Lipsync H3D ja/nee opgelost ?

Started by J.A.F._Doorhof, January 28, 2003, 21:19:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoe staat het met jouw lipsync.

Hij is er nog steeds
2 (22.2%)
Nooit wat van gemerkt
2 (22.2%)
Hij is opgelost met Dscaler
1 (11.1%)
Hij is opgelost in ALLE software door AGP speed aan te passen
4 (44.4%)

Total Members Voted: 9

J.A.F._Doorhof

Even een poll om een inschattig te maken van het probleem dat ik van tafel zou vegen.

Zover ik weet is het probleem opgelost door de AGP speed op 0 te zetten of 1.
OF
Door het gebruik van Dscaler.

Voor de AGP oplossing was het bij mij alleen opgelost met Dscaler nu met de AGP speed op 0 of 1 is het met beide software 1 frame wat normaal/snel is voor een scaler.

Aub alleen invullen als je ook ECHT getest hebt met de instellingen en Dscaler.
Heb je het probleem nog steeds dan bieden wij gratis aan naar de PC te kijken waar je mee draait.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Degene die ingevuld heeft is er nog steeds, wil die aub ook vermelden wat hij/zij geprobeerd heeft.

We kunnen hier de klachten oproepen en oplossen op bijna alle systemen.
De enige verdachte systemen zijn op dit moment AMD systemen met de VIA chipsets.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik had niet opgelost gepost, maar lag blijkbaar te slapen.
Ik had de Frame delay van mijn processor nog op 3 staan, en kwam met 30 daarbij gisteravond dacht ik uit op de goede sync.
Te slechte film, of domweg niet goed gekeken.

Zojuist alles naar 0 frames teruggezet, en nu in stapjes van 5 ms gekeken. Op 20 tot 25 ms lijkt het nu te kloppen.

Dus te tip met AGP lijkt inderdaad de oplossing te zijn.
Ik heb overigens getest met Liar Liar, daar zit veel dialooog in, met de gezichten ruim bemeten in beeld. Verder heb ik het avia overscan patroon gebruikt. Alleen lijkt het met het overscan patroon niet geheel te kloppen.

Dat ga ik nog uitzoeken, want dat snap ik niet helemaal, maar ik zal wel weer een denkfout maken.

Jaco

searcher

AGP op 0

Oplossing door continue onder de 95,94 Hz te draaien (H3D sofware)
Misschien handig om even te vermelden of je een crt dlp of lcd projector gebruikt.

Ik gebruik en DLP.

                                                            m.v.g searcher



Robbo

OK,  na het AGP gebeuren heb ik nog iets gevonden voor het lip-sync probleem.  Ik heb vandaag en gisteren met name getest onder PAL  en het lijkt een stuk beter te gaan.  Als is verder testen nog noodzakelijk, het ziet er in elk geval beter uit.  Dus gooi ik het nu maar vast op het web, dan kunnen we met z'n allen testen, en des te eerder vinden we een oplossing.  


Als volgt:

Onder 'Advanced' button vd scherm properties (Catalyst 2.5):


tabblad Direct 3D

- click 'custom setting'

- Anistopic filtering -> click radiobutton: 'application preference'

- Anit-aliasing -> click 'performance'
                      ->  zet slider op 4x

- Texture performance ->  slider op 'high performance'
- Mipmap detail ->  slider op 'high performance'
- Wait for vertical sync - > ->  slider op 'application preference'


Succes ermee,
Rob

searcher

Ik heb de nieuwe catalyst drivers ik vraag me af of dat dezefde zijn.
Momenteel zoals eerder aangegeven heb ik geen lipsync meer.

Robbo heb je deze veranderingen nu onder D Scaler aangebracht of H3D.

Even off topic:

De brightness,contrast zijn ingesteld in de proector.
Maar binnen de Goliath software is deze ook ingesteld
Dan heb je in het top menu van de H3D ook nog eens de mogelijkheid om brightness in te stellen en het contrast.

Naar mijn opinie heb ik dus 3 maal deze instellingen.
Mijn vraag wat is het verschil tussen deze 3
Welke instellingen zijn nu bepalend als je een avia disc gaat gebruiken.

                                                                                       m.v.g Searcher





Robbo

Hoi,

Deze setting zijn voor de lip-sync problemen onder PAL.  Ik gebruik enkel de H3D software.  

Als ik het goed begrepen heb draai jij PAL ook met 59,94 hz, dus blijkbaar geen PAL 50hz nog problemen bij jouw. Probeer het bovenstaande maar eens op 50hz.


Rob

J.A.F._Doorhof

Weird dat Direct 3D daarmee te maken heeft ?
Toch weer buggy ATI drivers blijkbaar.

Voor CRT's is het draaien op 59.95 hz trouwens zwaar af te raden, het beeld juddert dan wat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Ja ik vind het ook vreemd.  Kan toeval zijn, kan een performance verband hebben,  maar het lijkt in iedergeval te werken.

Rob

searcher

Quote from: Robbo on February  3, 2003, 11:39:29
Hoi,

Deze setting zijn voor de lip-sync problemen onder PAL.  Ik gebruik enkel de H3D software.  

Als ik het goed begrepen heb draai jij PAL ook met 59,94 hz, dus blijkbaar geen PAL 50hz nog problemen bij jouw. Probeer het bovenstaande maar eens op 50hz.


Rob


Ik heb geen PAL 50 Hz problemen bij 59,94 Hz.
Maar dit kan toch niet simpel 50 Hz is 50Hz en 59.94 Hz is 59.94 Hz????

Wie kan mijn off topic vraag beantwoorden zie mijn vorige post?

                                                                                              m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

DLP's werken wat anders dan CRT's.
60hz PAL op een CRT ziet er niet uit, ik heb het op meerdere DLP's gezien die het perfect weergeven.

De veranderingen van Robbo vindt je hier:
Op bureaublad rechtermuisknop
Eigenschappen
Instellingen
Geavanceerd
En voila....

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Vinden deze veranderingen plaats als je H3D software hebt gestart en het scherm hebt geminimaliseerd?

Please beantwoord mijn contrast brightness vragen .

                                                                            m.v.g searcher




J.A.F._Doorhof

Ik stel de contrast & brightness altijd in op de Overlay van de ATI.

De settings waar Robo het nu over heeft hoef je GEEN overlay voor te draaien, dus die kunnen gewoon vanaf de desktop.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

#13
Als PAL 59,94hz voor jouw werkt, gewoon lekker laten staan !

Anders: H3D even afsluiten, PAL 50hz resolutie aanmaken, aanpassing doen, PC opnieuw opstarten voor de zekerheid.

Er zijn 'scoped settings' voor de ATI driver, die heb ik momenteel niet bij de hand.  Frank ?   In H3D software staat dan alles op nul.  Verdere instellingen regel je dan via de projector (via AVIA ed.)


Rob

searcher

Ik heb de settings laten staan het contrast in de projector stond grondig mis.
Dit kon ook niet anders omdat de bron nu een Arcam was i.p.v de Toshiba SD500E.

Helaas zijn we er nog even niet achter wat het contrast/brightness in het pull down menu doet?
Bij verhoging wordt het beeld vreemd donker Garmt kan dit beter uitleggen..

Overigens ben ik zeer tevreden met het beeld.

                                                                                     m.v.g Searcher



searcher

Lipsync kan ik niet waarnemen na het door testen van een aantal dvd's.

het enige wat wel gebeurt is dat ik bovenaan het beeld dus het einde van het beeld naar het zwart toe horizontale balkjes heb die horizontaal bewegen.
Dus absoluut niet in het beeld.
Ik dacht dat wanneer ik het top menu in beeld kreeg en dit verdween dat er een rand van dit menu onderbroken achterbleef.

Het herstarten van de H3D of de pc of de dvd speler wil dit probleem wel eens oplossen.
Het is net of er een stukje beeldopbouw buiten het geprojecteerde beeld plaats vind.

Alleen de balkjes zijn altijd grijs van kleur en bewegen horizontaal.

Graag een verklaring s.v.p

m.v.g searcher



J.A.F._Doorhof

Zijn dat kleine witte balkjes ?
Dit zie ik ook wel eens voorbij komen bij spelers die analoog worden aangesloten, normaal hoort dit in je overscan te zitten, je kunt met topblanking dit weg blanken en het probleem is opgelost.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

het zijn balkjes inderdaad ik ga het uit proberen zodra het weer aan de orde is en ik zal mijn bevinding wederom posten,bedankt...


m.v.g searcher



searcher




Robbo

Afgelopen weekend een H3D  HTPC 'built by ITC' gezien.  

En inderdaad geen lip-sync te bekennen.   :)

Denk dat ik ook maar omschakel op een dergelijke config.   Zijn we meteen voorbereid op WM9   8)


Rob

J.A.F._Doorhof

 ;D
Hopenlijk nu ook voor de nietgelovers duidelijk dat er wel degelijk verschil zit tussen de Goliaths en een gewone HT-PC.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Robbo bedoelt mijn pc (denk ik) maar toch heb ik op sommige titels nog wel lipsynch problemen.

In ieder geval Frailty R1 en Panic Room R1.

Maar op de meeste dvd's die ik tot nu toe heb gezien is het me niet opgevallen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Welke scenes ?
En welke geluidstrack.

Sommige scenes kunnen ADR problemen hebben, dit is het nasynchroniseren in de studio, ik ben de laatste tijd bijna alleen maar op lipsync aan het letten bij filmkijken en het valt me nu pas op hoeveel ADR fouten er in een film zitten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Bij Frality de DD5.1 track, over de gehele lengte van de film.

Bij Panic Room alle tracks, ook over de gehele lengte van de film.


Wat wel weer vreemd is, is dat ik bij The Haunting DTS nu ineens geen probleem meer heb, terwijl dat bij mijn vorige pj (de Piano) verschrikkelijk was.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

De Piano heeft zelf een lipsync probleem.

Ik heb met Frailty niets gemerkt, zal er binnenkort nog eens naar kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview