Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Quote from: patsijb on November 15, 2017, 08:05:50
strakke aansluitingen hoor..

Thanks! Zoals ik het ook voor ogen had :)

Quote from: Blue-Eyes on November 15, 2017, 08:07:44
Netjes :)

Goed voorbeeld doet volgen ;) Ik vind dit echt een ideale oplossing en zo meteen met een rondkruipende dame geen gedoe meer met los liggende bekabeling. Je weet immers nooit waar die dondersteen op onderzoek naar gaat.

Quote from: Valkyrie on November 15, 2017, 08:13:34
Netjes hoor! :thumbs-up:

Thanks!

Nu is het nog wachten op Vik die voor mij de bekabeling gaat leveren voor de aansluitpunten. Dan is alles keurig afgewerkt :) En kan ik eindelijk beginnen met weer muziek luisteren.  :pompom:

patsijb

ja met een as kind is dit wel ideaal..
ik heb ze niet dus bij mij hangt alles rond haha

devil

Quote from: WickedGame on November  8, 2017, 11:09:03
Denk je alles wel gehad te hebben met de nieuwbouwwoning komt er altijd wel weer iets naar voren dat niet wenselijk is.

Hele huis hebben we voorzien van Hirschmann Koka799 coax kabel voor TV, en de wandcontactdozen zijn Hirschmann EDC1000. Voordat onze electromonteur de luidsprekerkabels had getrokken had ik de coaxkabel direct op de horizonbox zitten zonder EDC1000. Dit ging uitstekend en was er geen issue.

Nu met de EDC1000 erop en daarop dan weer een Ziggo certified coaxkabel levert op RTL4, 5, Veronica issues op. Haperend beeld. Nu na veel overleg met Ziggo toch de conclusie gekomen dat het signaal versterkt moet gaan worden. Heel leuk, weer wat kosten erbij die niet voorzien waren... en de meterkast nog voller :D

Hirschmann HMV 41 is in ieder geval onderweg. De keuze voor deze versterker is mede omdat die compleet toekomstvast is. Hopelijk is dan het hele gebeuren rondom tv/audio nu wel een keer klaar :)

Je moet een Braun wcd hebben, deze gebruiken
ze bij ziggo ook anders komt dat niet goed
https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/wandcontactdoos/braun-telecom-btv-01-upc/
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

WickedGame

Quote from: devil on November 16, 2017, 08:55:40
Je moet een Braun wcd hebben, deze gebruiken
ze bij ziggo ook anders komt dat niet goed
https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/wandcontactdoos/braun-telecom-btv-01-upc/

In hoeverre is een Braun beter als een Hirschmann EDC1000 die ook als Ziggo geschikt is bestempeld? Hele coax infrastructuur is overigens Hirschmann.

Heb al wel gekeken naar een Hirschmann HMV41 versterker die het sowieso kan oplossen. Maar dat is toch weer een aardig bedrag extra onvoorzien.

devil

Beter waardes wanneer je meet met je dsq.
En voor ziggo gebruiken we alleen nog maar de braun.
En uit de radio uitgang komt ook tv signaal uit.
Wanneer je toch een radio wilt gebruik van maken
Krijg je een Poa 1ice.
Ik weer hoe sterk jou signaal is? Wanneer deze tussen -5db en de +11dbbij jou tv is dat goed
Ideaal is rond de 1db te zitten bij je tv.
En hoeveel tv's je hebt dan ? Heb meerdere tv's dan adviseert ik wel versterker tussen te zetten retour geschikt voor de HZN XL

Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

WickedGame

Thanks voor de tip, ga er in iedergeval naar kijken!

WickedGame

Ondertussen heeft Viktor (CineMike) de afgemonteerde kabels geleverd. En ik kan niets anders zeggen dan chapeaux voor de snelle service, de afwerking en de levering! De kabel die ik heb laten confectioneren is de Supra Rondo 4x4.0mm in 2x een bi-wire uitvoering voor de fronts als 3x een single wire uitvoering voor de rears en de center luidspreker.

