HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

Quote from: phy on April 26, 2017, 12:02:04
Je gaat met 63 toch niet solliciteren  ;D
Ach het zal wel goed komen je schrijft dat je MOET solliciteren
Als je je daar aan vasthoud hoef je niet bang te zijn dat ze je aannemen  :tounge2:

Reorganisatie waarbij we met z'n allen op een nieuwe functie moeten solliciteren.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

phy

Quote from: HuubF on April 26, 2017, 12:05:17
Reorganisatie waarbij we met z'n allen op een nieuwe functie moeten solliciteren.
Ok
Dat is gewoon schuiven en eruitwerken
Ik hoop dat je nog gewoon tot je pensioen kan uitwerken
En anders lekker genieten
Ik heb 60 jaar gewerkt als ik aan mijn pensioen toe ben
Een paar jaar eerder stoppen zou ik niet erg vinden.
Maar ik heb ook plezier in mijn werk .

Sirius666

Staat dit los van wat je recent van plan was of had dat al te maken met een reorganisatie?

Knor

Quote from: HuubF on April 26, 2017, 05:58:47
De komende week ben ik even redelijk off-line omdat ik moet solliciteren. Bijna alle stappen al gehad, alleen nog een persoonlijk gesprek met een recruiter. Na alle discussies hier vreet ik 'm op met huid en haar.

Mijn setje doet het ondertussen nog steeds heel erg goed. :worship:

63 jaar en nog moeten solliciteren?   :o
Wat leven we toch in een grappig land...
Succes!


Edit: inmiddels je uitleg gelezen...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

MAW

Moeten solliciteren?
Quote from: Knor on April 26, 2017, 12:38:19
63 jaar en nog moeten solliciteren?   :o
Wat leven we toch in een grappig land...
Succes!

Niemand moet solliciteren hoor. Je moet in Nederland alleen solliciteren als je zonder baan zit en wilt dat de maatschappij (lees: de werkende Nederlanders) je boodschappen blijven betalen.
Gr. Martijn

DofN

Quote from: Knor on April 26, 2017, 12:38:19
63 jaar en nog moeten solliciteren?   :o
Wat leven we toch in een grappig land...
Succes!


Edit: inmiddels je uitleg gelezen...

Tegen de tijd dat ik 63 ben moet ik, gezien de leeftijdsopbouw van Nederland, vermoedelijk nog 10 jaar werken. Solliciteren op je 63e zou ook nu de normaalste zaak van de wereld zijn.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: Sirius666 link=topic=55806.msg3046878#msg3046878 date=1493201t674
Staat dit los van wat je recent van plan was of had dat al te maken met een reorganisatie?

Heeft allemaal met elkaar te maken. :)

Toen de reorganisatie een paar maanden geleden werd aangekondigd zat ik in een tergend langzaam lopend project en was ik die chaos zat. Dus maar wat eerder stoppen en een beetje helpen in zoon Paul's fitness centrum (achter de bar of zo).

Vorige maand had ik de zaak wat beter onder controle (ik ben geen projectmanager maar ze luisteren wel naar me) en zag ik dat er een functie was die op mijn lijf geschreven was. Nog wel inhoudelijk maar ook coördinerend. Dus toen toch maar gaan solliciteren. Best spannend want het is de dood of de gladiolen.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Buell

Succes !
Ken het gevoel, ben uiteindelijk maar een winkeltje begonnen om van het gezeur af te zijn. Lekker zelfstandig  ;D
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Knor

Quote from: MAW on April 26, 2017, 13:00:28
Moeten solliciteren?
Niemand moet solliciteren hoor. Je moet in Nederland alleen solliciteren als je zonder baan zit en wilt dat de maatschappij (lees: de werkende Nederlanders) je boodschappen blijven betalen.

Het zat 'm in Huub's gebruik van het werkwoord 'moeten'. Ik had de context daarvan inderdaad verkeerd begrepen...

Los daarvan ben ik van mening dat het door jou geschetste beeld in werkelijkheid gelukkig veel genuanceerder geschakeerd is ingericht.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Knor

Quote from: doorofnight on April 26, 2017, 13:15:51
Tegen de tijd dat ik 63 ben moet ik, gezien de leeftijdsopbouw van Nederland, vermoedelijk nog 10 jaar werken. Solliciteren op je 63e zou ook nu de normaalste zaak van de wereld zijn.

Nu weet ik niet hoe lang dit 63-moment voor jou nog gaat duren, maar voor zover ik het weet is de situatie NU al heel wat genuanceerder geregeld dan louter 'moeten', waar het aankomt op werk- en sollicitatieplicht. De participatiewet biedt daartoe bewust mogelijkheden.

Het kan misschien nog een generatie of vier duren, voordat een meerderheid ontdekt dat een andere inrichting van werk en economie een beter bij het individu passend leven oplevert, met minder strijd, uitval en frustratie.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

smacdab

Quote from: HuubF on April 26, 2017, 12:05:17
Reorganisatie waarbij we met z'n allen op een nieuwe functie moeten solliciteren.

en wie beoordelen dat en wil je daarmee omgaan??? Als het ABN is: pak de centen voor de komende paar jaar, immers 'alle banken zijn failliet en is het trekken aan een dood monetair paard'. Bedenk wat de toegevoegde waarde van een bank is- dus van je werk en arbeidsenergie. Leef je leven nu. Geen sportschool, maar (fiets)padjes vinden in het groene hart.

eddy135

Quote from: smacdab on April 27, 2017, 01:09:41
en wie beoordelen dat en wil je daarmee omgaan??? Als het ABN is: pak de centen voor de komende paar jaar, immers 'alle banken zijn failliet en is het trekken aan een dood monetair paard'. Bedenk wat de toegevoegde waarde van een bank is- dus van je werk en arbeidsenergie. Leef je leven nu. Geen sportschool, maar (fiets)padjes vinden in het groene hart.
Mooi gezegd!

Betaal jij m'n huur dan?...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Quote from: smacdab on April 27, 2017, 01:09:41
en wie beoordelen dat en wil je daarmee omgaan??? Als het ABN is: pak de centen voor de komende paar jaar, immers 'alle banken zijn failliet en is het trekken aan een dood monetair paard'. Bedenk wat de toegevoegde waarde van een bank is- dus van je werk en arbeidsenergie. Leef je leven nu. Geen sportschool, maar (fiets)padjes vinden in het groene hart.

Ik geloof in een een heel andere economie dan we nu hebben, waarbij geluk centraal staat en niet winstmaximalisatie. En toch ben ik 16 jaar geleden bij een bank terechtgekomen en heb het daar erg naar mijn zin. Ik heb heel wat bedrijven gezien maar ik vind banken sociale werkgevers en ze zijn de belangrijkste schakel in het economische verkeer. Vanuit de krochten van een bank kan ik je verzekeren dat 'we' niet uit zijn op je geld. Althans, niet meer dan andere bedrijven.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Nou, de grootste weeffout in onze maatschappij is wel duidelijk de manier waarop we met waarde omgaan.

Ondanks dat hard geroepen wordt dat het zo goed gaat met de economie is de afgelopen crisis; de 'kredietcrisis' zogenaamd opgelost door grote sommen geld te injecteren in fundamentele organen wanneer die dat nodig haddden, om zo het systeem in stand te houden. Concreet betekent dat een toename van de staatsschuld van 256 miljard in 2006 naar 434 miljard in 2012.

Als je je bedenkt dat de oorzaak van de kredietcrisis is dat er waarde gebaseerd werd op schulden, kun je je afvragen of een excessieve toename van de staatsschuld wel de manier is om dat op te lossen.

Nederland is daarin niet uniek. Zo'n grote toename van de staatsschuld van een land betekent dat een land een veel grotere renteverplichting heeft.
Momenteel zijn de rentes extreem laag. Het lijkt voor de hand liggend dat de rentes momenteel kunstmatig laag gehouden worden om te voorkomen dat landen failliet gaan (een stijgend rentepercentage heeft met een verhoogde staatsschuld nl. een veel grotere impact op het absolute rentebedrag dat een land moet betalen).

En de partijen met de grootste macht in die sector zijn de banken, en dan met name de centrale banken.
En ondanks dat de rentes momenteel laag zijn zijn dat de partijen waaraan het volk een veel grotere rente betaalt voor hun hypotheek dan dat ze krijgen voor hun spaargeld. En als je dan bedenkt wat de wettelijke dekkinsgraden zijn voor 'customer debets', en helmeaal wat die dekkingsgraden waren voordat ze verhoogd werden tijdens de kredietcrisis, dan gaat het in dat systeem dus puur om winstmaximalisatie.

Lang verhaal kort; ondanks dat de sociale beleving binnen de bankenwereld prettig zal zijn (90-95% vd medewerkers bedoelt het vast allemaal goed) is dat de allerlaatste sector waarin je een baan moet gaan zoeken als in jouw optiek geluk centraal staat in een maatschappij ipv winstmaximalisatie. Alle waarde in de bankenwereld wordt gekwantificeerd in euro's. Kwalitatieve waarden zoals geluk bestaan daar helemaal niet.

