HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn M

Quote from: HuubF on January 17, 2017, 07:15:33
Dus ik wil beide: computer voor de flexibiliteit plus streamer voor het mooie geluid.

Als dat de overwegingen zijn, overweeg dan een audiofiele high-end pc te bouwen.
Dutch & Dutch

HuubF

Quote from: Martijn M on January 17, 2017, 08:10:38
Als dat de overwegingen zijn, overweeg dan een audiofiele high-end pc te bouwen.

Hoi Martijn, daar geloof ik niet zo in. Daar kan ik dan bijvoorbeeld niet de finesse van Naim of Linn instoppen. Maar het kan wel invoer zijn voor een speaker met digitale ingang. Dat dan weer wel.  :-*
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

evilniek

Maar even zonder gekheid volgens mij is KEF LS50 Wireless ook heel interessant, mijns inziens dan. :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Siddartha

Ee bestaan ook wel USB naar toslink converters... of je gebruikt de mini toslink uitgang van een mac mini. Waarom zou dat niet goed zijn?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Martijn M

Quote from: HuubF on January 17, 2017, 08:49:23
Hoi Martijn, daar geloof ik niet zo in. Daar kan ik dan bijvoorbeeld niet de finesse van Naim of Linn instoppen. Maar het kan wel invoer zijn voor een speaker met digitale ingang. Dat dan weer wel.  :-*

Wat denk je dat er in een Naim of Linn streamer zit? Dat zijn uiteindelijk ook 'gewoon' audiofiele computers.
Dutch & Dutch

bmateijsen

Heb je al eens naar Roon gekeken Huub? Dat is de mooiste streaming server oplossing die ik ken en kan je makkelijk met Dutch & Dutch (maar ook met andere actieve DSP luidsprekers combineren...

HuubF

Quote from: Martijn M on January 17, 2017, 11:29:48
Wat denk je dat er in een Naim of Linn streamer zit? Dat zijn uiteindelijk ook 'gewoon' audiofiele computers.

Als ICT'er (al 46 jaar  :-X) ben ik me daarvan bewust. Ik ben er alleen van overtuigd dat ik het kenmerkende Naim-geluid niet met een bij Tweakers bij elkaar gevinkt 'audiofiel' computertje kan realiseren. En met een iets andere keuze de voor Linn kenmerkende sound.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: bmateijsen on January 17, 2017, 11:59:19
Heb je al eens naar Roon gekeken Huub? Dat is de mooiste streaming server oplossing die ik ken en kan je makkelijk met Dutch & Dutch (maar ook met andere actieve DSP luidsprekers combineren...

Kijk ik naar, thanks.  ;)

Omdat de treinen vanochtend niet reden heb ik een dagje vrij genomen. Stomtoevallig reed ik langs de locale hifi-shop en nog toevalliger stonden daar de Dynaudio Focus 200 XD's in de demo-ruimte opgesteld. Omdat er verder niemand was mocht ik even naar hartelust spelen. Zoals dat tegenwoordig gaat: met een iPad in de hand en alle cd's die er ooit zijn verschenen. De aanvoer was een iBook met een dacje (usb naar spdif?) ertussen.

De Dynaudio's kosten samen zo'n 4600 euro en moeten digitaal worden gevoed. Analoog kan wel maar dan wordt het geluid eerst gedigitaliseerd. Ze zijn draadloos maar hebben wel stroom nodig. Ze zien er netjes uit en de afstandsbediening is van stevig aluminium.

Er werd al gewaarschuwd dat ze er nog niet zo lang stonden. Ik heb een half uurtje geluisterd maar het laag was zó matig dat ik ermee kapte. Beetje boemerig, niet iets wat je zou verwachten van zo'n dure speaker. De rest van het geluid leek verder wel okee maar aan een echte beoordeling kwam ik niet toe. Toen ik dat had gemeld bleken ze voor het eerst echt te spelen. Eerst maar eens een tijdje warmlopen dus. Ik heb nieuwe speakers gehad die pas na 2 weken 24x7 draaien lekker klonken. De B&W 704's bijvoorbeeld. Daarna een tijdje heerlijk naar geluisterd totdat ik klassiek ineens mooi begon te vinden. En dat klonk van geen meter op die B&W's.

