HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kaakberg

Quote from: MAW on May 15, 2017, 19:04:31
Hoger opgeleide mensen zijn over het algemeen vatbaar voor feitelijke argumentatie. Probeer het eens zou ik zeggen..

in welke sector is dat?

twani

Quote from: HuubF on May 24, 2017, 17:15:50
Jij hebt nog steeds een van de grootste showcase topics maar je bent tot rust gekomen. Good for you.

Wij moeten nog even.  :)


Maar repareer eerst die lekke band even Huub.  ;)

Dan rolt de Karavaan een stuk gemakkelijker en zul je zien dat zelfs jíj een keer "thuiskomt"  :)

chansig

Quote from: smacdab on May 24, 2017, 20:08:15
in welke sector is dat?

Over het algemeen reageren ze ook wat sneller op de dan actuele situatie.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on May 24, 2017, 20:12:08
Over het algemeen reageren ze ook wat sneller op de dan actuele situatie.  :D

Gr. Hans

Dan moet jij welhaast hoogbegaafd zijn Hans :D

Kaakberg

Quote from: chansig on May 24, 2017, 20:12:08
Over het algemeen reageren ze ook wat sneller op de dan actuele situatie.  :D

Gr. Hans

24/7 op een ht forum.....

chansig

Quote from: twani on May 24, 2017, 20:17:09
Dan moet jij welhaast hoogbegaafd zijn Hans :D

Welhaast ? Is geen.serieuze vraag toch ? :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: chansig on May 24, 2017, 18:25:17
Ik wissel niet meer zoveel en als er wat aan het geluid verandert dan schrijf ik dat gewoon netjes op. Maar wel wat minder bloemrijk dan sommige gewend zijn. Dat klopt. Maar wat doet dit er verder toe ?

Gr. Hans

Ik vind het wel opvallend dat jij vroeger erg vaak wisselde en ook altijd verschil hoorde. Daarnaast werd elk apparaat eerst voorzien van gemalen varken. En het is ook helemaal niet zo lang geleden dat je nog helemaal verknocht was aan je gemodificeerde Kenwood EV.
En nu hoor je geen verschil meer en het enige dat er toe doet zijn de speakers en de akoestiek. Is dat voortschrijdend inzicht of loop je ook maar achter je huidige techniek-guru's aan? Ik zal ook nog even afsluiten met een "Chansigje": ik vind het trouwens allemaal prima.  :tounge:

Groeten...

chansig

Als ik het goed herinner was het Raphie die de "ik vind het prima" in iedere post maakte. Goed voorbeeld doet volgen..maar dat maakt het een Raphietje.

Over gehakt, wisselen etc heb ik al een keer of wat mijn visie/uitleg gegeven. In dit topic maar ook in die van mij. Ik laat het dus even.gaan qua uitleg.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ik vind het prima maar ik ga geen 17000+ posts nalezen/opzoeken (dat is wel een echt Chansigje).  :D

Groeten...

chansig

 :D..

Zou ik ook niet doen. Neem het maar aan dat ik het al op verschillende momenten heb uitgelegd of verklaard. En dat dit een logische uitleg is...wel zo makkelijk. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Een logische uitleg van jou?  :blink: Wat is er nog meer veranderd? :D

Groeten...

chansig

Ga je me nu lopen fokken? Mag wel doof zijn en een butt set hebben..maar logisch ben ik altijd..ook als ik niet logisch ben...logisch toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Nog een paar woorden over mijn visie op meten en de gevaren die ons bedreigen...

Met meten begint alles op het gebied van hifi. Maar daar houdt het niet op want een set die correct is gebouwd, in een akoestisch goede huiskamer, levert niet automatisch een goed geluid op. Beoordelen van het geluid op het gehoor moeten we dus allemaal. Tenzij je écht denkt dat metingen zaligmakend zijn. Maar dat is net zo'n extreem standpunt als van de audiofiel die zijn condensatoren in ongebleekt katoen wikkelt.

Ken Ishiwata is een bekende figuur in high end land. Hoe ontwerpt hij zijn apparatuur? Hij maakt een nieuw ontwerp voor schakelingen, besteedt de bouw ervan uit en gaat er dan zelf mee verder door te tweaken. Natuurlijk om de company sound van Marantz ook in die nieuwe schakeling te persen, maar het moet ook weer een klein beetje beter klinken, anders koopt natuurlijk niemand zo'n mega-dure PM10.

Nu zijn er natuurlijk mensen die vinden dat Ken een commerciele scherts-figuur is die de kluit belazert. Dat mag. Over het algemeen vind ik die mensen juist figuren die zichzelf belazeren. Die mensen zien niet dat ze in een waarheids-bubbel leven waarbij ze steeds gelijk krijgen.

Zit ik dan ook in zo'n waarheids-bubbel waarin ik steeds gelijk krijg? Dat is ongetwijfeld zo, alleen zijn dat tientallen waarheidsbubbels die ook nog eens verbanden met elkaar hebben. Verhalen over de Chord Hugo kom je in minimaal 3 waarheidsbubbels tegen, waaronder die van Naim. Dat zorgt ervoor dat je de waarnemingen nog een beetje kunt verifieren.

Mensen die vinden dat meten zaligmakend is én ook nog eens de ABX als heilig beschouwen hebben zich in een lastig parket gemanoeuvreerd. Ze geloven hun eigen oren niet meer, moeten overal tegen zijn en hebben mogelijk een setje dat niet optimaal presteert.

Je zou zeggen: zoek een andere hobby dan permanent rondhangen op een forum waar de meesten enthousiast bezig zijn met steeds weer nieuwe ontwikkelingen. Roon is daar een voorbeeld van. Het bestaan van zoiets als een Roon ready component dat een klein taakje uitvoert binnen het geheel drijft sommigen tot waanzin. En al helemaal als de keuze voor de voeding cruciaal blijkt te zijn. Ze gaan er voor het gemak van uit dat tamelijk veel mensen gek geworden zijn. Dat krijg je met die bubbels. Zo kun je ook zó maar geloven dat je je kind beter niet kunt in-enten. Of dat Trump een goede president is omdat hij zich afzet tegen de rest. De 'waarheid' in de bubbels is altijd negatief geladen. Altijd tegen. En natuurlijk altijd een voorbeeld voorhanden.

Een goede raad van mij: hou in ieder geval op met alleen maar negatief doen. Probeer het te verpakken in wat raad, goede grappen en gezelligheid.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on May 25, 2017, 10:31:02
Nog een paar woorden over mijn visie op meten...

Met meten begint alles op het gebied van hifi. Maar daar houdt het niet op want een set die correct is gebouwd, in een akoestisch goede huiskamer, levert niet automatisch een goed geluid op.


Jawel...maar het kan zijn dat je het niet mooi vind klinken. Maar dan hebben we het over smaak.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik heb overigens Kinpin gevraagd voor een voeding voor de Paradigm. Oprecht als dat hij is reageerde hij terug dat hij er best wel 1 wilt bouwen maar dat het misschien beter was als ik er eerst 1 zou lenen. Want mogelijk hoorde ik het verschil niet...dan is het toch een beetje weggegooid geld.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 25, 2017, 10:47:27
Ik heb overigens Kinpin gevraagd voor een voeding voor de Paradigm. Oprecht als dat hij is reageerde hij terug dat hij er best wel 1 wilt bouwen maar dat het misschien beter was als ik er eerst 1 zou lenen. Want mogelijk hoorde ik het verschil niet...dan is het toch een beetje weggegooid geld.

Ja is een aardige gast. Ik heb een voeding bij hem besteld voor de microRendu. In ieder geval goedkoper en veiliger dan de internet-opties. En een heus stukje huisvlijt.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Ik heb ook een betere voeding overwogen voor mijn lowbudget maar prima streamertje(s), en dacht altijd dat de Kinpin nog een stuk duurder was dan de belachelijk dure voedingen die je ook kunt kopen. Interessant dit.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: doorofnight on May 25, 2017, 11:30:27
Ik heb ook een betere voeding overwogen voor mijn lowbudget maar prima streamertje(s), en dacht altijd dat de Kinpin nog een stuk duurder was dan de belachelijk dure voedingen die je ook kunt kopen. Interessant dit.

Het ligt er een beetje aan wat je belachelijk vindt. Een betere voeding voor een 'low budget maar prima streamertje(s)' wijst op een gruwelijke spagaat jouwerzijds of een niet geheel uit de verf komend kritiekpunt.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

oud_account_1

Quote from: chansig on May 25, 2017, 10:45:30
Jawel...maar het kan zijn dat je het niet mooi vind klinken. Maar dan hebben we het over smaak.

Gr. Hans
Het ligt er (natuurlijk) aan hoe compleet je set met metingen is.
Alleen als die volledig is, kan je er een onvoorwaardelijk oordeel aan koppelen.
En dan blijft alleen smaak over.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

DofN

Als het om audio gaat, moet ik sowieso genoegen nemen met spagaten in mijn denken.  Ik vind dat niet gruwelijk, eerder menselijk. En nee het is geen kritiek: ik vind voedingen gewoon duur. Los van de kwaliteit. €300 ben je zo kwijt, zoals bij de Sbooster voedingen.

Waarom krijg ik de indruk bij jouw berichtjes dat je in de aanval gaat? Ook de toon vind ik vaak naar en zuur. Dat viel me ook al op toen ik het eens waagde om de KEFjes die je een keer bij Chansig liet horen, niet al te best uit de verf vond komen en dit tegen je zei. Mijn indruk toen was al dat je dat slecht kon hebben, bij Hans. Daarna heb je zelden nog sympathiek/normaal gereageerd op wat ik tikte. Zo kinderachtig kan het toch niet zijn? Of is het allemaal inbeelding?

Ik denk te lezen dat je dit niet alleen bij mij doet, maar bij iedereen die jou onwelgevallige inhoud post.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: doorofnight on May 25, 2017, 12:16:28
Als het om audio gaat, moet ik sowieso genoegen nemen met spagaten in mijn denken.  Ik vind dat niet gruwelijk, eerder menselijk. En nee het is geen kritiek: ik vind voedingen gewoon duur. Los van de kwaliteit. €300 ben je zo kwijt, zoals bij de Sbooster voedingen.

Waarom krijg ik de indruk bij jouw berichtjes dat je in de aanval gaat? Ook de toon vind ik vaak naar en zuur. Dat viel me ook al op toen ik het eens waagde om de KEFjes die je een keer bij Chansig liet horen, niet al te best uit de verf vond komen en dit tegen je zei. Mijn indruk toen was al dat je dat slecht kon hebben, bij Hans. Daarna heb je zelden nog sympathiek/normaal gereageerd op wat ik tikte. Zo kinderachtig kan het toch niet zijn? Of is het allemaal inbeelding?

Ik denk te lezen dat je dit niet alleen bij mij doet, maar bij iedereen die jou onwelgevallige inhoud post.

Je hebt gelijk, ik pas mijn toon aan jou aan. :)

Wat je wel moet bedenken is dat het mijn topic is en ik serieus bezig ben om vóór mijn pensioen een fatsoenlijk setje neer te zetten. Daarom begin ik steeds ongeduldiger te worden als mensen fundamentele zaken ter discussie stellen die mij en passant als idioot wegzetten.

Om je een voorbeeld te geven: een fatsoenlijke voeding wordt elders op het forum op veel plekken als volkomen normaal bestempeld. Dan zit ik er niet op te wachten als mensen helemaal naar mijn topic komen om dat hier lekker raar te gaan vinden. Ik heb notabene zelf geëxperimenteerd met een pakketje batterijen dus ik weet wat het uitmaakt.

Ik was meer gebaat met een antwoord op de vraag wat de beste voeding is.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: doorofnight on May 25, 2017, 12:16:28
... Dat viel me ook al op toen ik het eens waagde om de KEFjes die je een keer bij Chansig liet horen, niet al te best uit de verf vond komen en dit tegen je zei. Mijn indruk toen was al dat je dat slecht kon hebben, bij Hans...

Even voor mijn altzheimer situatie: KEF'jes bij Hans? Van mij? :)

Edit: ik heb Doorofnight maar even een PM gestuurd. Hij heeft iemand anders voor zich, waarschijnlijk Ruud.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Thx Huub :)


Ik heb een Sbooster voeding die me heel goed bevalt. Het voordeel van sommige Sboosters is dat ze meerdere standen hebben. Mocht je dan ooit een ander apparaat erachter hangen dan hoef je de voeding niet meteen te verkopen. Over de kinpins lees ik niets dan goeds van gebruikers (ook op het groene forum).

En nee, ik kan je niet helpen met je zoektocht naar een goed geluid want we zitten op een ander spoor maar ook in mijn spoor ben ik een duale denker die aan veel twijfelt, en vind het af en toe wel leuk om even mee te kletsen over jouw speurtocht.
Ik probeer dat overigens constructief te doen (al is niets menselijks mij vreemd) en het is niet altijd specifiek gericht op het doel waar je op dat moment mee bezig bent (zoals Toole's circle of confusion). Dat ging bijvoorbeeld meer generiek over wat goede testnummers zijn.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: chansig on May 25, 2017, 10:47:27
Ik heb overigens Kinpin gevraagd voor een voeding voor de Paradigm. Oprecht als dat hij is reageerde hij terug dat hij er best wel 1 wilt bouwen maar dat het misschien beter was als ik er eerst 1 zou lenen. Want mogelijk hoorde ik het verschil niet...dan is het toch een beetje weggegooid geld.

Gr. Hans

Eerder denk ik dat KP het niet aandurft er een aan jou te leveren omdat jij doorgaans rechtuit durft te roepen dat zo'n voeding klankmatig (te)  weinig brengt in verhouding tot de kostprijs.

Dat kan een flink gehyped product natuurlijk niet gebruiken.

Ik herinner me nog jouw ervaring met de RJ45 Vodka. Dat vond een aantal mensen ook minder plezierig om te lezen..

chansig

Dat denk ik allemaal niet. Mijn ervaring met de Vodka was overigens prima. Ik kan me niet voorstellen dat mensen daar ontstemd over waren.

Uiteindelijk een smaakdingetje en wat mij betreft geen kwaliteitsverschil.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.