Ik geloof je overigens volledig als je zegt in wat voor economie je gelooft (geluk ipv winstmaximalisatie) maar de sector waarin je je dan begeeft past dan totaal niet bij jouw persoonlijke waarden (en de andere collega's aldaar die jouw waarden delen).

Los daarvan hoop ik wel dat je de baan krijgt, als dat is wat je wilt/wenst/nodig hebt! :)
Gr. Martijn

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Lodewijk

Yep, het laatste kunstje van Wouter. Die heeft zoveel punten verzameld in dat wereldje, die hoeft zich over de toekomst, de euro, pensioen etc. geen zorgen meer te maken en z´n nakomelingen ook niet.

smacdab

MAW   ^^ aardig in de richting.

btw ik grasduin nog wel eens op peakprosperity en de crashcourse  ;)

MAW

ok. die sites zeggen me niet zoveel. ik volg nieuws liefst op zoveel mogelijk plekken, dus ik zal er eens ronssnuffelen :)
Gr. Martijn

HuubF

Quote from: MAW on April 27, 2017, 22:13:31
... Lang verhaal kort; ondanks dat de sociale beleving binnen de bankenwereld prettig zal zijn (90-95% vd medewerkers bedoelt het vast allemaal goed) is dat de allerlaatste sector waarin je een baan moet gaan zoeken als in jouw optiek geluk centraal staat in een maatschappij ipv winstmaximalisatie. Alle waarde in de bankenwereld wordt gekwantificeerd in euro's. Kwalitatieve waarden zoals geluk bestaan daar helemaal niet.

Ik geloof je overigens volledig als je zegt in wat voor economie je gelooft (geluk ipv winstmaximalisatie) maar de sector waarin je je dan begeeft past dan totaal niet bij jouw persoonlijke waarden (en de andere collega's aldaar die jouw waarden delen).

Los daarvan hoop ik wel dat je de baan krijgt, als dat is wat je wilt/wenst/nodig hebt! :)

Ach, als je niet de lust hebt om als Grote Leider je ideeën vorm te geven zul je je idealen op een lager pitje moeten zetten. Je kunt het hoogstens in je opvoeding meenemen, er zelf een beetje naar leven en hier en daar je invloed doen gelden.

Een bank is trouwens een opvallend normaal bedrijf waar kritiek op de leiding gewoon openlijk, voor iedereen zichtbaar, kan. Dat is de afgelopen jaren een paar keer massaal gebeurd. En het is natuurlijk wel prettig als het personeel een doorsnede van de samenleving is; stel je voor dat bij een bank alleen maar geldwolven werken.

En zolang geluk en geld nog zo aan elkaar zijn verbonden kunnen we jullie toch mooi voorzien van een leuke hypotheek voor je huis of lening voor je auto. Ook voor degenen die het hardst lopen te koeren het ultieme geluk.

Maar... zo snel mogelijk weer afbetalen, kinderen!
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

Quote from: MAW on April 26, 2017, 13:00:28
Moeten solliciteren?
Niemand moet solliciteren hoor. Je moet in Nederland alleen solliciteren als je zonder baan zit en wilt dat de maatschappij (lees: de werkende Nederlanders) je boodschappen blijven betalen.


Min of meer al gezegd, maar bij een reorganisatie is het ook niet ongebruikelijk dat alle medewerkers weer solliciteren, zelfs op hun eigen functie.
Is bij ons (Politie) ook gebeurd.

Vrienden van me (ING) idem.


Nogmaals succes Huub, of had je het gesprek al gehad?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MAW

Quote from: HuubF on April 28, 2017, 07:35:58
Een bank is trouwens een opvallend normaal bedrijf waar kritiek op de leiding gewoon openlijk, voor iedereen zichtbaar, kan. Dat is de afgelopen jaren een paar keer massaal gebeurd. En het is natuurlijk wel prettig als het personeel een doorsnede van de samenleving is; stel je voor dat bij een bank alleen maar geldwolven werken.

Een bank is helemaal geen opvallend normaal bedrijf.

Als je niet verder kijkt dan hoe de kantoren eruit zien, de kantine ingericht is, vergaderingen georganiseerd worden en hoe je je auto kunt parkeren lijkt een bank vast een opvallend normaal bedrijf.

Maar als je kijkt naar het bestaansrecht van een bank (wat is de waarde die hij toevoegt), de financiele resultaten en salariëring in de sector dan is een bank een bedrijf waar veel winst gemaakt wordt, terwijl in werkelijkheid helemaal geen waarde toevoegt aan deze maatschappij, en waar mensen salarissen een grote prestatiecomponent hebben die gekoppeld is aan winst voor het bedrijf.

