Even wat leven in het topic blazen

Ben afgelopen week eens wezen orienteren op een andere receiver. Dit kwam mede door een wel erg scherpe aanbieding op een Marantz SR7005. Maar er knaagt iets aan mij waardoor ik nog steeds geen knoop heb doorgehakt. Zal dit even onder woorden brengen en hoop ook vanuit jullie kant wat feedback te krijgen.
Het zit namelijk zo dat ik de receiver afweeg tegen mijn huidige SR7500, een prima versterker die uitstekend is geintegreerd in mijn huidige opstelling en set. Blu-ray gebruik ik een UD7004 met een 5.1 kabel richting de SR7500 waardoor ik de Blu-Ray het geluid van DTS-HD/True HD voor zijn rekening laat nemen. Dat klinkt gewoon subliem zoals het nu is afgeregeld.
Nu zou ik met een SR7005 het via HDMI doorlussen de SR7005 dat werk laten doen. Qua afstelling krijg je dan wel Audissy erbij, alleen heb ik altijd ervaren dat systemen die denken dat het goed klinkt in mijn gehoor toch extra handmatige afstelling nodig hebben. Dus is Audissy dan echt zoveel beter dan mijn handmatige afstelling nu met mijn SR7500?
Als je de punten gaat bekijken waarom ik zou upgraden is het eigenlijk maar een paar kleine puntjes:
- HD Audio via receiver
- HDMI doorlus mogelijkheid ipv alles richting de TV.
Eigenlijk alleen maar HT gerelateerd. Qua vermogen ga ik er ietsjes op vooruit al vraag ik mij af of dat hoorbaar is. Dus is dat argument wel verwaarloosbaar. En dan de klankkleur, is deze heel anders?
Stel ik ga toch een receiver upgrade overwegen waaraan zou ik dan moeten denken? Merk/Type? En die op stereo ook nog eens goed presteert. Een Pre met eindtrap stap ik vanaf vanwege ruimte gebrek. En toch de bijbehorende kosten die ik in deze tijd niet wil maken.