HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: cccp on January 15, 2015, 18:42:57
Omdat onze hersenen nu eenmaal zo werken.

Dan denk ik dat je je een beetje te veel hebt laten primen.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3427
Inmiddels een Medion mediaserver aangeschaft om de Mac Mini te vervangen. Het ding kost slechts 269 euro. Het is een Intel NUC met tamelijk slome processor, maar alles werkt flitsendsnel.



Extreem klein zeg! En interessante softwaremogelijkheden om er een echte mediaserver van te maken zoals Foobar en Openelec met Kodi. De koptelefoonuitgang klinkt erg matig maar ik had de DacMagic nog liggen. USB werkte in 1 keer. Zo te horen schiet ik er wat betreft kwaliteit niets bij in. Nu eens kijken welke software het best kan worden gebruikt.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Joris1971

Wat kan dat ding boven de macmini (die je al had)?

Mitch--

Quote from: Joris1971 on January 23, 2015, 19:22:46
Wat kan dat ding boven de macmini (die je al had)?

Inderdaad, anders is het gewoon weggegooid geld ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Quote from: Zodiac on January 23, 2015, 20:34:43
Ik ben er ook nieuwdgierig naar hoor! Ik bemerk geen negatieve ondertoon, slechts interesse in een onverwachtte aankoop van Huub.

Ik kan me herinneren dat er iets mis was met de macmini? Onherstelbaar wellicht.

Software matig is een mac mini niet onherstelbaar.. Dan zou het al hardware matig moeten zijn wat ik betwijfel

Perfectionist

Helaas kan dit niet zonder consequenties blijven voor jullie beiden. In het kader van het nieuwe banbeleid wordt het 30 dagen.
Een beter forum begint bij jezelf.

HuubF

 :unhappy:

We gaan gewoon door. De MacMini is nog niet aan de kant, hoor! Hij is wel een keer aan vervanging toe want hij is al 6 jaar oud. Er zijn wat probleempjes zoals een haperende dvd-drive en af en toe wat gekraak in de koptelefoon-uitgang. Wat ook een belangrijke overweging is: de Apple gear is hier nooit echt geland en we zijn weer op Windows overgegaan. Na jaren iPhone en Mac is dit de laatste Apple in huis. Ik heb zowel een hekel gekregen aan de chaos van Android als het keurslijf van Apple.

Dus de NUC is een relatief erg goedkoop experiment waar heel veel mee mogelijk is. Nu is de opgave om het signaal bit-perfect via USB het apparaat uit te loodsen naar de dac. Op dit moment heb ik alleen Spotify omdat ik nog geen content heb overgezet. Omdat Windows voor mij op dit gebied nieuw is ben ik me nog aan het inlezen hoe Spotify het best zou kunnen klinken.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Quote from: HuubF on January 24, 2015, 07:28:14
:unhappy:

We gaan gewoon door. De MacMini is nog niet aan de kant, hoor! Hij is wel een keer aan vervanging toe want hij is al 6 jaar oud. Er zijn wat probleempjes zoals een haperende dvd-drive en af en toe wat gekraak in de koptelefoon-uitgang. Wat ook een belangrijke overweging is: de Apple gear is hier nooit echt geland en we zijn weer op Windows overgegaan. Na jaren iPhone en Mac is dit de laatste Apple in huis. Ik heb zowel een hekel gekregen aan de chaos van Android als het keurslijf van Apple.

Dus de NUC is een relatief erg goedkoop experiment waar heel veel mee mogelijk is. Nu is de opgave om het signaal bit-perfect via USB het apparaat uit te loodsen naar de dac. Op dit moment heb ik alleen Spotify omdat ik nog geen content heb overgezet. Omdat Windows voor mij op dit gebied nieuw is ben ik me nog aan het inlezen hoe Spotify het best zou kunnen klinken.

Ik begreep dat Open-elec bitperfect af kan spelen....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Xander32

Ik ben erg benieuwd naar de I NUC. M.n. wat die geluidtechnisch brengt.

