HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Duur is wat anders dan goed klinkend Huub. Beetje afgaan op rechte grafiekjes en weer elkaar napraten. Zo krijg je nooit je set aan het zingen natuurlijk.

Groetjes Walter

Sirius666

Quote from: HuubF on April 25, 2017, 20:49:59
Het begint weer een beetje bizarre vormen aan te nemen.

De groep met de sterkste 'social conformity' is de groep met de eenvoudigste boodschap.

Ik zou lid moeten zijn van de volgende groepen:

- Vriendengroep super-dacs (gesplitst per merk)
- Gezelligheidsvereniging erg goede versterkers (gesplitst per merk)
- Cultverein veel te dure kabels
- Fremdgruppe muzikale speakers
- En natuurlijk het groepje rond van der Heide. Dat klopt ook al niet want ik voel me daar niet echt een onderdeel van.

En dat sociale gebeuren heeft zich allemaal in dit topic in de afgelopen 3 maanden afgespeeld. Want daarvoor had ik de allerkleinste Adam monitor.

Nee heren, jullie hebben de sterkste bias. Ik hou rekening met tientallen factoren en meld me nauwelijks op andere plekken dan hier maar jullie hebben maar 1 issue. De allersterkste verbindende factor. Jullie hoeven niet eens te overleggen.

Met als bizarre effecten een MAW met ellenlange verhalen over 1 issue, Raphie met 30.000 posts en 1 issue en zelfs Baardmannetje, een ontzettend aardige kerel waarvan ik notabene de tegel heb geleend, die op een voor mij rare manier uit zijn dak gaat.

Er is maar 1 groep die ik verdenk van elkaar napraten met daarbij een opmerkelijk gebrek aan inhoud en humor: de zombies die allemaal achter elkaar aanlopen omdat ze maar 1 ding vinden. Lekker gemakkelijk.

Maar wel dure speakers. Geen idee hoe ze die uitkiezen. Ook blind vermoed ik.

'Vertrouwd' is trouwens met een 't'.

Kunnen we die tegel dan niet demonteren of zo? :D Ik begrijp ook nog steeds niet wat er nou gebeurde, heb niks 'verkeerds' gelezen van jouw kant.

MAW heeft het met name over objectiviteit vs. subjectiviteit maar ik mis dus eigenlijk een soort statement waar vervolgens over gediscussieerd wordt. Er wordt langs elkaar heen gepraat.

Iemand grammaticaal verbeteren terwijl het hier wemelt van foutjes komt natuurlijk niet heel sjiek over ;)

HuubF

Quote from: Sirius666 on April 25, 2017, 21:19:36
... Iemand grammaticaal verbeteren terwijl het hier wemelt van foutjes komt natuurlijk niet heel sjiek over ;)

Oeverloos ouwehoeren over niets terwijl de schrijver de allersterkste 'social conformity' vertoont ook niet.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

True.....maar dan zitten we eigenlijk weer op de basisschool  ;)

HuubF

Quote from: Contour on April 25, 2017, 20:58:09
Duur is wat anders dan goed klinkend Huub. Beetje afgaan op rechte grafiekjes en weer elkaar napraten. Zo krijg je nooit je set aan het zingen natuurlijk.

Mijn handen branden om met een fatsoenlijke dac, een goede versterker en wat prima kabels langs die gasten te gaan. Maar dat zal niet helpen. Ze geloven hun eigen oren toch niet.

Social conformity hé?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Sirius666 on April 25, 2017, 21:27:19
True.....maar dan zitten we eigenlijk weer op de basisschool  ;)

Als ik al die verhandelingen lees heb ik zelfs een beetje het gevoel dat ze met idioten te maken denken te hebben.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Quote from: HuubF on April 25, 2017, 21:28:25
Mijn handen branden om met een fatsoenlijke dac, een goede versterker en wat prima kabels langs die gasten te gaan. Maar dat zal niet helpen. Ze geloven hun eigen oren toch niet.

Social conformity hé?

Als ik het dan ergens aan zou moeten wijten, is dat niet 'social conformity' en eerder aan de neiging "objectiviteit" als leidraad te hanteren.

Ik geloof mijn eigen oren wel, want die zijn juist specifiek de toetssteen in een AB(X) test. Ik vertrouw ze niet langer zodra ik me bewust ben van andere prikkels en invloeden.

Een AB(X) test geeft tenslotte een andere uitkomst als bij het vergelijk één apparaat steevast een stoelmassage in beweging zet.  :D

Sorry Huub, flauwe bui.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: HuubF on April 25, 2017, 21:29:48
Als ik al die verhandelingen lees heb ik zelfs een beetje het gevoel dat ze met idioten te maken denken te hebben.

Doe niet zo raar. Je maakt een bewuste keuze en kiest ervoor bepaalde argumenten niet of deels mee te nemen in die keuze. Daarvan zou jij de ander ook kunnen betichten.

Dus; Geen idioterie hier hoor.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Quote from: Markus2 on April 25, 2017, 22:25:13
Als ik het dan ergens aan zou moeten wijten, is dat niet 'social conformity' en eerder aan de neiging "objectiviteit" als leidraad te hanteren...

Nee Mark, jullie kunnen het prima hebben over 'objectiviteit' maar niemand hier doet zijn waarnemingen objectief. Je kunt het dus alleen in uiterst lange teksten als 'leidraad' hanteren.

Die 'social conformity' geldt net zo hard voor jou als voor alle anderen. Meer nog. Bij de mensen die wél nog lekker aan het experimenteren zijn is nauwelijks overeenstemming te vinden. Er zijn geen 2 meningen hetzelfde.

Bij de mensen die het experimenteren voorbij zijn óf in de contramine zijn óf ellenlange teksten produceren die voornamelijk op zichzelf betrekking hebben wel.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Quote from: HuubF on April 25, 2017, 22:31:31
Nee Mark, jullie kunnen het prima hebben over 'objectiviteit' maar niemand hier doet zijn waarnemingen objectief. Je kunt het dus alleen in uiterst lange teksten als 'leidraad' hanteren.

Die 'social conformity' geldt net zo hard voor jou als voor alle anderen. Meer nog. Bij de mensen die wél nog lekker aan het experimenteren zijn is nauwelijks overeenstemming te vinden. Er zijn geen 2 meningen hetzelfde.

Bij de mensen die het experimenteren voorbij zijn óf in de contramine zijn óf ellenlange teksten produceren die voornamelijk op zichzelf betrekking hebben wel.

Dit is ongetwijfeld een beknopte versie van wat je tracht te duiden, maar ik begrijp wat je wil zeggen. Ik vermoed echter dat je er enigzins naast zit. Maar als dit je idee is, dan is dat zo.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Quote from: HuubF on April 25, 2017, 20:49:59
Het begint weer een beetje bizarre vormen aan te nemen.

De groep met de sterkste 'social conformity' is de groep met de eenvoudigste boodschap.

Er is helemaal geen sterkste groep met social conformity. Iedereen heeft dat instinct en dat uit zich in iedere sociale situatie. Kijk nog eens naar het filmpje met het experiment in die wachtkamer. Die mensen die binnenkomen hebben elkaar nog nooit gezien.

Quote from: Sirius666 on April 25, 2017, 21:19:36

Iemand grammaticaal verbeteren terwijl het hier wemelt van foutjes komt natuurlijk niet heel sjiek over ;)

Quote from: HuubF on April 25, 2017, 21:26:16
Oeverloos ouwehoeren over niets terwijl de schrijver de allersterkste 'social conformity' vertoont ook niet.

Waarom gebruik je social conformtiy als een negatief etiket, dat je mij probeert op te plakken?

Social conformity is natuurlijk en menselijk. Dus als je denkt dat ik je daarmee negatief neer wil zetten dan wil ik dat nu wegnemen. Dat is namelijk niet het geval. Het is heel normaal. ik vraag me daarom ook af waarom je jezelf er zo van probeert af te zetten en het op mij probeert af te schruiven. Alsof het voor jou niet opgaat, en voor anderen wel (en vooral voor mij? Kunnen we niet gewoon aannemen dat het onderdeel is van het menselijk instinct is dat in ons allen zit?

Volgens mij liggen er nog vrachten van inhoudelijke punten waarop ik geen reactie krijg. Het blijft een beetje bij een 'strijdende' weerwoord zonder onderbouwing met wat taalcorrecties.