Maar goed, de Dynaudio wordt nog wel een keer beluisterd als ze een beetje ingespeeld zijn.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: evilniek on January 17, 2017, 10:48:39
Maar even zonder gekheid volgens mij is KEF LS50 Wireless ook heel interessant, mijns inziens dan. :)

Inderdaad. Wel een miniem verschilletje maar veel goedkoper.

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Siddartha on January 17, 2017, 11:00:35
Ee bestaan ook wel USB naar toslink converters... of je gebruikt de mini toslink uitgang van een mac mini. Waarom zou dat niet goed zijn?

Ik heb een NUC, geen Mac Mini. Maar inmiddels beschouw ik voor een nieuwe setting de computer niet meer als belangrijkste leverancier van geluid. Dus USB naar Toslink mag wel.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Aaaaaaarrrch. Uitgerekend nu de S3X-H in de ramsj. Vroeger had ik gewoon gekocht maar ik vrees het oordeel van mijn vriendin. Hij is trouwens in de uitverkoop omdat er een nieuw model aankomt met digitale invoer. Dat KAN interessant zijn hoewel je dan ook weer op de één of andere manier het volume moet regelen. Dat zou dan een dac moeten worden met AES3 output.

Hij heet nu S3H, mooier dan de oude. Komt pas in februari uit. Beter zo, kan ik nog nadenken. En... misschien willen studio's van hun S3X-H's af voor een relatief prikkie.

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Siddartha

Quote from: HuubF on January 17, 2017, 07:15:33
Dilemma: een fantastische streaming-oplossing doet altijd maar een deel van wat een (mini-) PC kan, dus bijvoorbeeld geen iTunes, youtube (gebruik ik voor concerten) en uitzending gemist. Een computer wil ik dus wel in de hifi/tv muur houden.

Dus ik wil beide: computer voor de flexibiliteit plus streamer voor het mooie geluid. Maar die Naim dozen hebben geen usb-b om de NUC of Mac Mini op aan te sluiten. En over aansluiten van een computer met toslink heeft niemand het meer.

Waarom vindt Naim usb-b eigenlijk niet nodig??

Ik refereerde aan deze post..
Dan kun je dus een mac mini (of nuc) als mediacenter gebruiken en de Naim als streamer.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Rudi64

Quote from: evilniek on January 17, 2017, 10:48:39
Maar even zonder gekheid volgens mij is KEF LS50 Wireless ook heel interessant, mijns inziens dan. :)

Toppertje...Vorig jaar gehoord op een beurs en klonk zeer impressionant.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

HuubF

Quote from: Rudi64 on January 17, 2017, 16:13:36
Toppertje...Vorig jaar gehoord op een beurs en klonk zeer impressionant.

Ik geloof best dat hij impressionant is. Maar is het een waardige tegenstander van speakers die 2 keer zo duur zijn?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Thanatos

Quote from: HuubF on January 17, 2017, 16:07:09
Aaaaaaarrrch. Uitgerekend nu de S3X-H in de ramsj. Vroeger had ik gewoon gekocht maar ik vrees het oordeel van mijn vriendin. Hij is trouwens in de uitverkoop omdat er een nieuw model aankomt met digitale invoer. Dat KAN interessant zijn hoewel je dan ook weer op de één of andere manier het volume moet regelen. Dat zou dan een dac moeten worden met AES3 output.

Hij heet nu S3H, mooier dan de oude. Komt pas in februari uit. Beter zo, kan ik nog nadenken. En... misschien willen studio's van hun S3X-H's af voor een relatief prikkie.

Bij Adam is er eea wel veranderd in de jaren. De onterwerper Klaus Heinz is er weg en doet nu eigen dingen ik meende ook voor EVE Audio.

Zijn eigen merk : http://www.hedd.audio/en/


HuubF

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Thanatos

Werkelijk geen idee. Ik heb deze enkel en alleen gezien op foto..

Wel veel keuze in actieve luidsprekers momenteel. Ook meer op de high-end thuis markt gericht. Ik vind de D&D ook een schitterende oplossing. Moet ik ook nog horen, maar het gezien de berichten en kennis van Koen en Martijn heb ik daar ongezien een hoge pet van op. Ben benieuwd wat je daar van gaat vinden als je ze gehoord hebt.