Aanstaand weekend staat in de planning om de set langzaam aan weer op te gaan bouwen. Dit had ik eerder willen doen, maar door klusjes die "baby" gerelateerd zijn kregen deze voorrang. Nu dat inmiddels geregeld is en ik verwacht dat ik tijdens de geboorte en na de geboorte wat minder tijd zal hebben wil ik dit nu gaan oppakken.

Hierbij ben ik ook nog eens kritisch naar de set aan het kijken, en wil nu toch wel eens gaan rond kijken of ik de losse dac (Cambridge DacMagic) en de Squeezebox Touch niet kan vervangen door een DAC+Streamer in 1. Nu zijn er in streamer land nogal veel mogelijkheden en opties, en iedereen heeft wel zo zijn of haar voorkeuren.

Wat ik in iedergeval zoek in een streamer zijn de volgende punten:
- Gemakkelijke bediening d.m.v. app
- Compatible met Synology NAS
- DSD en high-res files playback

En dat allemaal voor een niet te gekke prijs :) +/- 1000,- waar hierbij 2e hands ook zeker een optie is.

WickedGame

Afgelopen weekend eindelijk eens een start gemaakt met de opbouw.

Ben begonnen in de meterkast met het netjes maken van de meterkast voor zowel netwerk/audio/video doeleinden.

- Kabels naar alle kamers was al getrokken (Cat6 100%koper)
- Kamers afgemonteerd met cat6 WCD's
- Kabels in de meterkast aangesloten op een Digitus Patchpanel Cat6.
- Zyxel GS1900-8HP opgehangen
- Netgear R7000 router opgehangen
- Ziggo modem opgehangen

To do:
- Patchpanel aansluiten op Zyxel GS1900-8HP. De patchkabels zijn onderweg om het af te ronden.
- Hikvision camera's ophangen en aansluiten
- Alles netjes laten verlopen dmv kabelbinders
- Plankje maken voor de Synology NAS

Audio
- Classé set opgebouwd
- Squeezebox Touch + Dacmagic opgebouwd
- Marantz Blu-Ray speler geplaatst
- Apple TV geplaatst.
- Ziggo Horizonbox juist aangelosten.
- Anthem MRX710 weer opgebouwd muv speaker aansluitingen (zie to do)

To Do:
- Platenspeler plek geven, dit kan pas nadat de tv hangt, of een nieuwe tv komt.
- Anthem MRX710 speakers aansluiten. De luidsprekerskabels komen uit de muur achter het audio meubel maar die zijn niet geconfectioneerd. Helaas past door de dikte van de kabel de barewire niet in de MRX710 en zal ik de kabels moeten afwerken met bananen. Die moeten nog besteld worden.
- Switch achter meubel plaatsen ivm netwerkconnectiviteit. Ik denk aan een netgear GS105 oid. Nog tips?

Heb dus nog wel wat te doen.

Overigens blijft de vraag van de streamer ook nog staan. De SBT is leuk, maar wil af van de DAC en streamer configuratie, en wil naar een DAC+Streamer in 1. Ook denk ik erover om de Marantz Blu-ray weg te doen. Blu-Ray kijken we nauwelijks en alles gaat via de apple tv of via de NAS.

WickedGame

Ondertussen de to do lijst aangepakt:

- Bananenpluggen zijn onderweg (Bedankt Vik!)
- Netgear Switch GS105e is onderweg
- Platenspeler nog geen plek voor, en die zal voorlopig in opslag gaan  :unhappy:

Ondertussen wel bezig met het lezen van reviews (zover die er nog zijn) van wat streamers die eventueel de SBT kunnen vervangen. De shortlist ziet er als volgt uit:

- Pioneer N-50-AE
- Pioneer N-70-AE
- Cambridge Audio 851N
- Cambridge Audio CXN
- Marantz NA8005
- Bluesound Node 2
- Auralic Aries Mini
- Oppo Sonica

Misschien mis ik hier nog wel een optie? Mocht dat zo zijn schiet maar! De Yamaha heb ik wel bekeken maar die trekt mij niet qua looks :( en gezien die geen display heeft (geldt ook voor Bluesound en Aries Mini) staan die wel al met 1-0 achter. Wil niet zeggen dat het niet de keuze kan worden maar er moeten goede redenen voor zijn. Eventueel nog andere opties of suggesties? Ik laat mij hierin graag adviseren, want het aanbod aan reviews is beperkt en met name kritische reviews want de meeste zijn over elke streamer enthousiast  :-X

solitaire

Het besluit een product review niet te publiceren is een vaak gekozen oplossing (van reviewer en product leverancier) wanneer de resultaten de leverancier (en/of reviewer) niet aanstaan. Weinig reviews van een product kan hier dus op duiden. Maar vaak is een review imo alleen goed interpreteerbaar als je de reviewer (prof / uit vriendenkring / mede forummenaar) kent, al was het maar van vele andere reviews van zijn/haar hand.

Leuk te zien hoe je zaken gestructureerd aanpakt. Gaat vast goed komen zo !




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

WickedGame

Quote from: solitaire on December 18, 2017, 10:27:54
Het besluit een product review niet te publiceren is een vaak gekozen oplossing (van reviewer en product leverancier) wanneer de resultaten de leverancier (en/of reviewer) niet aanstaan. Weinig reviews van een product kan hier dus op duiden. Maar vaak is een review imo alleen goed interpreteerbaar als je de reviewer (prof / uit vriendenkring / mede forummenaar) kent, al was het maar van vele andere reviews van zijn/haar hand.

Leuk te zien hoe je zaken gestructureerd aanpakt. Gaat vast goed komen zo !

soli

Daar heb je natuurlijk wel een punt, want een "negatieve" review is nooit wenselijk. Het valt me uberhaupt op dat bijvoorbeeld Pioneer reviews schaars zijn en dat de Bluesound en Auralic weer volop aanwezig zijn. Maakt een vergelijk wel weer heel lastig. De Cambridge Audio spelers vallen voor mij ook in positieve zin op, mede door de looks. Maar ik ga me er nog eens in verdiepen en binnenkort eens kijken of ik wat kan gaan beluisteren of op proef mag beluisteren thuis.

Als referentie kan ik er een PS Audio DSD naast zetten, nou is dat een andere league, maar wel leuk om te zien of er veel verschil zit tussen DAC/Streamers van zeg +/- 1000 euro tegenover een DAC streamer van ruim 6K.

Even qua structuur. Het is een nieuwbouw woning dus had al van te voren veel voorzieningen laten treffen (aparte audiogroep, luidsprekeraansluiting in de muren en grond laten wegwerken, netwerkaansluiting achter de tv, TV kabels door een in de muur gefreesde kolom). Dit is ook mede zo bedacht door de komst van een kleine dame, die zich overigens "officieel" vandaag zou moeten aandienen.

Het netwerk in huis is sowieso een belangrijk onderdeel geworden. Waarbij ik elke kamer heb voorzien van een ethernet walloutlet met CAT6 kabel door het gehele huis heen. Ook zijn er 2 aansluitpunten buiten (garage en voorkant huis) voor IP camera doeleinden. Alle kabels komen bij elkaar in een Patchpanel en daarop de Switch met PoE+ (ivm camera's). Qua configuratie zal er een VPN gaan draaien voor het "security" deel. Dit zal de Switch voor zijn rekening gaan nemen.

Al met al zijn die plannen al ver van te voren uitgedacht, en is het altijd fijn dat het in de praktijk ook zo klopt.

Qua audio zal die structuur ook gehanteerd worden. Ga zeker niet over 1 nacht ijs, en weeg alles altijd goed af. Heb geen zin, tijd en geld om elk jaar maar te switchen. Daarnaast ligt de focus straks ook meer op de kleine, en iets minder op papa's hobby :D

denoontje

Quote from: WickedGame on December 18, 2017, 10:14:59
Ondertussen de to do lijst aangepakt:

- Bananenpluggen zijn onderweg (Bedankt Vik!)
- Netgear Switch GS105e is onderweg
- Platenspeler nog geen plek voor, en die zal voorlopig in opslag gaan  :unhappy:

Ondertussen wel bezig met het lezen van reviews (zover die er nog zijn) van wat streamers die eventueel de SBT kunnen vervangen. De shortlist ziet er als volgt uit:

- Pioneer N-50-AE
- Pioneer N-70-AE
- Cambridge Audio 851N
- Cambridge Audio CXN
- Marantz NA8005
- Bluesound Node 2
- Auralic Aries Mini
- Oppo Sonica

Misschien mis ik hier nog wel een optie? Mocht dat zo zijn schiet maar! De Yamaha heb ik wel bekeken maar die trekt mij niet qua looks :( en gezien die geen display heeft (geldt ook voor Bluesound en Aries Mini) staan die wel al met 1-0 achter. Wil niet zeggen dat het niet de keuze kan worden maar er moeten goede redenen voor zijn. Eventueel nog andere opties of suggesties? Ik laat mij hierin graag adviseren, want het aanbod aan reviews is beperkt en met name kritische reviews want de meeste zijn over elke streamer enthousiast  :-X
linn ds (majik of akkurate?)

WickedGame

#2063
Quote from: denoontje on December 19, 2017, 19:46:59
linn ds (majik of akkurate?)

Voldoen die aan alle wensen?

Ansich is het een optie, maar zou dit dan moeten onderzoeken. Met name DSD is volgens mij een punt.

Linn heeft alleen niet helemaal de looks wat ik persoonlijk mooi vind, muv de Klimax die ik wel heel erg gelikt eruit vind zien. Maar die is van een andere prijscategorie :D

Peerless Monster

Een Linn Sneaky. 1 van de laatste nieuwe.
Ik heb hem gisteren vergeleken met een Klimax DS/1 en een ADSM/1 op Rogers Monitors.
Ik moet eerlijk zeggen, dat je veel meer hebt aan een goede voortrap om de verschillen echt goed te horen. Ze zijn er wel, maar die zijn godsgruwelijk klein.

Linn heeft er nogal een handje van om nieuwe technologien ook naar onder toe te passen. De sneaky maakt daar dankbaar gebruik van :)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on December 20, 2017, 10:25:51
Een Linn Sneaky. 1 van de laatste nieuwe.
Ik heb hem gisteren vergeleken met een Klimax DS/1 en een ADSM/1 op Rogers Monitors.
Ik moet eerlijk zeggen, dat je veel meer hebt aan een goede voortrap om de verschillen echt goed te horen. Ze zijn er wel, maar die zijn godsgruwelijk klein.

Linn heeft er nogal een handje van om nieuwe technologien ook naar onder toe te passen. De sneaky maakt daar dankbaar gebruik van :)

Maar even afgaand op de eisen die ik stel dan mist de sneaky een scherm.

En wat bedoel je met "nieuwe technologien naar onder toe te passen". Ik zag bij Linn dat de Sneaky in iedergeval niet meer in hun assortiment zit. Want wat ik zoek is een goede streamer die met de Classé het hart van de stereo weergave gaat worden. En daarbij kijkend naar o.a. Hi-Res audio (Flac) en DSD mogelijkheid. Maar ik zie geen opmerkingen over DSD bij Linn.

denoontje

Is das echt nodig als je al high tes hebt? Ze ondersteunen het (nog) niet zover ik weet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WickedGame

Quote from: denoontje on December 20, 2017, 10:42:31
Is das echt nodig als je al high tes hebt? Ze ondersteunen het (nog) niet zover ik weet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tja, wat is nodig.

Het liefst heb ik een apparaat wat voor de toekomst is voorbereid. Als je kijkt naar de selectie die ik heb gemaakt dan zijn ze allemaal DSD geschikt.

Niet dat ik anti Linn ben, het is zeker een mooi merk. Dus het is een optie... dan is nog wel de vraag wat wijsheid is. Want met een budget van max. 1500,- kom je uit op de genoemde Sneaky, Akurate... maar de Majik?)

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Staaled

Quote from: WickedGame on December 20, 2017, 10:52:44
Tja, wat is nodig.

Het liefst heb ik een apparaat wat voor de toekomst is voorbereid. Als je kijkt naar de selectie die ik heb gemaakt dan zijn ze allemaal DSD geschikt.

Niet dat ik anti Linn ben, het is zeker een mooi merk. Dus het is een optie... dan is nog wel de vraag wat wijsheid is. Want met een budget van max. 1500,- kom je uit op de genoemde Sneaky, Akurate... maar de Majik?)
DSD is toch echt wel het verleden. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

WickedGame

Quote from: Staaled on December 20, 2017, 12:46:14
DSD is toch echt wel het verleden. :)

Dus maar houden op Hi-res Flac, Wav etc?

DSD files heb ik er ook niet veel van, een enkeling maar. Dus het is geen bittere noodzaak uiteraard.

Quote from: evilniek on December 20, 2017, 12:39:24
Misschien is dit nuttig? https://www.alpha-audio.nl/2017/12/multitest-zeven-excellente-audio-streamers/

Thanks voor de tip! Grappig dat ze nu juist deze test uitbrengen.

blue-eyes

Quote from: WickedGame on December 20, 2017, 10:52:44
Tja, wat is nodig.

Het liefst heb ik een apparaat wat voor de toekomst is voorbereid. Als je kijkt naar de selectie die ik heb gemaakt dan zijn ze allemaal DSD geschikt.

Niet dat ik anti Linn ben, het is zeker een mooi merk. Dus het is een optie... dan is nog wel de vraag wat wijsheid is. Want met een budget van max. 1500,- kom je uit op de genoemde Sneaky, Akurate... maar de Majik?)

De Majik is een stap lager dan de Akurate, omgekeerd dus :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on December 20, 2017, 13:31:19
De Majik is een stap lager dan de Akurate, omgekeerd dus :)

Duidelijk

Hoe zit het dan met DS/0 DS/1 etc?

Probeer een beetje de Linn structuur te doorgronden.

blue-eyes

#2073
DS is de dac / streamer, DSM idem, maar dan met voorversterker.

0, 1 is de versie. Hoe hoger het cijfer, hoe nieuwer de versie.



Tenminste, zo begrijp ik het.



Ik heb zelf de Akurate DSM/1, deze gebruik ik als streamer en stereo PRE in mijn keten, passthrough wanneer ik HT set gebruik (dus 2 voorversterkers achter elkaar, 1 EV erachter).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on December 20, 2017, 13:46:26
DS is de dac / streamer, DSM idem, maar dan met voorversterker.

0, 1 is de versie. Hoe hoger het cijfer, hoe nieuwer de versie.



Tenminste, zo begrijp ik het.



Ik heb zelf de Akurate DSM/1, deze gebruik ik als streamer en stereo PRE in mijn keten, passthrough wanneer ik HT set gebruik (dus 2 voorversterkers achter elkaar, 1 EV erachter).

Okay duidelijk. Voorversterker deel heb ik niet nodig, al hebben meer streamers dit in zich (PS Audio, Cambridge AUdio etc.) voor mij is streamer + DAC de vereiste. DS versie zou dan afdoende moeten zijn.