Blijkbaar is dat dan een serieuze reactie. Nouja, bedankt voor de moeite dan maar! :)
Gr. Martijn

MAW

oh ja, ik zie dat ik weer een typfoutje gemaakt heb. dat heb ik vaak omdat ik vrij rap typ (sneller dan het weergegeven wordt op mn scherm). nouja.. eat your heart out!
Gr. Martijn

Sirius666

Quote from: MAW on April 25, 2017, 23:09:27
Social conformity is natuurlijk en menselijk. Dus als je denkt dat ik je daarmee negatief neer wil zetten dan wil ik dat nu wegnemen. Dat is namelijk niet het geval. Het is heel normaal. ik vraag me daarom ook af waarom je jezelf er zo van probeert af te zetten en het op mij probeert af te schruiven. Alsof het voor jou niet opgaat, en voor anderen wel (en vooral voor mij? Kunnen we niet gewoon aannemen dat het onderdeel is van het menselijk instinct is dat in ons allen zit?

Je wilt Huub op de kast jagen he, boefje (en ik heb het aantal -je weet wel- nog net mee kunnen krijgen hoor) :P :D

Quote from: MAW on April 25, 2017, 23:09:27
...

Volgens mij liggen er nog vrachten van inhoudelijke punten waarop ik geen reactie krijg. Het blijft een beetje bij een 'strijdende' weerwoord zonder onderbouwing met wat taalcorrecties.

Dat klopt wel ja. Maar de discussie objectiviteit vs. subjectiviteit heeft simpelweg niets te zoeken in Huub's topic. Als daar geen reactie op komt dan vind ik wel dat je daar begrip voor op moet kunnen brengen.

MAW

Quote from: Sirius666 on April 25, 2017, 23:21:43
Dat klopt wel ja. Maar de discussie objectiviteit vs. subjectiviteit heeft simpelweg niets te zoeken in Huub's topic. Als daar geen reactie op komt dan vind ik wel dat je daar begrip voor op moet kunnen brengen.

Fair point. :)
Gr. Martijn

HuubF

Quote from: MAW on April 25, 2017, 23:09:27
... Social conformity is natuurlijk en menselijk. Dus als je denkt dat ik je daarmee negatief neer wil zetten dan wil ik dat nu wegnemen. Dat is namelijk niet het geval. Het is heel normaal. ik vraag me daarom ook af waarom je jezelf er zo van probeert af te zetten en het op mij probeert af te schuiven. Alsof het voor jou niet opgaat, en voor anderen wel (en vooral voor mij? Kunnen we niet gewoon aannemen dat het onderdeel is van het menselijk instinct is dat in ons allen zit?..

Sorry voor de plotselinge acceleratie, maar ik wilde mijn topic (weer eens) terug. :)

Als 63-jarige kritische audiofiel zit ik niet te wachten op lange beschouwingen die slechts een deel beschrijven van wat ik als werkelijkheid zie.

Het omgaan met 'social conformity' zit in onze natuur. Als je het kan gebruiken doe je het, als het leidt tot conflicten dan merk je dat. Misschien niet direct, maar vroeg of laat wel. Waarom? Omdat we (as I speak) nog steeds als soort succesvol zijn.

De mens is dus, misschien voor jullie ongemerkt, constant bezig met checks en balances. Ook als het om hifi gaat? Als je het belangrijk genoeg vindt: waarom niet?

En dan komen ineens factoren aan bod die een stapje dieper gaan dan de gemakkelijke tekstjes die jullie opdreunen: waar haal je je informatie, ben je mans genoeg om in die brei je weg te vinden, wat acht je belangrijk en wat niet, hoe toets je je bevindingen (jawel). Op een forum als dit moet je ook nog eens de constante stroom van goedbedoelde informatie filteren.

Welnu, mijn conclusie is: de door jullie aangehaalde 'social confirmity' is eerst en vooral op jullie zelf van toepassing. De onderliggende boodschap ('zie je het dan niet, huub?') is steeds hetzelfde. Het pleidooi wordt gedreven door de krachtige wens om mij duidelijk te maken dat de vermeende verschillen die ik hoor hieraan toe te wijzen zijn.

En omdat die nogal prominent aanwezige verhaallijn voor mij, door mijn natuurlijke manier om informatie te filteren, nu niet interessant meer is voor het verder verfijnen van mijn hifi-setje én het mijn topic is kunnen we er nu over op houden.