Succes met je zoektocht ik ga het volgen  O0


Rudi64

Quote from: HuubF on January 17, 2017, 16:21:32
Ik geloof best dat hij impressionant is. Maar is het een waardige tegenstander van speakers die 2 keer zo duur zijn?

Dat zou best kunnen..Prijs - Kwaliteit was dit toch het beste op de beurs voor mij.
Even gaan beluisteren zou ik zeggen..
Wat de Dynaudio XD200  betreft, toevallig heb ik deze ook gehoord bij een dealer fresh out the box,
En inderdaad, boemerig laag , saai klinkend...Kennelijk hebben deze wat
km's op de teller nodig.. ::)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

hpapen

Quote from: HuubF on January 17, 2017, 16:07:09
Aaaaaaarrrch. Uitgerekend nu de S3X-H in de ramsj. Vroeger had ik gewoon gekocht maar ik vrees het oordeel van mijn vriendin. Hij is trouwens in de uitverkoop omdat er een nieuw model aankomt met digitale invoer. Dat KAN interessant zijn hoewel je dan ook weer op de één of andere manier het volume moet regelen. Dat zou dan een dac moeten worden met AES3 output.

Hij heet nu S3H, mooier dan de oude. Komt pas in februari uit. Beter zo, kan ik nog nadenken. En... misschien willen studio's van hun S3X-H's af voor een relatief prikkie.

Dit model is ook uit te breiden met digitaal-AES/EBU-SP/DIF- weet alleen niet wat dat kost

HuubF

Quote from: hpapen on January 17, 2017, 18:53:00
Dit model is ook uit te breiden met digitaal-AES/EBU-SP/DIF- weet alleen niet wat dat kost

Je hebt gelijk. 400 euro per speaker.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Quote from: HuubF on January 17, 2017, 14:18:23
Inderdaad. Wel een miniem verschilletje maar veel goedkoper.

als ik tussen die 2 (kefs en adams) moest kiezen dan zou ik na 0,1 seconde overwegen voor de Adams gaan.
Gr. Martijn

MAW

Quote from: HuubF on January 17, 2017, 16:07:09
Aaaaaaarrrch. Uitgerekend nu de S3X-H in de ramsj. Vroeger had ik gewoon gekocht maar ik vrees het oordeel van mijn vriendin. Hij is trouwens in de uitverkoop omdat er een nieuw model aankomt met digitale invoer. Dat KAN interessant zijn hoewel je dan ook weer op de één of andere manier het volume moet regelen. Dat zou dan een dac moeten worden met AES3 output.

Hij heet nu S3H, mooier dan de oude. Komt pas in februari uit. Beter zo, kan ik nog nadenken. En... misschien willen studio's van hun S3X-H's af voor een relatief prikkie.

he, die had ik nog niet gezien. ziet er wel mooi uit idd. ik vraag me af waarom ze niet meer de ribbon mid gebruiken maar een dome. hopelijk zijn ze hun producten verder aan het verbeteren, maar gezien hun (bijna) faillissement kan het ook een kostenoverweging zijn... hmmzzz.. ik de SX en SH serie wel eens naast elkaar willen horen :)
Gr. Martijn

Thanatos

Ik vond die AMT middentoner nu ook juist zo goed, iig in de Column MK3.

De Tensor reeks word ook niet meer gevoerd.. Erg jammer.

eddy135

Quote from: HuubF on January 17, 2017, 08:49:23
Hoi Martijn, daar geloof ik niet zo in. Daar kan ik dan bijvoorbeeld niet de finesse van Naim of Linn instoppen. Maar het kan wel invoer zijn voor een speaker met digitale ingang. Dat dan weer wel.  :-*
Neem dan gewoon een Naim of Linn...

En stop met dat geneuzel!  :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Quote from: eddy135 on January 18, 2017, 07:18:51
Neem dan gewoon een Naim of Linn...

En stop met dat geneuzel!  :devil:


Tsja mijn eigen topic hè? U is zo'n moderne Internet-heupschieterd?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)