W&M Audio bekabeling

Started by A3-D, February 2, 2007, 16:27:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

windoweyes

Is er in de tussentijd al iemand wat meer over de kwaliteit van de LS-03 te weten gekomen?
Ik ben van plan om deze kabels voor mijn surround gedeelte te gaan gebruiken.
:)

Martijnst1990

Ik heb zelf sinds kort de LS-03 en ben daar zeer tevreden over. Let wel dat ik verder geen andere kabels heb gehad dus kan het niet vergelijken. Het voelt aan als een goede stevige kabel. Enige waar je een beetje op moet letten is dat ze ook redelijk stug zijn, vooral als je ze naar achter wilt laten lopen (meer bochten).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

windoweyes

Ok, bedankt.
Ik heb al een gedeelte besteld.
:)

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

hifi | Roderick


W.Otter

inderdaad :)

vraagje: ik heb een powercord die door jullie hifi123 is gemaakt, met zwarte connectoren en zwarte kabelmantel. de powercord op de site heeft transparante connectoren en geen kabelmantel. eigenlijk zou ik alles het liefst hetzelfde hebben;) is dit nog te regelen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

en nee ik ga niet alles nieuw kopen;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

hifi | Roderick

Quote from: W.Otter on February 12, 2012, 12:14:49
inderdaad :)

vraagje: ik heb een powercord die door jullie hifi123 is gemaakt, met zwarte connectoren en zwarte kabelmantel. de powercord op de site heeft transparante connectoren en geen kabelmantel. eigenlijk zou ik alles het liefst hetzelfde hebben;) is dit nog te regelen?

Die komt dan niet bij mij vandaan...

De officiële Tornado powercord hoort er zo uit te zien:



met transparante connectoren en zonder kabelmantel, met Ferrite Core Filter.

erik s.

ik monteer ze met of zonder sierkous en met zwarte of transparante connectors, verzilverd of verguld. maar wel altijd met de ferrietkern.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

W.Otter

dan komt ie waarschijnlijk bij jouwhifi vandaan, ik heb ze namelijk 2dehands en zou in de toekomst meer van deze serie aan willen schaffen. dus nu weet ik waar ze vandaan komen, bedankt! en sorry meneer Meijer, u loopt deze aankopen dus mis;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FeaR1986

Quote from: erik s. on February 12, 2012, 14:00:50
ik monteer ze met of zonder sierkous en met zwarte of transparante connectors, verzilverd of verguld. maar wel altijd met de ferrietkern.

Volgens mij heb ik er twee van jou liggen zonder ferrietkern:


Wel tweedehands, dus wellicht op verzoek van de originele eigenaar zonder ferrietkern gemonteerd.
Is zoiets er zelf makkelijk achteraf op te zetten? Neem aan dat het één connector er af halen is, kern eromheen schuiven, aandraaien en connector weer vastdraaien?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

erik s.

Quote from: FeaR1986 on February 14, 2012, 16:37:09


Wel tweedehands, dus wellicht op verzoek van de originele eigenaar zonder ferrietkern gemonteerd.
Is zoiets er zelf makkelijk achteraf op te zetten? Neem aan dat het één connector er af halen is, kern eromheen schuiven, aandraaien en connector weer vastdraaien?
mogelijk door 1ste eigenaar als DHZ gekocht. idd 1 connector eraf halen voor montage ferrietkern.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

linkingpin

Ik ben op zoek naar een XLR kabel voor tussen mijn versterker en cd-speler. Weet iemand het verschil in kwaliteit tussen de BC-01 en de BC-02 ?
Heeft verder iemand wel eens de BC-01 vergeleken met de JvG XLR ?

I_Guardian_I

Zat eens te kijken om mijn speakerkabels te vervangen en na dit topic enthousiast geworden over het merk W&M met haar kabels, echter nu te zien dat ze bijna niet meer te koop zijn....
Heb het dan over de LS-01, bruggen van de LS-01 en de black magic...

Weet iemand waar deze nog te verkrijgen zijn? Heb al wat gezocht, maar zie zo 1 2 3 niet echt iets interessants naar boven komen...:(
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

qinq

Ik heb ze toen als probeersel van eBay getrokken. Kon ze nog met winst doorverkopen. Is al weer enkele jaren terug maar ze bevielen totaal niet. Het was net alsof ik een anacondo in een vorm probeerde te krijgen, de kabel is nogal stug en ik kreeg hem niet echt lekker gelegd zonder dat er spanning op stond.

