W&M Audio bekabeling

Started by A3-D, February 2, 2007, 16:27:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: W.Otter on May 17, 2014, 08:13:07
als iemand nog een aantal setjes AC-02 heeft liggen PM me dan even!
Ik heb 3 setjes AC-01, maar die zijn voor jou waarschijnlijk te kort. Deze zijn 60cm en jij moest 150cm hebben als ik het goed heb, hé?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

W.Otter

helemaal correct! toch leuk dat je even meedenkt! bedankt :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

ikkeenjij36

Hdmi interconnect is onderweg.
5mt en en een mooie prijs.
Morgen even testen of het beter is.
:clapping: :headbanging: :clapping:
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

hifi | Roderick


ikkeenjij36

Nou eind vd ochtend ontvangen en aangesloten.
Veel verschil kan ik niet ontdekken op hd kanalen,op sd kanalen/bronnen zie ik wel degelijk verschil,er lijkt minder ruis in het beeld te zitten.
Dit alles op een wat ouder 32 inch sony bravia lcd scherm.
Het was een vervanging voor mijn wat oudere hdmi kabel die eigenlijk net te kort was nu ruimte genoeg en wat lengte over dus als volgend jaar de huiskamer veranderd wat meer flexibiliteit met plaatsing vd de verschillende componenten.
Overigens het xtraatje wordt zeer gewaardeerd en in de loop van volgende week gemonteerd en getest.
Overigens roderick bedankt voor de service en het goede advies wordt zeer op prijs gesteld zelfs door de WAF. :worship: :worship:
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

hifi | Roderick

Quote from: ikkeenjij36 on June  6, 2014, 14:32:43
Nou eind vd ochtend ontvangen en aangesloten.
Veel verschil kan ik niet ontdekken op hd kanalen,op sd kanalen/bronnen zie ik wel degelijk verschil,er lijkt minder ruis in het beeld te zitten.
Dit alles op een wat ouder 32 inch sony bravia lcd scherm.
Het was een vervanging voor mijn wat oudere hdmi kabel die eigenlijk net te kort was nu ruimte genoeg en wat lengte over dus als volgend jaar de huiskamer veranderd wat meer flexibiliteit met plaatsing vd de verschillende componenten.
Overigens het xtraatje wordt zeer gewaardeerd en in de loop van volgende week gemonteerd en getest.
Overigens roderick bedankt voor de service en het goede advies wordt zeer op prijs gesteld zelfs door de WAF. :worship: :worship:

Graag gedaan!  ^^

ikkeenjij36

Nog even een noob vraagje.
Ik heb hier een mooi stuk ls03 liggen.
Hoe kan ik die het beste aansluiten?
Kleuren intern zijn rood-zwart-wit-groen.
Bare wire of met een spade/banaan?
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

erik s.

[Bare wire is prima als de terminals op de luidsprekers en versterker daar goed mee overweg kunnen.
Bananen en spades geven meer gemak.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

ikkeenjij36

Ok bare wire kan zowel de receiver als de speakers aan.
Maar nu nog de vraag wat te doen met de 4 kabels die erin zitten.
2x2 van maken dus 1x een plus en 1x een min of....?
Alle tips zijn welkom. :clapping:
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

erik s.

Zwart en wit voor min, rood en groen voor plus.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

ikkeenjij36

Quote from: erik s. on June  6, 2014, 18:29:07
Zwart en wit voor min, rood en groen voor plus.
Grote dank vd week eens mooi testen met deze mooie kabel.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

ikkeenjij36

Nou vandaag even de mooie ls03 aangesloten op mn center.
Wauw wat een verschil met de standaard ls kabel die ik eraan had zitten.
Lekker heldere stemmen en lijkt wel of er meer power inzit ook.
Heb de center terug moeten stellen van +3db naar 0db om het nog een beetje mooi te houden.
Ik weet dat ik geen high end speakers heb zoals de meesten hier maar als het bij mij al zoveel vershil/verbetering geeft dan kan ik ze toch iedereen aanbevelen.
Roderick ik neem binnenkort nog ff kontakt op om info voor te overleggen ivm fronts ook opnieuw te bekabelen denk ik.
Toch nog gauw even een vraagje aan de experts,moet de ls03 nog ingespeeld worden of is dat onzin?
Zo ja hoelang heeft ie nodig om een beetje goed ingespeeld te raken?
Overigens doet de hdmi interlink perfect zijn werk,mooi beeld zonder ook maar enige ruis op het beeld zelfs bij minder bron materiaal is het beter als bij mijn oude hdmi kabel.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

offshore_osmo

ik heb ook de ls-01 set, en gaan ook zeker niet weg, alleen ...............ik heb een cyrus versterker  :( op zich top ding, maar de bfa aansluiting he, de open bfa die aan de kabel zit klemt niet echt lekker in vergelijking met de originele set kabels die er bij zaten, ook bfa maar met een plastic huls nog bij de connector waardoor hij beter blijft zitten in de versterker, iemand hier tips om aan bfa connctors te komen die ik aan me kabel kan schroeven, tnx

erik s.

Ik heb ook W&M bfa connectors in mijn assortiment.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

toetertje

Is de ls-01 nog steeds een topper, of inmiddels achterhaald?

Xander32

Ik heb deze altijd als veel te donker ervaren, in verschillende sets (M&G)  Zeker geen topper wat mij betreft.

Quote from: toetertje on May 28, 2020, 16:30:02
Is de ls-01 nog steeds een topper, of inmiddels achterhaald?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Hier hetzelfde, ik vond de 03 altijd wat beter
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

toetertje

Ik heb al meer dan 20 jaar de monster m1. Dat is ook zo'n stugge tuinslang.
Op zich bevalt die kabel mij prima, maar ik wil ook weer eens wat anders proberen.
Helaas is het budget niet meer zo hoog. Heb laatst een kimber 8vs gehad, en pas
nadat ik hem verkocht had, besefte ik dat het best een fijn kabeltje was.  :hehe:

ruud2

#468
even een promotie: ik heb een LS-1 setje staan in de verkoopsectie.
vergelijkingstest gedaan met meerdere kabels en is bij mij no. 2 geworden na de Audioquest CV6
maar boven de Kimber kr4 en de Transparent the wall plus ( deze laatste 2 gaan ook in de verkoop , maar staan niet in de verkoop sectie alhier).
dus bij interesse ...


Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Xander32

Wat is het budget?

Quote from: toetertje on May 28, 2020, 17:42:16
Ik heb al meer dan 20 jaar de monster m1. Dat is ook zo'n stugge tuinslang.
Op zich bevalt die kabel mij prima, maar ik wil ook weer eens wat anders proberen.
Helaas is het budget niet meer zo hoog. Heb laatst een kimber 8vs gehad, en pas
nadat ik hem verkocht had, besefte ik dat het best een fijn kabeltje was.  :hehe:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

toetertje

Quote from: ruud2 on May 29, 2020, 09:57:45
even een promo
tie: ik heb een LS-1 setje staan in de verkoopsectie.
vergelijkingstest gedaan met meerdere kabels en is bij mij no. 2 geworden na de Audioquest CV6
maar boven de Kimber kr4 en de Transparent the wall plus

Het was ook een beetje naar aanleiding van jouw kabel in het verkoop topic, dat ik geïnteresseerd raakte.
Alleen is de kabel aan de lange kant, en niet makkelijk weg te werken. In het begin van dit topic was iedereen laaiend enthousiast, maar dat is door de jaren wel wat getemperd, lees ik.

ruud2

Quote from: toetertje on May 29, 2020, 10:17:03
Het was ook een beetje naar aanleiding van jouw kabel in het verkoop topic, dat ik geïnteresseerd raakte.
Alleen is de kabel aan de lange kant, en niet makkelijk weg te werken. In het begin van dit topic was iedereen laaiend enthousiast, maar dat is door de jaren wel wat getemperd, lees ik.

de kabel is relatief stug tov. andere kabels , maar dat is ook te wijten aan de dikte > 20 mm
aan de andere kant wel mooi om te zien..
bij interesse mag je komen luisteren na 1 juni
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

toetertje

De monster m1 die ik nu heb, is ook zo dik en stug.
Deze zijn 2 mtr, en kan ik nu mooi recht leggen.
Jouw 3.2 mtr, zal ik in een lus achter het meubel moeten leggen.
Ben bang dat dat teveel spanning op de pluggen geeft.

Xander32

Ik wil niet stoken in een goed huwelijk, maar ik denk dat je echter beter kan krijgen voor hetzelfde of zelfs minder geld. Destijds bv. Canare ls kabels vergeleken met die van W&M en die klonken duidelijk meer open en neutraal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ruud2

Quote from: Xander32 on May 29, 2020, 12:53:55
Ik wil niet stoken in een goed huwelijk, maar ik denk dat je echter beter kan krijgen voor hetzelfde of zelfs minder geld. Destijds bv. Canare ls kabels vergeleken met die van W&M en die klonken duidelijk meer open en neutraal.

nee hoor doe je niet, maar net zo als in een goed huwelijk is het de onderlinge afstemming / samenwerking . ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.