Quote from: HuubF on January 24, 2015, 07:28:14

We gaan gewoon door. De MacMini is nog niet aan de kant, hoor! Hij is wel een keer aan vervanging toe want hij is al 6 jaar oud. Er zijn wat probleempjes zoals een haperende dvd-drive en af en toe wat gekraak in de koptelefoon-uitgang. Wat ook een belangrijke overweging is: de Apple gear is hier nooit echt geland en we zijn weer op Windows overgegaan. Na jaren iPhone en Mac is dit de laatste Apple in huis. Ik heb zowel een hekel gekregen aan de chaos van Android als het keurslijf van Apple.

Dus de NUC is een relatief erg goedkoop experiment waar heel veel mee mogelijk is. Nu is de opgave om het signaal bit-perfect via USB het apparaat uit te loodsen naar de dac. Op dit moment heb ik alleen Spotify omdat ik nog geen content heb overgezet. Omdat Windows voor mij op dit gebied nieuw is ben ik me nog aan het inlezen hoe Spotify het best zou kunnen klinken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Qua recept voor maximaal muzikaal nuc rendement:
- windows 2012 server
- audiophile optimizer
- jriver met wdm drivers ( dus allerlaatste versie)
- laatste spotify met 'connect'
- ipad met jremote en spotify
- en dan verder tweaken met andere usb kaart, liniaire voeding, etc.

Spotify draait dan via jriver. Remote bedien je spotify met de standaard app en connect, dus maximale geluidskwaliteit.
Jremote hang je aan een nas met bv minimserver voor je eigen flacs.
Om wat ideeen in het experiment te gooien :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Zodiac

Quote from: rovinggecko on January 24, 2015, 09:11:14
Qua recept voor maximaal muzikaal nuc rendement:
- windows 2012 server
- audiophile optimizer
- jriver met wdm drivers ( dus allerlaatste versie)
- laatste spotify met 'connect'
- ipad met jremote en spotify
- en dan verder tweaken met andere usb kaart, liniaire voeding, etc.

Spotify draait dan via jriver. Remote bedien je spotify met de standaard app en connect, dus maximale geluidskwaliteit.
Jremote hang je aan een nas met bv minimserver voor je eigen flacs.
Om wat ideeen in het experiment te gooien :)
Is deze riedel voor elke pc toepasbaar waarop flac's (oid) of streaming diensten draaien?
Wat houdt dit alles praktisch in qua benodigd (ict) kennisniveau en financien?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

op eigen verzoek verwijderd.

Smerige Windhoos eraf flikkeren en dit (kliklink) installeren.

O0

br@m

#3438
Of dit: http://daphile.com/. Ben je in 1x klaar.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Xander32

Graag uitleg waarom deze uitlating  ???.

Quote from: Baardmannetje on January 24, 2015, 10:56:57
Smerige Windhoos eraf flikkeren en dit (kliklink) installeren.

O0
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

De TS vraagt om " Op dit moment heb ik alleen Spotify omdat ik nog geen content heb overgezet. Omdat Windows voor mij op dit gebied nieuw is ben ik me nog aan het inlezen hoe Spotify het best zou kunnen klinken.".
Dit kan, met volledig gebruik van de Spotify features in hun app (dus niet een hele kale interface zoal bv in logitech media server) via Spotify Connect. Is dat standaard op AP Linux of Daphile? Kon ik niet vinden zo snel.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

br@m

Ik had de vraag niet zo gelezen dat het specifiek om spotify ging.

Daphile = gestripte Debian + LMS + Squeezelite.

De LMS plugin's zijn beschikbaar waaronder een voor Spotify. Of die functioneert weet ik niet ik heb geen abonnement. Mooie van Daphile vind ik dat je in 1x alles installeert en het werkt ook nog.

Voor technische newbies is denk ik Daphile verreweg de eenvoudigste oplossing. Als je in de NUC een harddisk hebt, dan kan je via je netwerk meteen je MP3's op de server kopiëren. Je kan hem (met een CD lezer eraan) ook stand-alone (zonder netwerkaansluiting) als ripper/server inzetten - dus CD invoeren, die wordt dan desgewenst automatisch geript en op de server geplaatst. Als je hem stand-alone inzet moet er wel een wifi kaart in de hardware zitten anders kun je hem niet bedienen.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

HuubF

Quote from: Xander32 on January 24, 2015, 11:32:37
Graag uitleg waarom deze uitlating  ???.

Da's een grapje van Baardmannetje. Met 'smerige Windhoos' bedoelt ie niet mij maar Windows.  :)

Verder goede tips heren! Ik kan gaan experimenteren. De Daphile oplossing lijkt inderdaad compleet met die integratie van Spotify.

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Perfectionist

En topic geschoond. Reacties nav specifieke admininterventies alleen per PB.
Een beter forum begint bij jezelf.

roeleken

Ben je het hele topic nog eens rustig aan het doornemen :tounge:
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Xander32

Ik weet waarom hij windhoos gebruikt maar ben benieuwd waarom hij het een "smerige" vindt.

Quote from: HuubF on January 24, 2015, 12:44:13
Da's een grapje van Baardmannetje. Met 'smerige Windhoos' bedoelt ie niet mij maar Windows.  :)

Verder goede tips heren! Ik kan gaan experimenteren. De Daphile oplossing lijkt inderdaad compleet met die integratie van Spotify.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

#3446
Quote from: Xander32 on January 26, 2015, 06:55:04
Ik weet waarom hij windhoos gebruikt maar ben benieuwd waarom hij het een "smerige" vindt.

Baardmannetje bezit een smerige Apple laptop.

Wat betreft de situatie bij mij: de Naim is verkocht. Met de mogelijkheden die ik nu heb klinkt de TV-tuner analoog verreweg het best. Voor Spotify en iTunes heb ik nu zoveel mogelijkheden dat het een beetje duizelt. De dacs in de K&H's zijn ook nog een mogelijkheid. Integratie van Spotify blijft een zwak punt. Misschien moet ik dat laten vallen en naar een andere streaming dienst overstappen. 

Hardware bouwstenen:
1. NUC (alleen USB) of Mac Mini (USB en toslink)
2. USB-SPDIF converter
3. Cambridge dacmagic dac (getweaked)
4. 2 passieve voorversterkers
5. Ingebouwde dac in speakers
6. Cisco settopbox

Software architectuur:
1. IOS, Windows of Linux
2. Volledig OS of gestripte variant
3. Uitsluitend als server of met front end

:omg:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: HuubF on January 26, 2015, 07:26:44
Baardmannetje bezit een smerige Apple laptop.

Al lang niet meer. Ubuntu all the way.

O0

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Xander32 on January 26, 2015, 06:55:04
Ik weet waarom hij windhoos gebruikt maar ben benieuwd waarom hij het een "smerige" vindt.

Omdat ik alles wat met Windhoos te maken heeft vies vind... dus smerig.

HuubF

De DacMagic gaat er uit. Deze voegt onvoldoende toe aan het 'onbedorven' geluid direct vanaf de analoge uitgangen. Wel heb ik in het weekend een fraaie set gehoord die me met de neus op een pijnlijk feit drukte: ik mis best veel sprankeling en detail in het hoog. Was in de euforie van het prachtig evenwichtige geluid met dat mooie laag een beetje in de vergetelheid geraakt.

Ik heb dringend een referentie nodig maar mis het budget. Dus maar een Audioquest Dragonfly besteld. Dat is niet het einde van alles maar wel een heel end. En ik kan 'm altijd nog op andere plekken gebruiken. En er komen steeds nieuwe versies uit. En hij kost 149 euro.

Ook eindelijk de BNC stekkers besteld om de speakers direct digitaal aan te sluiten. Met 6,95 ook een zeer verantwoorde investering. We komen er wel!
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)