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De komende week ben ik even redelijk off-line omdat ik moet solliciteren. Bijna alle stappen al gehad, alleen nog een persoonlijk gesprek met een recruiter. Na alle discussies hier vreet ik 'm op met huid en haar.

Mijn setje doet het ondertussen nog steeds heel erg goed. :worship:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Vreet ze op Huub! Veel wijsheid en waar nodig, geluk toegewenst!

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Quote from: Contour on April 25, 2017, 20:58:09
Duur is wat anders dan goed klinkend Huub. Beetje afgaan op rechte grafiekjes en weer elkaar napraten. Zo krijg je nooit je set aan het zingen natuurlijk.

Groetjes Walter

Jij komt ook niet echt veel verder dan dit type opmerkingen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: HuubF on April 26, 2017, 05:58:47
De komende week ben ik even redelijk off-line omdat ik moet solliciteren. Bijna alle stappen al gehad, alleen nog een persoonlijk gesprek met een recruiter. Na alle discussies hier vreet ik 'm op met huid en haar.

Mijn setje doet het ondertussen nog steeds heel erg goed. :worship:
Succes Huub.

MAW

Quote from: HuubF on April 26, 2017, 05:14:57
Welnu, mijn conclusie is: de door jullie aangehaalde 'social confirmity' is eerst en vooral op jullie zelf van toepassing. De onderliggende boodschap ('zie je het dan niet, huub?') is steeds hetzelfde.

Social conformity:
- is simpelweg volggedrag

Geloven:
- ergens wel van overtuigd zijn (overtuigd zijn dat het iets waar is)

Niet geloven (is tweeledig):
- ergens wel van overtuigd zijn; overtuigd zijn dat iets niet waar is (tegengestelde van wel geloven)
- ergens niet van overtuigd zijn

Die tweede is interessant. Er is namelijk helemaal niets voor nodig om ergens niet van overtuigd te zijn. Je bent standaard niet overtuigd van alles waar je nog nooit over nagedacht hebt. In die gevallen is social conformity dus hoe dan ook niet van toepassing.

Als je de conclusie trekt dat social conformity evengoed van toepassing is op iets niet geloven, dan ontleedt je niet eens wat je zegt voor je een conclusie trekt.

Quote from: HuubF on April 26, 2017, 05:14:57
Sorry voor de plotselinge acceleratie, maar ik wilde mijn topic (weer eens) terug. :)

Prima hoor. You got it! :)
Gr. Martijn

MAW

Quote from: HuubF on April 26, 2017, 05:58:47
De komende week ben ik even redelijk off-line omdat ik moet solliciteren. Bijna alle stappen al gehad, alleen nog een persoonlijk gesprek met een recruiter. Na alle discussies hier vreet ik 'm op met huid en haar.

Mijn setje doet het ondertussen nog steeds heel erg goed. :worship:

Goed bezig. Hoop dat je snel aan de bak bent. Neem je frustratie voral niet mee in je sollicitatieproces.
Dat is het niet waard. Reageer je liever dan ff af op mij via PM ;) zodat je je hoofd leeg hebt en weer aan de bak kan!
Gr. Martijn

phy

Quote from: HuubF on April 26, 2017, 05:58:47
De komende week ben ik even redelijk off-line omdat ik moet solliciteren. Bijna alle stappen al gehad, alleen nog een persoonlijk gesprek met een recruiter. Na alle discussies hier vreet ik 'm op met huid en haar.

Mijn setje doet het ondertussen nog steeds heel erg goed. :worship:
Je gaat met 63 toch niet solliciteren  ;D
Ach het zal wel goed komen je schrijft dat je MOET solliciteren
Als je je daar aan vasthoud hoef je niet bang te zijn dat ze je aannemen  :tounge2:

HuubF

Quote from: MAW on April 26, 2017, 11:10:17
Goed bezig. Hoop dat je snel aan de bak bent. Neem je frustratie voral niet mee in je sollicitatieproces.
Dat is het niet waard. Reageer je liever dan ff af op mij via PM ;) zodat je je hoofd leeg hebt en weer aan de bak kan!

Ik ben niet gefrustreerd maar wil discussie-power uitsluitend besteden aan de kwaliteit van een hifiset. Dan helpt het mij niet als we vanaf 2 verschillende planeten opereren.  :)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)