HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Wat ik wel apart vind is deze quote:
Quote
IMPORTANT NOTICE : Any traditional "super hightech" filtering mains lead or multiplug should be DISCONNECTED FROM THE MAINS in the set up. Even if connected to the mains and not to the components, they still carry on polluting the mains. This is the only way to get the better from the Lavardin amplifiers and mains lead.

Hiermee zetten ze alle netfilters in de hightech hoek zodat hun eigen "kabel-filter" eerder/gemakkelijker wordt geaccepteerd. Als hun filter zo goed is waarom zou dan de door de high-tech doorgelaten/geproduceerde verontreiniging niet "gemanaged" kunnen worden?
Ik snap er geen bal van... zoals zo vaak.
En dan nog, als hun kastje werkt waarom wordt die dan niet standaard in hun eigen versterker ingebouwd? Is dat ding dan zo duur dat het alleen als extra upgrade los verkrijgbaar is. Heel vaag.

Maar goed, als het werkt  :-\

Groeten...

ajbeefde

Quote from: HuubF on February  9, 2007, 08:19:03
Wat een stelletje zuurpruimen, daar in Almere zeg! >:D

Het genoemde topic gaat over een specifieke match. In een topic als dit kun je oeverloos door-ouwehoeren over de totale set. En omdat er nog wat onderhanden werk is kan dat mooi hier.

Oeverloos?  ja klopt... wat een geneuzel....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HuubF

Vandaag een Lavardin CMR150 (koop-) stroomkabeltje en een NordOst Frey (leen-) interlinkje aangesloten. De combinatie zorgt voor een enorme audiofiele verbetering van de set. Alle gemeenheid wordt omgezet in een fraai, helder beeld waar je met open mond naar luistert.

De Nordost Frey heb ik er dus maar weer tussenuit gehaald en vervangen door de vertrouwde Xindac. Ik vraag me af of het zin heeft, van een middelmatige cd-speler als de Sony X222ES een hoogwaardig audiofiel apparaat te maken met een kabeltje. Dat trekt ie niet, dan wordt het te netjes. Wel weer opmerkelijk wat een kabeltje kan doen. Bij een betere bron is het natuurlijk wél zonde als iets van het geluid wordt tegengehouden door een wat minder kabeltje.

Nu luister ik dus alleen met de nieuwe CMR150 (en de rest natuurlijk) en is het lastig om de verbeteringen te ontdekken die aan het stroomkabeltje zijn toe te schrijven. Gewoon maar weer even wennen.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: ajbalmere on February  9, 2007, 19:14:05
Oeverloos?  ja klopt... wat een geneuzel....

Jij lijkt me typisch iemand aan wie de Grote Voordelen van de Digitale Snelweg volledig voorbij gaan. ;D
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vóór en na een bezoekje aan een vriendinnetje heb ik de CMR150 eens goed aan de tand gevoeld. Gewoon door lekker wat cd'tjes te draaien die ik goed ken.

Het oordeel: een flinke verbetering. De klank is niet echt anders geworden maar alles klinkt wel nét even presenter, strakker en schoner. Zonder al te veel audiofielerigheid, gelukkig. Met de Nordost Frey viel het dubbeltje nét de verkeerde kant op.

Goeie koop geweest, dus. Nu nog een goede bron. Het maximale budget is ongeveer 2000 euro, dat is goed in balans met de kostprijs van de rest.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Quote from: HuubF on February  9, 2007, 08:19:03
Wat een stelletje zuurpruimen, daar in Almere zeg! >:D


Wordt eerlijkheid niet meer gewaardeerd ::)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bartd

Quote from: HuubF on February  9, 2007, 22:50:04
Vóór en na een bezoekje aan een vriendinnetje heb ik de CMR150 eens goed aan de tand gevoeld. Gewoon door lekker wat cd'tjes te draaien die ik goed ken.

Het oordeel: een flinke verbetering. De klank is niet echt anders geworden maar alles klinkt wel nét even presenter, strakker en schoner. Zonder al te veel audiofielerigheid, gelukkig. Met de Nordost Frey viel het dubbeltje nét de verkeerde kant op.

Goeie koop geweest, dus. Nu nog een goede bron. Het maximale budget is ongeveer 2000 euro, dat is goed in balans met de kostprijs van de rest.

Nieuw of tweedehands?
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

HuubF

Een demomodelletje dus ingespeeld. 8)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bartd

Al ideeen?
Consonance Droplet, daar lees je goede dingen over, bij wenw 1900 euro.
Gamut doet het ook geweldig,maar die kom je niet veel tegen ( stuk of 10 in NL)
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

chansig

Linn Ikemi zag ik laats nog voorbij komen bij Audio excellence in Zevenbergen voor 2000 euro. Demo en nieuw 3300 euro.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Quote from: HuubF on February  9, 2007, 19:38:56
Jij lijkt me typisch iemand aan wie de Grote Voordelen van de Digitale Snelweg volledig voorbij gaan. ;D

Ach, met 23 jaar ervaring in diverse functies binnen de IT, gooi ik dit soort opmerkingen maar over de schouder :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

FrankB

Quote from: bartd on February  9, 2007, 23:47:56
Al ideeen?
Consonance Droplet, daar lees je goede dingen over, bij wenw 1900 euro.
Gamut doet het ook geweldig,maar die kom je niet veel tegen ( stuk of 10 in NL)

Resolution Audio Opus 21  ::) ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

#38
Quote from: ajbalmere on February 10, 2007, 08:33:39
Ach, met 23 jaar ervaring in diverse functies binnen de IT, gooi ik dit soort opmerkingen maar over de schouder :)

Da's grappig, dan hebben we samen 60 jaar ervaring binnen de IT. :P

Quote from: bartd on February  9, 2007, 23:47:56
Al ideeen?
Consonance Droplet, daar lees je goede dingen over, bij wenw 1900 euro.
Gamut doet het ook geweldig,maar die kom je niet veel tegen ( stuk of 10 in NL)

Mag tweedehands, niet ouder dan 3 jaar. Die droplet kan best goed klinken maar kan ik nergens plaatsen.

Quote from: FrankB on February 10, 2007, 08:34:11
Resolution Audio Opus 21  ::) ;D

Ik wacht eerst wel even af wat jij ervan vindt. Die 4500 euro vind ik ook erg veel geld in verhouding met de rest van mijn set.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

Quote from: HuubF on February 10, 2007, 10:35:29
Ik wacht eerst wel even af wat jij ervan vindt. Die 4500 euro vind ik ook erg veel geld in verhouding met de rest van mijn set.

Dat hoef je niet af te wachten, ik vind 'm de beste cd-speler die ik ooit heb gehoord. Maar voor wat betreft dat laatste ben ik wel een beetje met je eens, ware het niet dat de bron wel het belangrijkste is in een set. Het is dus niet gek om daar meer geld aan uit te geven.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

#40
Omdat ik wist dat de luidspreker-kabels heel wat beter konden heb ik vandaag in de uitverkoop 6 meter Siltech Install 5 IQ gekocht. In het begin klonk het een beetje onwennig maar nu gaat het prima, en klinkt hij behoorlijk beter dan de Naim kabel. Meer details, strakker laag. The usual. ;)

Natuurlijk na pas een paar uurtjes luisteren.

Als hij zo blijft klinken een aanrader. Snijders in Rotterdam heeft nog een metertje of 50 liggen.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Kan niets zijn Huub, "the emperor , echo bay of eventueel ekay creek"  moet je hebben  ;D
Grappig om te zien dat je weer aan het kabelen geslagen bent en dat je dan voor Siltech gaat.......... ik hoop snel eens aan te wippen en 't mee te maken!

Mvg Tjeb

HuubF

Ik had geen lange kabels meer, en een NordOst van 2200 euro vind ik nog een beetje te vroeg. Die Siltech heeft een kek blauw kleurtje en was 50% afgeprijsd, zodat ik voor 150 euro klaar ben.

De kabel is in ieder geval veel beter dan het spul dat ik hier heb liggen. Je zou het inderdaad eens moeten horen, ik heb nog steeds geen component vervangen en het geluid is 100% anders. Alleen door kabeltjes, berken-multiplex, geen tv meer kijken en een heel klein beetje schuiven.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#43
Quote from: bartd on February  9, 2007, 23:47:56
Al ideeen?
Consonance Droplet, daar lees je goede dingen over, bij wenw 1900 euro.
Gamut doet het ook geweldig,maar die kom je niet veel tegen ( stuk of 10 in NL)

Inmiddels 1500 euro ivm de aankomende verhuizing aldaar. Toch 1900 sorry, maar er staan meer leuke spelers bij W en W te koop.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

De Densen B400 Plus lijkt me ook wel wat.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on February 12, 2007, 14:03:48
De Densen B400 Plus lijkt me ook wel wat.

Nu heb ik de densen versterkers gehad, deze vond ik vrij warm klinken (op het moment van gebruik viel dit niet op...maar dat is uiteraard altijd een achteraf conclusie), maar ik weet niet hoe dit met de cd speler van hun zit. Ziet er qua design wel goed uit.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

De Densen speler is aan aanrader.

chansig

#47
http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi?request=detail&ad_id=117385&prev_action=today&website=default&session=45d0de2966846ddf

Misschien iets of misschien niet. Je kan deze laten upgraden naar de plus versie...volgens mij zou dit dan via Wilbert in Utrecht kunnen.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#48
Quote from: chansig on February 12, 2007, 22:50:49
Misschien iets of misschien niet.

Ik heb sinds vanavond een weekje een Densen B400 Plus op bezoek. Waar ik 'm heb gehaald draaide hij op JK-versterkers en zelfbouw-monitors. Ik wist niet wat ik hoorde. Prachtig natuurlijk en een doortekend laag.

Hier is het toch even anders. Een zeer audiofiel geluid: met veel details dus en zeer helder. Het luisteren waard. Maar dat lekkere basje dat ik hier met de Sony hoorde (en daar met de Densen) zit er niet in.

Het heeft niets te maken met inspelen want bij de verkoper klonk hij prachtig. Een andere interlink heeft ook niet zo'n zin want de NordOst Frey hangt er nu aan, voor mij eigenlijk al veel te duur.

Wat is een match toch belangrijk...
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Lastig Huub, klinkt alsof deze het niet gaat worden. Het detail rijke was je juist ontgroeit, het heldere was je altijd al wat minder over te spreken.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.