HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

Leuk, een topic waarin je kunt vertellen hoe je setje er uit ziet. En hoe het klinkt natuurlijk. Leest waarschijnlijk geen hond maar je bent je ei toch maar mooi kwijt!

Uitgangssituatie:

Focal JMLab 927be speakers
Deze heb ik pas een paar maanden. In het begin wat stroef klinkend maar na een weekje of 2 kwamen ze los. De matching met bron, versterker en kabeltjes is lastig. Ik kan de speakers als boom-boxen laten klinken, maar ook met veel te mager basje. Met de huidige setting lukt het gelukkig goed.

Lavardin IS versterker
In het begin alleen maar muzikaal. Na veel gedoe bleek uiteindelijk de stroomvoorziening de schuldige van het matige presteren op high-end vlak. Nu ben ik er tevreden over. Klinkt tsja, muzikaal. Voor mij betekent dat: heerlijk klassiek en meeslepende pop. Sommigen vinden dat je met deze versterker niet hoeft te letten op details maar dat vind ik onbevredigend. Als de rek er uit is komt er een IS Reference. De IT is mij te duur.

Sony X222SA cd-speler
Niet zo gepolijst als modernere cd-spelers en daarom wel lekker. Al eerder ben ik een paar maanden tevreden geweest met een 222 totdat hij kapot ging; het is dus mijn 2e al. Natuurlijk zal hij het afleggen tegen goede moderne cd-spelers dus is hij aan vervanging toe. Dat wordt nog wel een klusje.

Kabels...
Ik heb allerlei interlinks geprobeerd maar kom toch steeds weer uit op de Xindac AC-3 waar ik 3 sets van heb. Een zilveren no-name klinkt elke keer spetterend als ik hem weer eens probeer, maar is toch te kil. De Xindac's zijn gewoon goede kabels.
De ls-kabel is een ander verhaal. In mijn beleving klinkt elke kabel anders en heeft een veel grotere invloed dan de interlinks. Het hangt heel erg af van de set-samenstelling (en waarschijnlijk mijn humeur) welke ls-kabel ik het best vind. De laatste dagen luister ik naar een, precies 3 meter lange, geconfectioneerde kabel van Naim. Ik vond 'm nooit zo goed maar nu gaat het eigenlijk prima. Gewoon een tijdje laten zitten en het klinkt ineens goed...

Inspelen  :-X
Daar geloof ik toch wel in. Speakers zeker, dat heb ik net iets te veel meegemaakt. Mijn B&W 704's gingen pas na een paar weken goed klinken. Maar ook de Focal's die een tijdje stil hadden gestaan klonken in de eerste weken teleurstellend. Als ik weer een paar kabels uit de kabel-kist heb gehaald om iets te proberen laat ik er altijd een nachtje overheen gaan voordat ik serieus ga luisteren. Maar het is voor mij geen halszaak, het duurt bij mij ook een tijdje voordat ik alle aspecten van het geluid kan beoordelen.

Tweaks
Daar heb ik er al veel van geprobeerd: de Furutech, Bybees, een Kemp Quantumplug, een PS-Audio UPC200. Inmiddels is alles de deur weer uit omdat die tweaks allemaal wel een beetje helpen, maar de aandacht voor de échte verbeteringen vertroebelen. Nu de PS-Audio stroomverbeteraar weg is heb ik eens geëxperimenteerd met een beter verlengsnoer en dat helpt veel beter. Dan zou die PS-Audio natuurlijk nóg beter klinken, maar dat komt allemaal wel weer een keer. Als mijn set helemaal af is.
Wat een tamelijk goedkope verbetering is: berken multiplex onder je spullen. Ook heb ik goede ervaringen met iets zachts en harigs (nee, geen kat) onder je speakers. 

Plannen  ;D  ;D  ;D
De volgende stap is een betere bron dan de Sony. Ik heb al een paar heerlijke spelers zien staan die ik wel zou willen hebben: een Sony 9000ES Svoboda en een getweakte Marantz SA11. Het geluid van Sony en Marantz ken ik nu dus een aan alle kanten opgerekte versie lijkt me wel leuk.
Maar er zijn natuurlijk ook nog een hoop cd-spelers die ik ook zou moeten proberen: Rega, Classé en een handvol merken die ik al weer vergeten ben. Het duurt niet lang meer.

Oh ja, ik heb ook nog een Denon platenspeler. En 400 LP's. Goed ding maar eerst moet de set met cd-speler als bron kloppen.

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rody

Ruim die zooi eens op  ;D

Mooie set hoor Huub :)

DA BoSS

#2
wow huub 8)

eerste gedachte: je hebt je speakers........ een petje opgedaan ;D

tweede gedachte: wat een verschrikkelijk harde, reflectieve, vloer :o

mooi kunstwerk ook, Broodje?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ajbeefde


"Leuk, een topic waarin je kunt vertellen hoe je setje er uit ziet. En hoe het klinkt natuurlijk. Leest waarschijnlijk geen hond maar je bent je ei toch maar mooi kwijt!"

Had je toch al in je andere topic verteld .......

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53680.0
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

garmtz

Jij komt er wel met je geluid Huub... Laat de critici maar zeuren... ;)

sultankat

Laat ze maar zeuren Huub, ze vreten wat je schrijft! Ook dit topic wordt weer overwerk voor de server. ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

Quote from: ajbalmere on February  9, 2007, 06:06:44
"Leuk, een topic waarin je kunt vertellen hoe je setje er uit ziet. En hoe het klinkt natuurlijk. Leest waarschijnlijk geen hond maar je bent je ei toch maar mooi kwijt!"

Had je toch al in je andere topic verteld .......

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53680.0

Wat een stelletje zuurpruimen, daar in Almere zeg! >:D

Het genoemde topic gaat over een specifieke match. In een topic als dit kun je oeverloos door-ouwehoeren over de totale set. En omdat er nog wat onderhanden werk is kan dat mooi hier.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

Een leuke set Huub. Heb er al van mogen genieten. Nog enkele upgrades en je bent een tevreden man ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

Quote from: FrankB on February  9, 2007, 08:26:47
Een leuke set Huub. Heb er al van mogen genieten. Nog enkele upgrades en je bent een tevreden man ;)

Maandagavond, de dag nadat jij er was, heb ik een ander verlengsnoer gehaald bij de Praxis en toen werd het geluid eindelijk wat beschaafder. Daarna heb ik de speakers weer op zacht spul gezet (met het graniet eronder in plaats van er op). Samen met die TV-truc van jou is het geluid nu beter dan ooit.

Vandaag komt er nog een leuk upgreetje binnen. ::)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

Oww vertel, wat voor upgrade?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bartd

Quote from: HuubF on February  9, 2007, 08:19:03
Wat een stelletje zuurpruimen, daar in Almere zeg! >:D

Hé,hé.
Ik kom ook uit Almere hoor.
Ik vind dat je op de goede weg bent met Lavardin en Focal, ga zo door. Leuke op de hoogte gehouden te worden.
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

HuubF

Quote from: FrankB on February  9, 2007, 08:43:17
Oww vertel, wat voor upgrade?

Het Lavardin-stroomsnoertje, ingespeeld en wel!
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bartd

Quote from: HuubF on February  9, 2007, 11:57:02
Het Lavardin-stroomsnoertje, ingespeeld en wel!
Ik ben benieuwd wat dat gaat doen bij je.
Ik overweeg ook een CMR150 te kopen.
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

HuubF

Quote from: bartd on February  9, 2007, 12:22:11
Ik ben benieuwd wat dat gaat doen bij je.
Ik overweeg ook een CMR150 te kopen.

Zondag had Frank zijn CMR150 meegenomen en dat scheelde behoorlijk veel; meer dan de NordOst interlink en ls-kabel. Maar toen was de stroomvoorziening er slechter aan toe dan nu.

Ik ben dus ook benieuwd.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

chansig

Quote from: HuubF on February  9, 2007, 11:57:02
Het Lavardin-stroomsnoertje, ingespeeld en wel!

Niet om te zeiken maar ehhh: wat maakt dit snoer nu zo speciaal, want het ziet eruit als een normaal netsnoer met een kastje.....dus puur info.. Voor de rest lijkt me dat de vrijheid die het geluid nu krijgt doordat er geen tv meer tussen staat een enorme vooruitgang.

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on February  9, 2007, 12:38:34
wat maakt dit snoer nu zo speciaal

Geen idee. Dat het van Lavardin is misschien? ;D

Tot nu toe kloppen de claims van Lavardin in ieder geval wel. Zo is de versterker inderdaad extreem gevoelig voor stroom.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Er is op het eerste gezicht niets bijzonders te zien aan de CMR150. Ik heb echter heel veel netsnoeren (ook erg dure) geprobeerd op de Lavardin en deze werkt gewoon het beste. Hij brengt balans.

chansig

Quote from: garmtz on February  9, 2007, 13:08:20
Er is op het eerste gezicht niets bijzonders te zien aan de CMR150. Ik heb echter heel veel netsnoeren (ook erg dure) geprobeerd op de Lavardin en deze werkt gewoon het beste. Hij brengt balans.

Quote from: HuubF on February  9, 2007, 13:07:21
Geen idee. Dat het van Lavardin is misschien? ;D

Tot nu toe kloppen de claims van Lavardin in ieder geval wel. Zo is de versterker inderdaad extreem gevoelig voor stroom.

Mooi dat je tevreden bent dan met dit eigenlijk bijzondere netsnoer wat iets positiefs met het geluid doet...toch iets van een filtertje in dat kastje ?

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on February  9, 2007, 13:12:39
Mooi dat je tevreden bent dan met dit eigenlijk bijzondere netsnoer wat iets positiefs met het geluid doet...toch iets van een filtertje in dat kastje ?

Ik weet nog niet of ik tevreden zal zijn; ik heb 'm nog niet.

Ik zie het maar als een vervanger van de PS-Audio. Het feit dat er een kastje in het snoertje zit betekent ongetwijfeld dat er gefilterd wordt.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on February  9, 2007, 13:17:19
Ik weet nog niet of ik tevreden zal zijn; ik heb 'm nog niet.

Ik zie het maar als een vervanger van de PS-Audio. Het feit dat er een kastje in het snoertje zit betekent ongetwijfeld dat er gefilterd wordt.

De PS-audio had een negatief effect ?

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Dit zegt Lavardin over de CMR150:

QuoteModel CMR150 mains cable is not very expensive, but definitely does a lot. The given with Lavardin Technologies mains cable are already special and sound better than many "high end" mains lead. The Model CMR150, gives much more, with any type of component : Lavardin amplifiers, CD players, other amplipifiers, electrostatic speakers ...
We designed it to get rid of as much effect of mains pollution as possible, without creating other problems than the existing ones : traditional filtering only move problems. Here we do not try to cancel pollution (who could ??), but rather manage it in order it has minimum effect on components.
The effect is both not spectacular and fundamental : Not spectacular because the sound, the color, the balance remains unchanged. Fundamental because it procures more space, micro dynamic, fluidity, openness, involvement, thrill .....
If one Model CMR150 is used, it is worth to try on the amp or on the CD player. The second unit using the given with standard Lavardin mains lead.

IMPORTANT NOTICE : Any traditional "super hightech" filtering mains lead or multiplug should be DISCONNECTED FROM THE MAINS in the set up. Even if connected to the mains and not to the components, they still carry on polluting the mains. This is the only way to get the better from the Lavardin amplifiers and mains lead.


chansig

Quote from: garmtz on February  9, 2007, 13:30:08
Dit zegt Lavardin over de CMR150:



Dat ze de vervuiling zoveel als mogelijk proberen te verwijderen cq te managen ipv te verplaatsen zoals andere produkten doen ...yeaahhh statement of the year.

Mijn engels is niet heel goed, maar volgens mij vertellen ze niet wat er in dat kastje gebeurd .... technisch gezien. Eigenlijk ook niet belangrijk zolang het maar werkt ,.... toch ?

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Quote from: chansig on February  9, 2007, 13:40:51
Eigenlijk ook niet belangrijk zolang het maar werkt ,.... toch ?

Precies.

bartd

Met die netkabels is het volgens mij allemaal hocus-pocus. Niemand weet hoe het werkt. Er zijn vele theorieen, maar of ze in de praktijk werkelijk relevant zijn weet ik niet.
Feit is wel dat netkabels wat doen, positief, negatief of iets anders.
Kennelijk doet de CMR150 iets postiefs bij de Lavardin. Ik ben benieuwd want binnenkort kan ik er een lenen van Bjorn.
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E