Klankmatig veranderde er niets. Maar daar is een kabel ook niet voor. (non believer)

HTip

Quote from: I_Guardian_I on March 23, 2012, 20:45:59
Zat eens te kijken om mijn speakerkabels te vervangen en na dit topic enthousiast geworden over het merk W&M met haar kabels, echter nu te zien dat ze bijna niet meer te koop zijn....
Heb het dan over de LS-01, bruggen van de LS-01 en de black magic...

Weet iemand waar deze nog te verkrijgen zijn? Heb al wat gezocht, maar zie zo 1 2 3 niet echt iets interessants naar boven komen...:(
Hoeveel heb je nodig? Ik heb namelijk nog wat Black Magic over.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifi | Roderick

De LS-03 is de opvolger van de oude Black Magic.

I_Guardian_I

Zou er verschil zitten in de ls-01 of black magic als brug?
Zo niet of heel weinig, zou ik graag op je aanbod willen ingaan!

De LS-01 heb ik misschien wel binnen, wacht even op reactie van de verkoper...

Gaat al lekker zo! De eindstreep is al in zicht, en dan heerlijk genieten O0
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

HTip

De BM is een kabel met afzonderlijke aders, dus je kan er alle kanten mee op. Single-wire, bi-wire en bi-amped. Dan heb je geen bruggen nodig. Natuurlijk kan je van BM bruggen maken en dat zal denk ik ook goed matchen met de LS-01.

Ik denk overigens wel dat de BM iets te stug is om een brug mee te maken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

als je de buitenste mantel er af haalt, kun je er prima bruggen mee maken. heb ik ook met LS-01 gedaan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rinus TrueHD

@I_Guardian_I
Ik heb anders ook nog wel 2 setjes LS-01 liggen en 2 setjes LS-02 alle 3,5mtr lang en een LS-01 2,5mtr. Wegens een nieuwe opset zijn deze te kort geworden.
Mocht je ze nog nodig hebben kun je me een PM sturen.
Dune HD Smart D1 - QNAP869 pro - Ipad 3 - Samsung 50" plasma

I_Guardian_I

#446
Iemand nog een RCA AC-01(Of kan een DC-01 ook, maakt dit wat uit??) over van W&M, heb er 1 of 2 nodig. Pm me maar!
LS-01 komt er al aan! Zal eens kijken of ik verschil hoor(denk het wel, hoop het ook(A)), zal dan eens een korte review erover schrijven om dit topic weer wat levender te krijgen.
Wat is er eigenlijk met de homepage van W&M aan de hand?

Met rinus nu de mogelijkheid om een brug van de LS-01 te maken, echter totaal geen idee hoe dit in z'n werk gaat.
Geen ervaring met kabels, laat staan het solderen ervan enzovoorts... :clapping:
Iemand die mij kan verhelderen? Ben ook bereid dit tegen betaling te laten doen, mits het binnen de perken blijft;)
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

I_Guardian_I

Paar dagen met de nieuwe kabels(LS-01 van W&M) aan het spelen en ben zeer verrast!
Doen deze kabels even puik werk in mijn set!

Nog als aanvulling op mijn vorige post:
Is het niet iets om van de kabel van rinus een 'bruggen' kabel te maken(met goedkeuring van Rinus, moet natuurlijk ook wat voor hem tegenoverstaan;)), en vervolgens deze te verdelen over de forumleden die geinteresseerd zijn? (Misschien dat een sponsor op dit forum ons daarbij kan helpen, voorstel?)
Zo is er niet 20 centimeter van de kabel af, en is de rest van de kabel niet meer goed te gebruiken.

Wellicht dat er forumleden zijn die van de bovenstaande mogelijkheid gebruik willen maken?
Mocht er niet genoeg animo zijn, kan ik een deel van de kabel wel gebruiken voor alvast een centerkabel in de toekomstige set.
Toch zou een klein groepje zou dan wel beschikbaar moeten zijn..


Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

W.Otter

ik meld me aan voor 2 bruggen !! :thumbs-up:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

als iemand nog een aantal setjes AC-02 heeft liggen PM me dan even!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF