Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Hobbybob

Quote from: WickedGame on April 19, 2017, 08:34:40
We naderen de ontknoping.

Nog een 6 weken ongeveer te gaan, en dan krijgen wij de sleutel. De foto dateert alweer van 2 weken terug, maar de buitenkant van garage/huis is klaar. Ze zijn nu bezig met de tuin, en de nuts voorzieningen. In de laatste 3 weken gaat de keukenleverancier nog zijn ding doen en is het huis gereed. *finally*

Dat ziet er fraai uit zeg. Riet geeft een huis echt een sjieke uitstraling.

Wie ben ik trouwens? Echt jaren geleden had ik hier ooit een account en een set van B&W speakers (CDM NT serie) icm Marantz versterking. Ik heb de "password" vergeten functie gebruikt en zag dat ik deze nickname had verzonnen :D volgens mij zijn de gegevens gereset want kom mijn topics niet meer tegen, helaas pindakaas, had ik maar wat actiever moeten zijn. Maar volgens mij was jij wel iemand die destijds ook al actief was want toen ik je nickname zag gingen er wel belletjes rinkelen.

Ga hier wat actiever worden al moet ik helaas mededelen dat door de komst van kindjes en sinds 3 weken een nieuwe woning de 5.1 set ruimte heeft moeten maken voor een tv met soundbar. Ga nog wel even een topic starten.

Ik blijf dit topic met interesse volgen!

WickedGame

#2001
Even een *update*

Wij zijn ondertussen verhuisd, en wonen met heel veel plezier in de nieuwe woning. Het voelde al direct als ons plekje! Heerlijk!

Helaas is er 1 puntje met de bouwer waarmee we nog bezig zijn en dat is de luidsprekerbekabeling door de muren/buizen naar de centrale plek waar de versterkers/receiver komt te staan. We hadden met de bouwer/elektromonteur afgesproken dat de buizen 19mm zouden zijn en dat er geen scherpe knikken in de buizen mochten komen. De afwerking van de uiteinden zou vanuit de vloer komen als losse buis.

Nu is dat laatste niet gebeurd en zijn de buizen in de muur verwerkt met een flexibele 16mm buis :| die uitkomt in een wanddoos die ook nog eens de ingang van die 16mm buis blokkeert. Hierdoor is er geen enkele mogelijkheid meer om een fatsoenlijke kabel er doorheen te krijgen. Ik had al samples van o.a. door mij gereviewde taga-audio (bedankt nog VIK), Viablue, Supra Rondo. De enige kabel die lijkt te passen is de Supra Rondo, maar de monteurs wisten dit niet met zekerheid.

Heb nu maar besloten om voor de Supra Rondo 4x2.5mm te gaan, maar wel als voorwaarden dat de elektricien dit besteld op zijn risico. Al met al dus nog een hele soap!

Ander nieuwtje is dat wij in blijde verwachting zijn van een kleine spruit (18 december)! Dus ben eerlijk gezegd vooral nu bezig met de baby uitzet en het kamertje. Hobby is hierdoor op een wat lager pitje gekomen. En ik zal de komende tijd er ook niet al te veel mee bezig zijn.

p.s. ik zie dat photobucket het niet zo lekker meer doet, iemand alternatieven?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Richi

Ja, inderdaad. Dubbel gefeliciteerd!

Alles goed op orde, behalve de buizen dan.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tinust

Gefeliciteerd! En gaaf topic ook. Mooi huis [emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind

tdbakker

Van Harte Gefeliciteerd ,en veel plezier in jullie nieuwe woning.
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on September 25, 2017, 10:38:06
Even een *update*

Wij zijn ondertussen verhuisd, en wonen met heel veel plezier in de nieuwe woning. Het voelde al direct als ons plekje! Heerlijk!

Helaas is er 1 puntje met de bouwer waarmee we nog bezig zijn en dat is de luidsprekerbekabeling door de muren/buizen naar de centrale plek waar de versterkers/receiver komt te staan. We hadden met de bouwer/elektromonteur afgesproken dat de buizen 19mm zouden zijn en dat er geen scherpe knikken in de buizen mochten komen. De afwerking van de uiteinden zou vanuit de vloer komen als losse buis.

Nu is dat laatste niet gebeurd en zijn de buizen in de muur verwerkt met een flexibele 16mm buis :| die uitkomt in een wanddoos die ook nog eens de ingang van die 16mm buis blokkeert. Hierdoor is er geen enkele mogelijkheid meer om een fatsoenlijke kabel er doorheen te krijgen. Ik had al samples van o.a. door mij gereviewde taga-audio (bedankt nog VIK), Viablue, Supra Rondo. De enige kabel die lijkt te passen is de Supra Rondo, maar de monteurs wisten dit niet met zekerheid.

Heb nu maar besloten om voor de Supra Rondo 4x2.5mm te gaan, maar wel als voorwaarden dat de elektricien dit besteld op zijn risico. Al met al dus nog een hele soap!

Ander nieuwtje is dat wij in blijde verwachting zijn van een kleine spruit (18 december)! Dus ben eerlijk gezegd vooral nu bezig met de baby uitzet en het kamertje. Hobby is hierdoor op een wat lager pitje gekomen. En ik zal de komende tijd er ook niet al te veel mee bezig zijn.

p.s. ik zie dat photobucket het niet zo lekker meer doet, iemand alternatieven?

Hahaha das goed nieuws man! Dat kan ook niet uitblijven.
Gefeliciteerd!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MLCinema

Van harte gefeliciteerd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on September 25, 2017, 10:41:44
Van harte gefeliciteerd!  :clapping:

Thanks!

Quote from: Richi on September 25, 2017, 11:15:20
Ja, inderdaad. Dubbel gefeliciteerd!

Alles goed op orde, behalve de buizen dan.  ;)

Thanks!, de buizen is een van de grootste issues. De overige punten die wij hadden zijn al opgelost, of liggen bij een derde partij zoals een keukenleverancier. Maar het zijn minor details.

Quote from: tdbakker on September 25, 2017, 12:58:50
Van Harte Gefeliciteerd ,en veel plezier in jullie nieuwe woning.

Dat plezier is er al :D

Quote from: Peerless Monster on September 25, 2017, 13:17:47
Hahaha das goed nieuws man! Dat kan ook niet uitblijven.
Gefeliciteerd!

Haha, nee dat kon zeker niet uitblijven. Maar ik vind het voor 2017 wel even voldoende zo.... nieuw huis, klussen, baby opkomst, functie verandering op het werk.... even wat rust in de tent graag :D

Quote from: Kamidioblitz on September 25, 2017, 14:38:26
Van harte gefeliciteerd!


thanks!

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

solitaire

Leuk nieuws ! Gefeliciteerd. Op weg naar een wereld gezien door een heel andere bril 8)



Wat betreft probleem Photobucket zie hier; de Chrome-fix gebruik ik zelf en werkt vaak (op vele sites) goed ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

WickedGame

Quote from: Bas Akkerman on September 27, 2017, 12:33:08
Gefeliciteerd joh!

Thanks!

Quote from: Valkyrie on September 27, 2017, 17:07:25
Van harte gefeliciteerd!!

Bedankt :) Voor je het weet is het zover.... (nog even genieten van mijn nachtrust  :laugh:)

Quote from: solitaire on September 27, 2017, 17:51:36
Leuk nieuws ! Gefeliciteerd. Op weg naar een wereld gezien door een heel andere bril 8)

Wat betreft probleem Photobucket zie hier; de Chrome-fix gebruik ik zelf en werkt vaak (op vele sites) goed ...

soli

Ja, we zijn er heel blij mee! En ben ook super nieuwsgierig.... toch een heel andere dimensie zo in je leven. Maar wel een hele mooie.

Thanks voor de tip, gelijk geïnstalleerd  ;D


HTip

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding :pompom:

Geniet van je nieuwe huis. Het komt vast goed met je speakerkabel. De Taga Audio 10 heb ik nu in mijn plafond mede door jouw review :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Gefeliciteerd met jullie huis en de kleine boogschutter  ;D

Graag gedaan en die dingen gebeuren. Ik hoop dat het goed gaat komen met de Supra.


Quote from: WickedGame on September 25, 2017, 10:38:06
Even een *update*

Wij zijn ondertussen verhuisd, en wonen met heel veel plezier in de nieuwe woning. Het voelde al direct als ons plekje! Heerlijk!

Helaas is er 1 puntje met de bouwer waarmee we nog bezig zijn en dat is de luidsprekerbekabeling door de muren/buizen naar de centrale plek waar de versterkers/receiver komt te staan. We hadden met de bouwer/elektromonteur afgesproken dat de buizen 19mm zouden zijn en dat er geen scherpe knikken in de buizen mochten komen. De afwerking van de uiteinden zou vanuit de vloer komen als losse buis.

Nu is dat laatste niet gebeurd en zijn de buizen in de muur verwerkt met een flexibele 16mm buis :| die uitkomt in een wanddoos die ook nog eens de ingang van die 16mm buis blokkeert. Hierdoor is er geen enkele mogelijkheid meer om een fatsoenlijke kabel er doorheen te krijgen. Ik had al samples van o.a. door mij gereviewde taga-audio (bedankt nog VIK), Viablue, Supra Rondo. De enige kabel die lijkt te passen is de Supra Rondo, maar de monteurs wisten dit niet met zekerheid.

Heb nu maar besloten om voor de Supra Rondo 4x2.5mm te gaan, maar wel als voorwaarden dat de elektricien dit besteld op zijn risico. Al met al dus nog een hele soap!

Ander nieuwtje is dat wij in blijde verwachting zijn van een kleine spruit (18 december)! Dus ben eerlijk gezegd vooral nu bezig met de baby uitzet en het kamertje. Hobby is hierdoor op een wat lager pitje gekomen. En ik zal de komende tijd er ook niet al te veel mee bezig zijn.

p.s. ik zie dat photobucket het niet zo lekker meer doet, iemand alternatieven?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WickedGame

Quote from: vik on October  7, 2017, 15:02:03
Gefeliciteerd met jullie huis en de kleine boogschutter  ;D

Graag gedaan en die dingen gebeuren. Ik hoop dat het goed gaat komen met de Supra.

Thanks!

Klopt zoiets kan gebeuren, maar baal er wel flink van. Zie overigens in mijn tekst dat ik de supra rondo 4x2.5mm benoem maar dat moet de 4x4.0mm zijn. Deze kan de monteur verwerken, en heb al met ze afgesproken dat als het niet lukt zij de kosten op hun rekening gaan nemen. Wil gewoon geen risico meer lopen.

WickedGame

#2016
Supra Rondo 4x4.0mm is binnen :)

3 november komt de monteur de kabel trekken. Ben benieuwd, al zou deze kabel prima moeten passen. Vanaf dat moment kan ik eindelijk de installatie weer gaan opbouwen.  :pompom:

patsijb


Peerless Monster

Quote from: WickedGame on October 24, 2017, 09:08:22
Supra Rondo 4x4.0mm is binnen :)

3 november komt de monteur de kabel trekken. Ben benieuwd, al zou deze kabel prima moeten passen. Vanaf dat moment kan ik eindelijk de installatie weer gaan opbouwen.  :pompom:

4 mm? Zo dat is een prima kabel!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on October 24, 2017, 13:24:40
4 mm? Zo dat is een prima kabel!

Dat hoop ik, op basis van recensies een beetje gekozen.... had mijn zinnen gezet op de Taga maar helaas die gaat niet passen. Dit is een van de weinige kabels die door de buis heen kan, en bi-wi mogelijkheid heeft. En 4mm is wel zo handig met de Classé amp erop :)

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on October 24, 2017, 13:27:46
Dat hoop ik, op basis van recensies een beetje gekozen.... had mijn zinnen gezet op de Taga maar helaas die gaat niet passen. Dit is een van de weinige kabels die door de buis heen kan, en bi-wi mogelijkheid heeft. En 4mm is wel zo handig met de Classé amp erop :)

Het oppervlak is vrij bepalend. Daarnaast zijn er nog wel wat tweaks, maar helaas niet met deze kabel.
Ga je ze afwerken? Gebruik van zonder soldeer is af te raden. Dan moet je je kabel ieder jaar een stukje inkorten. Soldeer er vorken aan, als het kan. Heb je tegelijk minder oxidatie (echt nadelig op het geluid) en de beste verbinding (op kaal draad na). Rodium vorken bijvoorbeeld...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on October 24, 2017, 13:34:56
Het oppervlak is vrij bepalend. Daarnaast zijn er nog wel wat tweaks, maar helaas niet met deze kabel.
Ga je ze afwerken? Gebruik van zonder soldeer is af te raden. Dan moet je je kabel ieder jaar een stukje inkorten. Soldeer er vorken aan, als het kan. Heb je tegelijk minder oxidatie (echt nadelig op het geluid) en de beste verbinding (op kaal draad na). Rodium vorken bijvoorbeeld...

Kabels komen uit de muur en gaan afgemonteerd worden.

Hoe ik dat wil doen hangt ook beetje af van budget en mogelijkheden. Het liefst werk ik de kabel vanaf de muur af met krimpkous en aan het eind een soort splitter en daar dan verdere afwerking. Nog beetje zoekende wat ik precies nodig heb.

Qua spades heb ik nu nog WBT liggen, maar sta ook open voor andere mogelijkheden. Tips?

WickedGame

Heren... en dames :)

Ik heb even wat hulp nodig.

De luidsprekerkabels gaan straks door de muren heen en komen uit op muurplaten. Die platen gaan we afwerken met een blindplaat met gat erin. Nu wil ik de kabel gaan afwerken vanaf de blindplaat.

Qua afwerking zit ik te denken aan hetzelfde als de bijgevoegde foto.

Wat heb ik nodig?

- Krimpkous (hoe werkt dat qua monteren?) (Supra rondo heeft een diameter van 11mm)
- Kabelsplitter voor bi-wire (fronts gaan bi-wire uitgevoerd worden), aan de andere kant (versterker kant) single-wire uitgevoerd.
- Kabelsplitter voor single-wire (rears gaan rear-wire uitgevoerd worden), aan de andere kant (versterker kant) single wire uitgevoerd.
- Spades of pluggen?
- Zwart/rode sleeve oid (geen idee hoe dat heet, en hoe je zoiets monteert)

Boodschappenlijstje tot nu toe:

- +/- 15m Krimpkous voor (11mm diameter speakerkabel)
- 2x bi-wire kabelsplitter
- 4x single-wire kabelsplitter
- 22x spades/banana pluggen (welke aan te raden?)
- 11x rode sleeve
- 11x zwarte sleeve

Mis ik nu nog dingen?

En wat valt er aan te raden? Tips/links etc. ik probeer het zo kosten efficiënt mogelijk te houden. Dus spades/banana's graag betaalbare goede kwaliteit.

RicooCardoo

Krimpkousen werken doormiddel van hete lucht, zodra ze goed warm/heet worden krimpen ze. Zorg niet dat ze te heet worden want dan verbranden ze.

blue-eyes

Hoe sta je tegen over afmontage met wall outlets?

Ik heb voor mijn rear speakers gedaan:



Andere voorbeelden:

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey