HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

Quote from: twani on May 25, 2017, 17:15:31
Eerder denk ik dat KP het niet aandurft er een aan jou te leveren omdat jij doorgaans rechtuit durft te roepen dat zo'n voeding klankmatig (te)  weinig brengt in verhouding tot de kostprijs...

Als je zo'n ding leent ben je toch ook vrij om erover te schrijven?  :)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: chansig on May 25, 2017, 17:26:19
Dat denk ik allemaal niet. Mijn ervaring met de Vodka was overigens prima. Ik kan me niet voorstellen dat mensen daar ontstemd over waren.

Uiteindelijk een smaakdingetje en wat mij betreft geen kwaliteitsverschil.

Dus die Vodka netwerkkabel beïnvloedde alleen de klank? :)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ja maakte het voor mijn gevoel wat warmer. Toen ik een maand later de standaard kabel er weer tussen deed vond ik die weer fijner klinken.

Geen idee of ik weer op die manier zou ervaren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 25, 2017, 18:28:51
Ja maakte het voor mijn gevoel wat warmer. Toen ik een maand later de standaard kabel er weer tussen deed vond ik die weer fijner klinken.

Even iets anders... Abel had het over een bezoek van mij aan jou met Kef'jes. Dat is waarschijnlijk Ruud geweest, ik heb nooit Kef gehad. Klopt dat?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ruud vind kritiek op zijn set inderdaad wat lastig :D

Of dit gebeurd is weet ik niet. En jij hebt inderdaad nooit KEF gehad. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: doorofnight on May 25, 2017, 12:16:28
... Dat viel me ook al op toen ik het eens waagde om de KEFjes die je een keer bij Chansig liet horen, niet al te best uit de verf vond komen en dit tegen je zei. Mijn indruk toen was al dat je dat slecht kon hebben, bij Hans. Daarna heb je zelden nog sympathiek/normaal gereageerd op wat ik tikte. Zo kinderachtig kan het toch niet zijn? Of is het allemaal inbeelding?...

Inbeelding dus.  :)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Quote from: twani on May 25, 2017, 17:15:31
Eerder denk ik dat KP het niet aandurft er een aan jou te leveren omdat jij doorgaans rechtuit durft te roepen dat zo'n voeding klankmatig (te)  weinig brengt in verhouding tot de kostprijs.
Dat zal me om het even zijn. Ik hoef er niet van te leven, ik bouw uitsluitend voor forumleden die er 1 willen hebben.
Daarnaast vertel ik er ook altijd bij dat de set wel in staat moet zijn om 'verschillen' bloot te leggen, iets wat met een unitiqute niet gaat gebeuren (heb ik getest).
Maar mocht dat wel zo zijn dan spreken de reviews voor zich.
Daarnaast, qua prijs, ja dat kan uiteraard veel goedkoper, maar dan haal je zeker de specs niet zoals ze nu zijn.
Ik maak uitsluitend gebruik van A componenten die ik bestel bij 1 van de 3 grootste leveranciers zodat ik zeker weet dat er geen namaak spul tussen zit zoals zo vaak gebeurd op ebay etc.
Daar komt nog bij dat alle componenten een ruime marge hebben (build for life) met de laagste toleranties.

Quote
Dat kan een flink gehyped product natuurlijk niet gebruiken.
Gehypte .... dat vind ik voedingen waarbij de marketingafdeling het van de daken schreeuwt hoe goed hun product wel niet is. Iets wat ik nog nooit heb gedaan, hoef ik ook niet, mijn meetwaardes zeggen genoeg.
Ik ben de enige, ja ook in vergelijk met de gevestigde orde zoals TP, Uptone, Teradac etc die ook daadwerkelijk de echte meetwaarden meelevert, gemeten aan de uiteinde van de dc-kabel (trust me dat doet geen enkele fabrikant), en ik heb ze allemaal gemeten ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Deze doe ik er ook altijd bij:



Dat is een meting waarbij de dc kabel over een netsnoer ligt en langs een verdeelblok om te kijken hoeveel 50Hz ripple deze oppikt !
Dat zie je geen enkele fabrikant doen.
En ik kan je zeggen, met mijn dc-kabels ... 0,0.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Quote from: Kingpin on May 25, 2017, 19:40:54
Deze doe ik er ook altijd bij:



Dat is een meting waarbij de dc kabel over een netsnoer ligt en langs een verdeelblok om te kijken hoeveel 50Hz ripple deze oppikt !
Dat zie je geen enkele fabrikant doen.
En ik kan je zeggen, met mijn dc-kabels ... 0,0.


Technisch een Top Notch product zonder twijfel.

T ging er in dit geval meer om dat Hans nogal de gewoonte heeft om deze verschillen niet waar te nemen, en als wél, hij ze méér als verandering dan als verbetering pleegt weg te zetten.


Ik hoor überhaupt geen verschil kabels ed, iets wat ik graag zo wil houden ook.

Akoestische wijzigingen in de setup neem ik dan juist weer veel gemakkelijker waar. 

Vreemd?  Néé hoor,  akoestiek heeft factor x keer zoveel invloed op de klank in vergelijking met een voeding van, nou pak 'm eens beet, een netwerkswitch oid....

Ik denk dus dat mijn hersens me een stuk minder in de maling nemen dan die van de gemiddelde kabelbeuner hier op het forum :D

Sirius666

Quote from: HuubF on May 25, 2017, 12:31:29
Je hebt gelijk, ik pas mijn toon aan jou aan. :)

Wat je wel moet bedenken is dat het mijn topic is en ik serieus bezig ben om vóór mijn pensioen een fatsoenlijk setje neer te zetten. Daarom begin ik steeds ongeduldiger te worden als mensen fundamentele zaken ter discussie stellen die mij en passant als idioot wegzetten.

Om je een voorbeeld te geven: een fatsoenlijke voeding wordt elders op het forum op veel plekken als volkomen normaal bestempeld. Dan zit ik er niet op te wachten als mensen helemaal naar mijn topic komen om dat hier lekker raar te gaan vinden. Ik heb notabene zelf geëxperimenteerd met een pakketje batterijen dus ik weet wat het uitmaakt.

Ik was meer gebaat met een antwoord op de vraag wat de beste voeding is.

Die waarde (idioot) geef je er zelf aan en slaat m.i. nergens op.

Welke mensen zijn speciaal naar jouw topic gekomen om voedingen te discussie te stellen?

Een 'beste' voeding bestaat niet. Frank2 dichtte andere eigenschappen toe aan iig al 2 stuks. Hangt van jouw huidige sound af en welke kant je er evt mee op wil. Zijn de Guru's 100% blijvertjes?

HuubF

Quote from: Sirius666 on May 25, 2017, 23:14:03
Een 'beste' voeding bestaat niet. Frank2 dichtte andere eigenschappen toe aan iig al 2 stuks. Hangt van jouw huidige sound af en welke kant je er evt mee op wil. Zijn de Guru's 100% blijvertjes?

Voorlopig blijven de Guru's, hoewel ik de markt vwb de meer high end Adams altijd in de gaten hou. Echt goedkoop willen ze nog niet worden.

Laten we even duidelijk zijn: jij en ik nemen in ieder geval aan dat voedingen iets van verschil kunnen veroorzaken waardoor het geluid anders wordt. Dat is al heel wat, sommigen vinden dat absolute onzin.

Waar bestaat die verandering dan uit? Hans beschouwt het als een kwestie van smaak, anderen gaan veel verder. Er bestaat dus een bodempje van mensen uit allerlei hoeken die in ieder geval iets waarnemen.

Wat ik waarneem zijn 2 verschillende categorieën verschillen. Om te beginnen kan een kabel, een voeding of een versterker zich als een soort at random toonregeling gedragen. Heel subtiel natuurlijk. Net wat frisser, net wat meer mid-laag. In een set met andere componenten die ook een minieme invloed hebben kan dat de klank van je set veranderen. De ifi toonregeling op de microRendu klinkt frisser dan mijn batterij-pack, die de klank (dus) weer voller maakt. Dat 2e vind ik mooier.

Maar daar ben je er niet mee. Er is bijvoorbeeld ook nog zoiets als resolutie; de hoeveel details die je kunt waarnemen in de tonen van een instrument of stem. Dat heeft niets met een toonregeling te maken. Maximale detaillering en natuurlijkheid zijn niet gemakkelijk tegelijk perfect weer te geven. Veel hoorbare details zonder een natuurlijk 'gewicht' in instrumenten gaat snel irriteren. De muziek moet je blijven boeien, het totaalgeluid moet coherent, vloeiend zijn. De muzikaliteit mag niet worden aangetast.

Dit is natuurlijk de luisteraars-weergave. Wat ik waarneem. De techneut zal het hebben over een niet-perfect signaal waardoor wellicht dingen in verhouding lastiger hoorbaar zijn. Dat is op zich ook duidelijk maar beschrijft niet hoe het dan klinkt. Bovendien is bepaalde vervorming af en toe ook gewoon lekker. Voor een audiofiel is het praten in technische termen een beetje onpraktisch omdat die de mogelijke oorzaak beschrijven en niet het gevolg. Dat dwingt ons tot vaag lullen. Maar audiofielen begrijpen elkaar desondanks prima.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

StereoMike

Quote from: twani on May 25, 2017, 17:15:31
Eerder denk ik dat KP het niet aandurft er een aan jou te leveren omdat jij doorgaans rechtuit durft te roepen dat zo'n voeding klankmatig (te)  weinig brengt in verhouding tot de kostprijs.
Bekijk het een keer positief.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

chansig

Quote from: HuubF on May 26, 2017, 04:29:52
Hans beschouwt het als een kwestie van smaak, anderen gaan veel verder.
'

Met een voeding heb ik nog geen verschillen mogen ervaren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: HuubF on May 26, 2017, 04:29:52
Voor een audiofiel is het praten in technische termen een beetje onpraktisch omdat die de mogelijke oorzaak beschrijven en niet het gevolg. Dat dwingt ons tot vaag lullen. Maar audiofielen begrijpen elkaar desondanks prima.

Voor een techneut is het praten in audiofiele termen een beetje lastig omdat ze eigenlijk niets zeggen over wat er nu daadwerkelijk gebeurt alleen iets zeggen over welke wanen er zich in de hoofden van de audiofiel afspelen.  :D

Ik begrijp "jullie" taaltje gelukkig ook wel. Heb deze zelf ook jaren gebezigd. De taaltjes verschillen ook niet heel erg veel hoor. Ik ben alleen wat sneller klaar met beschrijven hoe het klinkt. Om het voor iedereen een beetje leuk te maken om te lezen gooi ik af en toe nog wat audiofiele termen erin zoals: zwart, autoriteit, lucht etc.

Muzikaliteit vermijd ik inmiddels wel...die weiger ik nog te gebruiken. :D

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 26, 2017, 09:17:36
... Muzikaliteit vermijd ik inmiddels wel...die weiger ik nog te gebruiken. :D...

Dat is juist de belangrijkste. Wat er ook gerotzooid wordt in een set, het moet wel lekker klinken. Of: het mag de muzikale intenties niet tegenhouden, voor het gemak afgekort tot 'muzikaal'. Dat blijkt nog wel lastig te zijn. De Devialet Phantom bijvoorbeeld vind ik niet muzikaal klinken. Dus hij houdt iets tegen (of voegt iets toe). Terwijl hij toch zo fraai meet.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Jij mag het gebruiken....dat is het leuke van de hobby.

Je "moet" gewoon eens wat langer dan een dag naar een goed metende set/woonkamer luisteren...alles loslaten wat je denkt te weten over audioweergave, oogjes dicht, wijntje en dan gewoon de klinische schoonheid over je heen laten komen. Langzaam dompel je weg, je begint zelfs een beetje te kwijlen, je voetje gaat langzaam heen en weer, je vrouw slaat een arm om je heen en zegt...wat klinkt dit goed zeg....en eindelijk ben je aan het genieten, echt genieten en dan begrijp je plots waar het over gaat. Met piepende banden stopt de karavaan, je stapt uit gaat langs de kant van de weg zitten, kijkt eens een terug en schudt je hoofd. Om vervolgens vooruit te kijken met een dikke vette smile op je gezicht: Je suis muzikaal.

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Quote from: twani on May 25, 2017, 22:39:57

Technisch een Top Notch product zonder twijfel.

T ging er in dit geval meer om dat Hans nogal de gewoonte heeft om deze verschillen niet waar te nemen, en als wél, hij ze méér als verandering dan als verbetering pleegt weg te zetten.


Ik hoor überhaupt geen verschil kabels ed, iets wat ik graag zo wil houden ook.

Akoestische wijzigingen in de setup neem ik dan juist weer veel gemakkelijker waar. 

Vreemd?  Néé hoor,  akoestiek heeft factor x keer zoveel invloed op de klank in vergelijking met een voeding van, nou pak 'm eens beet, een netwerkswitch oid....

Ik denk dus dat mijn hersens me een stuk minder in de maling nemen dan die van de gemiddelde kabelbeuner hier op het forum :D
^^

Gr. Martijn

cccp

Quote from: HuubF on May 26, 2017, 04:29:52
Om te beginnen kan een kabel, een voeding of een versterker zich als een soort at random toonregeling gedragen. Heel subtiel natuurlijk. Net wat frisser, net wat meer mid-laag.
Waarom gebruik je dan niet gewoon een goede equalizer? Dan kun je elke toon regelen zoals jij dat wil en hoef je niet at random te prutsen met kabels, voedingen, gehakt, lampen, kurk en weet ik veel wat, waarvan je van te voren niet weet hoe ze geluid beïnvloeden. Met een equalizer kun je gericht toon regelen.

twani

Quote from: cccp on May 27, 2017, 10:20:27
Waarom gebruik je dan niet gewoon een goede equalizer? Dan kun je elke toon regelen zoals jij dat wil en hoef je niet at random te prutsen met kabels, voedingen, gehakt, lampen, kurk en weet ik veel wat, waarvan je van te voren niet weet hoe ze geluid beïnvloeden. Met een equalizer kun je gericht toon regelen.

Omdat dit soort oplossingen veels te doelgericht zijn. Moet je niet willen als je ook een eind kunt aank*tten. 

Feit is dat TS daar wel veel lol in heeft hetgeen dan weer de basis van de hobby is natuurlijk..

Lol moet centraal blijven staan :)

YamahaRXV

Quote from: cccp on May 27, 2017, 10:20:27
Waarom gebruik je dan niet gewoon een goede equalizer? Dan kun je elke toon regelen zoals jij dat wil en hoef je niet at random te prutsen met kabels, voedingen, gehakt, lampen, kurk en weet ik veel wat, waarvan je van te voren niet weet hoe ze geluid beïnvloeden. Met een equalizer kun je gericht toon regelen.

Die mogelijkheid heeft Huub nu in Roon  ;)
Het mooie hiervan is dat het ook best goed werkt  :thumbs-up:

https://kb.roonlabs.com/DSP_Engine:_Parametric_Equalizer
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Rudi64

Quote from: chansig on May 26, 2017, 09:35:00
Jij mag het gebruiken....dat is het leuke van de hobby.

Je "moet" gewoon eens wat langer dan een dag naar een goed metende set/woonkamer luisteren...alles loslaten wat je denkt te weten over audioweergave, oogjes dicht, wijntje en dan gewoon de klinische schoonheid over je heen laten komen. Langzaam dompel je weg, je begint zelfs een beetje te kwijlen, je voetje gaat langzaam heen en weer, je vrouw slaat een arm om je heen en zegt...wat klinkt dit goed zeg....en eindelijk ben je aan het genieten, echt genieten en dan begrijp je plots waar het over gaat. Met piepende banden stopt de karavaan, je stapt uit gaat langs de kant van de weg zitten, kijkt eens een terug en schudt je hoofd. Om vervolgens vooruit te kijken met een dikke vette smile op je gezicht: Je suis muzikaal.

:D

Gr. Hans

^^
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

YamahaRXV

Quote from: twani on May 27, 2017, 10:33:01
Feit is dat TS daar wel veel lol in heeft hetgeen dan weer de basis van de hobby is natuurlijk..

Lol moet centraal blijven staan :)

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

i2Paq

Quote from: chansig on May 26, 2017, 09:35:00
Jij mag het gebruiken....dat is het leuke van de hobby.

Je "moet" gewoon eens wat langer dan een dag naar een goed metende set/woonkamer luisteren...alles loslaten wat je denkt te weten over audioweergave, oogjes dicht, wijntje en dan gewoon de klinische schoonheid over je heen laten komen. Langzaam dompel je weg, je begint zelfs een beetje te kwijlen, je voetje gaat langzaam heen en weer, je vrouw slaat een arm om je heen en zegt...wat klinkt dit goed zeg....en eindelijk ben je aan het genieten, echt genieten en dan begrijp je plots waar het over gaat. Met piepende banden stopt de karavaan, je stapt uit gaat langs de kant van de weg zitten, kijkt eens een terug en schudt je hoofd. Om vervolgens vooruit te kijken met een dikke vette smile op je gezicht: Je suis muzikaal.

:D

Gr. Hans

^^

Iets van spijker en kop!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

cccp

Quote from: twani on May 27, 2017, 10:33:01
Lol moet centraal blijven staan :)
Eens, al heb ik het idee dat het bij Huub soms omslaat in frustratie.   

solitaire

Quote from: chansig on May 26, 2017, 09:35:00
Jij mag het gebruiken....dat is het leuke van de hobby.

Je "moet" gewoon eens wat langer dan een dag naar een goed metende set/woonkamer luisteren...alles loslaten wat je denkt te weten over audioweergave, oogjes dicht, wijntje en dan gewoon de klinische schoonheid over je heen laten komen. Langzaam dompel je weg, je begint zelfs een beetje te kwijlen, je voetje gaat langzaam heen en weer, je vrouw slaat een arm om je heen en zegt...wat klinkt dit goed zeg....en eindelijk ben je aan het genieten, echt genieten en dan begrijp je plots waar het over gaat. Met piepende banden stopt de karavaan, je stapt uit gaat langs de kant van de weg zitten, kijkt eens een terug en schudt je hoofd. Om vervolgens vooruit te kijken met een dikke vette smile op je gezicht: Je suis muzikaal.

:D

Gr. Hans

8)
Hinterm Horizont geht's weiter.