En het meest bizarre is dat banken die dus extreme winst maken door geld van de maatschappij af te romen zonder er iets voor terug te doen, alle geld ook gelijk wegsluizen, zodat de banken tijdens de kredietcrisis niet zelf hun problemen konden oplossen van de vele miljarden die ze afgeroomd hebben, maar dan hun handje komen ophouden bij de staat, en dus de burger die uiteindelijk het hele circus zowel aan de voor als achterkant kan betalen.

Ik geloof gelijk dat als je bij een bank komt dat de oppervlakkige beleving heel normaal is, maar onder de oppervlakte is het een ziekelijke vorm van 'zaken doen'.

Op de meeste sectoren is wel eea aan te merken, maar over de bankensector kan ik toch wel met stipt de meeste stront naar de oppervlakte trekken ;)

Quote
En zolang geluk en geld nog zo aan elkaar zijn verbonden kunnen we jullie toch mooi voorzien van een leuke hypotheek voor je huis of lening voor je auto. Ook voor degenen die het hardst lopen te koeren het ultieme geluk.

Maar... zo snel mogelijk weer afbetalen, kinderen!

Dit komt op mij dus wel een beetje fout over (ik snap wel da tje het niet zo bedoelt hoor).

:)
Gr. Martijn

HuubF

Quote from: MAW on April 28, 2017, 08:11:27
Een bank is helemaal geen opvallend normaal bedrijf.

Als je niet verder kijkt dan hoe de kantoren eruit zien, de kantine ingericht is, vergaderingen georganiseerd worden en hoe je je auto kunt parkeren lijkt een bank vast een opvallend normaal bedrijf.

Maar als je kijkt naar het bestaansrecht van een bank (wat is de waarde die hij toevoegt), de financiele resultaten en salariëring in de sector dan is een bank een bedrijf waar veel winst gemaakt wordt, terwijl in werkelijkheid helemaal geen waarde toevoegt aan deze maatschappij, en waar mensen salarissen een grote prestatiecomponent hebben die gekoppeld is aan winst voor het bedrijf.

En het meest bizarre is dat banken die dus extreme winst maken door geld van de maatschappij af te romen zonder er iets voor terug te doen, alle geld ook gelijk wegsluizen, zodat de banken tijdens de kredietcrisis niet zelf hun problemen konden oplossen van de vele miljarden die ze afgeroomd hebben, maar dan hun handje komen ophouden bij de staat, en dus de burger die uiteindelijk het hele circus zowel aan de voor als achterkant kan betalen.

Ik geloof gelijk dat als je bij een bank komt dat de oppervlakkige beleving heel normaal is, maar onder de oppervlakte is het een ziekelijke vorm van 'zaken doen'.

Op de meeste sectoren is wel eea aan te merken, maar over de bankensector kan ik toch wel met stipt de meeste stront naar de oppervlakte trekken ;)

Dit komt op mij dus wel een beetje fout over (ik snap wel da tje het niet zo bedoelt hoor).

:)

Tsja als jij dat vindt moet jij dat weten. De bankensector is de enige die het voornamelijk moet hebben van vertrouwen. En dat is eeuwen goedgegaan maar nu even niet. Ik heb in 47 jaar bij veel compleet verschillende bedrijven gewerkt dus beschouw het maar alleen als nuttige informatie.

Wat voor werk doe jij eigenlijk?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

Ik snap MAW wel, ik weet alleen niet of het waar is, ik heb daar de inhoudelijke kennis en informatie niet voor.


De gemiddelde NL ziet een bedrijf met erg grote winsten, ziet in een crisis de banken geholpen worden door de overheid met hun belasting geld, en ziet extreme beloningen en na de crisis weer enorme omzette, geldstromen en nog steeds erg hoge beloningen.
Dat is gevoel, maar begrijpelijk. Wederom, geen idee of dit terecht is of niet.


Anderzijds, ergens werken kan fantastisch zijn maar het bedrijf an sich andere keuzes maken. Je hoeft het ook niet met een bedrijf eens te zijn om daar voor je eigen werk, etc. het erg fijn te hebben en nuttig werk te doen!
Vaak genoeg meegemaakt :)


Ik stop. Betrap me er weer op dat dit weer geen audio content is ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Markus2

Huub heeft een goed punt; Invloed uitoefenen waar je dat kan en het niet proberen waar dat onmogelijk is.

Groet, Mark

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....