft al aardig wat meubels gemaakt binnen mijn kennissen kring. Ik kan je zeggen dat ik aanzienlijk minder kwijt ben dan jouw offerte  ;). Wordt ook nog bezorgd, nou hoeft hij niet heel ver te rijden  ;)

Doet mij dus alweer vermoeden dat de offerte die ik heb dus belachelijk hoog ligt. Wil je eventueel delen waar je dit laat doen? Mag ook per PM.

Maximus_Aurelius

Quote from: WickedGame on October 12, 2016, 13:41:57
Doet mij dus alweer vermoeden dat de offerte die ik heb dus belachelijk hoog ligt. Wil je eventueel delen waar je dit laat doen? Mag ook per PM.

Zie PM.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Sailor Jan

Ik kwam laatst een adresje tegen, maar helaas heb ik hem niet opgeslagen. Daar lagen de prijzen tussen 1000 en 2000 euro. Maar ik kan het niet meer terugvinden(historie staat uit in browser)
Wees lief voor jezelf

RalphH

Vriend van me is meubelmaker, werkt voor AvA meubelen in Tiel.
Hebben hier voor de keuken een hoekbankje met tafel op maat en naar wens gemaakt, erg tevreden over arbeid en prijs.

Kunt ze altijd eens contacten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sailor Jan

Op "Gathering of Tweakers" staat een heel topic over audio meubels met ook diverse tips over meubelmakers.
Wees lief voor jezelf

WickedGame

Quote from: Sailor Jan on October 16, 2016, 10:37:04
Op "Gathering of Tweakers" staat een heel topic over audio meubels met ook diverse tips over meubelmakers.

Thanks! Ga dat topic ook eens volgen...

WickedGame

*Update*

Huis heeft een vertraging opgelopen :( en waar Januari 2017 een voorlopige opleverdatum was afgegeven is dit nu April 2017 geworden. Helaas is dit niet anders en moeten we nog even doorbijten. Aan de andere kant bied dit mogelijkheden om de financiële middelen nog wat hoger te laten uitkomen.

Ben ondertussen een stuk luidsprekerkabel aan het testen/reviewen welke ik wil integreren in de hele keten, en ga verwerken in de buizen onder de vloer. Vik heeft de luidspreker aangeboden, en moet tot nu toe zeggen dat dit een hele fijn kabel is.... Ik laat er nog niet teveel over los, dit komt hopelijk zo snel mogelijk.

Wil alleen nog even kijken of de kabel goed in de buis te verwerken is. Dit had ik gehoopt te doen op een kijkers dag, alleen is deze nu ook verplaatst :( 

Raymond187

arrgg dat is irritant zeg. ff 3 maanden verschoven. Op een moment ben je ook wel klaar met wachten, en wil je je nieuwe huis gaan inrichten ed. Is ook wel een maand werk.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on November  2, 2016, 10:41:56
arrgg dat is irritant zeg. ff 3 maanden verschoven. Op een moment ben je ook wel klaar met wachten, en wil je je nieuwe huis gaan inrichten ed. Is ook wel een maand werk.

Tja, traditionele bouw dus nog netjes een stortvloer en geen prefab dat kost sowieso al tijd. En dan hebben ze ook nog eens materiaal afgekeurd die een leverancier had aangeleverd. Al met al komt je dat op vertraging te staan, en dien je dan ook nog eens onder leveranciers zo ver te krijgen dat ze hun planning ook opschuiven. Dit speelt allemaal helaas mee...

Maar ieder nadeel heeft ook zijn voordeel. We kunnen een paar maandjes langer door sparen  ;D

LittleNinja

Is het misschien een idee om Gé te vragen of hij ook weleens meubels voor mensen maakt? Ik weet dat hij sowieso hele maatkeukens bouwt naast de bekende HT ruimtes.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on November  3, 2016, 09:03:16
Is het misschien een idee om Gé te vragen of hij ook weleens meubels voor mensen maakt? Ik weet dat hij sowieso hele maatkeukens bouwt naast de bekende HT ruimtes.

Hmm dat is nog niet eens zo'n gek idee. Thanks voor de tip!

WickedGame

#1912
Ondertussen even wezen kijken bij het huis.

De voortgang is redelijk zover ik kan beoordelen. Helaas is de bouwer niet heel open qua planning afgezien van het feit dat die april klaar wil zijn.

PS. Niet mijn auto die ervoor staat  :D


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Quote from: Bas Akkerman on December  7, 2016, 18:34:16
Wel een goede akoestiek zo!

Ik vermoed gezien de harde materialen er nogal wat "echhhhhoooooooooo!" zal zijn :D :laugh:

Bas Akkerman

#1915
Zo met dat open dak zou dat best nog mee kunnen vallen. Probeer het uit zou ik zeggen! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Quote from: Bas Akkerman on December  8, 2016, 08:52:41
Zo met dat open dak zou dat best nog mee kunnen vallen. Probeer het uit zou ik zeggen! ;D

Ik zal even mijn set alvast verhuizen en een openlucht concert geven :D Kan de buurt alvast wennen  :blink: :laugh:

HTip

Quote from: WickedGame on December  8, 2016, 08:54:13
Ik zal even mijn set alvast verhuizen en een openlucht concert geven :D Kan de buurt alvast wennen  :blink: :laugh:
:clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Quote from: Bas Akkerman on December 10, 2016, 10:14:57
Tickets verkrijgbaar op openhuis.nl!

Die tickets waren van korte duur...

Week minder dan een week verder en er zit een dak op  :laugh:

R

Geniet nog even van het tempo, na de ruwbouw lijkt het ineens heel langzaam te gaan ;)

Bas Akkerman

En ik wilde net zeggen, dat gaat lekker snel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Quote from: R on December 12, 2016, 17:05:30
Geniet nog even van het tempo, na de ruwbouw lijkt het ineens heel langzaam te gaan ;)

Compleet mee eens, ruwbouw gaat hard.

In iedergeval is er aangegeven 3/4 maanden nodig te hebben voor afbouw/binnen. Dat komt overeen met de prognose om April op te leveren.

Quote from: Bas Akkerman on December 12, 2016, 17:42:40
En ik wilde net zeggen, dat gaat lekker snel.

Ansich gaat het ook snel. Het is geen mega project (betreft 2 twee-onder-1kap woningen)

WickedGame

Nu het nieuwe jaar alweer is gestart ook een plan overzicht van 2017:

- Verhuizen
- TV-Meubel maken (dit vergt nog de grootste uitdaging, aangezien maatwerk een hoog kostenplaatje met zich meebrengt ga ik dit zelf doen)
- Speakerkabel aanschaffen voor alle luidsprekers welke verwerkt gaat worden in een 19mm buis onder de vloer.
- Nieuwe TV (55" of 60")
- Streamer/DAC aanschaffen (PS Audio, Linn, Naim....?)

Grootste prio ligt uiteraard op het huis. Deze zal april opgeleverd gaan worden. Dus de komende maanden druk doende met aanschaffen/bestellen van vloeren, wandafwerking, lampen, meubels etc.

Om idee te geven hoe het eruit komt te zien heb ik hierbij de floorplanner plattegrond bijgevoegd. Let op, de tuin moet nog een architect naar kijken hoe het moet gaan worden, en hierdoor is de floorplanner tekening niet representatief qua uitvoering.




blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey